Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Otomatik şanzıman arızası ve çilesi


Atchsn
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese selamlar saygılar arkadaşlar,

Yaklaşık 1.5 ay önce aracımın alt kısmından bir ses gelmeye başladı. Başta hafif olan ses biraz artınca aracı kullanmayı bıraktım ve yetkili servisle irtibata geçtim. Çekiciyle aracı oraya getirtmemi söylediler, öyle yaptım. Serviste ilgili ustayla küçük bir tura çıktık ve sorunun diferansiyel kaynaklı olabileceğini ama emin olmadığını söyledi. Emin olmak için şanzımanın açılması gerektiğini fakat kendisinin veya oradaki hiçbir ustanın bunu yapamayacağını, dolayısıyla serviste sadece şanzımanın sökülerek sanayide bulunan bir otomatik şanzıman ustasına açtırılarak sorunun tespit edilebileceğini söyledi. Bu arada bu işlem için yetkili servise işçilik bedeli + sanayideki ustaya da işçilik (30-35 bin bandında) ödemem gerektiği söylendi. Bu arada zaman kaybetmeden diferansiyeli Belçika'dan sipariş etmem gerektiği, zira gelişinin 3-4 haftayı bulabileceği söylendi. Fakat sorun diferansiyelde çıkmazsa başka parçalar hatta tam bir şanzımana kadar gidebilecek parça siparişiyle karşı karşıya kalabileceğim söylendi. Tam şanzıman bedeli ise sadece yetkili servise ödeyeceğim tutar 440.000 TL olarak söylendi. Ben aracı sağlam haliyle satsam maksimum 800-900 bin edeceğini, bu meblağın hayret verici ve saçma olduğunu belirttim. Yapacak bir şey olmadığını söylediler. Ben de kendilerine teşekkür ederek oradan ayrıldım ve aracımı bir tanıdık vasıtasıyla sanayideki bir ustaya emanet etmeye karar verdim. Şanzımanı indirip içini açan usta mahruti ve ayna dişlilerinin dağıldığını, bilyenin parçalanarak vites kutusunu oyduğunu ve beyin dahil her yere talaş dolduğunu, yani şanzımanın işinin bittiğini söyledi. Tamiri mümkün olmazmış, mecburen çıkma şanzıman aramaya başladık. Bin bir zahmetle İstanbul'dan eski bir Merser bayii çalışanı olan arkadaştan şanzımanı bulduk ve 120.000 TL ücret ödeyerek getirttik. Bu sırada 20-25 gün araba liftte kaldı, ustayla kanlı bıçaklı olacak düzeye geldik. Neyse gelen şanzıman takıldı, denendi ve bana sorunsuz olduğu söylenerek araç teslim edildi. Bu arada tanıdık aracılığıyla gittiğim ve işçiliği 35.000 liradan 20.000 liraya indiren ustaya lift işgaliye bedeli olarak 15.000 lira daha verdim.  