Jump to content

Mazda 323 1999 BJ 1.5 ZL Rulmandan Gelen Sesler Ve Basınçlı Mavi Duman Atışı


leojely
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhabalar. aracın enjektörler falan değişti 2 hafta önce. son 2-3 aydır da çekişten yana bir düşüklük vardı çözememiştim. alıştığım için normal kullanıma devam ediyordum. geçen günlerde benzinlikte xenon farlı bir araç arkama durdu. marketten çıkıp arabaya gelirken xenon farın etkisiyle gözüken egsozun attığı basınçlı bildiğiniz 1-2 metre öteye fırlattığı dumanı görünce şok oldum.

o günden beri motorun sesine kulak veriyorum, rulmandan gelen sesi de fark ettim. aşağıdaki videoda göreceksiniz. aracın kayışlarının bulunduğu bölgede sanki cnc makinesi çalışıyormuş gibi değişik bir ses geliyor. motorda yağ kaçakları mevcuttu, sürekli zaten yağ eksiltiyordu. acaba kaçaktan mı diye düşünüyordum bunu görünce işler değişti. sonucu ne olur? rektefiye falan mı? bilgi verenlere şimdiden teşekkürler.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben mi tam göremedim bilmiyorum lakin yağ çubuğundan ve motor kapağından benzer bir duman atma yoksa, videoda "motorda sıkıntı var" dedirtecek bir duman atma göremiyorum. Video çekiminde gözükmemiş olabilir. Lakin araç yük altında bir süre çalıştıktan sonra daha net duman atmaya başlıyor olabilir. Çoğu kişi genellikle motorda sıkıntı olunca her zaman duman atması gerektiğini söyler lakin bazı durumlarda araç sakin ve soğukken bu tür şikayetleri gizler. Renault aracımda bizzat başıma gelmişti. Soğuyunca duman atmayı ve üst kapak sesini kesen motora, tüm ısrarıma rağmen 3 farklı usta motorda birşey yok demişti(bir motorcu, bir enjektörcü, bir turbocu). 20 km sonra aracın motor kendini kitlemişti.

Kayış bölgesinden gelen ses, kayışın bol ya da doğru oturmaması, bölgedeki herhangi bir bilyenin özelliğini kaybetmiş olması ile alakalı olabilir. Araç lpg'li ise hava ve yakıt oranlaması (afr) bozulmuş olabilir. Kısacası birçok ihtimal var. Motor ile alakalı bir sıkıntı gündeme getilirse yine çok sayıda ihtimal var.

Eğer dediğim şekilde mavi duman net şekilde gözlemleniyorsa, aracı daha fazla yormadan muhtemel sıvı ve kompresyon kaçaklarının testi yapılmalı. İyi bir usta tarafından incelenmeli. Motor-mekanik temelli bir problem ise komple rektefiye sonrası araca rahat rahat güvenli şekilde binmek en mantıklısı. Malum günümüz ekonomisi olası sorunları idarelik çözümler ile geçiştirmeyi pek mantıklı kılmıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, paarthurnax :

Ben mi tam göremedim bilmiyorum lakin yağ çubuğundan ve motor kapağından benzer bir duman atma yoksa, videoda "motorda sıkıntı var" dedirtecek bir duman atma göremiyorum. Video çekiminde gözükmemiş olabilir. Lakin araç yük altında bir süre çalıştıktan sonra daha net duman atmaya başlıyor olabilir. Çoğu kişi genellikle motorda sıkıntı olunca her zaman duman atması gerektiğini söyler lakin bazı durumlarda araç sakin ve soğukken bu tür şikayetleri gizler. Renault aracımda bizzat başıma gelmişti. Soğuyunca duman atmayı ve üst kapak sesini kesen motora, tüm ısrarıma rağmen 3 farklı usta motorda birşey yok demişti(bir motorcu, bir enjektörcü, bir turbocu). 20 km sonra aracın motor kendini kitlemişti.

Kayış bölgesinden gelen ses, kayışın bol ya da doğru oturmaması, bölgedeki herhangi bir bilyenin özelliğini kaybetmiş olması ile alakalı olabilir. Araç lpg'li ise hava ve yakıt oranlaması (afr) bozulmuş olabilir. Kısacası birçok ihtimal var. Motor ile alakalı bir sıkıntı gündeme getilirse yine çok sayıda ihtimal var.

Eğer dediğim şekilde mavi duman net şekilde gözlemleniyorsa, aracı daha fazla yormadan muhtemel sıvı ve kompresyon kaçaklarının testi yapılmalı. İyi bir usta tarafından incelenmeli. Motor-mekanik temelli bir problem ise komple rektefiye sonrası araca rahat rahat güvenli şekilde binmek en mantıklısı. Malum günümüz ekonomisi olası sorunları idarelik çözümler ile geçiştirmeyi pek mantıklı kılmıyor.

Özellikle aracı mesela 2'ye atıp hiç hızlanma yaşamadan 3'e attığınızda, diğer bir deyişle boğduğumda arkadan isuzu pickuplar gibi duman atıyor. motor eskiden zorlanmadan yüksek devir çevirirdi şimdi 4000 deviri geçtiğinde, motorun devir kazanmasına bir şeyler engel oluyor. vuruntu desen değil, hani parçalar gerilir de daha fazla iş yapamaz ya, o hissiyatı veriyor arabadaki titreme ve çıkan ses. sanırım sonumuz rektefiye.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tecrübeli arkadaşlar mutlaka daha detaylı yorum yapabilirler. Benim düşüncem, kayış bölgesinden gelen ses hariç eğer araçta lpg varsa onun ile alakalı bir sıkıntı olabilir. Yoksa ateşleme elemanları tekrar gözden geçirilmeli, en son motor açılıp bakılmalı ki net teşhis koyulsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...