Jump to content

Akaryakıt fiyatı neden düşmüyor?


Guest Osmanlı1299
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

bu tarz sorular söz konusu olduğunda ana prensip şudur; 

-bu ülkede hiçbir seyin fiyatı düşmez!

iki ay falan önce motor alırken karar verdiğim anda aldım, o zaman insanlar forumlarda fiyatlar düşebilir, yaz geliyor zart zur pandemi bitiyor üretim artacak bekleyin fiyat düşecek falan filan diyordu ama ben 40 küsür yıllık memleket deneyimime dayanarak zerre kulak asmadım tabii ki..

sonuç:  47 bin liraya sıfır aldığım motor şu an 54.990 lira. şimdiki aklım olsa 4 tane alırdım. 2 ayda 32 bin lira, allah bin bereket versin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, Katil Balina :

-bu ülkede hiçbir seyin fiyatı düşmez!

 

30 Nisan 2020 da 4.99 TL ye benzin aldığım gün geldi aklıma 😀 O günlerde Brent Petrolün varil fiyatı 20$ lar civarında olduğu güzel günlerdi.

30 dakika önce, Katil Balina :

sonuç:  47 bin liraya sıfır aldığım motor şu an 54.990 lira. şimdiki aklım olsa 4 tane alırdım. 2 ayda 32 bin lira, allah bin bereket versin. 

2 ayda %17 gerçekten iyi bir kazanç. Aynı süre içerisinde hatta biraz daha kısa bir zamanda gram altın da benzer bir oranda yükseldi. Amaç yatırım ise bu oranın yakalanabileceği farklı alternatifler mevcut.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Mehmet Özdemir :

İnşaat demirinde de alışılmışın çok üzerinde artışlar olmuş diye duydum iki üç inşaatçıdan. 

Evet, 2020 nin başında 80$ olan fiyatı şimdi 212$

https://tr.investing.com/commodities/iron-ore-62-cfr-futures

Bu emtianın fiyatı birebir inşaat demiri midir bilmiyorum ama bir fikir verir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Basında bu gece LPG ye 71 kuruş zam haberi var.  Eğer doğru ise, lpg-benzin ikilisinin tasarruf olayı fiilen bitmiş demektir. 6 TL lik lpg ve 8 tl lik benzin karşılaştırmasında benzini tercih etmeyi düşünüyorum. Benzinede yakın zamanda okkalı bir zam gelmezse tabi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzine de geldi 29 kuruş ancak Ötv desteğinden karşılandı.

Şu noktada LPG'nin avantajı bitmiş görünüyor, böyle giderse LPG'ye bel bağlayan markalar da bütün stratejilerini gözden geçirmeye başlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinli motorlar yakıt olarak sadece benzin kullanmak için dizayn ediliyor.  LPG bu motorlara sonradan uyarlama bir yakıt ve birçok dezavantaja sahip.  Örneklemek gerekirse, motorda kritik parçalarda ciddi tahribat yapıyor.  LPG havadan agır bir gaz, bu nedenle aracınızı kapalı otoparklara parketmenize izin verilmiyor.  Otoparkın zaten az bulundugu bir ülkede bu bence ciddi bir dezavantaj.  Bir araç için çok degerli olan bagaj hacminden feragat etmeniz gerekiyor ki ben asla edemem.  LPG tankı agır bir tank, bu tankı sürekli taşımanız gerekiyor.

LPG'nin herhangi bir avantajını bilen var mıdır?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 saat önce, AKayhan :

Benzinli motorlar yakıt olarak sadece benzin kullanmak için dizayn ediliyor.  LPG bu motorlara sonradan uyarlama bir yakıt ve birçok dezavantaja sahip.  Örneklemek gerekirse, motorda kritik parçalarda ciddi tahribat yapıyor.  LPG havadan agır bir gaz, bu nedenle aracınızı kapalı otoparklara parketmenize izin verilmiyor.  Otoparkın zaten az bulundugu bir ülkede bu bence ciddi bir dezavantaj.  Bir araç için çok degerli olan bagaj hacminden feragat etmeniz gerekiyor ki ben asla edemem.  LPG tankı agır bir tank, bu tankı sürekli taşımanız gerekiyor.

