Jump to content

Servis ve bakım


maviay99
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba aranıza yeni katıldım İstanbul'da özellikle Avrupa yakasında bu araçlardan anlayan iyi niyetli bir usta önerirmisiniz. Maslak oto sanayiye çok yakınım teşekkür ederim şimdiden 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Orayı biliyorum ama resmi servisler için çok tuzlu diyorlar. Parça konusunda mecburen giderim ama rutin bakımlar ve ufak tefek işler için özel servis daha mantıklı geliyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yetkili servis oldukça ucuz. gidip fiyat almanızı öneririm.

sonra sanayide silecekler çalışmıyor diye gittiğinizde,  motor inecek abi  diye cevaplarla karşılaşabilirsiniz.  :)

 

 

  • Beğen 2
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İstanbul'dakini bilmem de Herter şuan Mazda 3 için 2500tl diyor standart bakıma (dexelia 5w-30yağ-yağ filtresi-hava+polen+işçilik), Mazda 6 için daha da pahalıdır muhtemelen. Dışarıda 1000 tl civarına çözülüyor, hatta poleni ve hava filtresini kendiniz takıp sadece yağ değişimi için giderseniz daha da ucuza malolur ama orjinal parça olmuyor tabi. Eskisi gibi belli yaşın üstüne %20-30 civarı indirim yapsalar neyse de. Yine de önce yetkili servisten bir fiyat alın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Zealot :

sonra sanayide silecekler çalışmıyor diye gittiğinizde,  motor inecek abi  diye cevaplarla karşılaşabilirsiniz.  :)

 

 

Halkımız maalesef bunun pek bilincinde değil ama oto sanayiinde herhangi bir tamirciye gittiğinizde aslında önemli bir risk alıyorsunuz.  Birçoğu etik değerlere sahip olmayan (yani pek dürüst olmayabilen) bir usta sizin de çok bilinçli olmadığınızı farkettiğinde sizi kolayca elinde oynatabilir.  Yukarıdaki güzel yorumdan yola çıkarsak, silecek motorları çalışmadığında size "abi sübap ayarı gerekiyor" diyebilir.  😆  Şaka bir yana, çok dikkatli olmanızı öneririm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yetkili serviste 

tertemiz bekleme salonunda çayınızı kahvenizi içerken beklersiniz

aracınıza  teknik bilgi sahibi insanlar dokunur. 

yapılan işlem garanti kapsamındadır

aracınız liftten yere düşse, çalınsa, başka araç çarpsa  garantili sigortalıdır.

aracınızın içine direksiyon ve koltuğuna koruyucu takılır. hijyen kurallarına dikkat edilir.

orjinal yazılım güncelemesi yapılır. varsa ücretsiz bülten bakımları yapılır.

aracınızın şikayeti olsun olmasın her şeyi kontrol edilir. sorduğunuz sorualar üstünde durulur. genel olarak tüm parçalarına göz atılır.

kredi kartı ile ödeyebilir taksit yapabilir vergi ödersiniz.

 

Sanayide 

yağlı tabure üstünde veya ayakta beklersiniz.

usta işini iyi yapıyormu diye kontrol etmek zorunda hissedersiniz.

aracınızın başına ne gelirse gelsin, allaha emanettir.  

liftten düşse  ,  "abi senin kasko varmı" diye sorarlar.

gece hırsızlık olsa   "allah verdi allah aldı" derler

hijyen kuralları hiçe sayılır.  yağlı kirli elbise ve kıyafetle araca otururlur dokunulur.

usta size,  git şurdan parça al gel der  sanayide dükkan dükkan dolaşmak zorunda kalabilrsiniz.

şikayetiniz yoksa usta başka birşeyi kontrol etmez. etsede anlamaz. amortisörünüz patlaksa amortisörcüye git der. siz söylemezseniz o da bilmez. 

