Jump to content

Mazda 323 Motor Yağı Önerisi -Ortak Konu-


Guest BarisMak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

kardeş bu konuda tabii çok farkılı öneriler vede düşünceler var ama ben bildiğim kadarıyla yazıyorum ben yarı sentetik 10-40 kullnanıyorum vede normal olarak bu yağın değişim km 10.000 zaman olarak 6 aydır sizin kullandığınız tam sentetikler daha uzun ömürlü 1 yıl vede 15.000 km yapılabiliyor bahsettiğiniz yağ markasından hiç kullanmadım vede tam sentetik yağlardan;  ama araştırmıştım bir çok forumdan bakınmıştım en sağlıklı riske atmadan yapılacak değişim bu tarihler gibi duruyor. kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar kışı soğuk bir yerde yaşıyorum.Yağ değişimi 10.000'i biraz geçti.İlk defa değştireceğim için yardımınıza ihtiyacım var.Hangi yağı ve filtreyi kullanmam gerekiyor.Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

soğuk iklime en uygun yağ benimde kullandığım 10-40 vede size castrol öneriyorum, filtre de sorun olmaz bursada herr yerde bulursun mazdaya uyan bir filtre ama genede böle tanınmış kaliteli bir filtre al veya servis yakınsa oradan orjinal temin et zaten yağ değişeceksen normal 10.000 bakımı gerekir hava filtresi, hidrolik sıvılar, soğutma sıvısı, ilgili motor kayışları vede bujilerine bakmayı unutma kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar kışı soğuk bir yerde yaşıyorum.Yağ değişimi 10.000'i biraz geçti.İlk defa değştireceğim için yardımınıza ihtiyacım var.Hangi yağı ve filtreyi kullanmam gerekiyor.Teşekkürler.

Kışı soğuk bir yerde geçiriyorsanız 0-30, 0-40 gibi yağ kullanın bence. Yağ daha ince olduğu için soğuk havalarda motor aşınmasını en aza indirirsiniz.

Ben Erzurum'da yaşıyorum şuan 0-40 Castrol Edge yağ kullanıyorum. Kışın da çok memnundum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

katılmıyorum bu öneriye mazdanın yağ çizelgesinde ısı derecelerine göre sınıflandırmada 10-40 gözüküyor yani tam kış ortasında iyi olabilir ama hafif bahar havasında bile çok ince kalır vede yağlamayı iyi yapmaz. mazda yağ çizelgesine bakınız. bende bitliste yaşıyorum vede burası pekte ılıman okyanusal iklim sayılmaz fakat karasa iklim yani fazla bahar yaşamadan sıcak vede kavurucu yaz yaşanır. geçen hafta yağ değiştim 10-40 castrol bıraktım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor Yağları Derece Listesi

Yaşanan bölge        Viskozite değeri

-30 +30                        0W-30

-25 +30                        5W-30

-25 +40                        5W-40

-20 +30                      10W-30

-20 +40                      10W-40

-15 +40                      15W-40

-15 +50                      15W-50

-20 +50                      10W-50

-10 +50                      20W-50

-20 +60                      10W-60

abi kastettiğini biliyorum yani bir yağ sıcakta kendini kalınlaştırdığı gibi soğukta inceltebiliyor tabii kimse garanti etmiyor piyasa yağ markası dolu hemde sahteleriyle berbaer  ben mazda kitapçığındaki değerlere göre söledim, yorum yaptım yağ değerleri hakkında bilgim var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kışın incer yağ motorun sesini azaltır. Özellikle soğukta çalıştığında ince yağda daha rahat çalıştığını anlarsınız. Bu yıl Erzurumda -35 in üzerine fazlasıyla hava çıktı. Mazda' nın değerlerine göre de zaten 0 kullanmak iyi.

0- 40 Yaz kış farketmez Erzurum için en ideal yağ :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İstanbul için de en uygun değer 5/30 gibi duruyor çizelgeye göre.

Bu arada Gürkan'a verdiği bilgiler için teşekkür ederim. Ben de 5 yıl Siirt'te görev yaptım ve bu arada biri Tatvan Nemrut Krater gölü olmak kaydıyla 8-10 kere gelmişliğim var Bitlis'e. Tarih kokan güzel bir şehir. Yalnız içinden geçen o güzelim dere biraz daha temiz tutulsa daha bir güzel olacak. Bir de çukurları bol yolları tabi. Ne dersin Gürkan kardeş?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Salih kardeş ben aslen Adilcevazlıyım ama iş dolayısıyla epey bir bitlis merkezde kamet ettim şu an gene bitliste çalışıyorum ama tatvanda kalıyorum Bitlis gerçekten tarihi bir şehir ama şehircilik temizlik bakımından maelesef berbar ama yeni bir dönüşüm projesi düşünüyo belediye bakalım ne yapacaklar umarım bişey benzer. yağ konusuna gelince çizelgede zaten belli sıcaklık durumuna göre ayarlanabilir ama ben genede sıcak olan bölgelerin veya fazla eksi değer görmeyen illerin kalın yağ kullanmalarını öneriyorum aracınızın kullanım kitapçığında mutlaka vardır, mazda farklı değerde yağ önermiş olabilir, sonuçta aracın motorunu üretenler aracın neye nasıl tapki vereceğini daha iyi bilirler kesinlikle kitapçığa bakmanızı öneriyorum , ben istanbulda bulunsaydım gene 10-40 bırakırdım, bu arada bende bayburtta çalıştım erzurumu çok iyi bilirim hakkaten o konuda haklısınız orası çok soğuk olur, bencede seçtiğiniz değer doğru, hatta bu yıl bizim burasıda epey bir soğurtu ben de kışın sizinle aynı yağı almalıydım diye düşünüyorum şimdi.kolay gelsin, iyi günler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Motor Yağları Derece Listesi