Aracı teslim aldıktan 2-3 gün sonra ışıklarda bir kez istop etti, çalıştırınca normal seyrinde devam etti. Birkaç gün sonra bulunduğum ilden yaklaşık 3 saat mesafede olan ANkara'ya seyahat ettim hiçbir sorun yaşamadım. Ankara'da ön düzende sorun var mı diye baktırmaya gittiğim dükkanda aracı geri vitese taktığım anda öksürür gibi yaparak zıplamaya başladı. Vitesi N ya da P ye alınca düzeliyordu ama R ya da D ye alınca tekrar zıplar gibi yapıyordu. Hani acemi şoförlerin manuel viteste debriyaj gaz ayarını yapamaması gibi bir durum oluşuyordu. Ön düzene bakan ustalar hiçbir sıkıntı olmadığını fakat acilen bir otomatik şanzımancıya gitmem gerektiğini söylediler. İvedilikle bir şanzımancıya doğru yol aldım. Ön düzenciden çıkarken arabanın motorunu tamamen durdurup tekrar çalıstırdım ve tekrar sorun yaşamadım. Şanzımancıda durumu anlattım, usta binip gezelim dedi. Binip gezdik ve tabii ki ustanın yanında uslu araba taklidi yaparak hiçbir sorun çıkarmadı araç. Usta çıkma şanzıman takılı olduğu için yatan şanzımanlarda toz yahut kir, parça gibi şeylerin kalabileceğini 1500-2000 km yapmadan yağı tekrar değişmem gerektiğini söyledi. Halihazırdaki sorun, siboplara pislik kaçmasından kaynaklı olabilir dedi. Ankara'dan ayrılıp bulunduğum ile geldim, yolda  yine hiç sorun olmadı. Birkaç gün daha hiç sorun olmadı. 1650 km yaptıktan sonra, 5 gün önce cuma günü  yağ değişimi için şanzıman değişikliği yapan ustaya tekrar gittim, sorunu anlattım o da "pislik tıkanmıştır, şimdi yağı değişince hiçbir şeyi kalmaz" dedi. Yağı değiştik, çıkan yağ kirliydi. Pazar sabahı ışıklarda durmak için ayağımı gazdan çekip frene basınca araba tekrar zıplar gibi gitmeye başladı ve ışıklara varmadan istop etti. Vitesi P'ye alıp çalıştırdım sorunsuzca çalışıp devam ettim. Bir tanıdığım bu durumun bujilerden kaynaklı olabileceğini söyledi. Onunla birlikte sanayiye gittik ve usta da bobin ya da buji kaynaklı olabilir dedi. Buji almak üzere parçacıya gidecektik ki aracı çalıştırıp R'ye alır almaz yine şiddetle sarsılmaya ve zıplamaya başladı araç.  Hemen ustayı çağırdık kaputu açtırıp baktı ve motor neredeyse yerinden çıkacak bu ne böyle dedi. Vitesi P'ye aldırdı ve sarsıntı kesildi. Tekrar R'ye aldım ve araç her seferinde şiddetle sarsılarak en az 7-8 kez istop etti. Sonra çalıştırıp D'ye aldım ve orada da aynısı oldu. Usta o zaman "bu kesinlikle şanzıman arızası, P ya da N de hiç sorun yok ama araca yük bindiği anda motor titremeye başlıyor" dedi. Bu sabah tekrar kendi şanzımancıma gittim, o da İstanbul'dan parça aldığımız arkadaşı aradı ve o da direk türbin (tork konvertörü) arızası bu dedi. Sorumluluğu alıyorum ve parçayı ücretsiz gönderiyorum dedi. Ustaya göre türbin değişince sorun çözülecekmiş. Tabii bu arada ustaya parça değişimi ve işçilik bedeli olarak 15 bin daha ödemem gerekiyormuş.