 

yaşanmış olaylardan da örnek vereyim : 

bir araca v kayışı aldık.  15 gün sonra koptu. usta dediki parçacıya sor. parçacı dediki arabanda sorun vardır.  çok satttık dönüş olmadı dedi.

kavga dövüş bir kayış daha aldık ama araç yolda kalmıştı. kalmış olduğu yerden çekilmek suretiyle başka tamirciye gitmişti.. dertler tasalar.

 

veya başka bir aracın yağ filtresi tork anahtarı ile sıkılıyorken, usta eliyle çok sıktığı için filtre kütüğünü çatlatmış. kütüğün kendileri 6bin tl idi.  ve bu çatlaktan 1 sene haberimzi olmadı.  araba ordan yağ kaçırıp motoru kırma noktasına gelince öğrendik. 

 

yine geçmiş bir tarihte dışarıda motor yaptırırken yanlış bir adet conta takılması yüzünden binlerce euro zararım oldu ve 6 ay arabasız kaldım

 

 sanayiye gidebilirsiniz.  sanayide de  ucuza iş yapan pahalıya iş yapan esnaflar var.

kimi esnaf yetkili servis fiyatında iş yapıyor..  herkes kalitesine göre.  verilen hizmet kadar para istenir her yerde. burada önemli olan sizin ne kadar hizmet almak istediğiniz.. 

ben sanayiciyim. çok araba yaptım. çok motor kırdım.  tanımadığım esnaf, gitmediğim dükkan yoktur. Bu güne kadar 4 aracıma komple motor yaptım.  en iyi ustaya da gittik., en hırsızına da denk geldik. arabadan parça çalınmasın diye başında nöbet tuttuk..    Ben tüm yakınlarıma yetkili servisi öneririm.  Kaliteyi asla ucuza satın alamazsınız. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Zealot :

yetkili serviste 

tertemiz bekleme salonunda çayınızı kahvenizi içerken beklersiniz

aracınıza  teknik bilgi sahibi insanlar dokunur. 

yapılan işlem garanti kapsamındadır

aracınız liftten yere düşse, çalınsa, başka araç çarpsa  garantili sigortalıdır.

aracınızın içine direksiyon ve koltuğuna koruyucu takılır. hijyen kurallarına dikkat edilir.

orjinal yazılım güncelemesi yapılır. varsa ücretsiz bülten bakımları yapılır.

aracınızın şikayeti olsun olmasın her şeyi kontrol edilir. sorduğunuz sorualar üstünde durulur. genel olarak tüm parçalarına göz atılır.

kredi kartı ile ödeyebilir taksit yapabilir vergi ödersiniz.

 

Sanayide 

yağlı tabure üstünde veya ayakta beklersiniz.

usta işini iyi yapıyormu diye kontrol etmek zorunda hissedersiniz.

aracınızın başına ne gelirse gelsin, allaha emanettir.  

liftten düşse  ,  "abi senin kasko varmı" diye sorarlar.

gece hırsızlık olsa   "allah verdi allah aldı" derler

hijyen kuralları hiçe sayılır.  yağlı kirli elbise ve kıyafetle araca otururlur dokunulur.

usta size,  git şurdan parça al gel der  sanayide dükkan dükkan dolaşmak zorunda kalabilrsiniz.

şikayetiniz yoksa usta başka birşeyi kontrol etmez. etsede anlamaz. amortisörünüz patlaksa amortisörcüye git der. siz söylemezseniz o da bilmez. 

 

yaşanmış olaylardan da örnek vereyim : 

bir araca v kayışı aldık.  15 gün sonra koptu. usta dediki parçacıya sor. parçacı dediki arabanda sorun vardır.  çok satttık dönüş olmadı dedi.

kavga dövüş bir kayış daha aldık ama araç yolda kalmıştı. kalmış olduğu yerden çekilmek suretiyle başka tamirciye gitmişti.. dertler tasalar.

 

veya başka bir aracın yağ filtresi tork anahtarı ile sıkılıyorken, usta eliyle çok sıktığı için filtre kütüğünü çatlatmış. kütüğün kendileri 6bin tl idi.  ve bu çatlaktan 1 sene haberimzi olmadı.  araba ordan yağ kaçırıp motoru kırma noktasına gelince öğrendik. 

