Jump to content

3. nesil Mazda 3 periyodik lastik basınç uyarısı


xaxas86
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar aracım 2015 Mazda 3 power. Lastik ebatları 215/45/18. Aracı aldığımda üzerinde kışlık Falken lastikler vardı. Lastik havalarını 34 e ayarladıktan sonra 1 hafta içinde lastik basınç uyarısı alıyordum. Uyarı sonucu basınçları kontrol ettiğimde bir lastik 32 diğer lastiklerdeki basınçlar ise ayarladığım değer olan 34 çıkıyordu. Eksik olan havayı 34 e ayarladıktan 1 hafta sonra yine aynı durum tekrar ediyordu. Nasıl olsa yazlıkların zamanı geldi diye çok üstüne düşmedim. Yazlık olarak da hesaplı diye yine Falken tercih ettim. Bu haftada bir lastik basınç uyarısı alma durumum yeni lastiklerle de devam ediyor. Lastik, sibop ve jant kontrol edildi. Bir sıkıntı bulunamadı. Sorularım:

1) 2 birimlik düşüş lastik basınç uyarısı vermeye sebep olur mu?

2) Hep aynı lastikte az da olsa hava azalması normal mi? Bir sorun varsa yapılan dikkatli incelemede neden gözükmemiş olabilir ve sorun ne olabilir?

Teşekkürler.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer henüz yapmadıysanız lastik basınç izleme sisteminin sıfırlanması (resetlenmesi) önemlidir.  Bu prosedür araç kitabında sayfa 4-208'de anlatılıyor.  Yöntem oldukça basit ama detayıyla uygulamak gerekir.  Bu resetlemeden sonra sorun giderse endişeye gerek yok.

Bence 2 psi normalde çok önemli olmayabilir ama yeni satın aldığınız lastiklerde aynı lastik 1 haftada sürekli bunu yapıyorsa bence o lastiğe iyice bakmak gerekir.  Lastik garantisi bunlar için var.  Ben olsam hep aynı lastiğin bunu yapmasını önemserdim çünkü ileride bu sorun daha büyüyebilir.  Tabii sorun jant, vs de olabilir.  Iki set lastiğiniz varsa bunu daha kolay anlayabilirsiniz.  Her iki sette de hep aynı tekerlek sorun yaratıyorsa lastik yerine janttan da olabilir.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, AKayhan :

Eğer henüz yapmadıysanız lastik basınç izleme sisteminin sıfırlanması (resetlenmesi) önemlidir.  Bu prosedür araç kitabında sayfa 4-208'de anlatılıyor.  Yöntem oldukça basit ama detayıyla uygulamak gerekir.  Bu resetlemeden sonra sorun giderse endişeye gerek yok.

Bence 2 psi normalde çok önemli olmayabilir ama yeni satın aldığınız lastiklerde aynı lastik 1 haftada sürekli bunu yapıyorsa bence o lastiğe iyice bakmak gerekir.  Lastik garantisi bunlar için var.  Ben olsam hep aynı lastiğin bunu yapmasını önemserdim çünkü ileride bu sorun daha büyüyebilir.  Tabii sorun jant, vs de olabilir.  Iki set lastiğiniz varsa bunu daha kolay anlayabilirsiniz.  Her iki sette de hep aynı tekerlek sorun yaratıyorsa lastik yerine janttan da olabilir.

 

Cevabınız için teşekkür ederim. Her uyarıdan sonra resetleme işlemini yapıyorum. Dediğim gibi 1 hafta sonra tekrar uyarı alıyorum. Belirttiğim gibi kışlık lastikte de yeni aldığım yazlık lastiklerde de aynı durum söz konusu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 barda uyarı verir. jantın tekrar kontrol edilmesi gerekiyor ya da büyük bir tesadüf söz konusu. ben lastikçiden her çıktığımda uyarı verirdi. ve bir iki tekrardan sonra sorun hallolurdu. büyük ihtimalle jant kontrolünde gözden kaçan bir sey var. diğer taraftan falken lastiklerle çok sorun yaşadım, hatta iki tanesini bir türlü balans tutmadığı için iade almışlardı, onu da tekrar kontrol ettirebilirsiniz.   

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, Katil Balina :

2 barda uyarı verir. jantın tekrar kontrol edilmesi gerekiyor ya da büyük bir tesadüf söz konusu. ben lastikçiden her çıktığımda uyarı verirdi. ve bir iki tekrardan sonra sorun hallolurdu. büyük ihtimalle jant kontrolünde gözden kaçan bir sey var. diğer taraftan falken lastiklerle çok sorun yaşadım, hatta iki tanesini bir türlü balans tutmadığı için iade almışlardı, onu da tekrar kontrol ettirebilirsiniz.   

