Jump to content

MX-5 Supercharger Montajı


godless commie
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Çok sağol, ama dediğim gibi, daha epey zaman var.. :tey:

sağlık olsun Abi başka bir yerde denk geliriz aşırı beslemeli mx-5 ile  :egy:
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
Guest mustafa_g

Çok iyi gidiyor yahu :D

Hakan abi sana sormak istediğim bir iki şey var. Sen supercharger montajının haricinde pistonlarla ilgili bir değişim yapmamıştın. Orjinal pistonlarını bu şekilde uzun süre kullanabilecek misin?

Atmosferik motorların forget pistonları yukarı doğru oval yaparken, aşırı beslemeli motorlar için olan pistonların içe doğru ovalli olduğunu biliyorum. Benim ördeğin pistonlarına baktığımızda yukarı doğru ovalli olduğunu görmüştük. Hatta opelci arkadaş şaşırmıştı, bunlar doğuştan forgetli doğmuş herhalde demişti :)

resim0189ht9.jpg w640.png

Ebay da parça arattığımda BP (lantis-familia motor kodu) kodlu parçalarda sürekli olarak mx5 için de kullanılabileceğini belirten açıklamalar geliyor. Bu durumda ister istemez "acaba mx5 deki motorla bizdeki BP aynı motor mu?" soru geliyor akla. Eğer aynıysa, o zaman bu ördek efendiye senin taktığın kit takılabilir demektir (mi?) Öyleyse bu işin aşağı yukarı maliyeti ne kadar olur? :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

Yahu ben bu mesajı çok fena kaçırmışım..

Gerçekten kusura bakma bu kadar geç yazdığım için.

BP motor, aslen 323GTX yarış modellerinde kullanılan motor. Bu konfigürasyonda da üzerlerinde kallavi bir turbo var.

O yüzden aklına gelebilecek her parçası "kurşun işlemez" bir şekilde, çok sağlam tasarlanmış.

İlave olarak, normal motorlarda görülmeyen ve pistonlara alttan yağ püskürten bir sistem de var bu motorlarda.

Ancak, BP motorların uygulama alanlarına göre farklı sıkıştırma oranları var. En düşüğü 9:1, en yükseği ise, yanılmıyorsam 10.5:1 olmalı.

Düşük sıkıştırma oranlı motorlar aşırı besleme için ideal.

2001 - 2005 MX5 modellerindeki 10.5:1 oran ise, bu işi biraz zorlaştırıyor.

Benim motorum, 9.5:1 skıştırma oranı ile bu işlere oldukça müsait. Yukarıda bahsettiğim nedenlerden dolayı hiiiiç korkmadan aşırı besleme yapılabiliyor.

Ben işi sağlama almak için 12-13 psi civarında kalmayı tercih ediyorum. 18 psi besleyenler var.

Ancak 18 psi'dan sonra piston kollarını güçlendirmek gerekiyor.

Motoru açıp piston kolu, yatak vs değiştirmeyi göze alanlar 450-475 hp görebiliyor rahatlıkla.

Bu konfigürasyon ile benim motorun ömrü, orijinal halinden farksız. Devenin üzerine serçe konmuş gibi yani :)

Forged piston KULLANMAYIN. (Forged: forging işlemi yapılmış, yani sertleştirilip güçlenmesi için ısıl işleme tabi tutulmuş demektir.)

Forged krank ya da piston kolu kullanabilirsiniz, ama FORGED PİSTON KULLANMAYIN!!

Forged pistonlar farklı metalik karakterleri ile normal kullanımda genleçecek düzeyde ısınamazlar. Bu pistonlar pistte 6000-8000 devirde tamgaz kullanılmak üzere tasarlanıp imal edilirler ve bu tür ortamlarda kendilerine gelirler ancak.

Şehir içinde hayatta gerekli ısıl değerlere ulaşamazlar.

Bu yüzden, genleşemezler. Silindir içinde inip çıkarken silindir duvarını tokatlarlar. Buna da gavurcada piston slap denir. Hiç tavsiye edilmez.

Ayrıca, bu operasyonel sıcaklığa erişememe durumundan dolayı genleşemedikleri için, tıpkı aşınmış segman örneğinde olduğu için, deli gibi yağ kaçırırlar. Yarım depo benzine minimum bir litre yağ yakarsınız.

Bir gün, yağ eklemeyi unutursunuz, motor güme gider.

Onun için, "forget forged pistons"... (Forged pistonları unutun) (bu arada forcd okunur)

Daha yazıcam, bu bilgisayarın pili bitiyor da...   

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdii, Lantis için uygulamalara gelince..

Vallah, o konuda fiyat bilgim yok. Ama,

Ama, önden çekiş bir araç çok fazla güçlendirilirse kullanması kabus olabilir.

O yüzden 5-5.5 psidan daha fazla beslemezdim ben olsam. Küçük bir Turbo sistemi ya da M45 ailesinden bir supercharger sorunsuz ve keyifli bir sonuç verir bence.

