Jump to content

Mazda 2 - Yakıt Tüketimi Ortak Konu


kalimero
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

11 saat önce, Attiwolf :

Merhaba arkadaşlar, yaklaşık iki haftalık 2009 1.3 Mazda 2 sahibiyim. İlk depoda İstanbul şehir içi, çok fazla dur kalk trafiğe girmeden 32 kuruş yaktı. Işık yanmaya başlayınca litresi 4.46TL'den 50TL'lik benzin almıştım, tekrardan ışık yanana kadar 152km yol yaptım. Bu yolun 50km'si klima açık yapılmıştır. İkinci depoda 30 kuruşun altına çekmeyi hedefliyorum.

Mazda2 1.5 otomatik ile bende sizin kadar hemen hemen yakıyorum. Ama şunu belirtmek isterim bu araba beş vites olsaydı otomatikte daha düşerdi.  En sağlıklı testi bir depo ile yaparsınız. Araç beni tahrik ettiğinden biraz benzini takmadan bastığımda oluyor :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, Ali :

Mazda2 1.5 otomatik ile bende sizin kadar hemen hemen yakıyorum. Ama şunu belirtmek isterim bu araba beş vites olsaydı otomatikte daha düşerdi.  En sağlıklı testi bir depo ile yaparsınız. Araç beni tahrik ettiğinden biraz benzini takmadan bastığımda oluyor :D 

1.5 Mazda 2 ama çok fena kaçıyor..Yani öyleki 1 ve 2.Nesil Mazda 3'ten daha hızlı-seri bir araç. Yakıt yönünden çok ama çok bonkör Allah için. :)

@ASencer en çok zaten yakıt olayından ötürü Mazda 2'sini okuttu. Şimdi 1.2 TSI Leon'a sahip, araç benzinli ama Mazda 2'den sonra dizel gibi geldi adama. :D

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, İlhan :

1.5 Mazda 2 ama çok fena kaçıyor..Yani öyleki 1 ve 2.Nesil Mazda 3'ten daha hızlı-seri bir araç. Yakıt yönünden çok ama çok bonkör Allah için. :)

@ASencer en çok zaten yakıt olayından ötürü Mazda 2'sini okuttu. Şimdi 1.2 TSI Leon'a sahip, araç benzinli ama Mazda 2'den sonra dizel gibi geldi adama. :D

 

 

Gaz pedalı ile güzel bağ kurarsanız düşüyor. :D Ben abdullah abiden yeni mazda3 almasını beklerdim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Ali :

Gaz pedalı ile güzel bağ kurarsanız düşüyor. :D Ben abdullah abiden yeni mazda3 almasını beklerdim. 

Aslında bakmadık değil, Necip ve Aykut ile sürekli iletişim halindeydik de..

Lakin Abdullah artık km yapmaya başladı. Birde artık Abdullah'a manuel otomobil lazımdı. Çalıştığı şirkette bazen manuel otomobil kullanması gerekiyormuş, sıkıntı oluyor benim için demişti. Bir şekilde artık manuel vitese alışması gerekiyordu. Seat'ta da kampanya olunca, gözü karartıp leon aldı. Geçenlerde kısa sürelide olsa kullandım, bayağı keyifli bir otomobil. Yakıt olayı zaten süper şehir içi 5.8 litre ortalaması şu an..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında almadan önce araştırdığım için 7lt yaktığını bilerek aldım. Motorun atmosferik olduğunu düşününce gayet normal aslında bu rakam diye düşünüyorum. Bundan önceki aracım 1.3 cdti corsa, turbo beslemeli olduğu için 5-5,5lt. arası yakmaktaydı. Ama aradaki 10 kuruşu, dizel motor gibi kafa şişirmediğini düşünürsek çok değil gibi. Zaten motor çok sessiz. Rüzar sesi de yok denilebilir. Bir tek yol sesi alıyor, o da arabanın B sınıf bir araç olduğunu hatırlayınca normal diyorum.Bir de gün içerisinde yapacağım taş çatlasa 10km olduğu için çok da önemsemedim. Eğer depo gösterge çubukları doğrusal olarak çalışıyorsa ,bu depoda  29 kuruş seviyelerine inecek gibi duruyor.

