Jump to content

3 yıllık 1.5i BJ maceram


leojely
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba, 1999 model 323 1.5i aracımı yaklaşık 90.000km kadar biraz yorarak kullandım. Artık bu maceranın sonuna geldiğimi düşünüyorum. Yaşadığım sorunları ve tecrübelerimi aktaracağım. Konunun başından, aracı normal günlük bir kullanımdan daha çok zorlayarak kullandığımı söylemek isterim. Ama işin garibi, bugüne kadar motorunda neredeyse hiçbir sorun çıkmamışken, aracın alt takımlarıyla veya egsozuyla uğraşmak insanı sorgulatıyor. :) Fakat iyi dayandı, çok sağlam araba. 

 

  • Aracın yol tutuşu ne kadar mükemmel olsa da alt takım parçaları çabuk bozuluyor.
  • Aracı otobanda uzun süreli yüksek devirde kullansanız bile fan açmıyor(motora yardım amaçlı kaloriferi sıcağa ayarlayıp son kademede açıyorum belki ondandır) fakat yazın rolantide durduğu yerde 5 dakikada fan açıyor.
  • Aracın iç döşemeleri özellikle eskitmeye çalışmadığınız sürece yaşıt arabalarınki gibi eskimiyor.
  • Kalorifer fanı ne yaparsanız yapın bir yılda bir temizleme istiyor. Yoksa çıkardığı sesten aracın sesini kesiyor.
  • Araç yaşıt arabalara göre çok modern duruyor. Modelini soran herkes 1999 model diyince şaşırıyor.
  • Ön arka double wishbone, eğer orijinal parçaları kullanırsanız araba gerçekten rahat fakat yan sanayi kullandığım parça için dayanamayıp 3 gün üst üste sanayiye gittim.
  • Aracın ön balata yapısı alt modellerine göre çok farklı ve biraz daha küçük. Freni güçlü yetiyor fakat balatayı çabuk eskitiyor. Bir yılda 2 defa balata değiştim. 1. taktırdığım orijinaldi yaklaşık 10 ay falan gitti fakat 2. taktırdığımı yan sanayi takmışlar 2 ay dayanamayıp orijinal ile değiştirdim. Ama gariptir ki 2 ayda balatanın ömrü çeyrek kalmış. Hızlı kullanıyorum belki ondandır.
  • Ustasını bulmak çok zor.
  • Motoru çok sağlam. 
  • Gösterge lambaları çok canlı ve modern. Fakat göğüste bulunan ışıklar biraz daha canlı olabilirmiş. Neyse dediğim gibi bu gibi konularda yaşıtlarının çok önünde.
  • Bayırlarda çok bayılıyor. Düz yoldaki gidişine 88 beygir olduğuna inanmazsınız fakat bayıra denk gelince 88 beygir ben burdayım diyor. :)
  • Çok atik. 
  • Araçta egsoz eskitme gibi bir huy var. Sıfırdan orijinal egsoz yaptırdım geçen yıl 3500-4000'e yakın para ödedim.
  • Şehir içi test edemedim fakat uzun yolda kmde 0.80-0.90 arası yakıyor. Yüksek hızda gerçekleştirdiğim 160km'lik seyahatte 158tl gaz aldı. (25.04.2023) Hız yapmadan normal gelsem dediğim fiyatlara denk geliyor.

 

Aktif sorunlarım

  • Forumda konusu bulunan LPG tekleme olayını bir türlü aşamadım. Oksijen sensörü falan hep hikaye. Şuanda aracım sanayide sübap ayarı yapılıyor. Eğer bu ayardan sonra da teklemeyi aşamazsam(benzinde de aynı sorun var) mazdayı kötü hatırlayacağım.
  • Aracın aerodinamik yapısı çok garip. Araç 1100 kilo ama sanki arka tekerlere 200 300 kilo yük gidiyor gitmiyor. Bütün yükü önler alıyor.
  • RPM saati 4000 devirin üstüne gelir gelmez araç güç kesiyor. Güç kesme demeyelim de hani klimayı açarsınız araç tork kaybeder. Onun gibi hissediyorsunuz.
  • Aks kafalarından ses geliyor. 
  • Aracın orijinal farları yerine LED far taktırdım, göstergedeki uzun far göstergesi çalışmıyor.
  • Aracı soğukken çalıştırıp, ilk 10 kilometrede rolantide bayır inersem, yanma odasına yağ kaçırıyor. Sübap lastiklerinden şüpheliyim fakat daha önce kimsede görmediğim bir sorun.
  • Alt takımdan takır tukur ses geliyor. Sanırım salıncaklarda sorun var.
  • Keçeden dolayı yağ eksiltme mevcut. Sübap ayarını yaptırdıktan sonra onu da yaptıracağım.
  • Debriyaj müşüründen mi bilmiyorum bazen 2016 Clio gibi vites atarken bazen sert oluyor geçişler.

