Jump to content

Turbo Kit Taktırmak Hakkında (2009 ve Öncesi)


Japon
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

yok ya ugrasana kadar mazda 6 2.3 yada bıraz bekletıp rx almak mantıklı...

abi arabada bi dünya masraf var benim değiştiremem o yüzden kolay kolay.. ayrıca 2.3 motor mz3 hb ye daa fazla yakısır bence :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 70
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    12

  • MuRDoC_111

    9

  • godless commie

    10

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

boyle tahrık edıcı mesajlara devam edersen editlerim seni :D

abi edit savaşlarında bi nebze de olsa üstünlüğüm olacagını saygılarımla belirtmek isterim :D hangi açıdan tahrik oldun abi sedan kullanıcısı oldugun icin mi yoksa 2.3 motor mazda6 ya nazaran mz3 hb ye daa fazla yakısır dediğim icin mi :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir serviste duymuştum Yeni Mazda6 nın motoru 6-7.000 TL imiş.. Ahım şahım bir fiyat değil yani..

e o zaman daha mantıklı değil mi en temizinden motoru daa güclüsüyle degiştirmek?? :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tabii daha mantıklı ama uyar mı, takarlar mı :)

Amerika daki sedan 3lerde 2.0, hb lerde hem 2.0 hem 2.3 motor var.. Avrupa ile Japonya pazarında hangi motorları kullanıyolar ona bi bakmak lazım.. bakiim hatta hemen..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2lt üstü bi mps var Avrupa da ki onun motoru olmaz bizim 3lere 1 beden uzun onların camurluklar ve kaput falan.. onun dısında 2.0 150ps var 9.1kms 0-100ü..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir serviste duymuştum Yeni Mazda6 nın motoru 6-7.000 TL imiş.. Ahım şahım bir fiyat değil yani..

Motoru almakla iş bitmez ki..

* elektrik donanımı

* yeni yakıt hortumları (şekilleri yüzünden)

* ECU

* belki de radyatör

* motor kulakları

* gaz pedalı bağlantısı

* enjektörler vesaire

* yeri değişmesi gereken bilumum parça (ABS actuator olabilir, silecek suyu şişesi olabilir, vs..

* vites kutusu bağlantı adaptörü (bellhousing demeye çalıştım burada)

* daha bulurum da, anladınız meseleyi..

Kolay değil motor değiştirmek. Değiştirmek derken, farklı bir motor ile değiştirmek..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi arabada bi dünya masraf var benim değiştiremem o yüzden kolay kolay.. ayrıca 2.3 motor mz3 hb ye daa fazla yakısır bence :D

sw demek istedin sanırım :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motoru almakla iş bitmez ki..

* elektrik donanımı

* yeni yakıt hortumları (şekilleri yüzünden)

* ECU

* belki de radyatör

* motor kulakları

* gaz pedalı bağlantısı

* enjektörler vesaire

* yeri değişmesi gereken bilumum parça (ABS actuator olabilir, silecek suyu şişesi olabilir, vs..

* vites kutusu bağlantı adaptörü (bellhousing demeye çalıştım burada)

* daha bulurum da, anladınız meseleyi..

Kolay değil motor değiştirmek. Değiştirmek derken, farklı bir motor ile değiştirmek..

ehh aldın mı cevabı :D :D garanti sana 10a patlar İrfan'ım :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

olurda ileride motora el atmaya karar verirsem sanırım bu olay daa farklı bi yoldan ceryan edecek.. bu turbo kiti 4900 dolar ki buraya gelinceye kadar ekstra masrafı da olacak.. nicki sellom du sanırım Kayseri den rx8 i olan arkadas hani turbo yüzünden motoru yemisti, o yanlıs hatırlamıyorsam yeni motoru 11milyara aldıgını söylemisti.. o günden beri hep 2.0 ve 2.3 motorlar ne kadardır diye merak ettim ki bu merakım hala daha devam ediyor ama rx8 motoru kadar pahalı olmazlar büyük ihtimal.. hem belki elimdeki motora da bi alıcı bulabilirim ordan da bi kazancım olur.. hepsinden önemlisi turboladık acaba yermiyiz motoru diye kuruntu yapmaya da gerek kalmaz temiz iş olur.. motoru yersekte bi ton zarar zaten o yüzden turbo olayından cekiniyorum..

irfan bizde düşündük aynılarını ama yemezlerrr yemiyor özetle olmuyor :D :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

....kesinlikle günlük bindiğiniz araç için düşünmeyin derim.

katılıyorum.

bizim meşhur kadetimiz gibi ömrünü sanayideki köşesinde geçiren, senede 1-2 kez piste ve geceleri yola çıkan bir araba olması yeterli. ha diyorsanız ki "yok aga ben günlük kullanımda da performanslı bişeyler istiyorum" o zaman gidip bir impreza gt alın en temizinden. 2 litrelik motor ve turbo sizi yeterince tatmin eder, daha fazlasına gerek bile kalmıyor.

