Jump to content

İşte Mazda3'ün meşhur sübapları !!!


sudef
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar bu sübaplar LPG ile 50.000 km yol yapmış ve motordaki titreme nedeniyle benim arkadaşın dükkanına gelmiş bir Mazda 3'e aittir.Arkadaş motoru açtıktan sonra bana haber verdi ve koşarak yanına gittim.Parçaları beraber inceledik ve Mazda 3'lerin sübaplarının magnezyum alaşımlı olduğu efsaneside bence bitmiştir arkadaşlar,çünkü ustam bana bu parçaların hiç magnezyum alaşımlıya benzemediğini,gayette dayanıklı olduğunu söyledi.Sorunun ne oldüğunu sorduğumda ise hatalı LPG montajı ve kalitesiz yakıttan dolayı sibop başlarının boşluk yaptığını ve tam oturmadığını söyledi,yani erime kırılma falan yok arkadaşlar.Üstelik sadece egzos sübapları değişiyor(8 adet) emme sübapları sapasağlam durumdaydı.

İşte o 8 arkadaştan 4 tanesi karşınızda... Bence bunlarda gayet iyi durumda sayılır. :)

post-878-141695275942_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgi için teşekkürler Murat. Bu işin maaliyeti nedir peki ? 8 tane sibop ve montajının ?

Tolga senin yorumunu alabilirmiyiz ? Sana gelen problemli araçlarda bariz deformasyon varmıydı ?

Emre genelde OPET ( EuroLPG) tavsiye ediyordu peki senin ustanın görüşü ne ? Hangi yakıtı tavsiye ediyor ?

Not: Magnezyum alaşımın öyle dışarıdan bakma ile kolay anlaşabileceğini sanmıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten ben anlamam sibopların maddesinden,ben ustamın görüşünü aktardım.Yakıt olarak da Aygaz Euro LPG veya Shell Gaz diyor.Maliyete gelince 1100 TL tutmuş,işçilik dahil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biliyorum Murat, ben ustanın yorumuna yorum yaptım zaten :)

Peki sibop başları neden boşluk yapıyor ? Onu pek anlamadım. Sonuçta bu da bir deformasyon değil mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG montajını ben kendim de inceledim,zaten o arabanın o montajla 50.000 km gitmesi mazda için bir mucize sayılır.Enjektörlerle manifolt arası 20-30 cm kadar yani arabanın gazı alması için epey bi vakumlaması lazım,buna bağlı olarak da motorun aşırı zorlanması sonucunda siboplara zarar verdiğini düşünüyor ustam.Emre konu hakkında daha detaylı bilgi verecektir sanırım. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi daha net anlaşıldı. Yani düzgün bir montaj ve neticesinde daha az zorlanan (buradan kasıt az basmak değil ) bir araçta bu durumun ortaya çıkma ihtimali çok daha az gibi düşünülebilir.

Zaten Emre ile yaptığımız konuşmalarda da yakıtın kalitesine hep vurgu yapıyordu. Kötü montaj + kötü yakıt birleşimi sorunları da beraberinde getiriyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emre, peki bu çeşit bir montaj hatası böyle bir probleme yol açar mı ?

Mustafa abinin arabasındaki montaj böyle bir probleme sebep olmaz ama daha kötüsü bir montaj, sürekli fakir karışım ve kötü gaz motoru çok üzer

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten Murat'ın bahsettiğine bakılırsa fark 20-30 cm..

50.000 den sonra sübaplar bana çok da deforme olmuş gelmedi ama deforme olmuş bir sübap gördün mü dersen de görmedim. Tolga bir yorum yazsaydı iyi olacaktı :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Arkadaşlar geç kalmış bir yorum olacak lakin kusura bakmayın;

2007 yılında 32.000 Kmdeki bir Mazda 3 zor çalışma ve sarsıntılı rolanti şikayetiyle servisimize geldi.Aracı kompresyon saati ile ölçtüğümüzde,oranların çok düşük olduğunu gördük.Silindir kapağı söküldüğünde sübap başlarının uç kısımlarının erimiş olduğu görüldü,dolayısıyla siboplar,sibop gaydları,sibop lastikleri değişti.

Mazda 3 ün teknik dökümanlarında sibopların yapısı "Isıya Dayanıklı Çelik" olarak nitelendirilmiş ama bu dayanıklılığa rağmen kuru  yakıt yani LPG sübap başlarını aşındırabiliyor yani sübap başlarının aşınması,yanlış montajdan ziyade,yakıtın kuruluğu olabilir.

Kısacası LPG'nin Mazda sübaplarında aşınmaya sebep olduğu bir gerçek.Bu aşınma sonucundaki zararın ortaya çıkma km si ise belli değil.Tecrübelerime göre 30.000'de kapağı sökülen LPG'li araç da var,100.000'i geçip de hala sorunsuz araç da var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yanlış montajdan ziyade,yakıtın kuruluğu olabilir.

Kısacası LPG'nin Mazda sübaplarında aşınmaya sebep olduğu bir gerçek.Bu aşınma sonucundaki zararın ortaya çıkma km si ise belli değil.Tecrübelerime göre 30.000'de kapağı sökülen LPG'li araç da var,100.000'i geçip de hala sorunsuz araç da var.

Bunun sebebi benzin/ lpg çalışma oranı olabilir mi acaba? Yani benzinle daha fazla çalışan arabada sorun çıkartmıyordur da, paso uzun yol lpg yapanlar sorun yaşıyordur? Bilmiyorum mantığı var mı ama öyle düşündüm...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi benim okuduklarımdan anladığım montaj ve kötü yakıt etkili olabiliyor.