Bugüne kadar değişen parçalar

  • Bütün amortisörler değişti. Ön amortisörlerde patlama sorunuyla uğraşmamak için yağlı amortisörden hava bazlı amortisöre geçtim. Konfordan yana biraz kötü şekilde fark etti fakat bir çukura düşme konusunda kafam rahat.
  • Araç durduğu yerde hararet yapıyordu. Sanayici saolsun bi hüpletti bizi conta takımını değiştirtti ama sorun devirdaimdeymiş. O da değişti. Conta tamirinden önce de termostat ve hortumları değiştirdiler.
  • Ön balatalar 3 yılda sanırım 5'i geçti değiştirdiğim. Arka kampanalar 1 defa değişti. 
  • Gösterge lambaları yaşından dolayı az aydınlatmaya başlamıştı. Benzin göstergesinin ordaki küçük ampüller patlamıştı hatta. Onlar değişti.
  • Egsoz tamamen baştan yapıldı.
  • LPG nozulları, LPG filtresi, regülatör değişti.
  • Conta değişiminde yeni sibop takıldı. Fakat ayarı yapılmadığı için;
  • Bujiler 4 defa değişti. Hepsinde DENSO kullandım.
  • Ateşleme bobinleri değişti.
  • Şuanda bayır aşağı yağ yakmadan dolayı sübap lastikleri de değişiyor.

 

Hiç yolda kaldım mı?

Hayır, bu aracı ne kadar yorarsanız yorun, ne kadar hor kullanırsanız kullanın, eksik yağ ile de kullansanız, sorunlu da kullansanız beni bir defa yolda bırakmadı. Öyle ki yağ durumundan haberim yoktu öylesine yağına bakmak istedim aracın yağ çubuğuna yağ değmez vaziyetteydi. Bundan önce de bir defa yağ lambasını yakmıştı araca uzun süre binemediğim için kontrol edemiyordum. Hemen stop edip yağı doldurdum. O gün bu gündür sürekli yağını kontrol ediyorum. 

 

Bir seferde 5000km yaptığımda oldu, her gün fix 200km yaptığımda oldu. Sıfır arabaların sağa çektiği yollarda başımı öne eğdirmedi saolsun. Yukarıda saydığım sorunların hepsi biraz kullanımdan kaynaklı. Ayıptır söylemesi arabaya eşşek gibi binmeme rağmen "masrafa bak, şimdi napıcaz" dedirtmedi bana.

 

Bu forumda da çokça defa sorunlarıma yanıt aramaya çalıştım. Değişik bir macera oldu hatta şöyle bir anımı anlatayım;

2001 Clio sedana sahip bir arkadaşımla bayır yukarı eğlencesine yarışalım dedik. Arabayı da o sıralar çok tanımıyorum ben yapıştırdım o yapıştırdı 2'ye attım geçtim gittim bi baktım arkamda bunun kaput ana baba günü gibi duman atıyor. Durduk bi baktık radyatör pompasını hortumunu patlatmış. Bu olay üzerine 3 yıl geçti, belki yüzden fazla defa 1. viteste olsun son viteste olsun aracın motorunu zorlamışımdır ama bir defa da şöyle bir şey yapmadı. :)

 

Teşekkürler Mazda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

size iyi dayanmış bu araç;  fan motorum ilk defa geçen yıl çok dik ve yaklaşık 5 km lik bir milli park çıkışında çalıştı. aslında sizin çabuk tükettiğiniz yedek parçalar benim gibi makul kullanan insanlar için çok uzak. olay tamamen kullanım, yaş ve yol şartlarına bağlı diyebilirim. bundan sonraki aracınız bu kadar dayanabilecekmi. yeni alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, Renegade :

size iyi dayanmış bu araç;  fan motorum ilk defa geçen yıl çok dik ve yaklaşık 5 km lik bir milli park çıkışında çalıştı. aslında sizin çabuk tükettiğiniz yedek parçalar benim gibi makul kullanan insanlar için çok uzak. olay tamamen kullanım, yaş ve yol şartlarına bağlı diyebilirim. bundan sonraki aracınız bu kadar dayanabilecekmi. yeni alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun. 

O enerjiyi bu arabada attım diyebilirim bu bahsettiğim agresif kullanma ilk 2 yıl için geçerliydi. Saolsun çokta güzel dayandı aracı almayı düşünen olursa sağlamlığı konusunda tereddüt etmesin. :) Teşekkür ederim daha iyileri size olur inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İçi ve dışı ile çok kaliteli ve yakışıklı araba. Yıllık 30bin km ortalamayla yaklaşık 200bin km sorunsuz sayılacak ölçüde kullandım. Ben özlüyorum şahsen. 1.8 alacağız diye sattık, mazda 3 e kısmet oldu.

Rampada çekiş için atmosferik motor kuralları geçerli. Korkuteli rampalarında araba yüklüyken klima açık 3. viteste 120-130 çok çıktım. Düz yolda zaten 150-160 gayet güven veriyordu.

Dikkat edilecek tek şey ateşleme elemanlarını orjinal kullanmak. Almak isteyenlere tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...