 

Bu süreçte maddi- manevi çok yıprandım. Sağ olsunlar Mazda Türkiye son 3-4 bakımı yetkili serviste yaptırmadığım için yardımcı olamayacaklarını söylediler. Sanayilere düşmek çok zormuş arkadaşlar, Mazda arıza vermez diye çevremin alma bu arabayı baskılarına karşı çıkarak bu aracı aldım. 8 yıldır sorunsuz biniyordum ama bir kez masraf açtı tam açtı. Araç 95000 km de benzinli 2015 model reflex. 

Merak edenler için aracı hiçbir zaman agresif kullanan birisi değilim. Moturu durduracağım zaman da önce N ye alıp el frenini çeker sonra P ye alarak kapatırım. 

 

Çok uzun bir mesaj oldu, sabırla okuyup fikri olan arkadaşların yardımcı olmasını diliyorum, herkese saygılarımı sunuyorum

WhatsApp Image 2024-08-07 at 20.15.43 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-08-07 at 20.15.43.jpeg

WhatsApp Image 2024-08-07 at 20.15.00.jpeg

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, yazılanları görünce çok üzüldüm ve servisin vurdumduymazlığı ise sinir bozucu.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yetkili servisler konusunda artık marka model farketmeksizin beklentiye girmemek lazım. Yetkili servislerde aynı vatandaş gibi işleri sıkışınca sanayiye koşuyorlar. Çoğunda bir iki usta ve 17-18 yaşında çocuklar, ellerinde telefon. Ne iş sahiplenme ne de kendisi ile ilgili bir kaygı var. Servisler de tamamen kâr amacı ile iş yaptığı için kalifiye olup iş yapan ustalar uzun dönemde karşılığını alamadığı için servisten ayrılıyorlar. Özellikle diğer markalar ile ortak olmayan mekaniklerde bir problem çıkınca ne yetkili serviste ne de dışarıda net teşhis ve çözüm bulunabiliyor. Çok geçmiş olsun. Ne olursa olsun çıkma şanzıman bulabilmeniz çok büyük şans olmuş. Umarım konvertör değişiminden sonra konforlu ve güvenli şekilde seyahat etmeye devam edersiniz.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim, maalesef yetkili servis ve dahi Mazda Türkiye noktasında çok büyük hayal kırıklığına uğradım. Konvertör değiştikten sonra düzelirse direkt satacağım, şu haliyle bu aracı satmak karşıya büyük haksızlık olur. Zira her zaman hata vermiyor bazen veriyor ve hiçbir şekilde arıza ışığı yanmıyor. Bir daha da Mazda mı, asla! 2 ay öncesine kadar herkese övüyordum bir kere bile sanayi yüzü göstermedi, arıza noktasında kusursuz bir araç tarzında fakat şu yaşadıklarım bana yetti. Neden parçası olmayan ve servis ağı noktasında aşırı zayıf bir marka ile şansımı zorlayayım ki? Mazda benim gözümde sınıfta kalmıştır, bu saatten sonra neden sattın tarzı sorulara verilecek cevap bellidir. Çevremden Mazda araç almaya niyetlenen olursa da vazgeçirmek için elimden geleni yapacağım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben araç güvenilirliğini açıklayan istatistikleri hep izlemişimdir.  Bu istatistikler genellikle Mazda'nın marka olarak güvenilir olduğunu iddia eder.  Ancak, istatistikler normal olarak genel popülasyonu değerlendirir.  Bu popülasyonun içindeki belirli bir araç arıza yapmaz anlamına pek gelmez.  Sadece, olasılıkları değerlendirir istatistik.  Havayolu en güvenilir seyahat biçimidir, demek gibi.  Havayolu güvenilirdir çünkü bilmem kaç(yüz)bin uçaktan sadece biri düşer.  🙂

Örneğin, benim Mazda da motor arıza ışığı yaktı, açıkçası halen de bu ışık yanıyor ama katalitik konvertör nedeniyle yandığını biliyorum ve pek önemsememeye çalışıyorum.  Muhtemelen kataliktik konvertörün değişmesi gerekiyor, ben bunu bir sonraki 10K bakımına erteledim.  Temel nedeni de Izmir'de yetkin bir servis bulamıyorum.  Bazen kendi kendime diyorum ki, aracı sat, yeni bir Toyota al, eve 1 km uzakta bir yetkili Toyota bayii/servis var.  Ama şimdi araç sat, yeniden al, vs ile uğraşmak da istemiyorum.

Size kolay gelsin.  Hani derler ya, pişmiş tavuğun başına gelmeyen sorunlar yaşamışsınız.  Umarım yakında çözülür.

 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, AKayhan :

Ben araç güvenilirliğini açıklayan istatistikleri hep izlemişimdir.  Bu istatistikler genellikle Mazda'nın marka olarak güvenilir olduğunu iddia eder.  Ancak, istatistikler normal olarak genel popülasyonu değerlendirir.  Bu popülasyonun içindeki belirli bir araç arıza yapmaz anlamına pek gelmez.  Sadece, olasılıkları değerlendirir istatistik.  Havayolu en güvenilir seyahat biçimidir, demek gibi.  Havayolu güvenilirdir çünkü bilmem kaç(yüz)bin uçaktan sadece biri düşer.  🙂

Örneğin, benim Mazda da motor arıza ışığı yaktı, açıkçası halen de bu ışık yanıyor ama katalitik konvertör nedeniyle yandığını biliyorum ve pek önemsememeye çalışıyorum.  Muhtemelen kataliktik konvertörün değişmesi gerekiyor, ben bunu bir sonraki 10K bakımına erteledim.  Temel nedeni de Izmir'de yetkin bir servis bulamıyorum.  Bazen kendi kendime diyorum ki, aracı sat, yeni bir Toyota al, eve 1 km uzakta bir yetkili Toyota bayii/servis var.  Ama şimdi araç sat, yeniden al, vs ile uğraşmak da istemiyorum.

Size kolay gelsin.  Hani derler ya, pişmiş tavuğun başına gelmeyen sorunlar yaşamışsınız.  Umarım yakında çözülür.

