Jump to content

Mazda 6 Hızlanma Sorunu


ertugby
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar, 2009 mazda 6 aracımı yaklaşık 1 ay kadar önce aldım ve aldığımdan beri hızlanma problemi var.

Aracım alt devirlerde hiç performans göstermiyor 5k dan sonra biraz gidiyor ( bu arada yıllardır atmosferik araç kullanıyorum) vites küçülttüğümde de araç asla ivmelenmiyor 140tan sonra gitmiyor.. 

Sorunun neden kaynaklandığını bir türlü çözemedik. Önce bi ustaya gittim "P0661 Emme manifoldu ayar valfi kontrol devresi düşük (sıra 1)" arzısını okudu (arıza ışığını yakmıyor bu arıza). Sonra ilgili valfi sipariş ettik usta taktı bi değişim olmadı. Bujilerdendir dedi buji aldım başka bi ustaya götürdüm ona bujileri taktırdım, takarkan bujileri çok sıkmış ve izolasyonlarını çatlatmış. Araç vuruntu yapmaya başladı, tekrar yeni buji aldım taktırdım yine aynı... Bu defa çok övülen başka ustaya gittim motor kompresyonunu ölçtü, (4 silindir de aynı, 8 bar) değerler düşük sübaplar değişmesi lazım dedi. Hemen değiştirmedim başka ustalara götürdüm hepsi aynı şeyi söyledi sadece biri bobinleri değişelim düzelir dedi -bu arada aracın yüksek devirdeki performansı güzel- o yüzden bobinden değildir diye güvenemedim mazda yetkili servise gittim durumu ustaya özetledim, usta da şanzıman kaçırıyor olabilir önce şanzımancıya götür dedi. Ben de güvendiğim ve önceden bildiğim bi şanzımancıya gittim. Aracın şanzımanında hiçbir problem olmadığını, motora baktırmam gerektiğini söylediler. Bunun üzerine ben de sübapların değişimini öneren ustaya gittim ve zincir takımıyla birlikte değişmesini istedim. 1 hafta sonra bugün aracı teslim aldım, zincir çok iyi durumda diye değişmemişler sadece subaplar ve ilgili contalar değişmiş fakat bugün durum yine aynı... 

Daha fazla para ve zaman harcamak istemiyorum, bilen anlayan arkadaşların kıymetli yorumlarını bekliyorum. Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence de çözebilecek tek yer Mazda Yetkili Servis.  Bu derece karmaşık ve zor sorunlarda sıradan tamirhanelere veya servislere gitmek bazen size daha çok para ve zaman kaybına neden olabilir.  Eğer Kayseri'de Mazda Yetkili Servis (yani Mazda Türkiye web sitesinde verilen bir Yetkili Servis) varsa oraya gidin.  Ben olsam şimdiye dek yapılanları bir kağıda teker teker dökerdim.  Böyle durumlarda sistematik çalışmak son derece önemli olabilir.  Bunu yapabilecek tek kişi de sizsiniz, başkaları bunu sizin için yapmaz.  Ne biz, ne de herhangi bir başkası.

Bu kağıtla Yetkili Servise gidin.  Yapılanları bence yine siz yönetin, yani servisin neler yaptığını ve bundan sonra ne yapacağını siz iyi bilin.  Zaten bu konulara hakimsiniz.  Yapılacaklar için mutlaka Yetkili Servisden önceden bir fiyat tahmini alın.  Bu aşamada asla küçük tamirhanelere gitmeyin.  Hariçten gazel okumak gibi oldu ama bence bunlar önemli konular.  Mazda Yetkili Servisin "Abi bir şanzımancıya gidin, o halleder" diyerek geçiştireceği türden sorunlar değil.  Eğer hala Yetkili Servis bir başkasına havale etmek isterse direkt Mazda Türkiye ile temas kurun.  Kolay gelsin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Açıkçası ben de servisten başka yere aracımı bırakmak istemiyorum ama servis ne yazık ki bana pek güven vermiyor daha önce de birkaç küçük sorun için gitmiştim. Diğer sebebi de malum özel servislere oranla kabul edilemez derecede pahalı.  Zincir seti değişim ücretine servis 16k demişti,  özel serviste 2.5k ile 5k arasında fiyatlar aldım.  Durum böyle olunca özel servis çok daha mantıklı gelmişti ama bu aşamada ben de servise gitmeyi düşünüyorum artık. Bugün son defa sübapları değişen ustaya gidip düzelmediğini söyleyeceğim başka bir müdahalesi olur mu bilmiyorum. Çözülmezse servise bırakacam. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

47 dakika önce, İlhan :

Mazda 6 konusunda Türkiye'nin en iyi ustası @Zealot Ufuk'tur. 

Kendisi müsait olduğunda görüşlerini paylaşacaktır.

