Jump to content

Mazda 3 Yağmur Sensörü Sorunu


kamlikli
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2011 Mazda 3 1.6 İmpressive aracım var. Ön cam değişimi yapılmış.(Yan sanayi) Yağmur sensörü otomatik konumda iken sürekli çalışıyor. Yağmur yağsada yağmasada çalışıyor. Yetkili servise gittim. 3000 tl civarında masraf çıkarttı. Camcıya gittim söktü jelinde bişey yok sensör bozulmuştur dedi. Camcıdan ayrıldıktan sonra kendim söktüm. Yağmur sensörü ile far sensörü aynı yerde yani aynı sensör far sensörü sıkıntısız çalışıyor. Ancak sensörünün bağlantısını kesip komple çıkarmama rağmen silecekler yine otomatik konumda çalışıyor. Cihaz arızalı değil çünkü söktüğüm zaman far sensörü çalışmıyor doğal olarak. Ama yağmur sensörü takılı olmasa bile silecekler çalışıyor. Aküden - kutubu söküp yarım saat bekledim beyin resetlensin diye ama düzelmedi. Buna baktırabileceğim bir yer mevcutmu istanbulda? Sorun kesinlikle bambaşka bir şey sensör bozuk değil. Ama sorun ne bulamadım. Yetkili servise gitmek istemiyorum sis farları çalışmıyor diyerek gittim 1400 tlye yaptılar. Bu sorunada 3000 tl diyor.

 

Yardımlarınızı bekliyorum.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
31.12.2022 at 20:48, kamlikli :

2011 Mazda 3 1.6 İmpressive aracım var. Ön cam değişimi yapılmış.(Yan sanayi) Yağmur sensörü otomatik konumda iken sürekli çalışıyor. Yağmur yağsada yağmasada çalışıyor. Yetkili servise gittim. 3000 tl civarında masraf çıkarttı. Camcıya gittim söktü jelinde bişey yok sensör bozulmuştur dedi. Camcıdan ayrıldıktan sonra kendim söktüm. Yağmur sensörü ile far sensörü aynı yerde yani aynı sensör far sensörü sıkıntısız çalışıyor. Ancak sensörünün bağlantısını kesip komple çıkarmama rağmen silecekler yine otomatik konumda çalışıyor. Cihaz arızalı değil çünkü söktüğüm zaman far sensörü çalışmıyor doğal olarak. Ama yağmur sensörü takılı olmasa bile silecekler çalışıyor. Aküden - kutubu söküp yarım saat bekledim beyin resetlensin diye ama düzelmedi. Buna baktırabileceğim bir yer mevcutmu istanbulda? Sorun kesinlikle bambaşka bir şey sensör bozuk değil. Ama sorun ne bulamadım. Yetkili servise gitmek istemiyorum sis farları çalışmıyor diyerek gittim 1400 tlye yaptılar. Bu sorunada 3000 tl diyor.

 

Yardımlarınızı bekliyorum.

Bende aynı durum oldu jel ile düzeldi.Fakat far sensörü de etkilendi.Çok hassas duruma geldi.Kalibre edilmesi gerekiyor galiba.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18.01.2023 at 09:22, Sibiryaberberi :

Bende aynı durum oldu jel ile düzeldi.Fakat far sensörü de etkilendi.Çok hassas duruma geldi.Kalibre edilmesi gerekiyor galiba.

Hocam camcıya gittim helde bişey yok dedi. Sorun şu sensörü komple söktüğümde bile otomatikte ailecekler çalışıyor. Hani jelden kaynaklı olsa desem komple sökülü şey nasıl çalıştırıyor anlamadım. Far sensörü komple sökünce çalışmıyor. Aynı mekanizma üzerinde. Far sensörü güzel çalışıyor tünele felan girdiğinde çıktığında hemen yakıp söndürüyor ama yağmurda çalışsın istiyorum. 
 