 

Teşekkür ederim, arıza vermesi bir noktada kabul edilebilir. Sonuçta kul yapımı bir makine. Benim esas kızdığım ilgisizlik. Yani hepi topu birkaç bin kişinin bindiği skyactiv araçları piyasada daha fazla göstermek ve mağduriyet yaşayan bir kullanıcısına destek olmak suretiyle ne olursa olsun arızayı biz gideririz imajı vermek varken resmen beni kaderime terk ettiler. İyi dilekleriniz için teşekkürler 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba 2014 modellerin bazılarında şanzıman için geri çağırılıp değiştirildiğini duymuştum. Ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum ama . Süreci biraz aceleye getirmişsiniz diye düşünüyorum . İlk olarak böyle bir sorunla karşılaşanları yabancı forumlarda da araştırıp , servis ilgilenmiyorsa gerekirse Japonya’ya tercüman ile mail atıp geri dönüş beklemekte yararlı olabilirdi. Benimde aracım 2015 Reflex Meksika üretim ve sol ön direkte trim sesi var. Servis bültenini kendim araştırdım sağolsun arkadaşlar forumda paylaşmışlar yabancı sitelerde ve videolar şeklinde var ama Trabzon’daki servise götürdüğümde ( en yakın şuanda bu var) adamlar tamamen chery e odaklanmış Mazda umurlarında değil gibi . 1 ustaları var sağolsun yardımcı oldu ama daha önce bu şekilde gelen hiç olmadığı için bültendeki uygulamayı yaptı ve geldim.( tabiki ses geçmedi :D ) servisin ilgi alakası özellikle İstanbul’da değilsen ve tanıdığın yoksa maalesef hiç yok diyebilirim. Geçmiş olsun umarım çözüme kavuşursunuz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Süreci aceleye getirmeden önce yetkili servisin ilgisizliği ve bilgisizliği yüzünden Mazda Türkiye'ye yazmak yerine doğrudan Mazda Avrupa ve Mazda Japonya'ya mesaj attım. Mazda Japonya hiçbir şekilde dönüş yapmadı fakat Mazda Avrupa 2-3 gün içinde dönüş yaptı. Sorunu Mazda Türkiye'ye ilettiklerini ve bana dönüş yapılacağını söylediler. 3-4 gün sonra dönüş yapılarak durum tekrardan tarafımdan dinlendi ve finans bölümüyle görüşülerek yetkili servis bakım geçmişime göre ne ölçüde yardımcı olunabileceğinin değerlendirileceği söylendi. Birkaç gün de öyle geçti. Ben o sırada tanıdığım birkaç yetkili servis personeliyle görüştüm ve mali konuda çok da umutlu olmamam gerektiği, zira Mazda'nın vereceği maksimum desteğin %50 civarında olacağı söylendi. O da çok zor bir ihtimalmiş. Yüzde 20 civarında bir destek -o da belki- alırmışım. Bu durumda 440.000 liranın minimum 220.000 lirası benden çıkacaktı. Artık beklemenin manası yoktu. Zaten bekleyiş sürelerim çok uzundu. Ben arabayı sanayiye emanet ettikten 10 gün sonra falan arandım ve aracın bakım geçmişi ve yaşı dolayısıyla yardımcı olunmayacağı cevabını aldım. Yani aceleye getirmekle iyi yapmışım aslında.

 

Sizin orası Chery odaklı olmuş, bizim buradaki ise Bosch Car Service olmuş. Yanda küçücük bir kısmı Mazda servisi geri kalanı her araca açık. Dolayısıyla Mazda gelmemesi onlar için daha iyi olacak gibiydi. Kimseyi yadırgamıyorum, MAzda'nın satış rakamları belli, şu ekonomik durumda insanların bakım için yetkili servisi tercih etme oranı belli. Biz olsak belki de aynı şekilde farklı araçlara yönelirdik. Benim kızdığım nokta, yetkili servisi olunan bir aracın arızasının tam olarak belirlenememesi ve belki şundandır ama olmayabilir yine de diferansiyel siparişi geçelim (fiyatı 35000 işçilikle birlikte) olmazsa başka parça getirtiriz olmazsa bir diğer parçaya bakarız gibi afaki ve saçma sözlerin söylenmesi. Birincisi gelen parçalar için ortaya çıkan devasa maliyetler, ikincisi bir parçanın gelmesi 3-4 hafta sürüyor. Ben aracı aktif olarak kullandığım ve arabasız yapamayacağım için acele etmiştim ama yine de 1 ay bekledim. Mazda'yı beklesem herhalde 1 yıl arabasız kalırdım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın şanzıman yağı hiç değişti mi? Trafik ışıklarda dururken vites D mi vites N mi konumundaydı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şanzıman yağı kitapçıkta 120.000 de değişir yazıyor, hatta ben yetkili servise sorduğumda dizel araçlarda değişim öneriyoruz ama benzinlilerde bir problem olmadığı sürece ömürlük diyoruz yağ için dediler. Arıza verdiğinde 93.500 km deydi ve yağı hiç değişmemişti. Işıklarda durduğunda vites D konumundaydı. Panelde turuncu renki i-stop yazısı çıktı stop edince.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Atchsn :

