Jump to content

MX-5 Supercharger Montajı


godless commie
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bir daha deneyelim bakalım..

Geldik intercooler montajına... Birkaç işi eşzamanlı yürütmek daha işime geldi. Hazır yer açılmışken supercharger ve intercooler montajlarını birlikte yaptım bu aşamadan sonra.

İçim acıyarak ciddi bir kesme işlemi de yaptım. Intercoolerin sığması için şarttı. Kestiğim yeri, paslanmasın diye silikon ile kaplayıp üzerine saç fitili yapıştırdım.

post-225-141695276178_thumb.jpg

post-225-141695276181_thumb.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir parça da şaklabanlık şarttı doğal olarak..

Şaka bir yana, intercooler montaj noktalarını sağlamlaştırmak için paslanmaz çelik plakalar monte ettim. En iyi yöntem "içeriden" çalışmaktı..

post-225-141695276187_thumb.jpg

post-225-141695276191_thumb.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geldik işin elektrik faslına..

TPS ve IAC bağlantılarının yeri değişti, beşinci enjektör takıldı, hem yakıt hattı, hem de elektrik bağlantısı yapıldı.

Kabin içinde de ECUyu söktüm, üzerine üç parçadan oluşan bir PcPro sistemi monte ettim. Bu sistem hem boost altında genel motor yönetimini ele alıyor, hem beşinci enjektöre kumanda ediyor, hem de gerekirse zamanlama rötarı (timing retard) sağlıyor.

Beşinci enjektörün görevi yakıt desteği değil. Akan havanın içine az miktarda yakıt püskürterek daha da soğumasını sağlamak.

Detonasyonu önlemek için hem intercooler hem de beşinci enjektör (ECool) ile işimi sağlama aldım. Çok faydalı oldu. 

post-225-1416952762_thumb.jpg

post-225-141695276203_thumb.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşler ilerliyor.. Test montajları yapıldı.

Herşey nasıl duruyor, sürtünen, sıkışan var mı kontrol edildi.

Bu arada, intercooler çok kapsamlı bir sistem. Aracın altındaki panelleri söküp ya modifiye ettim, ya da yenilerini monte ederek ciddi bir hava akışı yönlendirmesi yaptım.

Yanma odalarına giren hava ne kadar soğuk olursa o kadar çok verim alınır, detonasyon da önlenir.

post-225-141695276206_thumb.jpg

post-225-141695276209_thumb.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İkinci radyatör fanı için kullandığım röleye çok uygun bir yer buldum..

Hava filtresi, ana girişler, vakum hatları vs. yerlerini bulmaya başladı.

Proje iyice şekillendi bu aşamada.

Geriye kabin içi elektrik bağlantıları, silecek suyu şişesi montajı, genel derleyip toparlama kaldı.

Fotoğrafların gerisi daha sonra.

Yanlış anlamayın, işi tamamen bitirdim. Hatta bir saatten fazla süren bir test sürüşü yaptım.

TEM'de 5. viteste 110 ile giderken gaza basınca "ne oluyor" diyene kadar kadran 220'ye çıkıyor.... :)

Ara hızlanmalar ise tam bir felaket. Önümdeki araç, bir anda aynada ufalıyor.

Normalde 145 HP olan motor, bu hali ile 280 HP.

Haftaya dyno üzerinde optimizasyon yapacağım. Daha fazla beygir üretmenin yolları var aslında.

Motora zarar vermeden 300 Hp görmek mümkün. (1024 Kg araçta çok şenlikli bir durum tabi)

Yeni fotoğraflar ile görüşmek üzere...

post-225-141695276215_thumb.jpg

post-225-141695276219_thumb.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abicim ellerine sağlık. Çok güzel olmuş. 280HP ürkütücü bir rakam böyle bir araç için :) Yol tutuş ve frenler de bu güce uygundur umarım :) Gördüğüm kadarıyla da montajı kendin yapmışsın. Böylece yaptığın iş te içine sinmiştir. Maşallah ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok sağol..

Frenler ve yol tutuş konusunda endişe yaratacak bir durum yok.

Seramik balatalar, ayarlanabilir amortisörler, yeni lastikler, vs..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi bravo iyi iş cıkarmıssın, güzel olmus :nazar: bu arada hem işçiliğin hem de bu güzel anlatımın için ellerine emeğine saglık..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

abi eline sağlık muhteşem olmuş :nazar:  birde boş zamanında benim 3 e bişiler uydursak artık arabaya ekleyecek bişey kalmadı motor haricinde :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Bülent abi nasıl satacaksın sen o arabayı bilmiyorum. Heralde parayı veren düdüğü çalar hesabı olacak ;D

satmıcam Uygar para bulursam ayrıca alırım bi araba daha bunu hatuna veririm :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi eline emeğine sağlık çok titiz bir çalışma olmuş.

piyasadaki çoğu tuningçiden daha profesyonel bir uygulama olmuş  :nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

satmıcam Uygar para bulursam ayrıca alırım bi araba daha bunu hatuna veririm :D

mazda 2 otomatik iyi olur bence yengemize  :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi eline emeğine sağlık çok titiz bir çalışma olmuş.

piyasadaki çoğu tuningçiden daha profesyonel bir uygulama olmuş  :nazar:

Çok sağol.. Yanlış anlamayın ama piyasadaki çoğu "tuningci" ya elindeki malzemeyi kakalamak istiyor ya yüksekten atıyor, ya da hurafe anlatıyor.

Adı lazım olmayan bir tanesi benim aracımı gece köprü yolunda tam gaz giderken tune edeceğini söylemişti mesela. Dyno lazım değilmiş! Zor kaçtım oradan.

Düzgün iş yapanları da tenzih ederim bu arada.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buz gibi bir mekanda günde 12 saat bu işle uğraşınca, haftasonunu da hasta bir vaziyette geçiriyorum.

Fena kapmışım şifayı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...