 

yine geçmiş bir tarihte dışarıda motor yaptırırken yanlış bir adet conta takılması yüzünden binlerce euro zararım oldu ve 6 ay arabasız kaldım

 

 sanayiye gidebilirsiniz.  sanayide de  ucuza iş yapan pahalıya iş yapan esnaflar var.

kimi esnaf yetkili servis fiyatında iş yapıyor..  herkes kalitesine göre.  verilen hizmet kadar para istenir her yerde. burada önemli olan sizin ne kadar hizmet almak istediğiniz.. 

ben sanayiciyim. çok araba yaptım. çok motor kırdım.  tanımadığım esnaf, gitmediğim dükkan yoktur. Bu güne kadar 4 aracıma komple motor yaptım.  en iyi ustaya da gittik., en hırsızına da denk geldik. arabadan parça çalınmasın diye başında nöbet tuttuk..    Ben tüm yakınlarıma yetkili servisi öneririm.  Kaliteyi asla ucuza satın alamazsınız. 

 

Aslında benimde düşüncem en azından ilk seferinde yetkili servise gidip aracın durumunu en yetkili ağızdan duyup görüp ve ilk bakımını yaptırdıktan sonra özel servise gitmekti. Şimdilik böyle yapmak daha iyi olacak herhalde teşekkür ederim

8 saat önce, Zealot :

yetkili servis oldukça ucuz. gidip fiyat almanızı öneririm.

sonra sanayide silecekler çalışmıyor diye gittiğinizde,  motor inecek abi  diye cevaplarla karşılaşabilirsiniz.  :)

 

 

Maalesef mahalleden tanıdığınız bir usta arakdaşınız yoksa durum bu oluyor. Yetkili servise gidicem kararımı verdim 

4 saat önce, AKayhan :

Halkımız maalesef bunun pek bilincinde değil ama oto sanayiinde herhangi bir tamirciye gittiğinizde aslında önemli bir risk alıyorsunuz.  Birçoğu etik değerlere sahip olmayan (yani pek dürüst olmayabilen) bir usta sizin de çok bilinçli olmadığınızı farkettiğinde sizi kolayca elinde oynatabilir.  Yukarıdaki güzel yorumdan yola çıkarsak, silecek motorları çalışmadığında size "abi sübap ayarı gerekiyor" diyebilir.  😆  Şaka bir yana, çok dikkatli olmanızı öneririm.

Aynen bu ustalarda özellikle servisleri karalıyor ki kucaklarına düşelim 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlk Mazdam benim sizin gibi bilgili kişileri bulmuşken bir iki soru sormak istiyorum.

1) Kalorifer açıkken radyatör pervanesi 10 arayla stop edip tekrar çalışıyor bu normal mi ama kaloriferin ısıtmasında bir sorun yok.

2 ) arka cam rezistansını açınca radyo da hafif ses kısıklığı ve cızırtı oluyor kapatınca gidiyor.

3) Vites takozunu değiştircem serviste geriye takarken vuruntu yapıyor maaliyeti ne kadar olur sizce.

Yardımcı olursanız sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, maviay99 :

İlk Mazdam benim sizin gibi bilgili kişileri bulmuşken bir iki soru sormak istiyorum.

1) Kalorifer açıkken radyatör pervanesi 10 arayla stop edip tekrar çalışıyor bu normal mi ama kaloriferin ısıtmasında bir sorun yok.

2 ) arka cam rezistansını açınca radyo da hafif ses kısıklığı ve cızırtı oluyor kapatınca gidiyor.

3) Vites takozunu değiştircem serviste geriye takarken vuruntu yapıyor maaliyeti ne kadar olur sizce.

Yardımcı olursanız sevinirim

1- Normal. Ayarlanan isiya gore otomatik devreye girip cikiyordur. 

2- Aklima aku geldi. 

