Jump to content

CX-3 Ağır Kalkış, kalkışta hantallık.


effect
 Paylaş

Çözüme git Leanback tarafından çözüldü,

Tavsiye Edilen Mesajlar

Öncelikle Selamlar,

Aracı aldığımdan beri kalkışlarda ilk devirlenme süresi çok yavaş, misal kavşakta durdum diyelim, diğer araç gelmeden hızlıca kavşağı geçmek istiyorum ama araç çok hantal kalktığı için gerekli şekilde hızlanıp geçemiyorum. 0-1500 devir aralığında sanki araç gaz yemiyor yada geç tepki veriyor bilemiyorum. 1500 devirden sonra ancak araç istediğim ivmelenmeyi vermeye başlıyor. ama o zamana kadar en az 5 saniye kayıp yaşanıyor. tam ihtiyacım olan anda gerekli ivmelenme ve kaçışı yapamıyorum. merak ediyorum diğer kullanıcılarda da böyle mi bu durum. normal bir durum mudur, değilse ne yapılmalıdır ?

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 saat önce, effect :

Öncelikle Selamlar,

Aracı aldığımdan beri kalkışlarda ilk devirlenme süresi çok yavaş, misal kavşakta durdum diyelim, diğer araç gelmeden hızlıca kavşağı geçmek istiyorum ama araç çok hantal kalktığı için gerekli şekilde hızlanıp geçemiyorum. 0-1500 devir aralığında sanki araç gaz yemiyor yada geç tepki veriyor bilemiyorum. 1500 devirden sonra ancak araç istediğim ivmelenmeyi vermeye başlıyor. ama o zamana kadar en az 5 saniye kayıp yaşanıyor. tam ihtiyacım olan anda gerekli ivmelenme ve kaçışı yapamıyorum. merak ediyorum diğer kullanıcılarda da böyle mi bu durum. normal bir durum mudur, değilse ne yapılmalıdır ?

Teşekkür ederim.

Bunun sebebi kalkıştan itibaren anında dişli motor eşlemesini yapan tork konvertörü. Şehir içinde, dur-kalk trafikte tork konvertörü yüzünden kayıplar yaşanmasın diye, yakıt tasarrufu ve emisyonların iyileşmesi motivi ile sanki araba düz vites gibi anında motorla eşlensin diye yapılıyor ama sorun şu ki, o bölgelerde sıkıştırma oranı fazlasıyla düşük dizel motor, devrede olmayan turbo ile birleşince arabaya kal geliyor resmen. Benim de dikkatimi çekmişti test sürüşünde. 

Aynı durum (çabuk kilitleyen şanzıman) benzinlide de var ama benzinlide 0-1500 arası tork üretimi dizelin tam aksi yüksek sıkıştırmalı motor yüzünden daha yüksek. Daha canlı ve lineer kalkıyor. Düz yolda 1100-1200 devirlerde yüksek viteslerde seyretmekte de hiç problemi yok. Fakat sonrasında da dizelin o güzel çekişi yok tabiki. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

02.01.2023 at 11:28, Leanback :

Bunun sebebi kalkıştan itibaren anında dişli motor eşlemesini yapan tork konvertörü. Şehir içinde, dur-kalk trafikte tork konvertörü yüzünden kayıplar yaşanmasın diye, yakıt tasarrufu ve emisyonların iyileşmesi motivi ile sanki araba düz vites gibi anında motorla eşlensin diye yapılıyor ama sorun şu ki, o bölgelerde sıkıştırma oranı fazlasıyla düşük dizel motor, devrede olmayan turbo ile birleşince arabaya kal geliyor resmen. Benim de dikkatimi çekmişti test sürüşünde. 

Aynı durum (çabuk kilitleyen şanzıman) benzinlide de var ama benzinlide 0-1500 arası tork üretimi dizelin tam aksi yüksek sıkıştırmalı motor yüzünden daha yüksek. Daha canlı ve lineer kalkıyor. Düz yolda 1100-1200 devirlerde yüksek viteslerde seyretmekte de hiç problemi yok. Fakat sonrasında da dizelin o güzel çekişi yok tabiki. 

Bu durum bu araç için normal bir durum yani. Bu şekilde ayarlanmış. Peki bu durumu değiştirme imkanı var mi, bir motor ayari yada serviste bilgisayara baglayip bir iyileştirme yapılabilir mi acaba.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Çözüm
21 dakika önce, effect :

Bu durum bu araç için normal bir durum yani. Bu şekilde ayarlanmış. Peki bu durumu değiştirme imkanı var mi, bir motor ayari yada serviste bilgisayara baglayip bir iyileştirme yapılabilir mi acaba.

Sadece dışarıda yazılım yapılabilir ama sağlıklı bir yazılımda 0-1500 devir arası boşluğa pek çare olamaz. 1500 devir sonrası patlama ve tork daha güçlü olur.

Sizin araçlık bir durum veya sorun değil bu. Böyle bir motor-şanzıman konseptinden farklı bir sonuç zor çıkar. 

1.5 dizelin bu forumca yapılmış bir hızlanma testi var, orada da belli oluyor zaten ilk hareketteki ağırlık. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

04.01.2023 at 11:17, Leanback :

Sadece dışarıda yazılım yapılabilir ama sağlıklı bir yazılımda 0-1500 devir arası boşluğa pek çare olamaz. 1500 devir sonrası patlama ve tork daha güçlü olur.

Sizin araçlık bir durum veya sorun değil bu. Böyle bir motor-şanzıman konseptinden farklı bir sonuç zor çıkar. 

1.5 dizelin bu forumca yapılmış bir hızlanma testi var, orada da belli oluyor zaten ilk hareketteki ağırlık. 

 

190 mııı abi benim araba 160 dan sonra gitmyior ki  :D bende mi sorun var acaba, mazda 3 daha iyiymiş. cx 3 kesinlikle boyle değil :S

sonradan dikkatimi çekti ESP off yapmışsınız, bunun bir sebebi var mı ? bende kapatsam biraz daha iyi performans alır mıyım ? Ama bende onu kapatma tuşu yok sanırım TCS diye birşey var onu kapatabiliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben çekmedim videoyu hocam, site adminlerinin testi sanıyorum.

ESP araç patinaj çekerse sistem gücü kesmesin diye kapatılıyor. Direksiyonun solunda kayan araç tuşu vardır, basarsanız TCS'yi kapatır, ESP'yi de sınırlı müdahale edecek hale getirir. En azından Mazda 3'lerde böyle, CX-3'lerde ESP limitleniyor mu bilmiyorum.

Kapamaya da gerek yok bizim otomatik araçlarda, düz vites ise kalkışta kapamak lazım sadece.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...