Cevabınız için teşekkür ederim. Başka bir lastikçiye de göstereceğim inşallah. Forumdaki incelemelerimde falken lastikler fiyat performans olarak tavsiye ediliyordu. Şimdi böyle şikayetler duymak açıkçası ürküttü beni.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, xaxas86 :

Cevabınız için teşekkür ederim. Başka bir lastikçiye de göstereceğim inşallah. Forumdaki incelemelerimde falken lastikler fiyat performans olarak tavsiye ediliyordu. Şimdi böyle şikayetler duymak açıkçası ürküttü beni.

balans sorunu yoksa sorun yoktur hocam dert etmeyin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1-2 birimlik düşüşü anladığından değil de, tekerlekler arasındaki basınç farkından dolayı ışık yakar sistem. Çünkü bunlarda doğrudan basınç ölçümü diye bir şey zaten yok, basınç sensörümüz yok. ABS sistemi, tekerlek dönüş çapındaki milimetrik farklardan basınç kaybını anlamaya çalışıyor, onu da her bir lastiği her saniye kıyaslayarak yapıyor.

Bu yüzden sizde ışık yakmasının sebebi büyük ihtimalle bir jantınızın topuk kısmından veya siboptan hava kaçırması.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Aynı sorun devam etmekte. Geçen hafta başka bir lastikçiye bütün lastikleri 34'e sabitlettim. 1 hafta sonra basınç uyarı ışığı yine yandı. Lastikçi tekrar lastik basınç değerlerini ölçtü her biri 30-33 arasında değişen değerler çıktı. Lastikçi bir sorun yok eğer 25'in altında çıksa söker bakardık dedi. En hafif hava kaçırma bile 2 günde söndürür lastiği dedi. Ayrıca her gün uyarı ışığı yakan arabalar var bu arabalar böyle gibi bir açıklama yaptı. Bana pek tatmin edici gelmedi açıkçası. Bundan sonra nasıl bir yol izlemeliyim? Çok rahatsız edici bir hal almaya başladı bu durum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam sorun falken lastiklerin kendisinde de olabilir. ikinci el mi aldınız bilmiyorum ama eski sahibi kullandığı eski markalarla ilgili deneyimini aktarabilir.  2015 power donanımı 6 sene 115 bin km kullandım sadece lastikçiden çıkarken sorun yaşadım ve benzinlikte düzelttikten sonra sorun yaşamadım. bildiğim kadarıyla bu sistemin arıza vermesi gibi bir durum söz konusu degil. bir basınç sensörü vs yok dönüş çapına ve hızına göre karar veriyor. can sıkıcı bir durum ama 30- 33 arası değerler çıktı demişsiniz. ve evet 30- 33 arası çıkarsa mutlaka uyarı verir. benim deneyimim de ayni araçta o yönde oldu hep. tavsiyem lastiklerin tamamen sökülüp yerlerinin değiştirilip iyice kontrol edilip dikkatlice tekrar takılması.   misal en son yeni aldığım kumho lastikleri aldığım yerdekiler düzgün takamamisti, acaba yine balans sorunu mu yaşayacam derken kendi lastikçime götürdüğümde tamamını sokup yeniden takmış sorunu çözmüştü. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Katil Balina :

hocam sorun falken lastiklerin kendisinde de olabilir. ikinci el mi aldınız bilmiyorum ama eski sahibi kullandığı eski markalarla ilgili deneyimini aktarabilir.  2015 power donanımı 6 sene 115 bin km kullandım sadece lastikçiden çıkarken sorun yaşadım ve benzinlikte düzelttikten sonra sorun yaşamadım. bildiğim kadarıyla bu sistemin arıza vermesi gibi bir durum söz konusu degil. bir basınç sensörü vs yok dönüş çapına ve hızına göre karar veriyor. can sıkıcı bir durum ama 30- 33 arası değerler çıktı demişsiniz. ve evet 30- 33 arası çıkarsa mutlaka uyarı verir. benim deneyimim de ayni araçta o yönde oldu hep. tavsiyem lastiklerin tamamen sökülüp yerlerinin değiştirilip iyice kontrol edilip dikkatlice tekrar takılması.   misal en son yeni aldığım kumho lastikleri aldığım yerdekiler düzgün takamamisti, acaba yine balans sorunu mu yaşayacam derken kendi lastikçime götürdüğümde tamamını sokup yeniden takmış sorunu çözmüştü. 

Hocam çok anlamsız bir durum. Belirttiğim gibi kışlık lastiklerle de aynı sıkıntıyı yaşıyordum. Sıfır yeni yazlık lastiklere geçtim aynı sorun devam ediyor. Tek ortak nokta iki lastik seti de Falken.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Katil Balina :

son ölçümlerde 30-33 arası demişsiniz hocam, o zaman istisnasiz uyari verir ama. 