3- Tam anlamadim. Fikrim yok.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, maviay99 :

 

1) devreye girip çıkan klima radyatör pervanesi evet normal.  yazın çok sıcakta hep çalışır.. 

 

2 ) burda bi sorun var.  müzik sistemi biyerden şase alıyor 

 

3) bu yağlı motor kulağı gitmiş. yaklaşık 3500 tl falandır. 

yan sanayisi 1000 tldir.

orjinali 10yıl gitmiş. yeniden alırsanız bi 10 yıl daha gider.

yan sanayisi 1 yıl gider. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

serviste söylenen parça şanzıman alt kulağı ise (stoplama takozu olarakta söylenmiş olabilir) çok pahalı bir parça değil. geçen sene 2 adet orijinal viraj lastiği kdv ile 400 lirayı bulurken bahsi geçen takozu yetkili servisten 230 liraya almıştım. ikisi de mazda logolu, hiroşima menşeili orijinal parçalardı. (lastik parçaları pudralayıp vermeleri bile neden orijinal parça kullanmamız gerektiğini de bize açıklıyor aslında)

bizim araçta şanzımandan ötürü bir şikayet yok fakat söz konusu takozun üzerinde çizikler vardı. muhtemelen bir yere sürtünmüştü. işini yapıyor olsa da parçayı değişmeye karar vermiştik.

bir de geri vitese takma anında ya da takıldığı an ayak frenden çekilmişse ya da gaza basılıyorsa her türlü bir sarsıntı olur. özellikle R geçişinde şanzımanın tüm hareketini bitirmesini bekleyip ondan sonra harekete geçmek lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

02.03.2022 at 11:22, maviay99 :

Exper şanzıman kulağı demişti ama siz motor kulağı dediniz şaseyi nasıl çözeriz

şanzıman kulağı kolay kolay bozulmuyor.   evet bozulduğunu gördüm ama 200 bin kmlerde falan.

şanzıman kulağıda olabilir ama görmem lazım. 

tüm motor yükünü yolcu tarafındaki yağlı kulak taşıyor.  bu yüzden ilk bu gidiyor.   rölantide araba çalışırken  direksiyonda bir titreşim de yapar bozulduğunda..  siz aracın ilk sahibi olduğunuz için anlamamış olabilirsiniz ama , şöyle ifade edeyim.  Rölantide P de iken   direksiyonda en ufak titreşim olmaması lazım. sanki motor çalışmıyormuşcasına..   bu titreşim varsa üst yağlı kulak.   Böyle bir titreşim yoksa,  şanzıman kulağıda olabilir.  aracın şanzımanı da olabilir.  şanzıman yağı eskimiştir. selenoid geç dolduruyordur olabilir.   şanzıman balatası aşınmıştır. olabilir.  bakmak lazım.  şanzıman kulağı ucuz. yan sanayisi de takılabilir bir mahsuru yok. gayet basit bir parça  ama doğru teşhisi koyup boşuna her önünüze gelen parçayı değiştirmeyin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

02.03.2022 at 01:26, Lupara :

1- Normal. Ayarlanan isiya gore otomatik devreye girip cikiyordur. 

2- Aklima aku geldi. 

3- Tam anlamadim. Fikrim yok. 

2. Arıza için şase yapıyordur diyen oldu olabilir mi 

 

02.03.2022 at 01:26, Lupara :

1- Normal. Ayarlanan isiya gore otomatik devreye girip cikiyordur. 

2- Aklima aku geldi. 

3- Tam anlamadim. Fikrim yok.  

 

4 saat önce, Zealot :

şanzıman kulağı kolay kolay bozulmuyor.   evet bozulduğunu gördüm ama 200 bin kmlerde falan.