@Zealot Ufuk hocama danışmıştım özel mesajla, çok detaylı bahsetmemiştim ama video atmıştım.  Kendisinin önerileri doğrultusunda da hareket ettim ama çok meşgul etmemek için tekrar tekrar sormamıştım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 merhaba, geçmiş olsun sakın sakın daha fazla  para harcamayın.

bir gün vakit ayırıp istanbula gelin bakayım. kimseye de kulak asmayın. 

çok üzgünüm ama uzaktan elimden fazla bir şey gelmiyor. 

 

ama şunu belirtmek isterim ki : reel bir arıza olduğunda kesinlikle arıza kodu düşer..   kod düşmüyorsa büyük bir arıza ve problem yoktur..

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Zealot :

 merhaba, geçmiş olsun sakın sakın daha fazla  para harcamayın.

bir gün vakit ayırıp istanbula gelin bakayım. kimseye de kulak asmayın. 

çok üzgünüm ama uzaktan elimden fazla bir şey gelmiyor. 

 

ama şunu belirtmek isterim ki : reel bir arıza olduğunda kesinlikle arıza kodu düşer..   kod düşmüyorsa büyük bir arıza ve problem yoktur..

 

Ufuk hocam öncelikle çok teşekkür ederim ilginiz için.  

Araçta p0661 hatası vardı sadece,  o da yok şuan. Bir diğer bulgu da araç D veya R konumunda geri kaçırıyor.  Bunların dışında görünen hiçbir şey yok. Eğer büyük bir problem olduğunu düşünmüyorsanız ve siz de müsaitseniz bu hafta sonu gelebilirim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13.08.2022 at 00:19, ertugby :

Merhaba arkadaşlar, 2009 mazda 6 aracımı yaklaşık 1 ay kadar önce aldım ve aldığımdan beri hızlanma problemi var.

Aracım alt devirlerde hiç performans göstermiyor 5k dan sonra biraz gidiyor ( bu arada yıllardır atmosferik araç kullanıyorum) vites küçülttüğümde de araç asla ivmelenmiyor 140tan sonra gitmiyor.. 

Sorunun neden kaynaklandığını bir türlü çözemedik. Önce bi ustaya gittim "P0661 Emme manifoldu ayar valfi kontrol devresi düşük (sıra 1)" arzısını okudu (arıza ışığını yakmıyor bu arıza). Sonra ilgili valfi sipariş ettik usta taktı bi değişim olmadı. Bujilerdendir dedi buji aldım başka bi ustaya götürdüm ona bujileri taktırdım, takarkan bujileri çok sıkmış ve izolasyonlarını çatlatmış. Araç vuruntu yapmaya başladı, tekrar yeni buji aldım taktırdım yine aynı... Bu defa çok övülen başka ustaya gittim motor kompresyonunu ölçtü, (4 silindir de aynı, 8 bar) değerler düşük sübaplar değişmesi lazım dedi. Hemen değiştirmedim başka ustalara götürdüm hepsi aynı şeyi söyledi sadece biri bobinleri değişelim düzelir dedi -bu arada aracın yüksek devirdeki performansı güzel- o yüzden bobinden değildir diye güvenemedim mazda yetkili servise gittim durumu ustaya özetledim, usta da şanzıman kaçırıyor olabilir önce şanzımancıya götür dedi. Ben de güvendiğim ve önceden bildiğim bi şanzımancıya gittim. Aracın şanzımanında hiçbir problem olmadığını, motora baktırmam gerektiğini söylediler. Bunun üzerine ben de sübapların değişimini öneren ustaya gittim ve zincir takımıyla birlikte değişmesini istedim. 1 hafta sonra bugün aracı teslim aldım, zincir çok iyi durumda diye değişmemişler sadece subaplar ve ilgili contalar değişmiş fakat bugün durum yine aynı... 

Daha fazla para ve zaman harcamak istemiyorum, bilen anlayan arkadaşların kıymetli yorumlarını bekliyorum. Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim. 

Subap değişiminden sonra da kompresyon testi yapıldı mı?

En önemli soru bu!

Evetse ve değerler fabrika verilerine yaklaşmışsa, sorun ya katalitik konvertörle ya da şanzıman ile alakalı. Her iki durumda da ariza lambası yakmayabilir.

Şanzıman filtresi ne zaman değişmiş, karterde mıknatıs mevcut mu? Bakmak lazım. Bu mıknatıs olayı çok önemli bir detay. Mıknatısın tutmadığı balata tozları filtreyi doldurur (uzun zamandır değişmemiş hava filtresi gibi düşünün).

Şahsen ben olsam, önce güvenilir bir egsozcu bulurdum. Afr sensörünü söktürüp, konvertöre yılan kamerayla baktırırdım.Konvertör sınavı geçerse, şanzımana odaklanırdım.

