Jump to content

Turbocharger Nedir?


mazdamx-5
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

biz yaslılar az uyuyoruz size göre :tey: tekrar tesekkürler verdiğin bilgiler için

AAAAAAAAAAAAA abi sen yaşlımısın :)Geçen gün Babamla Kipadayız biskuvi meyve suyu faln aldık kasiyer babama ne dese beğenirsin?TORUNLARINIZA MI ALDINIZ BUNALRI DEDİ.Babam çok üzüldü yaşlandığını düşünüp.Bu arada 50 yaşında babacım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

gerekli bi alet ama subaru servisi garantiyi iptal ederiz demişti bana nasıl bi mantık bu??? ya da neden orjinalinde yok

abi cok bast:D sen arabanı 250 lirayla koruyucaksın otomobilin gec bozulucak bu da servisin işine gelmez tabi :)

ayrıca fabrıca binlerce milyonlarca uretildii için 1 liralık parcayı bile hesaplıolar kı 250 liradan bahsediorz bu fabrica prensiplerine gore ciddi bi maliet hernekadar fabrica onu 30-40 liraya maletsede fabrica :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu arada bilgied ince kayan noktalar war ama uykusuzluk sebebiyle komple okuyamadm okuyabilirsem duseltcem . 1-2 yer gosume takıldı cunku yada gecenin 1 i olduu için okuduumu anlamamış olabilirm:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

abi cok bast:D sen arabanı 250 lirayla koruyucaksın otomobilin gec bozulucak bu da servisin işine gelmez tabi :)

ayrıca fabrıca binlerce milyonlarca uretildii için 1 liralık parcayı bile hesaplıolar kı 250 liradan bahsediorz bu fabrica prensiplerine gore ciddi bi maliet hernekadar fabrica onu 30-40 liraya maletsede fabrica :)

turbo timer desin fark alsın 99 u veren 100üde verir:)) :tey:
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...
  • 11 yıl sonra ...

Aklıma takılan bir konu var. Yakıt silindir içine direkt püskürtülürken neden hava direkt püskürtülmüyor? Araçlarda silindir başına 2 supap azalırdı :) aklıma gelen tek mantıklı cevap emme vakumu. Turbo basıncına ilave olarak emme vakum basıncından da faydalanılıyor. Ama supap sayısını azaltarak daha az güç tüketimi sağlanmaz mı? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, tansu87 :

Aklıma takılan bir konu var. Yakıt silindir içine direkt püskürtülürken neden hava direkt püskürtülmüyor? Araçlarda silindir başına 2 supap azalırdı :) aklıma gelen tek mantıklı cevap emme vakumu. Turbo basıncına ilave olarak emme vakum basıncından da faydalanılıyor. Ama supap sayısını azaltarak daha az güç tüketimi sağlanmaz mı? 

Hava silindir içine pistonun aşağı inişinin yarattığı doğal vakumdan faydalanarak içeri çekilir, püskürtülmez.  Püskürtmeye çalışmak ekstra enerji gerektiren büyük basınç pompaları, basınç tankları gibi yan uygulamalar demek. Bu da motorun valvetrain'e (yani üst kapaktaki hareketli parçaların çalışmasına) ve vakum kayıplarına oranla çok daha yüksek kayıplar demek olacaktır. Zaten pratik olarak da imkansız bir durum çünkü pistonun alt ölü noktaya inebilmek için bir yerde ters basıncı sönümleyecek bir açıklık olması lazım, bu da valfler oluyor. Pet şişeyi içinize çekerseniz ters vakumdan dolayı büzüşür, ancak aşağıdan bir delik (valf) açarsanız şişenin şeklini bozmadan içinize çekebilirsiniz. Geri üflerken de (yani sıkıştırırken) parmağınızla deliği kaptırsınız. Yani valf açıklığı olmadan pistonun aşağı inmesi imkansız, içeri valfler ile hava dolması mecburi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, Leanback :

Hava silindir içine pistonun aşağı inişinin yarattığı doğal vakumdan faydalanarak içeri çekilir, püskürtülmez.  Püskürtmeye çalışmak ekstra enerji gerektiren büyük basınç pompaları, basınç tankları gibi yan uygulamalar demek. Bu da motorun valvetrain'e (yani üst kapaktaki hareketli parçaların çalışmasına) ve vakum kayıplarına oranla çok daha yüksek kayıplar demek olacaktır. Zaten pratik olarak da imkansız bir durum çünkü pistonun alt ölü noktaya inebilmek için bir yerde ters basıncı sönümleyecek bir açıklık olması lazım, bu da valfler oluyor. Pet şişeyi içinize çekerseniz ters vakumdan dolayı büzüşür, ancak aşağıdan bir delik (valf) açarsanız şişenin şeklini bozmadan içinize çekebilirsiniz. Geri üflerken de (yani sıkıştırırken) parmağınızla deliği kaptırsınız. Yani valf açıklığı olmadan pistonun aşağı inmesi imkansız, içeri valfler ile hava dolması mecburi.

Piston aşağı inmeye başlarken enjektörden hava püskürtülürse aynı durum oluşabilir. Silindir içine hava püskürtülmesiyle supapların açıldığındaki olay bire bir aynı olur yani

Standart turbo motorda 1,5-2 civarı basınç zaten oluşturuluyor. Buna ilave emme baaıncı da 1 bar. E bu kompresörler 1 bar daha mı oluşturamayacak? Spor otomobiller de 5-6 bara kadar turbo basıncı var. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, tansu87 :

Piston aşağı inmeye başlarken enjektörden hava püskürtülürse aynı durum oluşabilir. Silindir içine hava püskürtülmesiyle supapların açıldığındaki olay bire bir aynı olur yani

Standart turbo motorda 1,5-2 civarı basınç zaten oluşturuluyor. Buna ilave emme baaıncı da 1 bar. E bu kompresörler 1 bar daha mı oluşturamayacak? Spor otomobiller de 5-6 bara kadar turbo basıncı var. 

Son cümlemde bunu anlatmak istedim. Piston aşağı inerken herhangi bir mekanizmanın birşey püskürtmesine gerek yok. Pistonun inerken yarattığı vakum açıklıktan gelen havayı kendiliğinden çekecektir. İçeri hava çekmeden aşağı inemez zaten, kilitlenir. Kendiliğinden içine çekebildiği havayı (yani emme vafini) iptal edip, her piston hızına, her devire ve her gaz yüküne göre özel basınç verip çalışacak ayrı bir kompleks hava basınç sistemi geliştirmek doğru çalışan mekanizmayı daha karmaşık hale getireceği gibi, sağlayacağı bir kazanç da yok. Yine egzoz subabın var, yine üst kapak var, yine çalışan bir valvetrain sistemin var. 

Koenigsegg free-valve gibi üst kapağın bloktan bağlantısını tamamen iptal edip, tamamen elektrikle bağımsız olarak çalışan basit valfler olacak ki o zaman termik ve sürtünme kazanımlarından bahsedelim.

http://www.freevalve.com

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...