Jump to content

MX-5 Far modifikasyonu (HID Conversion)


godless commie
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Teşekkürler..

Evet, sadece debriyaj yetiyor. O da orijinal debriyajın tasarlandığı tork değerleri aşıldığı için.

İsteyen egsoz sistemini değiştiribilir tabii ki. Ancak, benim aracımda Mazda'nın daha sonraki modelleri için üretmiş olduğu "tubular header" sistemi zaten mevcut. (Avrupa speclerinde üretilmiş olduğu için)

Motor ise, blok, piston, biyel kolları, yataklar, krank vs. itibarı ile kesinlike yeterli.

Hatta bildiğim kadarı ile 400 Hp üzeri uygulamalarda müdahele yapılıyor sadece.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 58
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Selman

    3

  • godless commie

    23

  • emredeler

    5

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Bir de, aşırı besleme hava-yakıt karışımının elektriksel direncinin daha yüksek olması sebebi ile daha "soğuk" bujiler ve 8 mm lik buji kabloları gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yapılamıyor diyene inanmayın.

Kesinlikle yapılabilir.

Hem de, ister turbo, isterseniz de supercharging uygulaması yapılabilir.

Hatta NOS dahi yapılabilir.

Tekrar ediyorum, kesinlikle yapılabilir.

20 yıllık Şahin'e de yapılabilir, 2009 model Ferrari'ye de.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uyumsuz'un araştırmaları malesef Türkiye'de aracı iyi tanıyıp bu işi profesyonel olarak yapacak kişi bulamadığı için askıda kaldı. Araca yurtdışında her şey uygulanıyor ama Türkiye'de yok malesef. Ben bile bir çok yere sordum Mazda 3'e hiç uygulamadık bir görüp denemek lazım diyorlar. Kimse de ilk denemelerin aracının üzerinde yapılmasını istemediğinden ancak merak etmekle kalıyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkiye'de otomotiv konusunda bilgi ve veriden çok fazla hurafe var maalesef..

Bir de, bu işi yapanlar, pek bir şey bilmemelerine rağmen her şeyi bilirim havalarında üstünlük taslamaya bayılıyorlar.

Bu tür davranışın psikolojide de yeri ve adı da var aslında, ama o ayrı bir konu :)

En iyisi bu tür konuları iyice araştırıp bilgi sahibi olmak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayrıca, Google'da "mazda 3" turbo arasanız, ağız sulandıracak şeyler var.

Adamın biri 596 WHP Mazda 3'ten bahsediyor mesela..

Motor gücü değil, tekerleğe aktarılan güç!! Motor en azından 650 üretiyordur yani..

Buyrun bakın..

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170284107613&ru=http://motors.shop.ebay.com:80/items/%3F_nkw%3D170284107613%26_nd1%3D%26_fromfsb%3D%26_trksid%3Dm270.l1313%26_odkw%3D569%2Bwhp%2Bmazda%2B3%26_osacat%3D0%26_fvi%3D1#ht_1119wt_0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement
  20.12.2008 at 13:17, godless commie :

Yapılamıyor diyene inanmayın.

Kesinlikle yapılabilir.

Hem de, ister turbo, isterseniz de supercharging uygulaması yapılabilir.

Hatta NOS dahi yapılabilir.

Tekrar ediyorum, kesinlikle yapılabilir.

20 yıllık Şahin'e de yapılabilir, 2009 model Ferrari'ye de.

kesinlikle yapılabilirde o kifayette usta bulamadım ben burada :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  20.12.2008 at 14:55, godless commie :

Türkiye'de otomotiv konusunda bilgi ve veriden çok fazla hurafe var maalesef..

Bir de, bu işi yapanlar, pek bir şey bilmemelerine rağmen her şeyi bilirim havalarında üstünlük taslamaya bayılıyorlar.

Bu tür davranışın psikolojide de yeri ve adı da var aslında, ama o ayrı bir konu :)

En iyisi bu tür konuları iyice araştırıp bilgi sahibi olmak.

bu konuda benim söyleyeceğim birşeyler var. ustaların bilgisizliği veya bilgeliğinin yanında başka unsurlar da var. kullanıcıların bilinçsizliği veya maddi külfetten kaçma. bunun yanında bir de işlem yapılacak aracın o kadar emeğe değer birşeyler ortaya çıkartıp çıkartamayacağı.

kuzenim 1.6 imprezaya turbo takmıştı ama işi daha tam bitmeden daha doğrusu turbo basıç ayarı yapılmadan sahibi arabayı haftasonu alıp kullanmak istedi. arabayı vermek istemediler ama eleman çok ısrar edince şartlı olarak verdiler sahibine. turbo basınç ayarı yapılmadığı için 3bin devir üzerine çıkmamasını şart koştukları halde daha o gece İstanbul'a gelip drag yapmış gece. Sonuç: motoru komple yeni baştan yapılmaya başlanan bir impreza.

adam ilan vermiş turbo şahin diye, 11 milyara da satış fiyatı koymuş 90 model arabaya. mantık olarak beş para etmez bir araba ama eğer ilanda yazılanlar doğruysa adam motorun içini komple turboya göre değiştirip girmiş bu işe. diğer yandan megane coupe araca sadece turbo+intercol takan bir gerzek haftada bir piston eritiyordu İzmit'te.

şimdi bu olaylara bakınca kim hatalı, usta mı?

biz millet olarak daha yeni yeni eşekten/attan inip arabaya binmeye başladık. onun için de modifiye, turbo v.s. işleri için biraz daha zaman geçip pişmemiz lazım bence :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi bir iş bu kadar bilinçli yapılabilir tebrik ediyorum  :clap: keşke ülkemizde bütün ustalarımız bu kadar bilinçli ve bilgili olsa kara düzen iş yapmasalar her konuda  :-[

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

:tey: :tey: :tey: [glow=red,2,300]GELDİ!![/glow] :tey: :tey: :tey:

Beklediğim supercharger, intercooler ve ilgili parçaları geldi sonunda..

Şimdi sıra sağlam bir debriyaj bulmakta.

Sonra da, çayı koyup montaj kısmı var kiiiiii, en keyifli tarafı :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

Son mesajımın tarihine baktım, 13 Ocak diyor.. Bugün de Şubatın 12'si. Bir aydır başlayamamışım yahu..

Ama, işler çok bastırdı, başımı kaldıramadım.

Bir de, biraz fazla detaylı bir ihtiyaç listesi çıkarmışım herhalde, malzeme toplama faslı da zaman alıyor.

En azından ilk dyno ölçümü işi çıktı aradan..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...