Jump to content

323 Otomatik Vites Hakkında (90-94)


cenkizdokuzcan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Slm arkadaşlar.Yeni Mazda 323 otm.vites araba aldım.Araba hakkında pek bilgim yok.Ancak anladığım kadarıyla araba 3 vites görünüyor. 3 vites olması ile 4 vites olması arasında ne gibi farklar var.bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...
  • Yanıt 177
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • mazda22

    16

  • dogan_u

    17

  • NoooFearrrr

    19

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

4 Vites olursa daha performanslı olur ve kullanıma bağlı daha ekonomik olur.Vites sayısı arttıkça çekişde güzelleşir,gidişte ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim bilgilendirdiğinizden dolayı.acemiliğimize geldi.otomatik viteslerin hepsi aynı sanıyordum.yakıtı çok mu etkiler?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

merhabalar ismim kemal, 92 model 323 otomatik benzinli sedan ilk sahibinden 192 binde bir araç almak üzereyim.Araç her şeyiyle temiz durumda.Ancak  otomatik vites ve benzin yakıtı hakkında kullanan ve ilgili arkadaşlardan yorum ve tavsiye alabilirmiyim.iyi günler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Kemal,

Bende hb olanı var, yakıt olarak benzin kullanıcaksan biraz tuzlu yakıyor, kilometrede ortalama 50 kuruşu geçebiliyor, ama lpgde 25 kuruş civarı değişiyor.

Alırken şanzımana dikkat et yağ kaçağı filan var mı?

Bence çok bilgili değilsen servise göstermeden alma bir problemi varsa pazarlık imkanın olur.

Dediğin model kaç vites bilmiyorum ama benimki 3 vites.

Bence en büyük dez avantajı bu bi yerden sonra hızlanması düşüyor ve 90 nı geçtiğinde 4 bin deviri aşıyor.

Ama yinede trafikteki konforunu düze değişmem.

alırsan hayırlı olsun şimdiden ben arabamdan çok memnunum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şevkinizi kırmak istemem ama otomatikten uzak durun derim,323ler 3 ileri otamatik manueli 3bin devirde 100km yaparken arkadaşın dediği gibi 4bin devirde 90km sürat buda fazlayakıt demek.ben çok uğraştım otamatikle sonra manuele çevirdim şimdi çok memnunum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar benim aracımda 3 ileri oto vites 323 ve ben her haliyle aracımdan memnunum 3000 devir 80 - 85 km hızı geçmemeye dikkat ederim aracım sıfır ayarındadır ve ölede bakımlıdır bakımları serviste tarafından yaptırılır yakıt durumu da idealdir vede tüm model oto vites araçaların  içinde en az yakıt tüketen araçtır en son denemem 100 tl gazla 412 km şehir içi ve dışı kullanımda yakıt tükettim, sadece şehir dışı ve 80 km hızla 18-19 krş yakmaktadır aracın 3 ileri olması bişeyi değiştirmez ana görede motor ve dişli aralığı kulanılmıştır vede zamanlaması mükemmeldir aynı şekilde D nin hemen altında 2-1 vitesler olduğundan manuel olarakta kullanılabilir ben kapıştığım zamanlarda hep manuel 1-2-D yaparak manuel kulanırım ayrıca bu vites oranlarından dolayı motoru daha güçlü üretilmiştir 75 kW = 100 hp manueller 80 küsür civarında hp ye sahiptir, tek dezavantajı sürat yapında yakıt tüketimi çok artıyor ben en son 5500 devir de 150 km sürat yaptım bassaydım 6000 devirdede en fazla 170 falan olurdu mesele bu kadar tabii süratın olmamasının avantajmı yoksa dezavantajmı olduğu tartışılır :D son sözüm bakımlı olduğu sürece çok ekonomiktir vede misler gibi kullanılır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

servisten temin edebilirsiniz ellerinde yok isede belçika mazda deposundan getirtirler ama çok pahalı olduğuna şüphe yok orjinal bir oto vites volan dişlisi 370 tl idi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her araç NoooFearrr'ınki kadar şanslı sahiplerde kullanılmadığı için otomatik şanzımanlı yaşlı bir araç her zaman sorun çıkartma riski ile karşı karşıyadır...

Tamiri veya değişimi de fiyat olarak pahalıdır.

5 Bin liraya aldığı 91 model 626 aracın şanzıman sorununa yetkili servisin 5 bin lira fiyat verdiğini biliyorum...

Ayrıca; tamiri de her yerde mümkün olmuyor.

