Jump to content

Rolanti Hakkında (Familia - Lantis 1.8)


canozcan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

sizin aracınızda motor kulağı dört tanedir.

1.Kayışların olduğu yerde

2.Şanzımanın üstünde sol ön çamurluk iç kısmında hava filtre kabının altında

3.Alt travers üzerinde

4.Motorun arka kısmında emme manifoldunun altında

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
  • 3 hafta sonra ...

Merhaba aracım 323 96 model familia kasa 1.6 injeksiyonlu. Rolanti 1500 de çalışıyor fren ve debriyaj pedallarına biraz basılı tutunca düşüyordu gaz kelebeği dediler temizlettim gene aynı. Bilgisayara bağlattım bi sorun yok. Başka bir tamirci gaz kelebeğinin alt kısmında rolantiyi ayarlayan bir sensor olduğunu onun değişmesi gerektiğini 200 lira olduğunu söyledi.

Sizce sorun nedir ha birde egzozst manifoldun ordan patlakmış ondan da olabilirmi.

Bİrde bir ricam olacak familiası olan bir arkadaş üstten düstürbütörünn resmini çekip ekleyebilirse çok makbule geçer. avans değerine bakmak istiyorumda

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba aracın avans 10 Derece.rölanti ile ilgili bu araçta EGI sistemi bulunmakta bu sisteme ayar yapabilmek için aracı test konumuna getirip  ondan sonra ayar yapmak gerekir.ayrıca aracın cihaza bağlanıp hata araması yapıldımı ve araçta lpg varmı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba hocam araç bilgisayara bağlandı hata raporunda bişey görünmüyor. Araçta lpg var sorun benzinde de devam ediyor. Nasıl bir ayar hocam bu yetkili servislermi yapabiliyor sadece?

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim sıkça rasladığım durumlardan biri lpg ile uzun süre çalışan arabaların motorlarında sorunlar yaşıyoruz.ama şu söyleyim aracının hava hortumlarına soğutma suyu sıcaklık sensörüne bakılmasını tavsiye ederim.tabiki bunların dışında bi sorunda olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Selamlar...

96 Lantisim var ve bir yıldır LPG'li.

Son aylarda birinci viteste araç performans vermiyor. Bİrinci viteste 4000 devirlerden ikinci vitese geçtiğimde devir 2000'lere düşüyor, araç kendini ikinci viteste topluyor. Üst vites değişimlerinde devir kaybı yaşanmıyor.

Birinci ve ikinci viteste boştan vitese aldığımda araç silkeliyor (Devir 2500 olduğu halde). Ama üçüncü dördüncü viteslerde yapmıyor.

Gaza bastığımda araç geç tepki veriyor ve aniden hızlanıyor, aynı şekilde ayağımı gazdan çektiğimde özellikle düşük viteslerde sanki motor freni yapar gibi kasılıyor.

Bahsettiğim problemler hem LPG hem benzinde yaşanıyor.

Bu konuda değerli fikirlerini belirten arkadaşlara şimdiden teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sevgili mazda dostu, aracının hava akış sensörü, hava filtresi ve gaz boğaz kelebeği ve lpg enjektörü ve carbon clean benzin enjektörü için ve benzin filtresi, artı komple ateşleme sistemiz buji , buji kablosu, distribütör kapagı hepsi temizlenecek bilgisayara bağlanıp LFT değerleri kontrol edilip hata kodları silinecek, yeni temiz duruma göre rölanti ve gaz kalibrasyonu yapılacak, aynı sorunu tıpatıp bende yaşadım bunları yapınca arabanın performansına ve sağlıklı çalışmasına inanamassın, basit temizlik problemleri nedeniyle bizim yaşlı delikanlılar ufak sorunlar yaşıyor, kolay gelsin:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aşağıda konu ile ilgili açtığım forum konuları var, ateşleme sistemi temizliğinde ve diğerlerinde detaylı yardımcı olurum, bütün bunları yapınca zaten bakım amaçlı yapılması gerekiyor büyükihtimal sorun kalmayacak %90

%10 başka problemler olması olası ama çok düşük ihtimal mazda için mazdanın şanzumanı ve motoru sensörleri çok dayanıklıdır ama kirlenip bakımsızlaşırsa görevlerini sağlıklı yerine getiremezler, biraz bakım temizlik al sana canavar gençleşmiş makine.!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg enjektörü ve carbon clean benzin enjectörü için vede bilgisayara bağlama ben kendim yapmadım haliile servisimden faydalandım:( lakin diğer hav akış metre hava filtresi ateşleme sistemi ve gaz boğaz kelebeği temizliklerini kendim yaptım ve sorun halloldu araba lpgde normal kullanım şehir içi trafikte 200krş yakıyor uzun yola çıkacam yakında süper olacak, toplamda bilgisayara bağlama + carbon cleane ve lpg enjectör temizliğine bide benzin filtresine totalde unutmdan hava filtresi ve kendimin kullandığı temizleme spreylerine 80 tl ödedim hepsi bu:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