Şanzıman yağı kitapçıkta 120.000 de değişir yazıyor, hatta ben yetkili servise sorduğumda dizel araçlarda değişim öneriyoruz ama benzinlilerde bir problem olmadığı sürece ömürlük diyoruz yağ için dediler. Arıza verdiğinde 93.500 km deydi ve yağı hiç değişmemişti. Işıklarda durduğunda vites D konumundaydı. Panelde turuncu renki i-stop yazısı çıktı stop edince.

Eğer aracın ilk sahibi değilseniz aracın şanzımanı nasıl kullanıldığı zorlandığını bilemezsiniz ömürlük diye adlandırılan şey her otomobil üreticisi ortalama parça ömrü 150 bin km ye uymak zorundadır ömürlük denilen şey 150 bin km dir. Otomatik vites araç ta kullandım ışıklarda hep N konumu vitesi boşa aldım ki şirket aracı idi, şanzıman zorlanmasın. Dur  kalk yaparken manueldeki gibi vitesi boşa almak N sonra D ye takmak gerekir. Manuel de 75 bin Otomatikde 50 binde bir yağ değiştirmek gerekir. Benim Manuel Cruze 180 binde şanzıman yağı değiştirdim bir dahaki değişim 255 bin de o da Manuel olduğu için. Aracımı ilk sahibinden aldım o da sağolsun şanzıman yağını hiç değiştirmemiş 166 bin civarında aracı aldım 180 binde değiştirdim vites geçişlerinde ki sertlik ortadan kalktı. Bir bayan iş arkadaşımda otomatik şanzımanı dağıldı o da şanzıman yağını değiştirmemiş ve dur kalk yaparken olsun ışıklarda olsun N yerine hep D konumunda beklemiş. Otomatik şanzımanda debriyaj gibi ayırıcılar vardır, debriyaj görevi gören onda ömrü bittimi ciddi sorunlar çıkartır özellikle aracın ilk kalkışta silkeleme vites değiştirirken yığılma olur, yağ değiştirilmediği  takdirde senkromençlarda vites dişlilerin de aşınma olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda için herhangi bir parça gerektiğinde bunu dışarıdan bir ülkeden getirtmek ortalama 3 - 4 hafta sürüyor.  Benim aracım için de servis 4 adet enjektör sipariş etmişti ve bu kadar uzun beklemek zorunda kaldım.  Servise sordum, Istanbul'da bile 4 adet enjektör yok mu diye, hayır yok yanıtı aldım.  Acaba Türkiye'de üretilen bir Toyota Corolla için parça gerektiğinde bunun için de bu kadar beklenir mi, yoksa fabrika Türkiye'de olduğu için hemen tedarik edilir mi?  Bunu hiç bilen var mıdır?

Ben biraz endüstri mühendisliği eğitimi aldığım için bir yorum yapacağım.  Eğer Mazda müşterisine gerçekten değer verse idi, enjektör, radyatör, vs gibi ender değişen parçalardan birer adet/set getirtip böyle durumlar için Istanbul'da (veya Mazda Türkiye'ye neresi uygunsa) tutardı.  Böylece herhangi bir Mazda yetkili servis gerektiğinde bu parçayı hemen Istanbul'dan getirtip kullanabilir.  Bu parça gidince de Mazda Türkiye tekrar bir adet daha dışarıdan sipariş eder.  Böylece, yetkili servisler herhangi bir parça için 3 - 4 hafta beklemezler, sadece maksimum 2 - 3 gün beklerler.  Neden bunu yapmazlar?  Çünkü envantere para ödemek istemiyorlar.  Başka deyişle müşteriden önce kendilerini düşünüyorlar.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, speed :