Yaşanan bölge        Viskozite değeri

-30 +30                        0W-30

-25 +30                        5W-30

-25 +40                        5W-40

-20 +30                      10W-30

-20 +40                      10W-40

-15 +40                      15W-40

-15 +50                      15W-50

-20 +50                      10W-50

-10 +50                      20W-50

-20 +60                      10W-60

abi kastettiğini biliyorum yani bir yağ sıcakta kendini kalınlaştırdığı gibi soğukta inceltebiliyor tabii kimse garanti etmiyor piyasa yağ markası dolu hemde sahteleriyle berbaer  ben mazda kitapçığındaki değerlere göre söledim, yorum yaptım yağ değerleri hakkında bilgim var.

Gürhan verdiğin tablodaki sıcaklık değerlerini hangi kaynaktan buldun? Benim bildiğim ve kitapçıkta belirtilen -30/+50 sıcaklıkları arasında mazda 3 için (Z6-ZJ) önerilen yağ A3/A5 i karşılayan 5/30W

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bendeki kitapçıktaki yağ değerleriyle aynı bu listedeki değerler tabi görüntü olarak kitapçıktaki biraz şema şeklinde ama en kısa sürede orjinalini foto olarak yükleyecem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Verilen bilgiler için teşekkürler, yakın zamanda yağ değişimine gideceğim için konuyu araştırdım ve hepsini okudum...

Bana uyan yağ;

Castrol Magnatec 10/40 galiba ??

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Verilen bilgiler için teşekkürler, yakın zamanda yağ değişimine gideceğim için konuyu araştırdım ve hepsini okudum...

Bana uyan yağ;

Castrol Magnatec 10/40 galiba ??

8:)

Önerisi veya tecrübesi olan arkadaşlardan yorum bekliyorum...

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önerisi veya tecrübesi olan arkadaşlardan yorum bekliyorum...

:)

Artık beklemiyorum, arkadaşlar... Forumda üyeler motor yağı yerine ayçiçek yağı kullanıyor olmalı ki; 20 saattir bir kişi bile tenezzül edip ben şunu öneriyorum veya şunu kullanıyorum demedi...

Oysa ben; açılan konular öksüz kalmasın diye bildiğim kadarıyla, bilmiyorsam mantık yürüterek bir şeyler karalamak için vakit harcıyorum... Yani harcıyordum...

Artık forumda iyi bir seyirciyim, sorunlarımı da buraya yazacağıma, yetkili servise, ustaya, elektrikçiye sorarım... Hem de vakit kaybetmeden telefonla...

Herkeslere hayırlı sürüşler, kazasız günler...

:nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi Makina Mühendisi kimliği altına sığınıp yazmak istemiyorum gerçi mesleğide sevmiyorum. Bir blokta motor parçalarını yağdan başka koruyabilecek birşey yok. Yağ silindirler içerisindeki honlama boşluklarının arasına kendisini hapseder ve geri bırakır. Normalde bir pistonla silindir arasındaki boşluk 0.03 mm dir mazda da bu oran kaç bilmiyorum ama daha yüksek olduğunu düşünmüyorum. Şimdi aslında bu işin kesin sonucunu şu verir araçtan belli periyotlarla bir miktar yağ alıp viskozitesindeki değişim incelenebilir ona görede yağ değişim periyodu uygulanabilir. Gerçi bu uçak değil ya 6 ayda bir değiştir gitsin işte.Şimi abiler olayın en önemli noktası şu metal metal sürtünmesi olmadan metalde aşınma olması olmaz.100000 200000 km deki araçların krank larını inceleyin aşınmanın çok ama çok az olduğunu görürken silindir cidarlarını incelerken oval ve konik aşınmanın olduğunu göreceksiniz doğası gereği ( biyel kolunun hareket yapısından dolayıdır . Üfürüyorda olabilirim ) Şimdi birşey daha var -20 -30 derecelerde 0-40 0-30 derece yağların akışkanlığı ile ilgili bir video vardı yağ olmuş bal gibi ama donmuş bal. Demem o ki çok uzatmadan  sıfır araç alanlar çok soğuk iklim bölgesinde değil ise 5-30 , çok soğuk yerde olanlar (Erzurum , Kars ) 0-40 kullanmalı benim görüşüm bu yönde. Çok uzun zamandır bir konu üzerine yazı yazmamışım sarhoş olarak yazmadım şimdiden anlayışınız için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...