çokta önemli bişey değil ama araçta herşey sorunsuz çalışsın sitiyorum değişik bir takıntı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ALINTI: 

Merhaba Aracım 2012 Golf 1.6 Tdi Highline silecek kolunu bir kademe üste aldigimda (int yazan kademeye ) silecekler sürekli calisiyor. Yani hizi yavaslatirsam yavas calisiyor, hizi son kademeye alirsam hizli calisiyor. Yagmur yagmasada kuru camda surekli devam ediyor silme eylemi. Hic bir forumda çozumunu bulamadim. Daha once yasayan varmi ? Vagcom kodlama ile yapilan bir hata mi yoksa camdaki sensorden mi ?

simdiden tesekkurler

##Problemi hallettim belki ayni sorunu yasayanlar vardir diye nasil olduğunu soyleyeyim. Aracin gizli ozelliklerini actim kendim. Ve o sirada vcds programindan aracin hata kodlarini kontrol ettim. Onemli bir sorun olmadigini gordum ve tum hata kodlarini sildim. Bugun sensor sorunsuz calisiyor. 
 
 
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Renegade :

ALINTI: 

Merhaba Aracım 2012 Golf 1.6 Tdi Highline silecek kolunu bir kademe üste aldigimda (int yazan kademeye ) silecekler sürekli calisiyor. Yani hizi yavaslatirsam yavas calisiyor, hizi son kademeye alirsam hizli calisiyor. Yagmur yagmasada kuru camda surekli devam ediyor silme eylemi. Hic bir forumda çozumunu bulamadim. Daha once yasayan varmi ? Vagcom kodlama ile yapilan bir hata mi yoksa camdaki sensorden mi ?

simdiden tesekkurler

##Problemi hallettim belki ayni sorunu yasayanlar vardir diye nasil olduğunu soyleyeyim. Aracin gizli ozelliklerini actim kendim. Ve o sirada vcds programindan aracin hata kodlarini kontrol ettim. Onemli bir sorun olmadigini gordum ve tum hata kodlarini sildim. Bugun sensor sorunsuz calisiyor. 
 
 

Vcds programını nasıl kullanıcaz nasıl yapacağız?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu konuda sitemizde bu konularda çok tecrübeli ve bilgili arkadaşlar var, size destek vereceklerini umuyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, Renegade :

bu konuda sitemizde bu konularda çok tecrübeli ve bilgili arkadaşlar var, size destek vereceklerini umuyorum. 

Bende bekliyorum Forscan diye bir program varmış ince ayarlar yapılabiliyormuş onu yapabilen birisi var ise yanınada giderim yeterki işimizi çözebilelim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
17 saat önce, kamlikli :

ARKADAŞLAR İSTANBULDA FORSCANDAN ÇOK İYİ ANLAYAN BİRİSİ YOKMU?

Forscanda silecek hassasiyet ayarı ile ilgili bir menü olduğunu hatırlamıyorum. Sadece makyajsız kasada; su püskürtmeyle  5 kere silme sayısını değiştiren bir menü vardı. Onda da işlev olarak silecekle ilgili başka bir şey yazıyordu, değişiklik yapıldığında silme sayısını düşürüyordu. Otomatik farların hassasiyet ayarıyla alakalı bir menü var onu biliyorum.

Sensörü sökmeniz sensörün veya jelin durumu hakkında net bir bilgi vermez. Sensörler ve elektonik aksam her zaman NO çalışmaz. Bazen NC modda çalışır. Yani normalde kapalı kontak üzerine kuruluysa sensör sistemi, sensörün bozuk olmasıyla, jelden dolayı hatalı okumasıyla veya sensörün çıkarılması aynı sonucu verir. Basitçe izah etmek gerekirse sileceği kontrol eden modülün çalışma mantığı şu şekilde olabilir; "yağmur algıladığında kontaklarını aç". Bu çalışma sisteminde şu üç durum da aynı sonucu verir; sensörün bozulması, sensörün hatalı okuması ve sensörün soketinin çıkartılması... 

Şemasına ulaşılabilirse ve soketine bakarak; tetik kontak ucunu kısa devre yaparak sensör bypass edildiğinde sistem normal çalışıyorsa şu iki ihtimale kalırsınız; jel problemi, sensör arızası.