Uzun yol ile şehiriçi arasında çok fark olduğunu sanmıyorum zira sıralı sistem anladığım kadarı ile kısa sürede LPG ye geçmesini sağlıyor ama yüksek devirde kullanmak dersek ona katılırım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi benim okuduklarımdan anladığım montaj ve kötü yakıt etkili olabiliyor.

Uzun yol ile şehiriçi arasında çok fark olduğunu sanmıyorum zira sıralı sistem anladığım kadarı ile kısa sürede LPG ye geçmesini sağlıyor ama yüksek devirde kullanmak dersek ona katılırım..

kalkışlarda karma veriyor diye biliyorum bende..

nerde emre abimiz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kalkışlarda karma veriyor diye biliyorum bende..

nerde emre abimiz?

Allah bilir nerde :D belki bodrum marmaris çorum ankara seçenek çok :D

istanbul'da da olabilir :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda Barcelona'da LPG montajı yaparak istek üzerine LPG'li araç gönderiyor  ama bunların subapları değişik mi bilmiyorum. Daha farklı subap varsa da getiren olursa ilk alıcısı ben olurum. Subaru, Honda, Toyota ve Nissan'da böyle birşey yok ama Mazda'da subaplar farklı olabilir. Aradaki ısı farkı elbette var fakat bu motorun kaldıramayacağı kadar bir fark değil. Diğer markalarda da bu tip kötü örnekler var, bu sadece Mazda'ya özgü bir durum değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Belirtmek isterim ki Emre'nin yukarıda belirttiği sadece Yeni Mazda6 için geçerli

Böyle bir montaj var ve muhtemelen problem yaşamamak için bazı parçaları da değiştiriyorlardır. Merak ediyorum acaba Belçika depodan istenebiliyor mu bu LPG ye dayanıklı parçalar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Selam,

Bu konuyla ilgili, 2A mühendislik'in forumda sorduğum soruyu ve cevabını sizlerle paylaşmak istedim.

Soru: Selam,

Mazda araçlarda subapların magnezyum alışımlı olmasından dolayı, subaplarda LPG takıldığında erime olduğu söylentisi bulunmaktadır. Bu arada bizlere yardımcı olan mühendis arkadaşların bu konuya açıklık getirmesini rica ediyorum.

LPG yanma ısısının yüksek olmasından kaynaklanan bir problem olma olasılığından bahsediyorlar. Teknik anlamda LPG ile Benzinin yanma ısısı arasında çok büyük farklılıklar mı vardır? Böyle bir durum oluşuyorsa sebepleri ne olabilir?

Verdiğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.

Saygılarımla,

Cevap : -Teknolojik bir markada bu olay meydana gelmez.

2-Lpg'nin yanma sonrası daha fazla ısı ortaya çıktığı doğrudur.Fakat proğramımız bu ısıyı dengelecek şekilde lpg'de aracı %1-2 zengin bırakmaktadır.

Sonuç:Gerçek sıralı sistem ve düzgün yapılmış lpg kalibirasyonu ile bahsi geçen sorunu tabi lpg kaynaklı ise yaşamazsınız.Araçlarda lpg dönüşümü olmadan da subap sorunları olabiliyor.Bilginize saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim yurtdışındaki kullanıcılardan öğrendiğim kadarı ile asıl problem sübap değil sübap yatakları. Egzoz Sübap yatakları deforme olunca sübapları da bozuyor ama bunun olabilmesi başta kötü ( zayıf ) karışım , kötü yakıt kalitesi ve kötü montaja sonra da çok yüksek devirli kullanıma bağlı ama yine de çok güvenilir bir bilgiye hala ulaşamadık.

Tek bildiğimiz Yeni Mazda6 ların 100.000 km test ettikten sonra Mazda'nın LPG li olarak Avrupa da satışa sunduğu. Detayını tam bilmemekle birlikte silindir başları gibi bazı parçalar değiştirilip o şekilde kit uygulanıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Valla motor titremesinden dolayı sübap değiştirmek biraz servise kalmış. Araç LPG'li der demez biraz da titreme varsa hemen sübap konusunu açıyorlar. Oysaki çoğu usta eğer sübapın 1'i bile erimiş ya da yanmış bile olsa motor kafa sallar diyolar. Yani anladığım kadarıyla sübap yandığı zaman herkes anlayabilir..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Geçenlerde Şahsuvaroğlu na bir Mazda3 gelmiş . LPG den dolayı problem yaşayan . Yaklaşık 50.000 km kullandıktan sonra yaşamış problemi. Sağolsun Cem ilgilendiğimi bildiği için beni haberdar etti. Sınav hazırlığı sebebi ile uğrayamadım ama bugün telefonda detaylı bir biçimde konuştuk. 50.000 de problem yaşayan da var 100.000 de problemsiz olanı da diyor. Hatta 100.000 de problemsiz olanı merak etmiş acaba kompresyonda bir sıkıntı, eksiklme var mı diye çok dikkate değer bir düşüş görmemiş.

Kısacası iyi montaj, iyi yakıt ve sakin kullanım ile problemin çıkma olasılığını ve ortaya çıkma süresini azaltırsınız diyor ;)

Bu arada, en son yaptığı Mazda3 için 1800 TL bir masraf çıkmış . ( kmsi yüksek olduğu için ek malzemeler de var dedi . Yani sırf LPG den sebep değil bu fiyat. )

Tüm sübapların değişip değişmemesine göre 1300-1800 arası değişir diyor ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...