LPG'nin herhangi bir avantajını bilen var mıdır?

Lpg'nin tek avantajı fiyatıydı o da mazide kaldı :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Hükümet akaryakıt fiyatları normalde dönsün piyasaya göre belirlensin dediği an benzin direkt 20 tl olur. Şu an rusya arabistan gibi petrol zengini ülkelerdeki benzin fiyatlarıyla aynı paraya alıyoruz. 
 

Global düşünün. Ülke olarak söylüyorum bunu. Asgari ücret ile kaç litre benzin alırım hesabı farklı bir konu)


ve benzinin bu kadar ucuz olmasının sıkıntısı devlet, dolayısıyla biz ileriki zamanlarda yaşayacağız. Zaten her türlü sorun yaşayacağız. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu ekonomik kriz yokkende akaryakıtı pahalı kullanıyorduk.  Araçlar pahalı, vergiler pahalı idi, ne zaman ucuz olduki. Benzini avrupadaki gibi 2 dolar=22 tl yapsınlar artık. Asgari ücret 2800 tl kalsın. Bu kadar vergi ödüyoruz, köprüleri biz yapıyoruz, yolları biz yapıyoruz, tüneli biz yapıyoruz. Bu vergileri toplayan devlet ne zaman ne yapacak merakla bekliyorum yıllardır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkiye'de senelerdir enerjinin her türü çok pahallı (benzin, doğalgaz, elektrik, vs).  Bunlar ortalama bir T.C. vatandaşının yaşaması için olmazsa olmaz giderler.  Hemen herkes evinde doğalgaz kullanıyor, elektrik kullanıyor, aracına benzin alıyor, vs.  Enerji pahallı olduğunda veya zam geldiğinde halkın yaşam giderleri artıyor ve de yaşam standartları iniyor.  Dolayısıyla halkın refah seviyesi düşüyor.  Halbuki uzun dönemde olması beklenen bunun tam tersi.  Halkın yaşam standartlarının zamanla artması gerekir.  Bunun gerçekleşmesi için ise devletin enerjiden aldığı vergilerin azalması gerekiyor çünkü zaten bu vergiler dünya standartlarında çok yüksek.  Bunun bir yolu Özel Tüketim Vergisinin sıfırlanması veya minimize edilmesi.  Bizim demokrasimizde devlet önce kendini düşünüyor, sonra halkı.  Halbuki bunun da değişmesi gerekiyor, önce halk, sonra devlet olmalı.  Unutulmamalı ki halk olmazsa devlet hiç var olamaz çünkü devleti seçen halktır.  Bizim Türk halkı devlete geri bildirim veremediği için vergiler bu kadar yüksek.  Örneğin, demokrasinin çok daha gelişmiş olduğu ABD'de benzin, doğalgaz, elektrik fiyatları (gerçi onlar da yüksek buluyorlar ama) Türkiye'den daha düşük.  Kaldı ki onlarda asgari ücret bizden çok daha yüksek ($12.00/saat gibi).  Dolayısıyla onların refah seviyeleri bizden çok daha yüksek.  Enerji fiyatları ve asgari ücret arasındaki makas çok önemli.  Bizde enerji fiyatları yüksek, ücretler düşük.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam fransa’da bile insanlar yakıttan tasarruf yapmak için e85 etanol benzin kullanmak istiyor. Yani her ülkede normal vatandaş kendi bütçesini ayarlamaya çalışıyor. Daha çok kazananlar ise rahat. 
 
