Jump to content

ABS hakkında yanlış bilinenler


NeBiAnd
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 65
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    5

  • NeBiAnd

    5

  • 507

    6

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Guest mustafa_g

kamyoncu hemşerim vakıf olmuş işe ve kocaman ASD yazmış helal olsun :D :D

bilinçli kamyoncu, brandasını da çekmiş mis gibi.

burada (dilovası) kömür kamyonları yola kömür saça saça gidiyorlar, ne kontrol ne ceza... :sopa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Anti-lock Braking System ABS fren durumunda her bir tekerleğin devir sayısındaki değişikliği bir kontrol ünitesi aracılığı ile denetleyen bir sistemdir. Dönüş sayısının ani düşmesi (örneğin kaygan zeminde fren yapma durumunda) ve tekerleğin kilitlenmesi durumunda kontrol ünitesi otomatik olarak fren basıncını düşürür. Tekerlek tekrar hızlanınca fren basıncını tekrar yükselterek tekerlek frenlenir. Bu aşama saniyede birçok kez gerçekleşir. Sağ ve sol tarafın ayrı zeminlerde olması halinde bile (örneğin sağ tekerlekler ıslak sol tekerlekler kuru zeminde) herhangi bir kilitlenme veya kayma söz konusu değildir. Bu sayede direksiyona hakimiyet tam, fren mesafesi oldukça kısadır.Fizik kanunlarının dışına asla çıkılamaz, yani çeşitli fizik kanunları her zaman mevcuttur. Islak zeminde ABS söz konusu olsa bile fren mesafesi kuru zeminden daha fazladır. Fren sırasında çeşitli doğal kanunlar her zaman söz konusudur. Bunları hiçbir şey önleyemez. Amaç bu kanunların optimal olarak kullanmaktır. Bir sürücü eğer bir viraja mümkün olan en yüksek sınır süratinden daha yüksek bir süratle girerse ABS ona ancak otomobilin buzda kaymamasına yardımcı olacağı kadar yardım edebilir. Sensörler devamlı olarak yavaşlamanın her anında tekerleklerin doğru devir sayısında olup olmadıklarını hassas olarak kaydeder. Tekerleklerden birisinin devir sayısının çok düşük olması halinde kilitlenme tehlikesi fren basıncı o tekerlekteki sensör tarafından azaltılır bu suretle tekerlek tekrar normal dönüş süratine ulaşır tehlikeli duruş hali ortadan kalkar fren durumundaki normal hızıyla dönmeye başlar bu anda tekrar o tekerlekteki fren basıncı sensör tarafından yükseltilir. Yeniden kilitlenme olursa aynı olay tekrarlanır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

evet yukarıda ki bilgileri doğrularcasına bir durumla karşı karşıyayım. benim pickup a arkalara 17" onlere 16" lastik taktım. iki senedir kullanıyorum bu şekilde. tek sıkıntım abs nin çok çabuk devreye girmesi. çünkü ön tekerler ile arka tekerler aynı devirde çalışmıyorlar. 90-100 km hızla giderken bile düz ve kuru asfatta frene ilk dokundugumda abs devreye giriyor

ayrıca benim abs nin sesi (hani o "gaart gaart" diye bağıran) çok fazla geliyor. servise sordum birşey demedi. bu durum beni rahatsız ediyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

..

ayrıca benim abs nin sesi (hani o "gaart gaart" diye bağıran) çok fazla geliyor. servise sordum birşey demedi. bu durum beni rahatsız ediyor

O ses bizim B-2500'de de çok, sanırım yapacak birşey yok..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...