Jump to content

Mercek far uygulama ve far boyama


Uygar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • 3 hafta sonra ...

Merhabalar,

Ben de, daha iyi bir gece görüşü elde etmek için bir süredir HID Xenon kitlerine bakıyordum.

Ancak, normal halojen ampuller için tasarlanmış parabolik yansıtıcı yüzeyli far sistemlerine HID ampulleri takıldığında sonucun hem karşıdan gelenleri kör edecek kadar emniyetsiz hem de (ışık dağılması, vs gibi nedenlerden dolayı) toplam ışık çıkışı (output) açısından çok verimsiz olduğunu öğrendim.

Bu yüzden, gözümü karartıp iddialı bir modifikasyon projesine başlıyorum.

Projenin adımları ise şöyle:

1. Farların sökülüp saydam kısımlarının gövdelerinden ayrılması

Bu işlemi ısı tabancası ile halledeceğim.

2. Yıllar içinde üzerlerinde kılcal çatlaklar ve çizikler oluşmuş olan far yüzlerinin restorasyonu

3000 kum'a kadar ince zımpara ile ıslak zımpara, ardından polycarbonate yemizleyicileri ve cilasi (fark inanılmaz oluyor)

3. Far gövdelerinin iç parlak kısımlarının zımparalanması

hazırlık çalışması aslında

4. Far gövdelerinin arka kısımlarını keserek mercek takımlarının yerleştirilmesi

İşte bu kısım biraz zorlayacak beni.

    a. Far gövdelerinin elektrikli ve manuel ayar mekanizmalarından bağımsız, sadece mercek takımlarının gövde içinde ince ayarını yapmaya yarayacak mekanik bir ayar sistemi de yapacağım.

    b. Far gövdelerini, mercekleri içlerine oturtabileceğim şekilde, merceğin çok önde ve arkada kalmayacağı bir pozisyonda kalabilmesi için çok dikkatli kesip oymam gerekiyor.

5. Son montajdan önce far içlerinin boyanması

bu konuda siyah ya da gümüş düşünüyorum. Araç kırmızı. (aslında far içleri de kırmızı olsa çok ilginç olabilir.. ne dersiniz?) Şu aşamada mat siyah daha ağır basıyor sanki.

6. Park ampullerini iptal edilip, Amerikan standartlarında olduğu gibi sinyal/park ikili ampulleri kullanmam gerekecek.

7. Bulabildiğim en kaliteli HID Xenon kitinin araca uygulanıp monte edilmesi.

Bu konuda, bu işleri çok iyi bilen biri ile irtibat halindeyim. Kalitesiz kitlerin yarattığı sorunların riskini almak istemiyorum.

Bütün bunları, aracı boyaya verdiğimde yapacağım. Bu sayede elimde bol bol zaman olacak, en azından 4 hafta..

....ne diyorsunuz?

Bu tür bir işe kalkışan var mı aramızda?

--------------------

Bu arada, kusura bakmayın, uzun bir süredir başımı kaşıyacak vaktim olmadığı için yazamadım. Geçtiğimiz bayram tatilinde dahi, gece gündüz çalıştım. Bundan sonra zaman konusunda biraz daha rahat olabileceğim herhalde.

Görüşmek üzere 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi 2006 Model Mazda6 larda benimkinden farklı olarak far içleri mat siyah ve gerçekten daha güzel duruyorlar. Ben de mat siyahtan yanayım.  Şimdiden kolay gelsin. Yapım aşamasını fotoğraflayabilirsen bizleri için de ilginç bir tecrübe olur :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bencede mat siyah iyi olur, kırmızı iyi hatırlamıyorum ama görmüştüm ya mx-5 de yada rx-7 de pek iyi görünmüyor. kolay gelsin gerçekten zor bir maraton bekliyor sizi. önceki hafta bende far içini mat siyaha boyadım, angel taktım ve 8000k xenon taktım. ledli carbon sisleride taktım ve araba artık çok değişik geliyor gözüme

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

fotoğrafları çektim en yakın zamanda ekliyem abi de sadece zaman ayırıp spoileri taktırmayı bekliyorum onuda çekip hepsini yüklerim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Polikarbonatın malzeme olarak çok yumuşak ve aşırı hassas olduğunu söyliim, linkte de belirtildiği gibi kullanılacak yanlış bir malzeme veya uygulanacak biraz fazla güç farı komple çöpe atmaya neden olabilir.

EDIT: Bi de şöyle bişey var, standart merceklerde Xenon uygulaması belki standart xenon kadar performanslı değil ama normal halojen ampullerle kıyas bile kabul etmiyor. Bugüne kadar yakınlara selektör yapan da olmadı, tabi ben işin b.kunu çıkarıp uzunlara da xenon taktırdım, uzunlar açıkken 2 kilometreden selektör yiyorum, orası ayrı. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Polikarbonatın malzeme olarak çok yumuşak ve aşırı hassas olduğunu söyliim, linkte de belirtildiği gibi kullanılacak yanlış bir malzeme veya uygulanacak biraz fazla güç farı komple çöpe atmaya neden olabilir.

Aslında ben de bundan korkuyordum..

Ancak işin rengi farklı. 200 grit zımpara ile giriştim farlara. O da yetmedi, random orbital zımpara makinesi ile, bir hayli yüklenerek giriştim.

Sonucu tahmin edersiniz.

Ama, sonrasında 400, 600, 1000, 1500 ve 2000 grit zımpara ile çalışınca, inanılmaz bir fark çıktı ortaya.

Son aşamada ise, burada çok yaygın olarak kullanılan Plastix yerine yine Meguiar's ın ürünü olan Mirror Glaze #17 ve #10 kullandım, dehşet oldu.

Gel gelelim, ne yaptıysam, yüzeydeki çizik ve çatlakları giderebilsem de, içerideki çatlaklara bir şey yapamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...