Bir ihtimal sensörün jelinde değişiklikten dolayı kontrol eden ecu nun forscanla sıfırlanması şuanki mevcut durumu sıfır kabul et modu olarak algılıyorsa işe yarayabilir.  silecekleri kontrol etme ihtimali olan ecular IC, büyük ihtimalle BCM dir. Resetleme menüsünde bu ecuların sıfırlanması vardı. Forum içerisinde forscanla ilgili açtığım konu ve paylaşımlar mevcut, inceleyebilirsiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5.05.2023 at 09:24, ibrasoft :

Forscanda silecek hassasiyet ayarı ile ilgili bir menü olduğunu hatırlamıyorum. Sadece makyajsız kasada; su püskürtmeyle  5 kere silme sayısını değiştiren bir menü vardı. Onda da işlev olarak silecekle ilgili başka bir şey yazıyordu, değişiklik yapıldığında silme sayısını düşürüyordu. Otomatik farların hassasiyet ayarıyla alakalı bir menü var onu biliyorum.

Sensörü sökmeniz sensörün veya jelin durumu hakkında net bir bilgi vermez. Sensörler ve elektonik aksam her zaman NO çalışmaz. Bazen NC modda çalışır. Yani normalde kapalı kontak üzerine kuruluysa sensör sistemi, sensörün bozuk olmasıyla, jelden dolayı hatalı okumasıyla veya sensörün çıkarılması aynı sonucu verir. Basitçe izah etmek gerekirse sileceği kontrol eden modülün çalışma mantığı şu şekilde olabilir; "yağmur algıladığında kontaklarını aç". Bu çalışma sisteminde şu üç durum da aynı sonucu verir; sensörün bozulması, sensörün hatalı okuması ve sensörün soketinin çıkartılması... 

Şemasına ulaşılabilirse ve soketine bakarak; tetik kontak ucunu kısa devre yaparak sensör bypass edildiğinde sistem normal çalışıyorsa şu iki ihtimale kalırsınız; jel problemi, sensör arızası.

Bir ihtimal sensörün jelinde değişiklikten dolayı kontrol eden ecu nun forscanla sıfırlanması şuanki mevcut durumu sıfır kabul et modu olarak algılıyorsa işe yarayabilir.  silecekleri kontrol etme ihtimali olan ecular IC, büyük ihtimalle BCM dir. Resetleme menüsünde bu ecuların sıfırlanması vardı. Forum içerisinde forscanla ilgili açtığım konu ve paylaşımlar mevcut, inceleyebilirsiniz. 

Benimde yapmak istediğim forscanla sensörü deaktif edip tekrar aktif etmek bir ihtimal düzelir diye düşünüyorum. Sensör arızası olsa far sensörüde çalışmazdı diye düşünüyorum. Camcıya gittim helindede sorun yok dedi. Büyük ihtimalle bi resetlenmek istiyor o yüzdende forscan ile yapabilecek birisi varsa çok iyi olur. Siz yapabilirmisiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, kamlikli :

Benimde yapmak istediğim forscanla sensörü deaktif edip tekrar aktif etmek bir ihtimal düzelir diye düşünüyorum. Sensör arızası olsa far sensörüde çalışmazdı diye düşünüyorum. Camcıya gittim helindede sorun yok dedi. Büyük ihtimalle bi resetlenmek istiyor o yüzdende forscan ile yapabilecek birisi varsa çok iyi olur. Siz yapabilirmisiniz?

Yardımcı olmaya çalışırım sorun değil ama far ile yağmur sensörü farklı. Ben sensörden değil jelden olduğunu düşünüyorum. Sensörde arıza var ise yanlış hatırlamıyorsam ecu arıza kaydı olarak kod veriyordu forscanda zaten.

O kadar çok muhabbet duydum yaşadım ki... Takan ustanın sorun yok demesi benim için hiç bir şey ifade etmiyor. Sorun yok bunlar böyle lafından bıktığımdan kendi şanzıman indirip baskı balatamı değiştirdim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...