Jump to content

323 Otomatik Vites Hakkında (90-94)


cenkizdokuzcan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

filitre tel filitre benzinle yıkamak yeterli.conta değişe bilir.şanzıman korumasını söktükten sonra şanzıman kapağını söktükten sonra beyin var üstünde de filitre,birde mıtlatıs cıkar kapakta mıtlatısta metal tortusu toplamak için.tortu çoksa balatalar bitiyordemektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 177
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • mazda22

    16

  • dogan_u

    17

  • NoooFearrrr

    19

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

zender dediğine bakılırsa balatalarda eskimiş olabilir, peki nasıl olacak balataların değişmesi için şanzımanın inmesi vede açılması gerekir sanırım, başka bir önerin varmı, benbi daha anlatayım,

  önce şanzımanın yağını boşaltacam sonra alt kardet kapağını sökecem ardından filtreyi vede mıknatısı temizleyecem, bu mıknatıs vede filtre alt karter kapagınamı bağlı ? arada herhangi zarar görebilecek bir bağlantı varmı, yani karter kapağını ayırırken nelere dikkat etmeliyim?

  sormka istediğim bir  konu daha var şanzımanlardaki slenoidlerede tamizlik yapılması gerekiyormu acaba, açmışken onlarıda alttan söküp temizleyip takmak istiyorum bu konuda ne öneriyosun. teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yağı boşalt kapağı sök filitreyi temizle yada değiştir mıtlatısıda temizle kapağı tak.bukadar.mıtlatıs kapakta kapağı sökünce görürsün..fazlada oynamaya gelmez...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

Merhabalar. Sizlere bir sorum olacak öncelikle aracım 91 model 3 ileri hb 323  anlamadığım bir şekilde 60 km hız ile giderken birden devir yükseldi. Stop edip kenara çektim tekrar çalıştırdım hiç bir şekilde ne ileri ne geri yürüdü. Parka takınca kitliyor ama geriye yada ileriye gitmiyor bir bilgisi olan varsa yada sorunun ne olduğu hakkında bir fikri olan paylaşırsa çok sevineceğim kafayı yemek üzereyim  >:( Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Yağına bakınız, eğer yağ tamamsa kaputu açıp şanzımana bağlı kablolar var ,onlardan yerinden çıkan olup olmadığına bakınız, eğer gene bir problem gözükmüyosa, birisi içeriden vites değiştirsin siz kaput açıkkan bakınız oto vites kolu tam ayarında hareket ediyormu, gene sorun yoksa , tork konvektörü veya şanzıman arızası demem gerekecek yani aracın sökülmesi gerekir.

    Haraket halindeymek devrin yükselmesi zaten şanzımanın devre dışı kaldığını gösterir, zaten devirde o yüzden yükselmiştir , bir anda aracın yükü motordan kalkınca devirde yükselmiştir, manuel viteste boşa atma misali. İyi bir servis veya özel usta varsa bi gösterin umarım yanılıyorumdur.

    Çok geçmiş olsun, kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Gürhan abi merhaba cevapladığın için çok teşekkür ederim foruma yeni girdim. :) Şanzıman 2 gün önce söküldü pompası kitlemiş ve pey iyi bir işaret değil dedi ustam.. Çıkma alalım dedi 1000 liraya güzel bir şanzıman bulduk bursadan onu alacağım herhalde :( Çıkmacı olmak varmış gayet iyi para yahu :) Çıkmacı tanıdığım olmadığı için mecburen alacağım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gürhan abi merhaba cevapladığın için çok teşekkür ederim foruma yeni girdim. :) Şanzıman 2 gün önce söküldü pompası kitlemiş ve pey iyi bir işaret değil dedi ustam.. Çıkma alalım dedi 1000 liraya güzel bir şanzıman bulduk bursadan onu alacağım herhalde :( Çıkmacı olmak varmış gayet iyi para yahu :) Çıkmacı tanıdığım olmadığı için mecburen alacağım..

