Jump to content

DSC Nedir? Ne Değildir?


sudef
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Geçen ay İzmir pınarbaşı pistinde, Alfa Romeo Giulietta testi yaptım. Epey de viraj kastım. Dsc off konumunda iken sistem hafif sportif kullanıma izin veriyor ama belli bir limitten sonra devreye giriyor. Tam olarak kesinlikle kapatılamıyor.

Bizim mazdalarda durum nedir acaba, "dsc off" sistemi tamamen devre dışı bırakıyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

bu dsc yi yarım açık kapalı tutma işi sadece mx5 de var.

düğmeye basarsanız yarım kapatıyor. tekrar düğmeye basarsanız devreye girebiliyor.

uzun süre basarsanız temelli kapanıyor ve tekrar açabilmek için aracı stop edip tekrar çalıştırmak şart...

bilginize...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sabah Ankara Bilkent yokuşunda, tamamen buz kaplı yolda, hem yeni kış lastikleri hem de çatır çutur çalışan dsc sayesinde yolda kalan araçlar arasından sağlı sollu geçerek tırmanışımı tamamladım. Sonuçta ne oldu, zirvede kayarak yolu kapayan kamyon ve belediye otobüsleri yüzünden paşa paşa geri dönmek zorunda kaldım  :kafa:  Demek ki neymiş , DSC iyi bişey  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Demek ki neymiş , DSC bi işe yaramıyormuş.. :D

Yani DSC olsa da yolu kapatan DSC'siz araçlar olduktan sonra bi faydası yok. :D

Hehehehe doğru valla... Yok benim araç manuel. Yokuşu 2. viteste çıktım ama yolda kalanlar arasından geçebilmek için sağ/sol yaptıkça alet devreye girdi. Çatur çutur derken de iyi bişey söylediğimi sanıyordum. İlk defa dsc (esp) li bir aracım oldu da :). Daha önceki tecrübelerim aradan geçmeye çalışırken patinaja düşüp kalanların arasında katılmak ya da yanlayarak durmak şeklindeydi genelde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu dsc yi yarım açık kapalı tutma işi sadece mx5 de var.

düğmeye basarsanız yarım kapatıyor. tekrar düğmeye basarsanız devreye girebiliyor.

uzun süre basarsanız temelli kapanıyor ve tekrar açabilmek için aracı stop edip tekrar çalıştırmak şart...

bilginize...

bu benim merak ettiğim konuydu :)

teşekkürler tekrar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

uzun süre patinaj çektirmeyi hiç denemedim en kısa zamanda deneyeceğim bakalım gesiyo mu patinajı sonucu paylaşırım.ayrıca aracın seriliğini etkiliyormu bu dsc yani dsc devre dışı iken araç daha mı çabuk hızlanır.Örneğin biri ile kapışırken kapatmamın faydası olur mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Merhaba arkadaşlar,

DSC yol ve lastik arasındaki rölatif hareketi kontrol eder. Bu rolatif hareket, lastik ve yol arasindaki sürtünme kuvveti lastik tarafından aşıldığında oluşur ve DSC çalışır.Yani DSC sürtünme kuvvetinin aşılmaması için çalışır ve aracı kontol eder. Buzlu yol da olsa, lastik ve yol arasında sürtünme katsayısı mevcuttur. DCS yazlık lastikle bile bu sürtünme kuvvetini aştırmamak için araça mudahale eder. Yazlık lastik kolay bu sürtünme katsayısını geçeceginden, DSC çok küçük süratlerde bile devreye girer ve araç hızını düşürür. En sert şartlarda, araçı neredeyse hareket bile ettirmeyebilir (Teoride 0 sürtünme kaysayısı durumu). Kış lastiğinin avantajı, DSC'nin daha geç ve zor koşullarda devreye girmesini temin ederek, günlük yaşam ve güvenlikte avantaj sağlamaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...
  • 4 ay sonra ...

arabayı aldığım ilk gündü bir test sürüşü yapayım dedim. Bizim buralar erzurum malum kış memleketi  yolda farkında olmadan 140 a çıkmışım aniden bir kar birikintisi çıktı karşıma ne oluyor derken yolda gizli buzlanma varmış ve yalan olmasın yaklaşık 100 metre  ilerde yoğun bir kalabalık gördüm aniden frene bastım abs devreye girdi ve sonra arabanın arka tarafı bi sağa bi sola gidip kendini toparladı ve aynı çizgiye oturdu kalabalığa gelmeden yavaşlayabildim orada bir bmw yi çekiciye yüklüyorlardı.Anladığım kadarıyla dsc devreye girdi benim önceki araba astra olsaydı fena sonuçlar olabilirdi onda abs de yoktu..O gün bu arabayı aldığıma çok memnun oldum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

TCS ile karıştırmayalım.

DSC sistemi aslında ESP sistemi' nin Mazda versiyonu' dur.

onlarca sensör vasıtasıyla aldığı verileri inceleyerek gerek gördüğü tekerleğe gerek gördüğü oranda fren yaparak ve/veya gerek gördüğü oranda gaza müdahale ederek, aracın virajlarda oversteer(arkadan kayma) veya understeer(önden kayma) yaşamasına mani olmaya çalışır.

bahsi geçen sensörler arasında ABS, EPS (Direksiyon), Gaz kelebeği, Gaz Pedalı, Isı sensörler yanında Silecek Kolu Sensörü' de vardır. toplamda araca göre 20-40 farklı noktadan veri toplayabiliyor.

hemen hemen tüm ESP sistemleri kapatılabilir olsa da aslında tamamen devreden çıkmazlar. aşırı durumlarda devreye otomatik girerler.

yinede akıldan çıkarmamak gerekir ki hiçbir sistem fizik kanunlarının ötesine geçemez...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Okkocum ben lambanın yandığını görmedim demedim, lamba yanıyor yanmasına da ışıklarda patinajla kalkınca da yanıyor, ne anladım?

Altındaki arabayı ralli arabası olarak kullanmayan efendi sürücüler için gerçekten zorunlu olacağı durumlar milyonda birdir..

Ben gereksizdir demiyorum, adam gibi kullanıyorsan sadece bu obsiyon için ilave para vermeye, şişirip üflemeye gerek yok diyorum...

Ölümlü kazaları %60 oranında engellediğini söylediğin istatistiği ve bilimsel temellerini de bir görmek isterim açıkçası, nerede bu kaynak?

selman abi sana bi sorum olacak müsadenle şimdi bazı arkadaşlar kayan araba resminin yanıp yanıp söndüğünden bahsediyorlar.benim araçta bir süre sürekli yanıyor ve sonra sönüyor bir anormallikmi var ben mi anlamadım yoksa

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet bende tatilde faydasını gördüm.çamura takıldım yaylada.araba hareket etmedi patinaj çekmeye başladı.bende dsc yazan düğmeye bastım ve o çamurdan rahat çıktım.

aldığım arkadaş böyle demişti.

ışığın yandığını görünce hızını yavaşlat demişti.savrulmazsın da demişti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet bende tatilde faydasını gördüm.çamura takıldım yaylada.araba hareket etmedi patinaj çekmeye başladı.bende dsc yazan düğmeye bastım ve o çamurdan rahat çıktım.

aldığım arkadaş böyle demişti.

ışığın yandığını görünce hızını yavaşlat demişti.savrulmazsın da demişti.

DSC düğmesine basınca devre dışı kalıyor ve çamurda patinaj çektiğinden daha rahat çıkıyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...