Jump to content

Otomatik Mazda2 ler Showroomlarda...


mebbasayar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest mustafa_g

Ben şehir içi değerlerini karşılaştırıyorum. Otomatik isteyen herhalde şehir içinde kullanacaktır.

şehiriçi ne kadar?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 44
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    8

  • mebbasayar

    6

  • x-rayted

    6

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Ben şehir içi değerlerini karşılaştırıyorum. Otomatik isteyen herhalde şehir içinde kullanacaktır.

Elbette CVT olsa daha iyi değerler elde edilir ama ilk baktığım arabalardan biri olan Hyundai Getz in de  değerleri 1.4 motor ile aynı seviyede. Renault Grand Modus manuel 1.4 motoru ile 8.8 , Yeni Ford Fiesta da yine 4 ileri şanzuman ile 8.8 veriyor o değerleri.

Yani sadece Mazda kullanmıyor 4 ileri şanzumanı.

Honda Jazz ın fiyatı da 36.200.. O fiyatı verdikten sonra zaten o segment araba almazsın..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten 36.200 lik hondada CVT yok, artık hiç alınmaz.  ;)

Kendi sitesinde Honda Jazz i-shift için 36.200 vermiş fiyatı ben onların yalancısıyım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

9,1 lt imiş.

teşekkür :)

diğer markaların hayal ürünü kağıt üstündekinden öteye gitmeyen değerlerle kıyaslayınca gayet mantıklı geldi bana bu tüketim. hem zaten bana göre ille de ekonomi diyen bir kişinin alacağı iki araba var o da dizel 207 veya renö cilio.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

neyse inşallah ben haksız çıkarım, kapış kapış satılır otomatik mazda 2ler..

mazda2 nin direk rakipleri olan clioda, corsada, yariste, jazz 'da, puntoda, C3 te ve 207de  basitleştirlimiş manüel şanzıman var .

Ford zaten otomatikte fena çuvalladı. Hem focus grubu CVTsi, hem eski fusion/fiestadaki ASM si sorunlu olup kısa sürede üretimden kaldırdılar. Focusta ve eski fiestadaki 100bglik benzinli motorla verilen ve deli gibi yakıt tüketen 4 ileri klasik otomatiği yeni fiestaya uyarladılar. O da yakıt tüketimi bakımından oldukça başarısız bir şanzımandır zaten, muhtemelen o da hiç satılmayacktır.

Demek ki bir de Hyundainin ve  FORDun teknolojisi yetmemiş. Rönonun niye modusa klasik otomatik koyduğunu bilmiyorum. Yanılmıyorsam bir de nissan micrada ve poloda klasik otomatik var. Ancak bunlar 6-7 senelik çok eski modeller ve yanılmıyorsam yenilenecekler o zaman ne olur bilmem..

Honda fanları Jazzda fıstık gibi CVTyi bırakıp niye i-shifte geçti diye sitem ediyor ama bir bildikleri vardır herhalde...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyota Yaris lerin şanzumanları çok başarısız. Yokuşta kayma ve vites geçişlerinde ciddi sarsıntı problemi var. Basitleştirilmiş manuel şanzumanların çoğunda da var diye biliyorum.

Bu arada Mazda2 AT çok veya az satılmış olmasının burada ( bayiler dışında) kimseye bir faydası yok ama o kadar da başarısız bir girişim değil. Zaten dikkat edersen bunlar Rusya için üretilmiş modeller. Mazda2 nin Japonya da CVT li ve hatta Miller-Cycle modelleri var (aşağıdaki linkte görebilirsiniz) ama Avrupa ya gelmiyor (şimdilik)

http://www.mazda.com/publicity/release/2008/200811/081117a.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Son olarak  bir iki rakam vereyim..

- Clio 1.2 benzinli manüel tüketim 4.9/5.9/7.6  , aynı clio 1.2 quickshift değerleri 4.7/5.6/7.1

- 207 1.4 benzinli manüel tüketim 5.2/6.4/8.5  , aynı 207 2tronic değerleri 5.2/6.2/7.9

Evet evet yanlış okumuyorsunuz hepsinin otomatiği manüelinden özellikle şehir içinde çok daha az yakıyor. Konfor ve ekonomi birarada olabiliyor yani.Bunun için bunlara talep çok, biraz yokuşta kaydırıyorlar onu da elfrenli kalkar halledersin..

Ha ben illa klasik otomatik tercih ederim diyorsanız veya ben bu rakamlara güvenmiyorum diyorsanız onu bilemem..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyota Yaris lerin şanzumanları çok başarısız. Yokuşta kayma ve vites geçişlerinde ciddi sarsıntı problemi var. Basitleştirilmiş manuel şanzumanların çoğunda da var diye biliyorum.

Bu arada Mazda2 AT çok veya az satılmış olmasının burada ( bayiler dışında) kimseye bir faydası yok ama o kadar da başarısız bir girişim değil. Zaten dikkat edersen bunlar Rusya için üretilmiş modeller. Mazda2 nin Japonya da CVT li ve hatta Miller-Cycle modelleri var (aşağıdaki linkte görebilirsiniz) ama Avrupa ya gelmiyor (şimdilik)

http://www.mazda.com/publicity/release/2008/200811/081117a.html

otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların çalışma prensibi manueller gibi değilmi arada sadece debriyaj yok yokuşlarda kaydırma olayı olabilir zaten üreticiler yokuş kalkış desteklerinide listelerine koyuyor

bu arada miller cycle ne ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"mutlu aşk yoktur" derler ya, kimseyi tamamen mutlu edecek bi otomobil  de yok maalesef, herkesin beklenti ve zevkleri değişken.  Herkesin içine sinen huzurla binebileceği otomobili olsun  Yarabbim  inşallah  :D

Yanlış anlamadıysam Mazda 2 nin CVT si varmış  :o Japonlarda herşeyin en iyisini kendilerine saklarlar zaten  >:(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Miller cycle de bildiğim kadarıyla 4 zamanlı çalışan motorda havanın sıkıştırılması esnasında pistondaki  hava basıncı yükü alınıyor böylece piston daha rahat yukarı çıkıyor ama patlama esnasındaki gerekli basıncı nasıl elde ediyor bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende daha dün öğrendim. Bursa koruparkta sergilenen yeni 6 ya bakarken İnallar Mazdanın yetkilisi Tolga bey söyledi. Açıkçası tuhaf oldum. Forumda niye bahsedilmedi diye. tolgaya sitemizin kartını verdim ama bakalım uğrayacakmı? En kısa sürede test etmeye gideceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2nin otomatiği geldi diye. Ama çoktaaann yazılmış çizilmiş. Ama arkalarda kalmış ben görememişim. Onu demek istedim. Hatta Tolgaya kartı verdiğimde, hayret koskoca mazdaclubtr da bahsedilmedi demiştim. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...