aranızda bu opel'i düşünen varsa araba şuan satılık. motor atmosferik (yani turbo, superşarj gibi aşırı beslemesi yok), timing ayarları yapılmadan önceki dyno verisi 175hp çıkmıştı, şuan galiba (ölçtürülmedi) 190hp civarında ve paşalar gibi Type-R tokatlayabiliyorsunuz bu makineyle. :)

264_23_03_08_9_20_19.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yav öyle bi işe kalkıştıktan sonra motorun dısındaki diger tüm masraflara karsılık 1.6 motoru servise bırakırsın, ki benim motor şu an 20binlerde olduda ciddi ciddi düsünürsem bu olayı o zamana kadar 40küsür bin olsun, adamlar anahtar teslim ayarlarlar herseyi.. söylemek istedigim bu işin %75i kadar bi masraf yapıp turboladık diyelim motoru, hem motorun ömrü yarıya inecek, hemde motoru ele almamanın hicbir garantisi yok.. motorun ömründen minimum derecede yemek icin de yine bi ton masraf yapıp giydirmen lazım motoru, o zaman da toplamda yeni motorun fiyatından daa fazla giderin olur.. motoru turbolamak motoru giydirmekten daa ucuza cıkıyor bildigim kadarıyla..

ayrıca 2.0 ve 2.3 motoru turbolayıp motoru öldüren 3-4 örnek var Amerika daki mazda forumlarından bildigim.. dertsiz tasasız 150hp işte fıstık gibi 2.0 motor.. aşırı besleme olmadıgı icin yakıt tüketiminde uçmaz.. mazda6 nın 2.0 motorları mazda3 le aynı yakıyor sayılır.. cünkü üstüne bide lpg masrafı falan cıkar o zaman iice iceriye girersin.. olayı bi sekilde terazide tartınca bence motor degiştirmek cok daa fazla agır basıyor..

irfan bizde düşündük aynılarını ama yemezlerrr yemiyor özetle olmuyor :D :D

neden olmasın abi, yememesinin sebebi motorun daha pahalıya gelecek olması ise aksine bence turbo hem bas agrıtacaktır hemde sana benzinidir, olmadı lpg masrafıdır, motoru giydirmektir şudur budur daha pahalıya gelecektir ki bide motoru yersen 2 misli icerdesin demektir..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu arada unutmadan ekliyim $4.900 a sadece kit alınacak.. e onunda işçiligi yok mu?? yukarda yazdıklarıma bunu da ekleyip bidaa hesap yapın bi..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15milyara nissan 200sx alınır, her türlü drift, turbo ve arkadan itiş ayrıcalığı yaşanır ve sonra ...

sonrası turbo takılmış mazda 3 ile aynı olur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam ben şuna inanırım ki mazda yada herhangi bir otomobil firması o aracı size en konforlu, en performanslı, en uzun ömürlü, en güvenilir  ve en problemsiz olacak şekilde sunmaktadır. yani bu unsurların tamamını aynı anda kapsayacak şekilde.

siz bu unsurlardan birini zorladığınız zaman diğer unsurlar zarar görecektir.

performans alacaksınız ama bir süre için, konfor alacaksınız ama bir süre için. bunların hepsini denedim ve yaşadım.

senelerin mühendislik bilgisi ile hazırlanan araçlar ile oynamak yekünde bence bir şey kazandırmaz.

mazdan vardır, gider bir de şahin, reno flash alırsın, maket-bulmaca yapacağına bu araçlara istediğini takar çıkarırsın, gazlarsın, sonra arabayı sanayiye bırakırsın, iyi vakit geçirirsin, bunu anlarım ama mazda gibi değerli(fiyat anlamında demiyorum) bir aracın başına bunların gelmesini mantıklı bulmuyorum.   

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle katılmıyorum.

Mazda MX-5 örneği var mesela..

Miata sahipleri araçlarının motorlarının atalarının ne olduğunu öğrendiklerinde haldır haldır turbo ve supercharger uygulamaları yapmaya başladılar.

Mazda baktı bu iş çok popüler, kendisi de MSM Miata'yı yaptı. Mazdaspeed Mazda Miata Turbo yani.

Diğer taraftan 3 "büyükler "var. (özellike küçük harf ile yazdım) GM, Ford ve Chrysler.

GM, daha düne kadar yarım tonluk kamyonete taktığı 350 (5.0 litre) motoru Corvette'de de kullanıyordu. Hakeza Allahın düşman başına 2,8 Firebird motoru da yıllarca Blazer'lerin içine monte edildiiiii.

Yani neymiş, modüler üretimmiş.

Adam CAFE (Corporate Average Federal Emissions) değerlerini düşürmek için Toyota Tercel, Mitsubishi Mirage gibi ucuz araçlara bisiklet lastiği gibi lastik takıyor.

Burada tek kriter, o modeli daha az yakıt tükettiğini gösterip, ortalama puan sayısını düzeltmek.

Senin benim emniyetimi düşünen, ürettiği her araca kafa patlatan, "modüler ana bileşen" kullanmaktan kaçınan çoook az üretici var maalesef.

Onun için, elinde ne olursa olsun, canın ne isterse yapabilirsin.   

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...