 

Genelde tek yada iki kişi olarak seyahat ettiğimiz için sanırım araba çok atak geldi bana, gazı köklemeyi bırakın azıcık bir basmayla 120-140 rahatlıkla görebiliyorum. O da 5.viteste 3000-3500 devre tekabül ediyor ki ben o hızlara bir tek deneme amaçlı çıktım. Umarım beni üzmez de LPG taktırmak zorunda kalmam.:rolleyes:

@katil balina Umarım bahsettiğiniz  bu rakamlar "118...116...115..113... 110.... " kuruş değildir.:'(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2. depoda 4,46 TL'den 100TL'lik benzin almıştım. Son çubuk kaldığında, yolumun da uzun ve dur kalklı olmasından dolayı gösterge 370km'yi gösterirken depoyu fulledim, 33lt benzin aldı. Demekki içerisinde 10lt daha benzin varmış. Çok sağlıklı olmasa da 27 kuruş yakmış bulunuyorum. Aslında son çubuk yanıp sönene kadar en kötü ihtimalle 380'i görürdüm ama riske girmek istemedim. Bu depoda şansıma sürekli dur kalk ağır trafiğe girdim, 60-70km'si uzun yol sayılabilir. İlk depoda 32 kuruş yaktıktan sonra bu rakamlara ineceğimi tahmin bile etmiyordum. Bunda gaz pedalına, altında 3 tane yumurta varmış gibi basmamın etkisi de büyük sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Attiwolf :

2. depoda 4,46 TL'den 100TL'lik benzin almıştım. Son çubuk kaldığında, yolumun da uzun ve dur kalklı olmasından dolayı gösterge 370km'yi gösterirken depoyu fulledim, 33lt benzin aldı. Demekki içerisinde 10lt daha benzin varmış. Çok sağlıklı olmasa da 27 kuruş yakmış bulunuyorum. Aslında son çubuk yanıp sönene kadar en kötü ihtimalle 380'i görürdüm ama riske girmek istemedim. Bu depoda şansıma sürekli dur kalk ağır trafiğe girdim, 60-70km'si uzun yol sayılabilir. İlk depoda 32 kuruş yaktıktan sonra bu rakamlara ineceğimi tahmin bile etmiyordum. Bunda gaz pedalına, altında 3 tane yumurta varmış gibi basmamın etkisi de büyük sanırım.

Taki bu hesabınız düne kadar böyleydi..

Litre başına gelen 0,24 Kuruşluk zamla, sizin bu hesaplama an itibari mazide kaldı..

O yüzden hep litre bazında hesaplama yapma ve paylaşılması taraftarıyım..

Düz mantık hesaba kitaba gerek yok..

5 yıl önce de benim otomobilim şehir içi karma 5,7 - 6 litre arası yakıyor..Şimdide aynısını yakıyor.. 

Ülkemizde her gün akaryakıt litre fiyatları değiştiği için..Dün paylaştığınız kuruş verisi, bu gün bir anlam ifade etmeyebiliyor..

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

herkese merhaba,

mazda 2 için yakıt durumu beni de çok etkilemedi. ama bu demek değil ki, az yakıyor.

mazda 2 gayet fazla yakan seri bir araç. sanırım 4 ileri olmasının getirdiği bir durum. (şehir içi 8,5 9 litre gibi ki zaten fabrika verileri de bu şekilde.9,1.. şehir dışı ise, 6 lt ile kullandım aracı)

seat leon a gelirsek, su anda 4200 km gibi oldu. bir kere antalyaya gidip gelerek 1600 km gibi yaptım ve kalanı istanbul da kartal kavacık arasında kullandım.

arabanın şehir dışı ile şehir içi farkı çok anlaşılmıyor, sebebi ise şu, şehirdışında 130 150 arasında gidiyorsunuz ancak 1.2 motor bunu karşılamak için turbosunu kullanarak daha fazla yakıt harcıyor. bu da şu demek oldu; giderken 4.7 gelirken 5,1 ortalama.

genel olarak ortalamam 5.3.

f/p oranında çok memnunum yeni aracımdan.

gene mazda yöneticilerine laf etmeden geçemeyeceğim (eleştirmem sevgimdendir) , KEŞKE MAZDA 2 2016 MODEL TÜRKİYE DE olsaydı.