GERÇEKTEN temiz bir otomatik bulursanız o zaman başka derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynen katılıyorum domestos abinin dediklerine, temiz bir araç bulun yoksa problem yaşarsınız çünkü oto viteslerin vites aksamları parçalarının yan sanayisi yok sadece orjinal bulabilrisiniz oda ister istemez pahalıdır daha öncede yazmıştım ben volan dişlisi aldım ki otomtiklerin ki farklıdır manuelden servisten sipariş edip belçikadan getirittim fiyatı 370 tl idi artık şanzımanın kendisi ne kadar bi düşünün tabii normal diğer tüm araçların şanzımanlarıda en az o kadar pahalıdır belki daha pahalıdır ama aracın modeli vede fiyatına kıyaslayınca pahalı gelebilir ama meraklısıysanız vede maddi imkanlar yerindeyse alınabilir veya sıfıra gerek yok şanzımanın içindeki tüm aksamlar parça parça temin edilebiliyor gerekenleri tedarik edip tamir ettirirsiniz, bide şu önerim var google dan arattırın bir çok çıkma oto vites şanzıman var çoğu çok iyi durumda onlardan da alabilir veya parça temin edebilirsiniz, ben çok memnunum gerçekten mazda bu konuda çok iyi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar, dün araç sahibiyle görüştüm.İlk sahibi olduğu için şanzuman yağını değiştirip değiştirmediğini merak ediyordum.Degiştirirdim tabiki hatta bir kg da fazla koyarlardı dedi. :(  sonradan klima koydurmuş,emekli asker olduğundan araca iyi baktığını sanıyorum.sitede okudum meşhur Adem ustaya göstereceğim aracı  her halde.saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Konuyu hortlatalım.

Denizli'nin rampası, virajı bol bir bölgesinde, sakin kullanmayı düşünen bir tanıdığım 92 model otomatik 323 hb almak istiyor. Bir araç bulduk. 220bin kmde. Adem ustaya götüreceğiz. Büyük ihtimal beğenmeyecek ama bizim eleman rahatlığı nedeniyle ve acemiliğini atmak amacıyla illa otomatik istiyor.

alternatif olarak ya 91-93 model 323 hb ler ile 97-98 protonlara bakıyor.geri kaydırma, viteste kararsızlık, rampa çıkarken uygun vitesi ayarlayamama gibi durumlar beni düşündürüyor. Ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şimdi kardeşim 323 HB ler iki tür otomatik şanzımanda üretilmiş bazıları 3 ileri bazıları 4 ileri otomatik şanzımanı kullanmasını öğrenen biri zaten aracının kaçıncı viteste gitmesini istiyosa ölede kontrol edip kullanabilir manuel mod seri olarak daha iyi oluyor kapışmalarda falan daha yüksek devirde vites değişme olanağı sağlıyor yani bu araç manuel olarakta kullanılabilir istersen D de bırakıp kendisinin vites değişmesini bekleyebilirsiniz istersen 1-2 sonra D yapıp manuel olarakta kullanabilirsiniz , örneğin D de giderken rampa çıkıldığında aracın kendisinin değişmesi beklenmeden hemen altındaki 2 ye çekerek manuel modda daha seri olmasını sağlayabilirisniz zaten ona bile gerek kalmıyor kullandıkça araca siz bile gaza basış durumuna göre D de iken istediğiniz viteste kalmasını sağlayabiliyosunuz buda kullanma vede oto vitese alışmayla ilgili. geri kaydırma durumuna gelince rölanti düşükse dik yokuşlarda kaydırı ama çok az vede bu bütün oto viteslerde aynıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 aydır 91 modeli otomatiğini kullanıyorum.

Benim tek memnun olmadığım nokta 3 vites olması.

Yüksek hızlarda devir çok yükseliyor buda yakıta ve sürüş konforuna yansıyor.

Bide alınırken şanzımanın sağlamlığına dikkat etmek lazım çünkü tamiri oldukça masraflı.

Yağ kaçağı filan var mı bunlara dikkat edin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

arkadaşlar benim aracımda 3 ileri oto vites 323 ve ben her haliyle aracımdan memnunum 3000 devir 80 - 85 km hızı geçmemeye dikkat ederim aracım sıfır ayarındadır ve ölede bakımlıdır bakımları serviste tarafından yaptırılır yakıt durumu da idealdir vede tüm model oto vites araçaların  içinde en az yakıt tüketen araçtır en son denemem 100 tl gazla 412 km şehir içi ve dışı kullanımda yakıt tükettim, sadece şehir dışı ve 80 km hızla 18-19 krş yakmaktadır aracın 3 ileri olması bişeyi değiştirmez ana görede motor ve dişli aralığı kulanılmıştır vede zamanlaması mükemmeldir aynı şekilde D nin hemen altında 2-1 vitesler olduğundan manuel olarakta kullanılabilir ben kapıştığım zamanlarda hep manuel 1-2-D yaparak manuel kulanırım ayrıca bu vites oranlarından dolayı motoru daha güçlü üretilmiştir 75 kW = 100 hp manueller 80 küsür civarında hp ye sahiptir, tek dezavantajı sürat yapında yakıt tüketimi çok artıyor ben en son 5500 devir de 150 km sürat yaptım bassaydım 6000 devirdede en fazla 170 falan olurdu mesele bu kadar tabii süratın olmamasının avantajmı yoksa dezavantajmı olduğu tartışılır :D son sözüm bakımlı olduğu sürece çok ekonomiktir vede misler gibi kullanılır.

satıyormusun abi arabayı. bak satılığa çıkarmadan müşteri buldun :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

üzgünüm arkadaşlar inanın arabamı aldığım günden beri bir kez olsun bile satmayı düşünmedim, benimkisi bir 323 HB aşkı gibi bişey. teşekkür ederim ama yokum... :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

üzgünüm arkadaşlar inanın arabamı aldığım günden beri bir kez olsun bile satmayı düşünmedim, benimkisi bir 323 HB aşkı gibi bişey. teşekkür ederim ama yokum... :D

satıyormusun  :sopa: satmıyormusun  :sopa:

tekrar düşün istersen  :sopa:

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...