Jump to content

Mazda 6 GH Kaporta boya günlüğü


paarthurnax
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yılların tozu, yağmuru, çamuru derken zaten saç teli misali olan boyada (60 mikron) yaz günleri unutulan kuş lekesinin, mevcut olarak önceden boyanmış, "aman yap gitsin" dercesine metal kısmı düzeltmeye gerek duymadan heykeltraş (sıva ustası da denilebilir) misali ihtiyaç olmamasına rağmen kalınca macun ile düzeltilmiş kaput ve bir taraftan üstündeki uyumsuz - kalitesiz boya ve verniğin boşanması sonrası verniğin boya yüzeyini kuş lekesini bahane(!) edip terk etmesi ile birlikte aynı durumu emsal olarak sunup mekandan ayrılan arka spoiler boyası sonrası gözüm ve vicdanım daha fazla vaziyete katlanamamış ve mevcut durumu düzeltmeye yönelik aksiyon alma kararı alınmıştır. 😅

Kaporta incelemesinde göze çarpan detaylar:

Kaputta bahsetiğim nedenler sonrası zaten özelliğini yitiren verniğin kuş lekesi ile birlikte çok kısa sürede dağılması

Ön tamponun ve farların önceden aldığı bir darbe sonrası ayaklarının bilinçsiz tamiri (far ayakları bırakın beni gideyim diyordu)

Ön ızgaradaki taş izleri

Ön tampon ızgarasında kırık

Arka tamponun kötü ve uyumsuz renk ile boyanmış olması

Arka tampon dış yüzeyindeki çizik

Yanlardaki kılcal çizikler

Arka tampon demirindeki şişkinlik (tampon demiri de eğilmiş fakat düzeltme ihtiyacı duyulmamış)

Muhtemelen otoparklarda yan araçların kapılarının yaptığı bir iki adet küçük  gamzeler (göçük)

Yol haritası:

Far temizliği

Plastik tamiri

Kaput yüzeyinin komple yeniden boyası

Arka spoiler komple boyası

Plastik tamiri sonrası ön ve arka tamponun komple boyası

Randevu alınıp küçük göçüklerin düzeltmesi

Polisaj

 

 

İşe ilk başta verniği özelliğini yitirmediği için ince bir zımpara ve parlatma ile toparlanan far camları ile başladım ve olumlu sonuç aldım. Mercek içlerinde minimal olarak matlaşma var denilebilir fakat farı söküp açmaya değmezdi.

IMG_4311.thumb.JPG.87a780c46a35f5200ba856ee97855902.JPG

Daha sonra müsait bir zaman olunca araç servis yolunu tuttu ve kaporta incelemesi yapıldı.

 

IMG_4681.thumb.JPG.2fd95f209b3f1b966efe45c4c8c11aa3.JPG

Arka tampondaki renk farkına yapacak yorum yok. İnceleme sonrası yaklaşık olarak yukarıda yazdığım tespitler yapıldı ve işe başlandı.

IMG_6425.thumb.JPG.e252d58e030d71f737869dd7b6a2b4ff.JPG

IMG_6426.thumb.JPG.8c8c4158ac6b7d3b36720528d1e67bc0.JPG

Plastikler tamirden gelince süreç ilerlemeye devam edecek. Şimdilik araç üstünde boyanan parçalar bu şekilde gözüküyor. Arka tampon demirinin eğikliği için istişare etmem gerekiyor. Park sensörleri düzgün çalışıyordu fakat üstlerinde kalın boyalar vardı. Kör noktada düzgün çalışıyordu fakat düzgün olması için bağımsız olarak temizlendiler. Süreç ilerledikçe güncelleyeceğim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Boya işlemi tamamlandı. Plastik aksam hataları, renk uyumsuzluğu, vernik izleri vb. hatalar mümkün olduğunca yok oldular.  Müsait zamanda polisaj aşamasına geçilecek.

 

 

IMG_6475.JPG

IMG_6476.JPG

IMG_6480.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ön polisaj aşaması bitti. Detaylı yıkama, demir tozu temizliği, ikinci yıkama ve durulama,  pasta ve hare giderici uygulamalarından sonra araç kış güneşini böyle selamladı. Bundan sonra ise izopropil alkol ile temizliği yapılıp seramik için hazır olacak.

 

 

 

96d992db-df49-4d36-8472-06c46c2e7027.jpg

Bu arada tüm işlemlere başlamadan önce aracın boyasını tanımak adına boya ölçümleri yapıldı. Japon araçlarının boyalarının ince olduğunu biliyorduk lakin Mazda rekora gidiyor gibi.

Sol ön/arka çamurluk kapı ve direk bölgelerinde ortalama boya kalınlığı 59-65 mikron arası

Sağ ön çamurluk ve direk 59-60 mikron (sağ tarafta kapılar ve arka çamurluk boyalı olduğu için 194-251 mikron arası ortalama  değer verdi. Boyanmış hali bile neredeyse Alman otomobillerin orijinal boyası kalınlığında.)

Bagaj 68 mikron ortalama kalınlık verirken, rekoru tavan 41 mikron ile kırdı. Tavan için sıfır ped ve rupes'in minimum aşındırmaya yönelik pastası kullanıldı. Referans alınan noktada çizikler alındıktan sonra bile kalınlık değeri 41 mikron geliyordu.

Buradan öğrenebileceğimiz bilgi, japon-kore otomobili kullanıyorsak yüzeyini kesinlikle koruma altına almamız gerektiği yönünde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gün içerisinde seramik (Onyx graphene pro 10H & N1) uygulandı ve kürleşmesi için ertesi güne kadar bekletildi. Sonuç güzel gözüküyor. Bir kaza bela durumu olmazsa kaplamanın kalıcılığı için bilinçli olarak kullanılıp temizlenerek bu kondisyon uzun süre sürdürülebilir.

 

IMG_6509.JPG

IMG_6511.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...