Mazda Türkiye, Ocak 2015'te sadece 27 araç, Şubat 2015'te 80 araç, Mart 2015'te 49 araç, Nisan 2015'te 87 araç ve Auto Show ayı olan Mayıs ayında ise 130 araç satışı gerçekleştirmiş.

Mazda dünya geneli satış adetleri Ocak-Nisan 2015, yani dört aylık satış rakamı 484 bin 550 adet. Mazda Türkiye'nin 5 aylık satışı ise sadece 373 adet.

araba alacak insanlar (bende aldım o duyguyu biliyorum), 3 bine 5 bine bakmıyor. zaten kredi çekicem ayda 200 daha fazla öderim diyoruz. bir araba satmaz diye ülkeye getirmemek olur mu? mazda reklamlarının tv de oynadıgını hatırlayan var mı?

umarım beyefendilerde okur bunları.

www.otoaktuel.net/gundem/mazda-turkiyede-nal-topluyor-h6369.html

mazda çok iyi bir araba, mazda severler çok düzgün beyefendi saygılı düzgün insanlar. (forumda tanıştığım herkes böyle)

umarım söylemek istediklerim doğru anlaşılır.

Saygılarımla.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24.09.2016 at 10:35, ASencer :

 mazda reklamlarının tv de oynadıgını hatırlayan var mı?

 

çok şükür ki bir reklam gördüm. paylasmadan edemeyeceğim.

Starmaxx Mazda çekiliş kampanyası .. lastik alana mazda mx 5 vereceklermiş.. aa pardon bu lastik reklamıymıs yahu..

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, ASencer :

çok şükür ki bir reklam gördüm. paylasmadan edemeyeceğim.

Starmaxx Mazda çekiliş kampanyası .. lastik alana mazda mx 5 vereceklermiş.. aa pardon bu lastik reklamıymıs yahu..

 

Abdullah'çım aslında TV'lerde de dönüyor reklamı. Ama senin futbolla aran olmadığı için görmemiş olsan gerek. :D

Şöyleki tüm lig maçlarında, maç esnasında görsel reklamları çıkıyor Mazda'nın. :fiuw:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

34 dakika önce, Mazda41 :

Ilhan abi kim goruyor onu egea gibi mazda 3 ve 6 reklam yapsalar satislar eminim articaktir

Tamam Tv'lerde boy boy reklamları dönmeye başladı diyelim. Mazda'ya olan ilgi, alaka arttı ve tüm bunlar satışları arttırdı diyelim.

Reklamlarda gördüğü o Mazda otomobili inceleyip test edebileceği yakınında bir bayi var mı ?

Yanıt:Yok..

Hadi gördü inceledi satın aldı diyelim. Satın alma sonrası, yakınında hizmet alacağı nokta var mı ?

Yanıt:Yok

Hadi yukarıda saydıklarımı unutalım, reklamlar sonrası talepler arttı diyelim. Mazda sipariş talebini karşılayabilir mi ?

Yanıt: Hayır karşılayamaz.

Sizce benim, sizin, onun, bunun düşündüğü şeyi Mazda düşünmüyor mudur ? Düşünemez mi ? Kendi bünyesindeki personeller olsun, PR hizmeti aldığı personel/ajanslar olsun bunu düşünmüyor mudur sizce.

Altyapısı olmayan bir şeye istediğiniz kadar reklam yapın, ancak ve ancak rezil olursunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkes Mazda kullanamaz. Renault, Ford, Kia, Dacia var averaj müşteri tipi için. Mahalleden biri beyaz  Ford Tourneo almış park etmiş pencereden görüyorum, averaj kullanıcı için çok güzel benim içinse cins görüntüye sahip.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda her ile bir bayii, bir teknik servis açamayacak kadar ufak, butik bir firma mı?
Yanıt: Hayır

Mazda televizyonlarda boy boy reklam yapamayacak kadar az gelir elde eden bir firma mı?
Yanıt: Hayır

Reklamını ve servis ağını genişletse, Türk kullanıcısından bu yatırımların karşılığını göremez mi?

