Jump to content

Mazda 323 Kalorifer Sorunu Hakkında


semir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

sevgili mustafa bende söktürüp şişleteyim bari.en azından yenisini almaktan kurtulurum.böylelikle maaliyeti yarıya indirmiş olurum.peki şişlettikten sonra kalorifer canavarlaştı mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sevgili mustafa bende söktürüp şişleteyim bari.en azından yenisini almaktan kurtulurum.böylelikle maaliyeti yarıya indirmiş olurum.peki şişlettikten sonra kalorifer canavarlaştı mı?

kesinlikle ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

eğer hiç ılık bile üflemiyorsa arıza petekte değil bence.araba 90 geldiğinde orta radyonun olduğu plastık goğusu elle sıcaksa kesinlikle bundan.çünkü ben aracımdan yazın o peteği tamemen kendim sokuyorum goğüsten gelen sıcaklık bile kabını bayağı ısıtıyor. boruları duz takıyorum.senın sorununa gelince sıcak soğuk değiştirme düğmesinde buda doğal olarak torpidonun içindeki tellerı oynatarak yapılıyor, gecici olarak çzüm istiyosan direksinun altına kafanı eğip bakarsan plastik dişlisini gorürsun elinle cevirip tam sıcak konuma getir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı sorunu bende yaşadım. bana edilen tavsiye;kaputun içinden  motor girişinden kalörifer giriş-çıkış borulanı söktüm çeşmeden tanzikli suyu hortumla kalörifer giriş borusundan basacaksın aynı su çıkış borusundan akması lazım tıkalı değilse. Sonra hortumu çıkarıp çıkış borusundan (aynı işlemin tersini yapman lazım) tanzikli suyu akıt bu işlemi bir kaç defa yap. sonra motordan giren boruları takıp çalıştır. İnşaallah düzelir. Torpidoyu sökmene gerek kalmaz. Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

selam arkadaşlar benim Kaloriferim sıcakta istenilen performansı vermiyor az sıçak üflüyor arabam 90 model 323 1.5 bu konuda ne yapmalıyım kendim yapmak istiyorum sizlerden yardım istiyorum arac lpg li

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

mustafa kardeş anladığım kadarıyla devir daim pompasından bassediyorsun onu diyorsan değiştirdim ama kalörüfer peteğise on konsolu sökmek zormu

yaşar abi devir daim pompasından bahsetmiyorum, radyatör termostatından bahsediyorum. sürekli açık konumdaysa kaloriferin randımanlı çalışmaz soğuk havalarda. radyatör peteğini sökmek için torpidonun sökülmesi işini elektrikçi yapması gerekiyor, kendin sökmeye çalışırken zarar verebilirsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kalorifer sıcak -soğuk ayarı tam olarak çalışıyormu öncelikle baktırın.(Siz sağa sola oynattığınızda ayarınızı, teller vasıtasıyla hava akışı kapanıp açılıyor.)İkinci olarak sıcak su kalorifere geliyormu?.Termostat motor içinde dolaşan suyun belli bir sıcaklığa ulaşıncaya kadar radyatöre gitmesini engelleyip suyun belli bir sıckalığa kadar ısınmasına müsade eder.Ana boru içine yerleşen bir kapakçık.Su ısınıp (termostada göre 80 derece civarı) belli bir sıcaklığa ulaşınca termostat açılır,   motor ve radyatör arasında devirdaim başlar.Sizin termostatınız arızalı ise hep açık konumdaysa su ısınmaz su ısınmayınca kalorifer ısıtmaz. Yada düşük derecede açılıyorsa. Termostadda problem yoksa, kaloriferede sıcak su geliyorsa muhtemelen (ben aracımın ön torpidosunu komple söktürdüm) kaloriferin sökülüp petek aralarının temizlenmesi (şişleme) gerekir.Buda zor bir iş.Ama çözüm yolu bu.Benden torpidoyu indirip toplamak için 150 ytl istemişlerdi.Birde söken kişinin deneyimli olması çok önemli, torpidoyu düzgün toplayamazsa ses yapmaya başlar. Pek sizin yapabileceğiniz bir iş değil bence.Bir gösterin maliyet çıkarttırın bir kaç yere.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benimde bir ay öncesine kadar, bütün bu prosüdürü uyguladım. Ama en son petekte olduğunu gördüm. Allahtan petek bakır çıktı da şişlemeyle kurtuldum. :D

Yoksa plastik petek almak zorunda kalacaktım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Anlayan bir elektrikçi 3 4 saatte yapar.Ön konsol biraz zor ama sökülecek.Kalorifer peteği bakırdır.Tıkanmıştır.şişlenecek.Bakır değilse yenisiyle(75 tl civarı)değiştirilecek.Ozaman hamam gibi ısıtır.Aynı olay benim başımdan geçti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

Merhaba 5 yıldır 1993 model mazda 323 hb araç kullanıyorum.aracımdan oldukça memmunum sürekli antifiriz bulunduruyorum.benden önceki sahibide araca iyi bakmış,ancak kalorifer iyi ısıtmıyor.Malum radyatörü sökmek zor.çamaşır sodasını suda eritip kalorifer radyatöründe yarım saat beklettikten sonra  hafif tazyikli su bastım baya bi pislik çıktı ama yine yeteri kadar ısıtmıyor.termostatı ve fan müşürünü değiştirdim yine yeteri kadar ısı yok.bu araçlarda fan müşürünün standart olduğunu söylüyorlar.hararet hiçbir zaman yokuş çıkarken bile 90 dereceyi hiç görmüyor en fazla 85-87 derece arasında kalıyor. kış geldi malum çözüme yardımcı olacak varsa memmun olurum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim mazdalarda polen filtresi yok zamanla kalorifer radyatörü dışardan doluyor yani hava akışını ve ısı iletimini engelliyor. bu sebeple radyatör açık bile olsa sıcak hava az geliyor. Radyatörü yerinden söküp temizletirseniz büyük ihtimalle düzelecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1993 626 aracımın radyatörünü başbaşa temizlettim. yeni antfriz koydum ama ısıtmada sorun çözülmedi. ustalara sordum. 626 ların kaloriferinin iyi ısıtmadığını söyledi. doğru mu. ankarada kış soğuk oluyor. çözümü olan var mı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Radyatörünüzü şişlettiyseniz termostatı değiştirip kışlık termostat taktırın. Bunların haricinde başka bir yerden kolay kolay problem çıkmaz. O size akıl veren ustalarla da bütün ilişiğinizi kesin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...