Bu arada şunu da unutmamak lazım. Ülkeyi refah seviyesine çıkaracak olanlar yatırımcılardır. Halk değil. Yatırımcının halkla ilişkisinin kurallarını da devlet belirler ki halk ezilmesin veya yatırımcı işletmesini devam ettirebilsin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bildiğim kadarıyla hibrid araçlar diğer benzer araçların neredeyse yarısı kadar benzin tüketiyor.  Bu Türkiye için kazan/kazan (win/win) durumudur, yani hem araç sahibi kazanıyor, hem de devlet (çünkü ülkenin yakıt tüketimi azalıyor).  Eger devlet de kazanıyorsa mantıklı olan devletin bunu biraz da halka vermesidir.  Bir başka deyişle devletin hibrid araçları desteklemesi beklenir.  Burada kaybeden yok, herkes kazanıyor.  Örnegin, devlet benzinli bir araçtan 100 birim vergi alıyorsa benzer hibrid bir araçtan 50 birim vergi alabilir.  Böylece Türkiye'de hibrid araç sayısı giderek artar.  Halen var ama çok çok az var.  Türkiye gibi benzinin çok pahallı olduğu bir ülkede hybrid araçların bol olması beklenir.  Bunun gerçekleşmesi ise vergi teşviki ile olabilir.  Devler hibrid araçları destekliyor mu?  Benim bildiğim kadarıyla hayır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 saat önce, AKayhan :

Bildiğim kadarıyla hibrid araçlar diğer benzer araçların neredeyse yarısı kadar benzin tüketiyor.  Bu Türkiye için kazan/kazan (win/win) durumudur, yani hem araç sahibi kazanıyor, hem de devlet (çünkü ülkenin yakıt tüketimi azalıyor).  Eger devlet de kazanıyorsa mantıklı olan devletin bunu biraz da halka vermesidir.  Bir başka deyişle devletin hibrid araçları desteklemesi beklenir.  Burada kaybeden yok, herkes kazanıyor.  Örnegin, devlet benzinli bir araçtan 100 birim vergi alıyorsa benzer hibrid bir araçtan 50 birim vergi alabilir.  Böylece Türkiye'de hibrid araç sayısı giderek artar.  Halen var ama çok çok az var.  Türkiye gibi benzinin çok pahallı olduğu bir ülkede hybrid araçların bol olması beklenir.  Bunun gerçekleşmesi ise vergi teşviki ile olabilir.  Devler hibrid araçları destekliyor mu?  Benim bildiğim kadarıyla hayır.

Çilemiz. Ötv’de ufak bir teşvik var fakat mtv 1.6-1.8 motor hacmi gibi ödeniyor toyota’da. 
 

halbuki 1.8 motorun büyük olma sebebi atkinson çevrimi ile çalışması. Yanma büyük hacimde yapılıyor, sıkıştırma zamanı küçük hacimde yapılıyor. Yani örneklersek 1.3 motor kadar hava yakıt karışımı alıp sıkıştırıyor, 1.8 motor kadar yanma yapıyor. Gücü de 98 beygir. Devlet bu motordan dolayı 3556-3881tl vergi alıyor. 
 

fakat 1.5 dizel Mercedes 1.500.000tl değerinde iken 2198tl mtv veriyor. Akıl alır gibi değil. 
 

istanbul’da otomatik mazda 3 kullanırken ortalamam 10 lt/100km idi. Hybrid corolla ile senelik ortalamam 4,5lt

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 saat önce, AKayhan :