Çıkmacılar hergün bir tane şanzıman satmıyordur ama... Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tabii öyle ama 500 tl lik 2.el sanzımanı 1000 tl ye vermesi de pek adil değil yani. Neyse oldu bir kere ya yaptıracağım yada parçalayıp satacağım ama kıyamıyorum motoru sapasağlam arabanın.. Teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gürhan abi merhaba cevapladığın için çok teşekkür ederim foruma yeni girdim. :) Şanzıman 2 gün önce söküldü pompası kitlemiş ve pey iyi bir işaret değil dedi ustam.. Çıkma alalım dedi 1000 liraya güzel bir şanzıman bulduk bursadan onu alacağım herhalde :( Çıkmacı olmak varmış gayet iyi para yahu :) Çıkmacı tanıdığım olmadığı için mecburen alacağım..

Sağlık olsun diyecem artık 1000 tl çok para ama problemsiz bir şanzıman için değer , zaten aracınızdan çıkan şanzımanda size kalacak  sonuçta, sizde,  kalacak olan şanzımanı satabilirsiniz bütün veya parça olarak, demem oki motorda dediğiniz gibi sorun yok ise yaptırınız bence satacaksanız yaptırdıktan sonra satınız aracınızı kolay gelsin.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi bu gün 500 lira toparladım biraz araştırma içerisindeyim arabada yağ eksiltmede var birde subaplarda vuruntu var 1 senedir bende aileden birisi oldu artık ama kime gösterdiysem yapamadılar birazda o durum beni rahatsız ediyor açıkçası..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar. Oraya sanzıman olmadan getirebilmem imkansız gibi bir şey karar aldım ben bu arabaya çok masraf ettim  2-3 sene daha kullanmak istiyorum yaptıracağım şimdi şu yağ yakma olayını halletmem lazım kesinlikle lifter çünkü 3.000 devirde acayip bir vuruntu yapıyor. :nea:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Gürhan abi aracıma bakım yaptırıcam hafta sonu 93 323 hb otomatik şanzuman.  Gitmişken otomatik  şanzuman yağınıda değiştiriyim istiyorum. ne önerirsin nelere dikkat etmem gerekir. yağ için kullanmam gereken marka ne olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Öncelikle herkese merhabalar. Uzun zamandır forumu takip ediyorum ve kendimce bayağı şey öğrendim. Bu yüzden hepinize teşekkür ederim.Çok önemli bilgiler var bu forumda. Uzun araştırmalar ve kıyaslamaların yanında, bilgisine ve deneyimine önem verdiğim bazı arkadaşlarımında katkısıyla 90-94 mazda 323 hb otomatik vites araç almaya karar verdim. Emsal model ve özellikleri bakımından mazda 323 hb nin klasmanında bir numara olduğuna inanıyorum. Otomatik vites olması eğer İstanbulda yaşamasaydım çok da gerekli olmazdı ama malum İstanbul trafiğinde akıl sağlığı için aksini bile düşünemiyorum :) Kısmetse yılbaşı gibi umarım aradığım özellikte ve güzellikte bir araç bulabilirim. bütçem 9 bin ile 10 bin arası. Muhtemelen bu fiyatlarda mümkünse klimalı araç bulabilirmiyim acaba? Bir de genelde bu yaş araçlarda motorun ve şanzumanın sıfırdan yapılma durumu çok yaygın. Ve bu durum benim için bir soru işareti. Acaba bu duruma çok takılmamam mı gerek? yoksa orjinal motor ve şanzumandan şaşmamalımıyım? yorumlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim...


Birde bir şey eklemeyi unuttum. Araçtan çok büyük bir performans beklentim yok. İşe götürsün eve getirsin senede 1 kere memlekete (1200 km) götürsün getirsin yeter. Hız tutkum da yok ayrıca otobanda sırıtmayacak şekilde hızlansın ( maximın 120 km) yeter de artar bile :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Arkadaşlar merhaba konu eski yeni açmak istemedim.bizim araçlarda 2. Vitese aracı takınca 2 ile mi kalkış yapıyor?sanki manuel kullanamaya izin versin diye 1-2 olarak ayarlanmış.çünkü 2. Viteste kök gaz yapınca roketle ede  1'e düşmüyor ama D de kullanırken 2'den 1 yada 3'ten 2 ye düşebiliyor roketleyince..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...