Jump to content

Kaza sonrası sigorta sorunu


maviay99
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Cümleten selamünaleyküm. Mazda 6 sahibiyim Yaşadığım bir mağduriyeti buradan duyurmak istiyorum. Ekimin 16 sında maddi hasarlı bir kaza yaşadım. Araç kaza sonrası çalışmadı beyinle ilgili dendi neyse çekici ile servise indirdik sol far sol çamurluk ve tampon hasar aldı kusurun hepsi karşı tarafa verildi. Süreç başladı. Karşı tarafın sigortası mafre. Aralık ayına kadar parça incelemesi falan filan derken sabrım taşınca mafreyi aradım beni Ertan sigorta ya yönlendirdi onlarda topu servise attı. Servise gittim onlarda parçaları içeride bulamadık dışarıya bakıyoruz mafre çok çamur firma yarı parayı sizden ister gibi farklı hikayeler anlattı. Far ve tamponun yurt dışı maliyeti 38 bindi o tarihte. Ertesi gün bir avukata sordum öyle bişey yok hepsini karşılamak zorunda dedi bunun üzerine servise baskıyı arttırdım ve servisle geçen onca yazışma sonunda Ertan sigortanın cevabı toplam 6 bin civarı bir rakam verebiliriz olmuş . Hukuki yolllara başvurma kararı aldım. Özet olarak anlattığım bu konuda siz ne düşünüyorsunuz değerli fikirlerinize ihtiyacım var şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun. Sizin veya yolcularınızın canı yanmasın, gerisi teferruattır.

Sigorta muhtemelen süreci uzatarak sizi bıktırmaya çalışıyor olabilir. Hasar sonrası tamir için ihtiyaç duyulan parçaların bedelinin tamamını, işçilik bedelini ve sizin tekrar açacak olduğunuz değer kaybı davası sonrası aracınızın maddi hasar sonrası olası bir satışta kaybedecek olduğu değeri, kaza raporunun yeniden incelenmesi sonrası belirlenerek tarafınıza iletmek zorundalar.

Karşı taraf sigortasını en düşük matrahtan yapmış olsa bile kaza başına toplamda en az 60 bin liralık ödemeyi sigorta yapabilir. Bu sene sanırım bu rakam en az 100 bin lira olmuştu.

 

Parça hususunda ise, eskiden sigorta parçanın yan sanayi muadili varsa onu temin edip takabiliyordu. 3 yaşından eski araçlarda ise öncelik yan sanayi parça olup bulunamazsa orijinal parça temin ediliyor. 2021 yılı danıştay kararı ile birlikte buna karar veren kişi araç sahibi olup, "Eşdeğer parça, yan sanayi parça ya da orijinal parça fark etmeksizin hangi parçanın takılacağı konusunda hak sahibi, araç sahibidir" (Kaynak: Eşdeğer Parça Uygulaması ve Koşulları | Eşdeğer Parça Değişimi (sigortam.net) )

Yani bu durumda mantıken parça bulunamaması gibi bir şey olamaz. Yan sanayi bulunsa bile sizin bunu reddedip orijinal parça temin ettirme hakkınız var. Gerekirse Mazda Avrupa deposundan veya Hiroşima'dan o parça getirilir. Pandemi zamanı bile en fazla 2-3 hafta bekleyip 80 model Mazda'nın parçasını getirtebiliyorken şu an bu sürecin gereksiz yere uzatılmasına gerek yok.  oem (orijinal üretici fakat  mazda logosuz) veya geniue (orijinal servis parçası) temin edilip süreç ilerletilir. Muhtemelen siz hukuki süreç ile baskı kurmadan pek hızlı ilerleme niyetinde değiller. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, paarthurnax :

Öncelikle geçmiş olsun. Sizin veya yolcularınızın canı yanmasın, gerisi teferruattır.

Sigorta muhtemelen süreci uzatarak sizi bıktırmaya çalışıyor olabilir. Hasar sonrası tamir için ihtiyaç duyulan parçaların bedelinin tamamını, işçilik bedelini ve sizin tekrar açacak olduğunuz değer kaybı davası sonrası aracınızın maddi hasar sonrası olası bir satışta kaybedecek olduğu değeri, kaza raporunun yeniden incelenmesi sonrası belirlenerek tarafınıza iletmek zorundalar.

Karşı taraf sigortasını en düşük matrahtan yapmış olsa bile kaza başına toplamda en az 60 bin liralık ödemeyi sigorta yapabilir. Bu sene sanırım bu rakam en az 100 bin lira olmuştu.

 

Parça hususunda ise, eskiden sigorta parçanın yan sanayi muadili varsa onu temin edip takabiliyordu. 3 yaşından eski araçlarda ise öncelik yan sanayi parça olup bulunamazsa orijinal parça temin ediliyor. 2021 yılı danıştay kararı ile birlikte buna karar veren kişi araç sahibi olup, "Eşdeğer parça, yan sanayi parça ya da orijinal parça fark etmeksizin hangi parçanın takılacağı konusunda hak sahibi, araç sahibidir" (Kaynak: Eşdeğer Parça Uygulaması ve Koşulları | Eşdeğer Parça Değişimi (sigortam.net) )

Yani bu durumda mantıken parça bulunamaması gibi bir şey olamaz. Yan sanayi bulunsa bile sizin bunu reddedip orijinal parça temin ettirme hakkınız var. Gerekirse Mazda Avrupa deposundan veya Hiroşima'dan o parça getirilir. Pandemi zamanı bile en fazla 2-3 hafta bekleyip 80 model Mazda'nın parçasını getirtebiliyorken şu an bu sürecin gereksiz yere uzatılmasına gerek yok.  oem (orijinal üretici fakat  mazda logosuz) veya geniue (orijinal servis parçası) temin edilip süreç ilerletilir. Muhtemelen siz hukuki süreç ile baskı kurmadan pek hızlı ilerleme niyetinde değiller. 

Çok teşekkür ederim yorumunuz için. Çok yardımcı olacak bana.Bugün yeni gelişme oldu. Servis Ankara'dan yan sanayi bulmuş expere sunacak bakalım ne cevap gelecek. Experin cevabını bana iletin dedim bekliyorum. Tabi bu kadar bekledikten sonra experin cevabı ne olursa olsun maddi manevi tazminat hakkım varsa sonuna kadar gidicem. Bu arada bu Ertan sigorta denen firmayı biraz araştırdım tam bir facia memnun kimse yok. Değer kayıplarını bile aylarca sonra ödeyen merdiven altı bir firma. Haklarını arayan insanlara hakaret bile var. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...