Jump to content

Bir depoyla kaç km gidiyorsunuz?


Ali
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest architect

Ben her gün sahil yolundan Bostancı Pendik arasında gidiyorum.Gidiş dönüş 36 km yol yapıyorum. Bugün döndüğümde 5.8lt/100 km yaptım.Yani 5.92 ytl eder günlük ki neredeyse belediye otobüsü parasının 2 katı. Bence çok makul.Ancak bazı kuralları sıkı uyguluyoru

1-Asla gereksiz hızlanma yapmıyorum.

2-2000-2200 devirde vites değiştiriyorum.Bu araçlar düşük devirde hiç vuruntu yapmıyorlar ve de yağlama ile ilgili bir problem yaşatmıyorlar.

3-Sahil yolunda 90km hızıla seğrediyorum.

4-Kırmızı ışıklarda aracı stop ediyorum(özellikle uzun ışıklarda)

5-Lastik havalarımı hep kontrol ediyorum.

6-Gereksiz yere cam açmıyorum.

Bu değerler 5.4lt/100km'ye kadar düşebiliyor. Yoğun trafikte 7lt'ye kadar çıkabiliyor.Ama ben genelde 6lt 'yi geçmiyorum.

En son depoyu fulledikten sonra 700km oldu v e çeğrek depodan biraz az var depoda.

Tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yalnız çok düşük devirde vites değişimi yapıosunuz o ekonomi yerine yakıt sarfiyatı demektir.hem motora zararı var hemde bi üst viteste çiğ benzin atımı çok fazla olur :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben hep uzun ışıklarda aracı stop etmek istemişimdir ama maalesef her defasında tabir-i caizse yemiyor :D ya bidaa çalışmazsa diye :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen hafta Cuma günü Akyazı' ya gittim, sabah işim acildi, Akyazı ortalama 165-170 km civarı, bayağı bastım, indiğimde ortalama hızım 157 km ve tüketim 12,8lt/100 km olarak gösterdi, önüm açık olduğu sürece pek gaz kesmedim, yaklaşık 70 dakika filan sürdü yol..

Akşam dönerken tam tersine yavaş geldim, Akyazıdan marşı basarken km ve tüketimi sıfırladım, Sultanbeyli civarlarına kadar ortalama hızım 117 km filandı, oarada biraz yavaşladık ancak tüketim 6.8 lt/100 KM olarak gözüküyordu, yavaşlayınca Üsküdar bağlarbaşına eve vardımda 6.7 lt idi tüketim... yavaş gitmedim, hızı 120 civarlarında tutmaya çalıştım, hatta bayağı daraldım, arada 3-5 sn. kendimi kaybedim 130-135-140 aralığında da gittiğim oldu ama bu değerleri elde ettim... itiraf etmeliyim ki Sabah basınca akşam dönüş 120-130 kağnı gibi geldi, bir iki mercedes ve Bmw de sıkıştırmışlığım var, tabi abiler muhtemelen 180 i geçmiyorlardı yoksa sallamazlardı, beni kaale almadılar diye düşünüyorum, bende pislik yapıp sollarken bakmadım yüzlerine tabi :)

Akyazıda Tem e kadar yavaş gittim 70-90 km aralığında tüketim 5,4 Lt filan gösteriyordu ama düz yol, bayıra gelince araba nara atıyor gibi yakıyor valla... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hafif inişli çıkışlı rahat yollarda 3 lerin en ekonomik hızı 130-140 arası bana göre, araba kendi kütlesiyle ivmeleniyor diye de belki fizik dışı bir teorim var....:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest architect

Günümüzün motorlarında elektronik yakıt enjeksiyonu ve subap zaman ayarlayıcısı var.(mazda 3 ler için konuşuyorum) Dolayısıyla motor ısındıktan sonra 1500 devirden itibaren araçta çiğ benzin atma ya da yağlayama gibi problemler oluşmuyor. 2000 devir ve altında vuruntu oluşmamasının sebebi de bu aslında. Karbiratörlü motorlarda optimum yakıt gönderme işi belirli devir aralığında(ki bu aralık 2500-4000 gibidir deniyor ) gerçekleşiyor. Aşırı düşük ve yüksek devirlerde çiğ yakıt atılması veya aşırı yakıt tüketimi oluşmasının sebebi genelde bu. Tabi ki aracın devri, yanma odasına aldığı yakıt-hava karışımına göre subap kapaklarının açılıp kapanmaması yani sadece egzantrik milinin standart ayarlarına göre bu işlemin gerçekleşmesi de bu araçların tüketimini arttırıyor.

Şu an dünyadaki tüm modern motor üreticileri en yüksek viteslerde aracın çekişi düşmediği sürece gidilebileceğini söylüyorlar.

Bu arada dün belirtmeyi unutmuşum ama belki de en önemli yakıt ekonomisi kuralını yazmamışım

-Asla ara gaz ve sık sık gaz pedalına basıp bırakma tarzında araç kullanmıyorum.

Bir örnek vermek gerekirse otoyoldan izmite giderken zaman zaman 200km sınırına kadar da çıkmak üzere ortalama 150-160 km gibi süratlerle seürettiğimde dahi aracımda 12.5 lt gibi bence fazla değerlere rastlamıyorum. Aslında araçlar belirli bir hızı yakaladıklarında bunu korurken bu hıza çıkmak için harcadıklarının yaklaşık 3'tebirini yakıyorlar.

Bu da sık sık makas yapıp, 120-180 km gibi süratlere inip çıkan araçlarda yüksek tüketimin en önemli sebebi.

Aslında  belirli bir güç aracın üzerinde potansiyel olarak birikince bunu korumak daha kolay oluyor. Esas problem o güce ulaşırken yaşanıyor ve de cebimize esas zarar veren de bu....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam araç 6000 ve üstü devirleri görmeden rahat edemiyorum.Şöle bi motorun sesini duycan, aracın zevkine varacaksın yoksa kendinizi fazla kasmadan otomatiklerde bile 5.8 civarını görebiliyorsunuz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Ben hep uzun ışıklarda aracı stop etmek istemişimdir ama maalesef her defasında tabir-i caizse yemiyor :D ya bidaa çalışmazsa diye :D

Adapazarı'nda ben bunu yapıyorum çünkü en kısa süreli ışık 60sn. den başlıyor. Ş.Merkezindeki ışıklar ise 90sn. den kapı açıyor. Böyle olunca da 1,5 dakika rölantide beklemektense stop ediyorum arabayı :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...