Hocam lastikleri 34'e ayarlıyorum akabinde uyarı sistemini sıfırlıyorum. 1 hafta-10 gün sonra basınç uyarı ışığı tekrar yanıyor ve ölçüm yaptığımda 2, 3 birimlik bir azalmayla karşılaşıyorum. Lastikler, sibop ve jantta sıkıntı yok dediler. Yazlık sette de kışlık sette de aynı sıkıntıyı yaşadım. Böyle bir kısır döngü içindeyim anlam veremiyorum. İlginiz için teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anladığım kadarıyla sorununuz lastiklerin az da olsa hava kaçırması.  Sorun TPMS'nin uyarı vermesi değil.  Sizin lastikçinin "bu arabalar hep uyarı verir" demesi bence onun cehaletinden kaynaklanıyor.  Sıfırlandıktan sonra TPMS bir sorun yoksa uyarı da vermemeli.  Benim aracımda ve eminim buradaki birçok kişinin aracında TPMS olmadık yerde uyarı vermez.  Öncelikle o lastikçiden hemen uzaklaşın.  Benim önerilerim:

  • Bulunduğunuz civarda yetkili bir Falken lastik bayii bulun.
  • O bayiiye sorunu anlatın.  TPMS'de sorun var tezini asla kabul etmeyin.  Israr ederse orayı da terkedin.
  • Lastikçiden dört lastiği de söküp dikkatlice (acele etmeden) tekrar monte etmesini rica edin.  Siz de orada bulunun.
  • Dört lastiğe de aynı basıncı uygulayın.  TPMS'yı yine sıfırlayıp tekrar lastikleri izleyin.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, AKayhan :

Anladığım kadarıyla sorununuz lastiklerin az da olsa hava kaçırması.  Sorun TPMS'nin uyarı vermesi değil.  Sizin lastikçinin "bu arabalar hep uyarı verir" demesi bence onun cehaletinden kaynaklanıyor.  Sıfırlandıktan sonra TPMS bir sorun yoksa uyarı da vermemeli.  Benim aracımda ve eminim buradaki birçok kişinin aracında TPMS olmadık yerde uyarı vermez.  Öncelikle o lastikçiden hemen uzaklaşın.  Benim önerilerim:

  • Bulunduğunuz civarda yetkili bir Falken lastik bayii bulun.
  • O bayiiye sorunu anlatın.  TPMS'de sorun var tezini asla kabul etmeyin.  Israr ederse orayı da terkedin.
  • Lastikçiden dört lastiği de söküp dikkatlice (acele etmeden) tekrar monte etmesini rica edin.  Siz de orada bulunun.
  • Dört lastiğe de aynı basıncı uygulayın.  TPMS'yı yine sıfırlayıp tekrar lastikleri izleyin.

Teşekkürler hocam. Haftaya nasipse Ankara'ya gideceğim bir de şansımı orada yetkili bayide deneyeceğim inşallah. Bir çözüm bulmak ve forumda çözümü paylaşmak dileğiyle...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Düzgün usta bulamamanız kaynaklı. Tüm lastiklerin öncelikle sibop kısmına bakın. Mekanizma bozulup az az sızdırabiliyor. Ya da ince bir çivi batmıştır 2. ihtimal. Sabunlu suyla işini hakkıyla yapan usta rahatlıkla bulur. 

Bayramda kılıçali sanayi sitesi sanırım yol kenarında olan, orada tek bir rot balanscı açık bulabilmiştik, sanki kamanlı rot balanstı, usta hemen siboptan kaçırdığını bulmuştu. tavsiye edebilirim orayı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, Mutlu Tekir :

Düzgün usta bulamamanız kaynaklı. Tüm lastiklerin öncelikle sibop kısmına bakın. Mekanizma bozulup az az sızdırabiliyor. Ya da ince bir çivi batmıştır 2. ihtimal. Sabunlu suyla işini hakkıyla yapan usta rahatlıkla bulur. 

Bayramda kılıçali sanayi sitesi sanırım yol kenarında olan, orada tek bir rot balanscı açık bulabilmiştik, sanki kamanlı rot balanstı, usta hemen siboptan kaçırdığını bulmuştu. tavsiye edebilirim orayı.

Suyla siboplara bakmıştı kaçak yok demişti usta. Siboplar kötü durumdaymış ama öyle söylemişti. Başka bir yerde çelik sibop taktırıp bir de öyle deneyeceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Sonunda iyi bir ustaya denk geldim ve iki tekerin janttan çok az hava kaçırdığını buldu. Gerekli işlemleri yaptı ve sorun çözüldü. Bu başlık umarım başına böyle bir sorun gelenler için yardımcı olur. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...