deviri ayarlayan sensördede arza olabilir, benim arabada bende ole sanmıştım lamda sensörü falan ama hiçbiri değilmiş umarım seninsensörlerinde sağlamdır yada kirli! temizlenince sorunu çözersin umarım, aklıma geldikçe yazdım kusra bakmasın kimse:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg enjektörü ve carbon clean benzin enjectörü için vede bilgisayara bağlama ben kendim yapmadım haliile servisimden faydalandım:( lakin diğer hav akış metre hava filtresi ateşleme sistemi ve gaz boğaz kelebeği temizliklerini kendim yaptım ve sorun halloldu araba lpgde normal kullanım şehir içi trafikte 200krş yakıyor uzun yola çıkacam yakında süper olacak, toplamda bilgisayara bağlama + carbon cleane ve lpg enjectör temizliğine bide benzin filtresine totalde unutmdan hava filtresi ve kendimin kullandığı temizleme spreylerine 80 tl ödedim hepsi bu:)

Öncelikle ilginiz ve değerli fikirleriniz için teşekkür ederim.

Forumda yine birisi enjektör temizliğinden bahsetmişti araştırdım ultrasonik temizlik kafama yattı, bosch servisinden enjektörlere ultrasonik temizlik için 100 tl fiyat verdiler. Forumda motoru mazdadan anlamayanlara elletmeyin gibi bir görüş hakim bu durumda diğer parçaların temizliği için bosch servisine güvenebilir miyim ve de maliyet artabilir düşüncesi var bende.

Motor konusuna çok hakim değilim yazınızdan benzin ve gaz enjektörlerinin farklı olduğunu çıkardım bu durumda benzin enjektörlerine yaptırdığım temizliğin ne faydası olacak? Ve de bu ultrasonik temizlik gaz enjektörlerine de uygulanıyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda konusunda daha genellersek en azından  japon araçlar konusunda uzmanlaşmış bir donanımlı servis (usta) olması uzun vadede sizin ve aracınız için uzun vadede çok faydalı olur, arkadaşların bende dahil ağzımız sütten yandığı için zamanla bunu tecrübe ile söylüyoruz.

Lpg ayarı kalibrasyonu, tamamen aracın benzindeki davranışlarının araç beyni(ecu) sundan, lpg ecu beynine kopyalanmasıdır,

Aracın beyni  yanma değerlerini uzun vadede (LFT) kaydeder ve bu değerlere göre hem benzin hem lpg de işlem yapar, eğer benzinde bi sıkıntı olursa kalibrasyonda aynen lpg ye aktarılır, kısaca benzinde sağlıklı çalıştıramassak arac Lpg de hiç düzen tutmaz.

Lpg enjectörlerini lpg montajını yapan servis temizler.

Aracın km si  yüksekse carbon pek tavsiye edilmez, lazer daha iyi bir çözüm sizin için.

Evet para olayını mümkün olduğunca kesinleştirmeye çalışın baştan konuşun servis maliyetleri çok değişken olabilir. Birde bakım servis esnasında mümkünse aracınızın başında durun, olumssuz bir durumda inanın teknik bilginiz olmasa bile seziyorsunuz. ve daha itinalı özenerek ilgileniyorlar aracınızla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

96 lantis düz vites aracım var.sakınan göze çöp batar misali oluyor galiba.bu akşam iş çıkışı araca binip kontağı çevirip çalıştırdım.rölanatide tık tık tık diye gayet kuvvetli bir ses ritmik olarak duyulmaya başladı kaputu açtım sanki motorun sağ taraflarından geliyodu.stop ettim kontağı açıp 5-10 sn bekleyip tekrara çalıştırdım.bu sfer her şey normaldi çok şükür.bi daha yapmadı acaba neden olabilir?ilk çalıştırmamda direk çevirdim anahtarı,her zaman 5-10 sn açık konumda bekleyip çalıştırırdım.enjektörlere benzin gelmesini baklemeden çalıştırdığım için o ses olabilirmi sanki bişey takılı kalmış gibiydi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motorun sağ tarafından demişsiniz. arabanın içinde otururken sağınızdan bahsediyorsanız eğer triger tarafından gelmiş olabilir. bunu önemsemeniz lazım.

lantıs larda vantilatör  kayışı yok diye biliyorum ama varsa onun bilyalısından da olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 10 ay sonra ...

2 gündür arabada bir devirsizlik var. LPG' de devir saati 0 ile 1 arasında oynuyordu yanlış LPG takıldığı için normal diyordum. Bugün hendek'e gittim gelirken araba 5. viteste 120yi geçince motorun bağırmaya başladığını farkettim.Daha önce hiç böyle yapmazdı. Eve geldim motoru durdurmadan önce bi benzine atayım dedim rölantide benzine aldım devir saati gene aynı. Sanki LPG'deymiş gibi 0 ile 1 arasında oynuyor. Normalde benzindeyken 1500 devirde oluyordu. Sizce neden olmuş olabilir ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...