Fiyatlara gelince, 1200 dolardan 3000 dolara kadar bir sistem çıkarılabilir.

Alçak besleme değerlerinde ECU müdahalesi de ucuza çıkar.

Haaaa, burası önemli.

Bu tür işlemlerde motora eklenen metalden çok elektronlar önemli. Yani, besleme yapıyorsan işin elektronik kısmını mutlaka iyi yapacaksın. Yoksa ilk günden piston kesersin, motor paramparça olur.

Motora giren fazladan hava için o oranda fazla yakıt vermek, bunu doğru zamanda yapmak lazım.

Ateşleme sisteminin de ciddi anlamda modifiye edilmesi gerekiyor. Hem daha güçlü, hem de zamanlama tabloları daha farklı bir sistem yani.

5 psi gibi değerlerde bunu "rising rate fuel pressure regulator" ve timing control piggyback" ile yapabilirsin.

Benim kullandığım düzeyde sadece ECU müdahalesinin donanımı 1500 dolar civarında.

Amerika'da bu konuda edilen laf çok basit: Ne kadar hızlı gitmek istiyorsun kardeşim? Pekiiiii, kaç paran var?

Yani, ocağını söndürmek istemiyorsan, bu konuda mümkün olduğunca makul düşünmek lazım.

Benim donanımım yaklaşık 12-13bin dolar civarında. Ben çok şanslı idim, çok önemli bağlantılarımı sonuna kadar zorladım ve inanılmayacak kadar az para harcadım. Ama başka türlü olsa, kalkışmazdım.

Örnek vermek gerekirse, Honda, 1.5 litrelik 4 silindirli bir motordan, 60 psi besleme yaparak net 1100 HP elde etmişti. BMW, 2.9 litrelik atmosferik bir motordan net 980 Hp alabilmişti. Toyota, 2.2 Litre 4 silindir motordan 638 Hp elde ediyordu. Bu motorlar 24 saat tam gaz çalışabilen, kendilerini her türlü şartta kanıtlamış, sağlam motorlardı.

Ama, sadece bu motorlara ayırdıkları bütçeler, 300 - 500 MİLYON DOLAR civarında idi. (BMW'nin net bütçesini çok iyi biliyorum: 559,6 milyon dolar.)

Burada tasarım limitleri ile oynamaktan bahsediyoruz. Tamam, BP motorların tasarım limitleri yüksek, ama iş sadece metalin sağlamlığı ile bitmiyor. Dediğim gibi, yanlış hesaplanmış yakıt karışımı felakete yol açabiliyor.   

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada, benim MX5'in bir işi daha kaldı: Water injection.

Yanma odalarına, çok yüksek basınçta (250psi) yakıtın yaklaşık %20si kadar su püskürten bir sistem monte edeceğim yakında. Hem motor ömrü, hem de genel anlamda performans için çok faydalı bir sistem.

Diğer yandan benzinden de %20 tasarruf etmek var tabi.

Bir de, ardarda çalışan çift boğaz kelebeği modifikasyonum var.

75 mmlik büyük boğaz superchargerden önce olacak. Intercooler'den sonra, manifoldun girişine de 62 mmlik ikinci bir boğaz kelebeği takıp, bu ikisini progresif bir geometri ile senkronize edeceğim. Hesaplarını ve modellemesini yaptım.

Bir de çok kanallı bir veri kayıt sistemi monte ediyorum. O sayede tüm parametreleri laptopa kaydedip sakin kafa ile analiz edip, gerekli düzenlemeleri yapabileceğim.

Devir, gaz kelebeğinin açısı, yakıt dağılımı ve karışımı, ateşleme, zamanlama, egzoz sıcaklığı, su sıcaklığı, yağ basıncı... Her türlü parametreyi aynı anda kaydedip grafiklere dönüştüren bir sistem. 

Ondan sonra da, "yeter bu kadar" demeyi planlıyorum.

Biraz da kullanmaya zaman kalsın:) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

eylüle kadar vaktimiz var :) o zamana mz3 charger meydana çıkar görürsek lpgyi tekrar düşünürüm .. yoksa el mahkum .. fakirliğin gözü kör olsun :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Teşekkürler :)

Bu arada, konu ile ilgili olarak, ateşleme sistemini de modifiye ediyorum yakında. Çok yakında.

Detayları yazacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla araba süper durumda methanol kitide süper olmuş. Elinize sağlık.

Miatadaki 1800 motorun diğer mazda 1.8 lerle silindir kapak contası aynı. Bu demek oluyorki blok aynı olmalı. Pistonlar ve segmanlar farklı sıkıştırmadan dolayı, kol aynı, krank farklı, yataklar aynı, subaplarda aynı, yağ pompası aynı. Motorun yerleşiminden dolayı kapak farklı. emme ve egzoz farklı. Ama temelde aynı blok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest ThUnDeRbErK

Maaşallah proje anlatımıyla,sunumuyla,kendi becerinizide katarak alkışlanıcak proje yeni organizasyonlar'da da görmek isteriz,kazasız belasız sürüşler dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...