Bildiğim kadarıyla hibrid araçlar diğer benzer araçların neredeyse yarısı kadar benzin tüketiyor.  Bu Türkiye için kazan/kazan (win/win) durumudur, yani hem araç sahibi kazanıyor, hem de devlet (çünkü ülkenin yakıt tüketimi azalıyor).  Eger devlet de kazanıyorsa mantıklı olan devletin bunu biraz da halka vermesidir.  Bir başka deyişle devletin hibrid araçları desteklemesi beklenir.  Burada kaybeden yok, herkes kazanıyor.  Örnegin, devlet benzinli bir araçtan 100 birim vergi alıyorsa benzer hibrid bir araçtan 50 birim vergi alabilir.  Böylece Türkiye'de hibrid araç sayısı giderek artar.  Halen var ama çok çok az var.  Türkiye gibi benzinin çok pahallı olduğu bir ülkede hybrid araçların bol olması beklenir.  Bunun gerçekleşmesi ise vergi teşviki ile olabilir.  Devler hibrid araçları destekliyor mu?  Benim bildiğim kadarıyla hayır.

Kayhan hocam devlet elektrikli araçlara direkt vergi kaybı gözüyle bakıyor o yüzden teşvik etmiyor. Eğer kimse benzin tüketmez ise benzinden kazandığı ötv/kdv yi nasıl elde edecek devlet ? Keşke sizin düşündüğünüz gibi düşünüp de ülkenin yakıt tüketimi azalıyor havamız temizleniyor diye düşünse ancak onlar hep para hesabını yapıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, cnrps :

Kayhan hocam devlet elektrikli araçlara direkt vergi kaybı gözüyle bakıyor o yüzden teşvik etmiyor. Eğer kimse benzin tüketmez ise benzinden kazandığı ötv/kdv yi nasıl elde edecek devlet ? Keşke sizin düşündüğünüz gibi düşünüp de ülkenin yakıt tüketimi azalıyor havamız temizleniyor diye düşünse ancak onlar hep para hesabını yapıyorlar.

Bakalım ABD ve dünya hybrid ve EV (Electric Vehicle) araçları desteklemek için neler yapıyormuş.

https://www.wsj.com/articles/how-tax-credits-and-government-subsidies-have-aided-the-electric-vehicle-market-11637583826?st=mz37iage63ikvia&reflink=desktopwebshare_permalink

Makaleden bazı alıntılar:

  • 2009'da başkan Barack Obama tüketicilere plug-in hybrid (prize takılan hybrid) araçlar için $7,500. vergi desteği getirdi.
  • Aynı sene otomotiv firmaları hybrid ve EV araçları desteklemek için devletten milyonlarca dolarlık cazip krediler aldılar.
  • Bu teşvikler sayesinde EV araçların toplam araç satışları içindeki oranı % 2 iken bu rakam Ekim ayında % 2.7 oldu.
  • Norveç'te devletin vergi desteği sayesinde satılan her 10 araçtan dokuzu hybrid veya EV imiş.
  • Çin EV araçlar için daha cömert olup $13,000. vergi destegi veriyor.
  • ABD'de Biden hükümeti $7,500 vergi destegini yükseltip $12,500. yapmak için kolları sıvadı.
  • Biden hükümeti yukarıdaki vergi destegini vermek için senelik gelir limiti getiriyor.  Eger bireysel olarak senede $250,000 altında, aile için ise senede $375,000 altında kazanıyorsanız bu vergi destegini kullanabiliyorsunuz.  Eger ailede 2 kişi birden çalışıyorsa limit senede $500,000 gelir oluyor.  Bu rakamların üzerine çıkıyorsanız vergi destegi alamıyorsunuz.

Bunlar son derece somut teşvikler.  Yanıtı belli olsa da tekrar sormakta bir zarar yok.  T.C. Hükümeti hybrid araçları desteklemek için neler yapıyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet, hibrit araçlar desteklenmeli. Devlet için daha az petrol alımı, daha az ödeme demek. Ama bizim ne ekonomi yönetimimiz düzgün ne esnafımız.

Dün bir haberde gördüm. Bayiler, bazı sıfır araçlardaki ötv indirimini yansıtmamak için sıfır araca plaka takıp 2.el olarak daha yüksek fiyattan satıyormuş.

Kime kızacağımı şaşırdım yeminle.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...