Eğer aracın ilk sahibi değilseniz aracın şanzımanı nasıl kullanıldığı zorlandığını bilemezsiniz ömürlük diye adlandırılan şey her otomobil üreticisi ortalama parça ömrü 150 bin km ye uymak zorundadır ömürlük denilen şey 150 bin km dir. Otomatik vites araç ta kullandım ışıklarda hep N konumu vitesi boşa aldım ki şirket aracı idi, şanzıman zorlanmasın. Dur  kalk yaparken manueldeki gibi vitesi boşa almak N sonra D ye takmak gerekir. Manuel de 75 bin Otomatikde 50 binde bir yağ değiştirmek gerekir. Benim Manuel Cruze 180 binde şanzıman yağı değiştirdim bir dahaki değişim 255 bin de o da Manuel olduğu için. Aracımı ilk sahibinden aldım o da sağolsun şanzıman yağını hiç değiştirmemiş 166 bin civarında aracı aldım 180 binde değiştirdim vites geçişlerinde ki sertlik ortadan kalktı. Bir bayan iş arkadaşımda otomatik şanzımanı dağıldı o da şanzıman yağını değiştirmemiş ve dur kalk yaparken olsun ışıklarda olsun N yerine hep D konumunda beklemiş. Otomatik şanzımanda debriyaj gibi ayırıcılar vardır, debriyaj görevi gören onda ömrü bittimi ciddi sorunlar çıkartır özellikle aracın ilk kalkışta silkeleme vites değiştirirken yığılma olur, yağ değiştirilmediği  takdirde senkromençlarda vites dişlilerin de aşınma olur.

Aracın ilk sahibiyim. Işıklarda start stop devreye girdiği için D veya N de olmasının bir farkı yok bence. Start stop henüz hazır olmadan ışıklarda duracaksam zaten dediğiniz gibi vitesi N ye alırım ki araç D konumunda ileri gitmek isteyip zorlamasın kendini. Ben araçla ilgili hep özenli davrandım, kurallara uymaya gayret ettim ama biraz da kısmet sanırım.

10 saat önce, AKayhan :

Mazda için herhangi bir parça gerektiğinde bunu dışarıdan bir ülkeden getirtmek ortalama 3 - 4 hafta sürüyor.  Benim aracım için de servis 4 adet enjektör sipariş etmişti ve bu kadar uzun beklemek zorunda kaldım.  Servise sordum, Istanbul'da bile 4 adet enjektör yok mu diye, hayır yok yanıtı aldım.  Acaba Türkiye'de üretilen bir Toyota Corolla için parça gerektiğinde bunun için de bu kadar beklenir mi, yoksa fabrika Türkiye'de olduğu için hemen tedarik edilir mi?  Bunu hiç bilen var mıdır?

Ben biraz endüstri mühendisliği eğitimi aldığım için bir yorum yapacağım.  Eğer Mazda müşterisine gerçekten değer verse idi, enjektör, radyatör, vs gibi ender değişen parçalardan birer adet/set getirtip böyle durumlar için Istanbul'da (veya Mazda Türkiye'ye neresi uygunsa) tutardı.  Böylece herhangi bir Mazda yetkili servis gerektiğinde bu parçayı hemen Istanbul'dan getirtip kullanabilir.  Bu parça gidince de Mazda Türkiye tekrar bir adet daha dışarıdan sipariş eder.  Böylece, yetkili servisler herhangi bir parça için 3 - 4 hafta beklemezler, sadece maksimum 2 - 3 gün beklerler.  Neden bunu yapmazlar?  Çünkü envantere para ödemek istemiyorlar.  Başka deyişle müşteriden önce kendilerini düşünüyorlar.

 

O kadar haklısınız ki, müşteri kesinlikle ilk planda değil. Zaten Mazda Türkiye'nin nereye varmaya çalıştığını anlamak çok zor. TV'de ya da internet platformlarında tek bir reklamı yok, elinde olan müşteriyi kaçırmak için de ellerinden geleni yapıyorlar. İşte tam bu yüzden Mazda'dan vazgeçiyorum ben de. İlk arıza deneyimimde yanımda olup gönlümü fethedebilirlerdi ama tersini yaptılar. Ben çevreme "aracım arıza verdi ama sağ olsunlar hemen ilgilenip gerekli parçanın değişimini sağladılar" demek isterdim. Fakat şimdi her sorana Mazda'yı kötülüyorum, sakın ha almayın diyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Sizinki şanssızlık olmuş. Soygunculara denk gelip çok para harcayınca normal olarak gerilmişsiniz. Ama aracınıza küsmeyin bence.

Şanzımanın o hale gelmesi kesinlikle kullanıcı hatası olamaz. Ama çözümsüz iş yoktur. İşinin ehli bir şanzımancı bulmaya çalışalım.