İlk başta da dediğim gibi, bu varsayımlar motorun sağlıklı çalıştığından emin olunulan durumlar için geçerlidir.

2000 motor 150 HP bir aracın 140 km/h geçmemesi normal ve kabul edilebilir bir durum değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, quiteguide :

Subap değişiminden sonra da kompresyon testi yapıldı mı?

En önemli soru bu!

Evetse ve değerler fabrika verilerine yaklaşmışsa, sorun ya katalitik konvertörle ya da şanzıman ile alakalı. Her iki durumda da ariza lambası yakmayabilir.

Şanzıman filtresi ne zaman değişmiş, karterde mıknatıs mevcut mu? Bakmak lazım. Bu mıknatıs olayı çok önemli bir detay. Mıknatısın tutmadığı balata tozları filtreyi doldurur (uzun zamandır değişmemiş hava filtresi gibi düşünün).

Şahsen ben olsam, önce güvenilir bir egsozcu bulurdum. Afr sensörünü söktürüp, konvertöre yılan kamerayla baktırırdım.Konvertör sınavı geçerse, şanzımana odaklanırdım.

İlk başta da dediğim gibi, bu varsayımlar motorun sağlıklı çalıştığından emin olunulan durumlar için geçerlidir.

2000 motor 150 HP bir aracın 140 km/h geçmemesi normal ve kabul edilebilir bir durum değil.

Hocam testi tekrar yaptıklarında 11 olduğunu söylediler ama gözümle görmedim,  ayrıca motorun çok diri olduğundan bahsetmişlerdi ustalar ama esnaf ağzı da olabilir o yüzden güvenmiyorum. Katalizöre de kamerayla bakmadılar ama tıkalı değil dediler,  birkaç egzozcu gezdim. İstanbula Ufuk hocamın yanına gidemezsem tekrar katalizöre yoğunlaşmayı düşünüyorum.  

Bu arada 140ı 5. Viteste geçemiyor,  4te de zorlarsan 180 anca başka yok. 

Bu da Ufuk hocama çektiğim videosu

https://disk.yandex.com/d/GrdRfCHwkCGwGg

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, ertugby :

Hocam testi tekrar yaptıklarında 11 olduğunu söylediler ama gözümle görmedim,  ayrıca motorun çok diri olduğundan bahsetmişlerdi ustalar ama esnaf ağzı da olabilir o yüzden güvenmiyorum. Katalizöre de kamerayla bakmadılar ama tıkalı değil dediler,  birkaç egzozcu gezdim. İstanbula Ufuk hocamın yanına gidemezsem tekrar katalizöre yoğunlaşmayı düşünüyorum.  

Bu arada 140ı 5. Viteste geçemiyor,  4te de zorlarsan 180 anca başka yok. 

Bu da Ufuk hocama çektiğim videosu

https://disk.yandex.com/d/GrdRfCHwkCGwGg

 

Mübarek, son verdiğin bilgilere istinaden pek kafana takma o zaman diyorum.

Yine de tam teşekküllü bir egzoshanede katalizöre baktırt. Daha önce işlem görmediyse 13 yılın kahrını çekmiş o arkadaş, uzun zaman yanlış kalibrasyonlu LPG ayarı ile kullanıldıysa araç, normalden biraz fazla hırpalanmış olması kuvvetle muhtemel. Yine de, ariza lambası yanana, muayeneden kalana kadar yolu var.

Şanzıman yağ & filtre bakımı da, mıknatıs detayını göz önünde bulundurarak es geçme.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, quiteguide :

Mübarek, son verdiğin bilgilere istinaden pek kafana takma o zaman diyorum.

Yine de tam teşekküllü bir egzoshanede katalizöre baktırt. Daha önce işlem görmediyse 13 yılın kahrını çekmiş o arkadaş, uzun zaman yanlış kalibrasyonlu LPG ayarı ile kullanıldıysa araç, normalden biraz fazla hırpalanmış olması kuvvetle muhtemel. Yine de, ariza lambası yanana, muayeneden kalana kadar yolu var.

Şanzıman yağ & filtre bakımı da, mıknatıs detayını göz önünde bulundurarak es geçme.

Hocam bahsettiğiniz tüm detaylara baktırayım. Ama 150hp bi arabanın 5. Viteste 140ı geçememesi kabul edilebilir bi durum değil. Ayrıca sorun sadece son hız da değil maalesef ara hızlanmalar da yok arabada. Örneğin trafikte normal seyrinde giderken hızlanmak istediğinizde gaza biraz yüklenince araç vites düşürüp ivmelenir. Benim araçta vites düşüyor ama sanki aynı viteste gidiyormuşum gibi araç herinden hareket etmiyor. Resmen ses var görüntü yok durumu.. Ufuk hocama gösterme şansım olmazsa önce katalizör sonra şanzımana baktıracağım tekrar. 

Tavsiyeler için teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...