şanzıman kulağıda olabilir ama görmem lazım. 

tüm motor yükünü yolcu tarafındaki yağlı kulak taşıyor.  bu yüzden ilk bu gidiyor.   rölantide araba çalışırken  direksiyonda bir titreşim de yapar bozulduğunda..  siz aracın ilk sahibi olduğunuz için anlamamış olabilirsiniz ama , şöyle ifade edeyim.  Rölantide P de iken   direksiyonda en ufak titreşim olmaması lazım. sanki motor çalışmıyormuşcasına..   bu titreşim varsa üst yağlı kulak.   Böyle bir titreşim yoksa,  şanzıman kulağıda olabilir.  aracın şanzımanı da olabilir.  şanzıman yağı eskimiştir. selenoid geç dolduruyordur olabilir.   şanzıman balatası aşınmıştır. olabilir.  bakmak lazım.  şanzıman kulağı ucuz. yan sanayisi de takılabilir bir mahsuru yok. gayet basit bir parça  ama doğru teşhisi koyup boşuna her önünüze gelen parçayı değiştirmeyin. 

Bende bundan çekiniyorum servis sizin iyi niyetiniz gibi bir niyetle yaklaşıp nokta atışı yapıyorsa sıkıntı yok ama deneme yanılma yöntemi ile çalışıyorsa problem olur. Servisede gitsem ustayada gitsem bilgili gitmek istiyorum önce dediğiniz hususları bi deneyim ama direksiyon da titreme hatırlamıyorum sadece geri ye takarken sarsıntı oluyor 

8 saat önce, paarthurnax :

serviste söylenen parça şanzıman alt kulağı ise (stoplama takozu olarakta söylenmiş olabilir) çok pahalı bir parça değil. geçen sene 2 adet orijinal viraj lastiği kdv ile 400 lirayı bulurken bahsi geçen takozu yetkili servisten 230 liraya almıştım. ikisi de mazda logolu, hiroşima menşeili orijinal parçalardı. (lastik parçaları pudralayıp vermeleri bile neden orijinal parça kullanmamız gerektiğini de bize açıklıyor aslında)

bizim araçta şanzımandan ötürü bir şikayet yok fakat söz konusu takozun üzerinde çizikler vardı. muhtemelen bir yere sürtünmüştü. işini yapıyor olsa da parçayı değişmeye karar vermiştik.

bir de geri vitese takma anında ya da takıldığı an ayak frenden çekilmişse ya da gaza basılıyorsa her türlü bir sarsıntı olur. özellikle R geçişinde şanzımanın tüm hareketini bitirmesini bekleyip ondan sonra harekete geçmek lazım.

Dikkat ediyorum dediğiniz hususa zaten öyle sert sürmem arabayı. Buna rağmen bi sarsıntı oluyor 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@maviay99

Zealot, Mazda motorsuz gidiyor dese, arabamdaki motora değil zealota inanırım :)

Şaka bir yana, Mazdayı iyi bilen bir arkadaş. O yüzden şase diyorsa ilk baktırmanız gereken şey şase bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Zealot :

@Lupara  estağfurullah,  teveccüh ediyorsunuz.  

Bu güveni kazanmış olmak çok mutluluk verici. Teşekkür ederim 

Rica ederim. Bizzat tanışmıyoruz ama yıllardır forumdaki yorumlarınıza bakan herkes, beni teyit edecektir.

Ek: Sorunların çözümüne katkınız için ben teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 saat önce, Lupara :

@maviay99

Zealot, Mazda motorsuz gidiyor dese, arabamdaki motora değil zealota inanırım :)

Şaka bir yana, Mazdayı iyi bilen bir arkadaş. O yüzden şase diyorsa ilk baktırmanız gereken şey şase bence.

Ben grupta daha bir haftalık olmama rağmen bu kısa sürede anladım bunu. Hem bilgili hem tevazu sahibi olmak ayrı bi güzellik bende teşekkür ediyorum kendisine. Ayrıyetten size de.. 

Aracı tanımaya çalışıyorum bu ilk zamanlar başınızı çok şişirebilirim kusuruma bakmayın. 

Bir iki sorum daha olacak

Bir de benim lastikler 245 45 18 bunlar siportif amaçlı anladığım daha konforlu ve yakıt konusunda daha cimri bir lastik öneriniz olur mu @Zealot

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...