Jump to content

MX-5 Supercharger Montajı


godless commie
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Buz gibi bir mekanda günde 12 saat bu işle uğraşınca, haftasonunu da hasta bir vaziyette geçiriyorum.

Fena kapmışım şifayı...

abi geçmiş olsun  :) 

Abi sonunda yaptığın mükemmel işi görünce o kadar sıkıntıya değmiş diyebiliyorsan bi nebze de olsa hafifletir hastalığını  :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dayak yemiş gibiyim Burakcım...

Ne olduğumu şaşırdım vallahi.

Soğuk algınlığı + mevsimsel halsizliktir .. Vitamin takviyesi şart. Ben 1 haftadır alıyorum daha iyi hissediyorum kendimi. Pharmaton veya Multibionta kullanıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

abi ne diyeceğimi şaşırdım valla.

eline-emeğine sağlık, süper bir iş yapmışsın.

genelde daha basit olarak turbo'ya yöneliyor insanların pek çoğu. seninki hem daha şık, hem de farklı olmuş :nazar: yanında bir de yardımcı varmış, kimdir bilmiyorum ama ona da bir teşekkür edelim arada kaynamasın :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnan bana Turbo'dan daha basit bu. Doğru yapılan bir turbo, bu işin en azından iki katı emek, plan ve kesip biçme gerektiriyor.

Turbo uygulamasında da intercooler kısmı aynı. Hakeza işletim sistemi modifikasyonu da aynı.

Yardımcım, MX5ClubTürkiye'nin kurucusu ve başkanı Efe Çevikoğulları. Sizden iyi olmasın dünya tatlısı bir adam. Çok yardımcı oldu. Her sorun çıktığında bir çay koyup meseleyi tartıştık, sakin kafa ile çözümler ürettik.

Şu hastalığı bir atlatayım, daha ekleyecek resim var. Hatta, daha çekilecek resimler dahi var.

Tek üzüldüğüm en zorlandığım yerde hiç resim çekilmemiş olması.

Motor yönetim sisteminin ara bağlantısı, tüm bağlantıları yapılmış halde dışarıdan gelmişti. ECU soketlerini söküp, araya bu sistemi takıp, iki adet lehim yapıyorsun, bitiyor.

Ancak, şans bu, adamlar benim için yaptıkları kitin BÜTÜN bağlantılarını ters yapmışlar. Hem terminaller ters, hem renk kodları ters, hem de polariteleri ters...

Bunu keşfedene kadar saçımı başımı yoldum. Böyle bir hataya ihtimal vermiyordum çünkü.

Sonra, akşam saat 18:00'den sabah saat 04:00'e kadar tüm lehimleri tek tek söküp, dört-beş kaynaktan neyin nereye gitmesi gerektiğine karar verip teyit ederek yeni bağlantılar yaptım, eskileri tekrar köprüleyip lehimledim.

Bitirilmiş bir el halısının desenini değiştirmek gibi bir işti yani.

Fikir vermek için söyleyeyim, yaklaşık 20 metre 0,5 kablo kullandım minik minik.

En güzel tarafı da, saat 04:30'da, yerine taktığımda ilk kontakta motorun canavar gibi çalışması oldu.

Bu zaman zarfında hiç fotoğraf çekilmedi. Çekilse idi, acırdınız halime.

Amerika'ya telefon ettim, adamlar o kadar özür dilediler ki, kendilerini affettirmek için $350 değerinde bir "high flow fuel rail" gönderiyorlar hediye olarak.

Neyse, dediğim gibi, şu hastalığı bir atlatayım, diğer resimleri de post edeceğim.

Görüşmek üzere..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

maaşallah emeğinize, elinize sağlık..bize helal olsun demek düşer :)

esasen fiyatı geberik , şasisi sağlam ama patlak çatlak bir tane ikinci el 3 bulacaksın. Bir bu kiti takacaksın, bir de body yapacaksın. hafta sonları zevk arabası olarak kulanacaksın..

tabii sizinki gibi ileri düzey DIY tecrübesi olan veya mekaniker yapabilir. Çünkü bu kiti uygulamanın maliyeti kit kadar olur herhalde..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

İnan bana Turbo'dan daha basit bu. Doğru yapılan bir turbo, bu işin en azından iki katı emek, plan ve kesip biçme gerektiriyor.

............

basit olaraktan kastım sistemin basitliği anlamında değildi. artık ekstra güç isteyenlerin ilk ve tek yaptığı şey gidip sanayi tipi turbo taktırmak ve kısa sürede motoru kucaklarına almak oluyor. hiçkimse atmosferik olarak güç almayla uğraşmıyor. ha keza bu işi yaptığını iddia eden ustacıkların pek çoğu supercharger çalışmasından bile haberi olduğunu sanmıyorum. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest infsphinx

walla bravo ... mükemmel bir iş çıkarmışsınız tebrik ederim...

elinize emeğinize sağlık...

sonunda masum duran bir canavar çıkmış ortaya... kazasız belasız kullanın... :nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ve muhtelif detaylar.

Gaz kablosunun bağlantı şekli, ACT sensörünün modifiye edilmiş hali mesela..

post-225-141695276268_thumb.jpg

post-225-141695276271_thumb.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Boost sinyal hortumunun çıkışı, diğer yandan "kendi tasarımım" cam sileceği şişesi uygulaması..

post-225-141695276275_thumb.jpg

post-225-141695276278_thumb.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir de, IAC (rölanti kontrol) için kurduğum vakum devresi, ve son resimde de, dikkatli bakarsanız, çalışırkenki hali veledin.

post-225-141695276281_thumb.jpg

post-225-141695276285_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ellerine kollarına sağlık abi.İmrendim bi ara konuşmak isterim seninle detaylı bu konuyu.Bende düşünebilirim.Güle güle kullan,kazasız belasız....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...