Jump to content

Hayat Kurtaran Sürüş Teknikleri


Guest maz14
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

--------------------------------------------------------------------------------

Otomobil kullanırken meydana gelebilecek ciddi olaylara karşı uyulması gereken basit teknikler hayat kurtarıyor.

Ön camınız kırıldığında, lastiğiniz patladığında veya aracınız alev aldığında yapmanız gerekenler:

Otomobil kullanmanın inceliklerini anlatan uzmanlar, yüksek hızla seyreden araçlarda ön camın kırılması, lastiğin patlaması ve araçta yangın çıkması gibi ciddi tehlike yaratan durumlarda sürücünün soğukkanlı davranmasını öneriyor.

Cam kırılması Uzmanlar, özellikle süratli hareket eden araçlarda ön camın kırılması halinde, sürücülerin nasıl hareket etmesi gerektiğiyle ilgili olarak şunları öneriyor:

"Aynalardan yararlanarak aracınızı yolun sağ tarafına park edin. Flaşörleri açın ve dikkatlice dışarı çıkın. Aracın cama yakın olan kalorifer ve havalandırma deliklerine gazete kağıdı veya bez parçası koyarak, cam parçacıklarının bu kısımlara düşmelerini önleyin. Sonra krikonun arka kısmı ile camı içeriden dışarı doğru kırın. Cam lastiğini dikkatlice çıkarıp temizledikten sonra, yeniden kullanılabileceği için bagaja koyun. Gazete kağıdına birikmiş cam parçalarını bir naylon torba içine koyun ve en yakın çöp bidonuna atın. Öylece en yakın cam tamircisine kadar gidin."

Lastik patladığında;

Patlayan, arka lastiklerden biriyse, arabanın arkasının sağa veya sola doğru kaymaya başlayacağını belirten uzmanlar, ön lastiklerden biri patlamışsa, mümkün olduğu kadar fren yapmamaya çalışılması gerektiğini bildiriyor. Ön lastiklerden biri patladığı zaman, aracın, lastiğin patladığı yöne doğru kuvvetlice çekildiğini vurgulayan uzmanlar, bu durumda direksiyonla, aracın düz bir doğrultuda tutulmaya çalışılması ve yavaş frenleme ile durmasının sağlanması gerektiğini kaydediyor.

Uzmanlar ayrıca, taşmış dereler, nehirler veya büyük su birikintilerinin içinden geçerken, aracın hızının kesilmesi gerektiğini hatırlatıyor. Mütevazı bir aile otomobilinin, 25-30 santimlik su birikintisinden geçebilecek yetenekte olduğunu söyleyen uzmanlar, bu noktanın üstüne su geldiği takdirde, su damlacıklarını kuvvetli bir sprey gibi motorun üstüne püskürdüğünü, bu su bombardımanının da, bujilerin ve distribütörün ıslanmasına sebep olarak aracın stop etmesine yol açtığını belirtiyor.

Araçlarda yangın ;

Araçlardaki yangının önüne geçilmezse, büyük bir facianın meydana gelebileceği uyarısında bulunan uzmanlar, buharlaşmış benzinin tutuşarak deponun alev almasına sebep olduğunu bildiriyor. Bir süre sonra da aracın infilak edebileceğini kaydeden uzmanlar, "Araçta duman tespit edildiği an araç durdurulmalı. Sonra anahtar üzerinde kontak kapatılmalı. Direksiyonun kilitlenmemesine dikkat edilmeli. Aksi halde, gerektiği takdirde aracın itilmesi mümkün olmaz. Bütün yolcular dikkatlice dışarı alınmalı. Motor kaputu kısmi olarak açılmalı. Böylece alevlerin büyümesi önlenmiş olur. İmkan varsa akü kutup başı sökülmeli. Yangın söndürücü varsa kullanılmalı, yoksa, battaniye veya oto kılıfından yararlanılmalı. Bu örtüler, alevlerin oksijen alıp büyümesini önleyecektir" tavsiyesinde bulunuyor.

Kayma esnasında;

Uzmanlar, aracıyla yokuş çıkarken geriye doğru kaymaya başlayan sürücülere de şu önerilerde bulunuyor:

"Ayağınızı yavaş yavaş gaz pedalından çekin ve zemine tutunma sağlanınca yavaş yavaş tekrar basın. Kayarken savrulmayı engellemek için direksiyonunuzu kayma yönüne doğru çevirin, kesinlikle tekerleklerin kızaklamasına sebep olacak şekilde frene basmayın. Unutmayın, dönmeyen ön tekerleklere yön verilemez. Eğer kızakladıysanız, hemen fren basıncını azaltın ve tekerleklerin dönmesini sağlayın ama, sakın ayağınızı frenden tam olarak çekmeyin (ABS varsa sonuna kadar basmak gereklidir). Gaza gereğinden fazla basmışsanız ayağınızı gazdan çekin, frene çok bastıysanız frendeki basıncı azaltın, direksiyonu sert şekilde çevirmişseniz direksiyonu yumuşatın, ayağınızı debriyajdan sert çekmişseniz tekrar debriyaja basın.''

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzel bir konu sağol paylaşım için.Ama bunların hepsinide yapamayabiliyoruz.Özellikle bu tür durumlarda kesinlikle panik yapılmamalı herseyden önce ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

160 la giderken cam tuz buz oldu nasıl yapacam ben bunları???

abi o hızda cam tuz buz olursa yapacağın tek şey,Kelime-i Şahadet getirmek Allah korusun  :(
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

abi o hızda cam tuz buz olursa yapacağın tek şey,Kelime-i Şahadet getirmek Allah korusun  :(

olursa degil basıma geldi volkan broadwayle gebze sanayiye gidiodum cam tuz buz oldu  tek yapabildigim ayagımı gazdan cekmek oldu sonra kontrollu sekilde gectim en saga ama ne cam lastiği kaldı nede  baska bişey satana kadarda cam temizledik içinden :tey:
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi benimde başıma geldi aynı olay Şahinle ama,benim hızım taş çatlasa 50 km idi...toparlamak kolay oldu yani,160 ile toparlayabildiysen yolu görmeden,helal olsun abi büyük maharet valla  O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

abi benimde başıma geldi aynı olay Şahinle ama,benim hızım taş çatlasa 50 km idi...toparlamak kolay oldu yani,160 ile toparlayabildiysen yolu görmeden,helal olsun abi büyük maharet valla  O0

ya zaten  bi anda indi aşagı tuz buz oldu eger kırılmayan cins olsa zordu toplamak
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ABS bulunmayan araçlarda karlı veya buzlu zeminlerde tam fren yapmak çok tehlikeli, kuvvetli fren yapmak gerekiyosa mümkün olduğu kadar ABS'nin davranışını taklit edecek şekilde freni pompalamak lazım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...