Yanıt: Fazlasıyla görür.

Bu Reklamlardan sonra Mazda, otomobil tedarik ve servis bakımından kısa kalacak bir firma mı?
Yanıt: Hayır, değil. Firmalar pazarlama stratejilerine göre belirledikleri sayıda araç getirdikleri ve bu izafi rakamlara göre yedek parça da getirteceklerine göre, bu da büyük bir problem olmayacaktır. Yani reklam yapsa satacağı araç sayısı ile yapmayacağı araç sayısı arasında dağlar kadar fark olacaktır. Piyasada çin malı dandik markaların bile gereğinden fazla sattığına dikkat ederseniz, genel kısmın beğenisini ve güvenini kazanmış mazdaların, ufak bir destek ile kat kat daha fazla satacağına inanmaktayım. 

Peki Mazda yıllardır Türkiye pazarında olmasına rağmen neden bunları yapmıyor?

Yanıt: Çünkü Mazda Türkiye, araç satışı ve yedek parça ile uğraşıp para kazanmak istemiyor.
 

Aklıma daha mantıklı bir cevap gelemiyor. Güzel güzel otomobiller üretiyorsun, peki niye satmamak için ayağını diretiyorsun?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, Attiwolf :

Mazda her ile bir bayii, bir teknik servis açamayacak kadar ufak, butik bir firma mı?
Yanıt: Hayır

Mazda televizyonlarda boy boy reklam yapamayacak kadar az gelir elde eden bir firma mı?
Yanıt: Hayır

Reklamını ve servis ağını genişletse, Türk kullanıcısından bu yatırımların karşılığını göremez mi?

Yanıt: Fazlasıyla görür.

Bu Reklamlardan sonra Mazda, otomobil tedarik ve servis bakımından kısa kalacak bir firma mı?
Yanıt: Hayır, değil. Firmalar pazarlama stratejilerine göre belirledikleri sayıda araç getirdikleri ve bu izafi rakamlara göre yedek parça da getirteceklerine göre, bu da büyük bir problem olmayacaktır. Yani reklam yapsa satacağı araç sayısı ile yapmayacağı araç sayısı arasında dağlar kadar fark olacaktır. Piyasada çin malı dandik markaların bile gereğinden fazla sattığına dikkat ederseniz, genel kısmın beğenisini ve güvenini kazanmış mazdaların, ufak bir destek ile kat kat daha fazla satacağına inanmaktayım. 

Peki Mazda yıllardır Türkiye pazarında olmasına rağmen neden bunları yapmıyor?

Yanıt: Çünkü Mazda Türkiye, araç satışı ve yedek parça ile uğraşıp para kazanmak istemiyor.
 

Aklıma daha mantıklı bir cevap gelemiyor. Güzel güzel otomobiller üretiyorsun, peki niye satmamak için ayağını diretiyorsun?

En çok otomobil üreten markalar ve dünya çapında satış miktarı (milyon adet)

d%25C3%25BCnya_oto_%25C3%25BCretim.jpg

Aslında aynı şeyleri söylüyoruz...Lakin tedarik olmadan hiç birisi mümkün değil..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese selamlar,

ilhan abi, aslında mazda genel müdürü, mazda 3 skyactiv lansmanında kendisine gelen "mazda hakettiği yerde değil" (hyundai accent blue sahibi birisi sormuştu) sorusunu "nerde olmalı sence, bence gayet iyi yerde" diyerek yanıtladı ve ekledi;

"mazda 1.3 mılyon araç üretiyor ben istesem de 100 bin araç satamam. "

2015 yılında satılan araçları ve ne kadar üretildiklerini karşılaştırarak, Nurkal Beyin yorumunu daha iyi değerlendirme şansını bulabiliriz.

Mazda 2015 yılında 1,3 milyon araç üretip 1759 adetini satmış. bu da üretmiş olduğu her 10000 (on bin) adet aracın 13 adetini satabildiğini gösteriyor.

