Jump to content

Hafif ve Eğlenceli - Mazda2


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda2, küçük boyutları, hafif gövdesi ve eğlenceli sürüş özellikleriyle doksanlı yılların hafifsiklet sporcularını anımsatıyor

Mazda, Avrupa bağlantılı yeni bir yapılanmayla yeniden Türkiye’de. Ülkemizdeki satış ve servis ağını yeniden kurma aşamasında olan Mazda, bu arada hiç zaman kaybetmeden en yeni modellerini de Türk tüketicisiyle buluşturdu. Bu otomobillerden biri olan Mazda2, markanın en küçük modeli olarak özellikle gençleri ve kadın sürücüleri hedefliyor. 1.3 ve 1.5 litrelik iki farklı benzinli motor seçeneği bulunan ve maalesef alıcıya dizel opsiyonu sunamayan Mazda2, 27.900 YTL’den başlayan fiyat etiketlerine sahip.

DOKSANLI YILLARDAKİ GİBİ

Mazda2, 3885 mm’lik boyu ve 1 tonun çok az üzerindeki ağırlığıyla adeta doksanlı yıllardaki küçük otomobilleri anımsatıyor. Yani hafif ve olması gerektiği kadar da küçük. 5 kapılı karoser yapısına rağmen, gergin ve belirgin hatları sayesinde dinamik bir görünüm sunmayı başaran otomobil, B segmentindeki Avrupalı modellerin pekçoğundan daha küçük bir gövdeye sahip. Ancak bu küçüklüğe bakıp da aldanmamak lazım. Çünkü Mazda2, kabininde boyutlarından beklenmeyecek bir genişlik sunuyor. 250 litrelik bagajı ve arka koltukta sunduğu baş mesafesi tabi ki bir Renault Clio’daki kadar iyi değil. Ancak yine de tahmin edilenden daha iyi. Otomobilin sert bir plastikle çevrelenmiş olmasına rağmen kaliteli bir görünüm sunmayı başaran kabini de tıpkı dışı gibi genç bir görünüme sahip. Üç kollu direksiyon simidinin ve sportif gösterge tablosunun özellikle gençlerin hoşuna gideceği kesin. Tıpkı sürüş dinamikleri gibi!

SÜRÜCÜYLE İLETİŞİMİ KUVVETLİ

Mazda2, sürüş dinamikleriyle pek çok rakibinden farklı bir noktada yer alıyor. Çok iyi çalışan hassas direksiyonu ve kemikli vites geçişleriyle sportiflik ve eğlence vaat eden otomobilin sürücüyle olan iletişimi de çok başarılı. Hem konfor hem de sportiflik beklentilerini karşılayabilen bir süspansiyon yapısına sahip olan Mazda2’nin yol tutuş karakteriyse MINI modelleriyle benzerlik gösteriyor. Yani yüksek hızda güven veriyor ve sabit hızla girilen virajlarda çizgisini koruyor. Bunun yanında ani yük değişimlerinde arka bölümünü hafif hafif kaydırmayı da çok seviyor. Bu kaymaların kontrol alınmasıysa başarılı direksiyon sistemi sayesinde pek zor olmuyor.

HAFİFLİK AVANTAJI

Mazda2 düşük hacimli motor seçeneğinde dahi keyifli bir karaktere sahip. Ancak bu keyfi ikiye katlamak için otomobilin 103 HP gücündeki 1.5 litrelik motor seçeneğini tercih etmek daha doğru olacaktır. Her ne kadar sunduğu güç az gibi görünse de bu ünite, Mazda2’nin düşük gövde ağırlığıyla baş etmekte zorlanmıyor ve ona tatminkar bir performans sağlıyor. Üst devirlerdeki canlılığı ve sportif tınısıyla keyif veren ünite, otomobilin 0-100 km/s hızlanma süresinin de 10.4 saniye olmasını sağlıyor. Sakin kullanımlarda makul tüketim verilerine de imza atmayı başaran otomobilin fiyatıysa maalesef pek düşük sayılmaz. Mazda2 1.5, sadece üst donanım paketiyle sunuluyor ki, bu da karşımıza 32.100 YTL’lik bir etiket çıkarıyor. Açıkçası insan bu keyifli otomobili kullanırken keşke biraz daha ucuz olsaydı demekten kendini alamıyor.

Araç özellikleri

Marka/Model:  Mazda2 1.5 MZR

Fiyat:    32.100 YTL

Motor:  1498 cc, sıralı 4 silindirli

Maksimum güç:  103 HP-6000 d/d

Maksimum tork:  137 Nm-4000 d/d

Maksimum hız:  188 km/s

0-100 km/s hızlanma: 10.4 sn

Ortalama yakıt tüketimi: 5.9 lt/100 km

Boyutlar (Uz/gen/yük): 3885/1695/1475 mm

Dingil mesafesi:  2490 mm

Bagaj hacmi:  250-787 lt

Boş ağırlık:  1035 kg

Artılar

Direksiyon tepkileri, vites geçişleri, görüş açıları, süspansiyon konforu, geniş iç mekan, tatminkar performans.

Eksiler

Rakiplere göre yüksek fiyat, arkada eşya gözü eksikliği, Avrupalı rakiplerden daha az bagaj hacmi.

http://www.haberturk.com/haber.asp?id=98055&cat=130&dt=2008/09/17

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya bide pahalı diyorlar

pahalı mahalı değil .... gayet normal

skoda fabia 1.6 16v 105ps spor paket 34000ytl otomatik 37000 ytl :egy:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla her seyıyle dort dortluk test etmıs bırı olarak dıyebılırım kı gercekten rakıplerınden cook coook ustun bı arac ozellıkle de yol tutusu konusunda o sınıfta mazda 2 ye rakıp olabılıcek hıc bı arac tanımıyrm ben valla her kes bızım gıbı dusunse 32.000 ytl yı verıp alır paşalar gibi mazda 2 sini

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...