Ankarada Bey Otomotive, Mazda Mepaz ve Mazda Gören'e bir danışabilirsiniz. Belki sadece yazılımsal bir sorundur. Psa grubunda öyle mesela. Alıstırma denen bir yazılım işlemi yapılmazsa randımanlı çalışmıyor.

Ayrıca millet kronik sorunlu, her an yolda bırakma ihtimali olan DSG sanzıman arabasını göklere çıkarırken, beceriksiz ve bilgisiz elemanların sorunu çözememesi yüzünden markayı gömmeye gerek yok. Çünkü genel bir sorun değil. Amcaoğlu sıfır aldığı A4 ile henüz garanti sürecinde ilk seyehatinde yolda kaldı ve kullanıcı hatası deyip aracı ücretsiz tamir etmediler.
 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, Lupara :

Geçmiş olsun. Sizinki şanssızlık olmuş. Soygunculara denk gelip çok para harcayınca normal olarak gerilmişsiniz. Ama aracınıza küsmeyin bence.

Şanzımanın o hale gelmesi kesinlikle kullanıcı hatası olamaz. Ama çözümsüz iş yoktur. İşinin ehli bir şanzımancı bulmaya çalışalım.

Ankarada Bey Otomotive, Mazda Mepaz ve Mazda Gören'e bir danışabilirsiniz. Belki sadece yazılımsal bir sorundur. Psa grubunda öyle mesela. Alıstırma denen bir yazılım işlemi yapılmazsa randımanlı çalışmıyor.

Ayrıca millet kronik sorunlu, her an yolda bırakma ihtimali olan DSG sanzıman arabasını göklere çıkarırken, beceriksiz ve bilgisiz elemanların sorunu çözememesi yüzünden markayı gömmeye gerek yok. Çünkü genel bir sorun değil. Amcaoğlu sıfır aldığı A4 ile henüz garanti sürecinde ilk seyehatinde yolda kaldı ve kullanıcı hatası deyip aracı ücretsiz tamir etmediler.
 

Teşekkür ederim. Ben araca değil beni yüzüstü bırakan markaya küstüm aslında. Biz belki bir fikir oluşturur düşüncesiyle yetkili servise, 'arıza vermeden birkaç gün önce bir kasisten fark etmediğimiz için hızlı geçtiğimizi' söylemiştik. Hiç alakası yok onunla şanzımanla ne ilgisi olur kasisin demişlerdi. Sonrasında kendilerini kurtarmak ve suçu kullanıcıya atmak için araca tekrar bakma lüzumu bile hissetmeden akslar alttan darbe almış diferansiyel hasar görmüş şeklinde bir rapor sunmuşlar Mazda Türkiye'ye. Ben şimdi neden küsmeyeyim neden Mazdacılığa devam edeyim ki? Bana ne faydası var? Türkiye'de var olma çabası içinde debelenen bir markayı ben neden göklere çıkarayım? Arıza vermez en sağlam arabalardan biridir diye Mazda'da ısrar ediyorduk ama gördük ki ilk arızada bizi ortada bırakma meyli içindeler. Arıza vermeme ise mevzu, Honda Toyota Subaru ve daha birçok marka da artık bu konuda iddialı. 

 

Bu sabah aracı çalıştırdım ve yine aynı hatayı verdi, bir kez daha nefret ettim arabadan. Vİdeosunu çektim eğer yüklenirse atacağım buraya da. Belki daha önce yaşayan birileri vardır da sebep şu diyebilirler. Video yüklenmiyormuş.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12.08.2024 at 12:14, Atchsn :

Teşekkür ederim. Ben araca değil beni yüzüstü bırakan markaya küstüm aslında. Biz belki bir fikir oluşturur düşüncesiyle yetkili servise, 'arıza vermeden birkaç gün önce bir kasisten fark etmediğimiz için hızlı geçtiğimizi' söylemiştik. Hiç alakası yok onunla şanzımanla ne ilgisi olur kasisin demişlerdi. Sonrasında kendilerini kurtarmak ve suçu kullanıcıya atmak için araca tekrar bakma lüzumu bile hissetmeden akslar alttan darbe almış diferansiyel hasar görmüş şeklinde bir rapor sunmuşlar Mazda Türkiye'ye. Ben şimdi neden küsmeyeyim neden Mazdacılığa devam edeyim ki? Bana ne faydası var? Türkiye'de var olma çabası içinde debelenen bir markayı ben neden göklere çıkarayım? Arıza vermez en sağlam arabalardan biridir diye Mazda'da ısrar ediyorduk ama gördük ki ilk arızada bizi ortada bırakma meyli içindeler. Arıza vermeme ise mevzu, Honda Toyota Subaru ve daha birçok marka da artık bu konuda iddialı. 