Mazda CX-3 547
Mazda3 Sedan 735
Mazda3 hatchback 257
Mazda CX-5 171
Mazda6 49 adet 49
toplam adet 1759

Üretim adeti olarak en yakın ve lüks sınıfta kalan (herkesin kullanmadığı araçlar üreten) BMW firması ise, 2,12 milyon araç üretip 27531 adetini satmış. yani; üretmiş olduğu her 10000 aracın 129 adetini satabildiğini gösteriyor.

BMW 1 Serisi 5275
BMW 2 Serisi 946
BMW X1 Serisi 898
BMW 3 Serisi 9180
BMW X3 Serisi 1333
BMW X4 Serisi 177
BMW 5 Serisi 8316
BMW X5 Serisi 1331
BMW X6 Serisi 75
toplam adet 27531

şimdi başa dönersek;

Mazda Türkiye, üretilen 1,300,000 araçtan kaç adetini satarsa Mazda Hakkında ki o haksız eleştiriler kaybolur?

saygılarımla.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufacık bir internet araması ile Mzdanın 1920 yılında, Toyota'nın ise 1937 yılında kurulduğunu öğrenmiş oldum. Aslına bakarsanız bayağı köklü de bir firma. 1920'den beri üretim ve pazarlama ağını geliştirmeyerek, yıllık üretim ve satışta geri kalmasının bir bahanesi olamaz ve bunu savunmak doğru olmaz diye düşünüyorum. O yüzden affınıza sığınarak üstte yazdığım iletiyi şu şekilde düzeltmek istiyorum;

" Çünkü Mazda Global, araç satışı ve yedek parça ile uğraşıp para kazanmak istemiyor. "

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, Attiwolf :

Ufacık bir internet araması ile Mzdanın 1920 yılında, Toyota'nın ise 1937 yılında kurulduğunu öğrenmiş oldum. Aslına bakarsanız bayağı köklü de bir firma. 1920'den beri üretim ve pazarlama ağını geliştirmeyerek, yıllık üretim ve satışta geri kalmasının bir bahanesi olamaz ve bunu savunmak doğru olmaz diye düşünüyorum. O yüzden affınıza sığınarak üstte yazdığım iletiyi şu şekilde düzeltmek istiyorum;

" Çünkü Mazda Global, araç satışı ve yedek parça ile uğraşıp para kazanmak istemiyor. "

Mazda Global, 1.3 milyon araç üretip para kazanmak istemiyor ise eğer, Mazda Türkiye yılda sadece 1759 adet (üretilen 10,000 adette 13 adet) araç satışı ile gönlü çok zengin karnı çok tok bir şirket olmalı :) 

Dünyaya dağılan 1.3 milyon araçta tabi ki kimse 100 bin adet beklentisine giremez.

Ama %1 e denk gelen, 13000 araç satışı yapılsaydı keşke. (100 ülke say deseniz ben sayamam. %1 insaflı o yüzden :) )

Velhasıl kelam, sana ne kardeşim, adam isterse 3 araba satar diyen yoktur sanıyorum. 

eleştiri sevdiğimdendir.

saygılarımla.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sefer 6.7Litre yaktı, 43Litre benzinle ışık yandığından, tekrar ışık yanana kadar 640km yol aldım, bunun 250km'si yüksüz uzun yol, geri kalanı araba neredeyse araba maksimum ağırlığına kadar yüklü halde, bol yokuşlu ve 4km'lik mesafe içerisinde 10 adet hız tümseği bulunan bir yolda ve gaza normalden fazla basılarak yapıldı. Çok kısa mesafe gittiğim ve araba dolu olduğu için yakıtın artacağını tahmin ediyordum, beni şaşırtmadı. Fabrika verisi olan 7 litrenin altında kalmak yine sevindirici. Ama benzine ardı ardına gelen zamlar üzmüyor değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

70km çok kısa mesafe(yaklaşık 3km), 420km uzun yol, yaklaşık 200km ise İstanbul içerisinde ağır trafikte gittim, yakıt ortalamam 6,57lt civarıydı. Uzun yol ve İstanbul içi araba yüksüzken yapıldı. 70km'lik kısa mesafede ise araba çoğu zaman tamamen dolu(5kişi) şeklinde gidildi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...