Jump to content

Chip Tuning


Guest maz14
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Gunumuzde hemen hemen tum otomobiller, enjeksiyon sistemi ve elektronik beyin kontrollu motorlarla donatiliyor. Beyin, icerdigi yazilim sayesinde motorun atesleme, yakit ve hava beslemesi gibi bircok fonksiyonunu kontrol ediyor.

Yakin kalitesi, atesleme sisteminin gucu, havanin isisi ve oksijen miktari, motorun guc potansiyelini etkileyen onemli faktorler. Bunlardan en az biri normal seviyenin disinda oldugu takdirde motor, maksimum guce ulasamayabiliyor. Elektronik beyinse, genel dengeyi saglayarak belirli toleranslar icinde motordan en yuksek verimin alinmasini sagliyor. Modifiyeli beyin cipleri daha kisik toleranslar motoru daha yuksek guclere tasiyan programlar iceriyor. Bilindigini gibi, bir motor ne kadar devirlenirse o kadar guc kazaniyor. Bu cipler, motorun maksimium devir sinirim dahada yukariya cikararak, daha yuksek beygirgucleri kazandiriyor. Ancak bu yapilirken, gereken hava, yakit ve atesleme miktarinin da bir o kadar artirilmasi gerekiyor. Cip modifikasyonu sonucunda motorun performansinin hangi oranda arttigi kesin olarak soylenemez. Aksi takdirde fark gorulmez.

Chip Tuning iki ana sekilde yapilir:

1. Aracin beynindeki chip sökülerek Superchips tarafindan özel olarak programlanmis yeni bir chip takilmasi

2. Eger aracin orjinal chipi yeniden programlanabilir ise orjinal program yerine Superchips'in modifiyeli programinin aktarilmasi.

SUPERCHIPS uygulamasindan ne kadar kazanç elde edilir?

Superchips bir chip programi yazarken o araci özel bir dinamometreye baglar ve o aracin tüm ince ayarlarini yapar. Yani tüm atesleme avansi ve yakit püskürtme stratejilerini, yakit tasarrufunu günlük kullanimda çok etkilemeden maksimum performans öncelikli hale getirir. Bu sayede atmosferik araçlarda yaklasik %10 beygir gücü ve tork artisi elde edilir. Bu güç artisi aracin tam gaz kullaniminda aracin genel performansini arttirirken, günlük kullanim kosullarinda çok daha canli ve hizli tepki verir hale getirir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...
Guest uyumsuzelement

Dizel araçlarımız olursa düşünürüz. Ben de diyorum benim arabada 310Nm tork nereye saklanmışta ben bulamamışım :D

iyice ara derim
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinli ya da dizel hemen hemen tüm turboşarjlı araçlarda, standart chip tuning uygulamaları; %25 ile %40 arasında değişen ek güç ve tork artışını sağlamakta..

Atmosferik motorlar ise -yapıları gereği- daha düşük performans artışları göstermekte.. Bu da yine yaklaşık olarak %6 ile %12 arasında değişmekte.. Atmosferik araçlarda daha yüksek güç artışları elde etmenin yolu; donanımsal modifikasyonlara gitmekle sağlanabilmekte.. (Piston, silindir kapağı, eksantrik, hava girişleri, vs.. tadilatı gibi)

Ancak; bu demek değil ki "Atmosferik makinalarda chip tuning yapılmamalı".. Kullanıcının beklentisi ya da ihtiyacına göre yine de tatmin olacağı sonuçlar söz konusu.. Zaten böyle olmasa, Dünya üzerindeki bir sürü "Atmosferik motorlu" araç sahipleri bu uygulamayı yaptırmazlardı araçlarına.. Örneğin aracının ortalama performansından memnun olan ama biraz yüklüyken rampalarda zorlanan, araç sollamalarda biraz daha ataklık isteyen veya şehir içi kullanımlarda daha az vites küçültmeyi arzulayan bir atmosferik motorlu araç sahibi de en efektif çözüm olan "Chip Tuning" e başvurabilir..

ancak chip tuning için markadan öte, o markanın arkasında durabilecek deneyimli güvenilir bir firma gereklidir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla abi bugün forumlarda dolaşırken aracına chip yapılan birinin bakışlarını gördüm :D bence çokda gerekli bişey :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 yıl sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...