 

Bu sabah aracı çalıştırdım ve yine aynı hatayı verdi, bir kez daha nefret ettim arabadan. Vİdeosunu çektim eğer yüklenirse atacağım buraya da. Belki daha önce yaşayan birileri vardır da sebep şu diyebilirler. Video yüklenmiyormuş.

 

Videoyu YouTube yükleyip hem İngilizce hem Türkçe sorununuzu yazarsanız altına belki yurtdışında da bu problemle karşılaşanlar çözümü yazabilir ve yardımcı olabilir. Sonrasında da burada link paylaşabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Hope
      Yazan: Hope
      Merhaba arkadaşlar, 2015 model cx-3 aracım var. 100.000 km bakımı geldi ve yetkili servis yüzbin bakımında şanzıman yağının değişmesi gerektiğini ücretinin yaklaşık 4.300 TL. olduğunu, istemezsem değitirmeyebileceğimi söyledi. Servisfix'e fiyat almak için gittim ve mazdanın şanzıman yağının ömürlük olduğunu, değiştirmenin ggerekli olmadığını söyledi. Bu konuda net bir bilgi varmıdır yardımcı olursanız sevinirim. Herkese kazasız, zevkli sürüşler..
    • hucan84
      Yazan: hucan84
      Arkadaşlar 1. nesil mazda 3 2005 model 62.000 km otomatik  LPG li aracımda şöyle bir problem var vites D de iken ilerledikten sonra durup R ye takınca gaza bastığım anda vuruntu şeklinde bir ses geliyor. Ustaya baktırdım motor veya şanzıman kulaklarında bir problem olmadığını söyledi. Bu problemi her zaman yapmıyor aniden durup R ye takıp hemen gaza basınca yapıyor  daha önce bu sorunla karşılaşan var mı? Bu arada 55.000 km de şanzıman yağı değişti. Şimdiden teşekkürler.
    • OğuzY
      Yazan: OğuzY
      Merhaba değerli arkadaşlar.
      2012 model Mazda 3 aracım otomatik şanzıman ve 74.000 km. Aracın ilk sahibiyim, ilk günden beri kontrollü ve sakin sürmekteyim. Trafik ışıklarına yaklaşırken, viraja girerken veya yavaşlamam gerekirken frenden önce vitesi manuele alıp çok zorlamayacak şekilde vites küçültüp hız kesmeyi alışkanlık edinmiştim.  Ancak bir aydır manuelde vites küçültmede sorun yaşamaya başladım; vites bazen küçüldü, bazen küçülmedi. Bir haftadır ise artık hiç küçültemiyorum. Drive modunda ya da D-N-R-P geçişlerinde hiçbir sorun, sarsma yaşamıyorum. 2 gün önce de motor ikaz ışığı yandı.
      Sizlere birkaç sorum olacak;
      Bu soruna benim kullanım şeklim mi sebep oldu? Yani yavaşlamak için fren öncesi vites küçültme uygulamanın bir sıkıntısı olabilir mi? Motor ikaz ışığı vites küçültmede yaşadığım bu sorun sebebiyle mi yandı? Viteste yaşadığım sorun tam olarak nedir, neden kaynaklanıyor? Tamiri için yetkili servis mi yoksa işinin ehli bir özel servis mi önerirsiniz? (Bursa'da ikamet ediyorum; usta tavsiyelerine açığım.) Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Kaan Hoca
      Yazan: Kaan Hoca
      Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
      geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 
    • Burak
      Yazan: Burak
      @Tarahumara ile geçenlerde uzunca sohbet ettik. Aşağıdaki Düşük voltajlı akü konusunu konuşurken şanzımandaki bazı titremelerin de bununla ilintili olduğunu fark ettiğinden bahsetti.
      Olay bende kısaca şöyle gelişiyor.
      Araç ile yola çıkıyorum her şey normal. Araç ısındıktan sonra bir ışıkta durup beklerken şanzımanın titrediğini hissediyorum. Boşa alınca geçiyor doğal olarak ama bu durumla her zaman karşılaşmıyorum, zaman zaman dikkatimi çekiyor.
      Ömer benzer bir durumun kendisinde de olduğunu ama akü değiştikten sonra problem kalmadığını söyledi.
       
×
×
  • Yeni Oluştur...