Jump to content

Mazda3 Hakkında Bilmek İstedikleriniz. Ne Kadar Yakar ? Artıları, Eksileri .


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

1)Satabilme durumum nedir?

İstedigin fiyat -aracın KM si-KonJonktür ve aracın durumu vs hızını etkiler.

2)benzinlinin performansı nasıl?(dizel daha iyi duydum ama daha pahalı benim aradığım özelliklerdeki)

Bana performansı yetiyor otomatikde şehiriçinde.Kulannım ve amaçlarına göre değişir tabi.

3)arıza durumu nasıl?

Km geldiğinde rutin değişecek parçalar dışında bir arıza çıkmaz herhalde.Tabi kullanımda etkili sonucda kul yapısı araç.

4)ne kadar yakar

İstanbulda otomatik sakin sürüş 9,7 ile 9,8 arası değişiyor bende .Benzinde sakin 10 agresif 12 lt rahat görür benzinde.LPG yi bilmem yaksa yaksa oda taş çatlasa 0,35krş yakar herhalde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kısmet olursa mazda 3  alacağım .Kırmızı reflex manuel modelinden daha önce bu araca sahip olmuş kişilerin yazmıs olduğu verileri okudum bu kullanmıs oldugum 4.aracım olcak eminimki yanlış bir secim yapmıyorumdur.Sizlerden ricam yeni mazda 3 için yakıt konfor ve bilgilerinizi benim ile paylasırmısınız uzun süreler geçmiş konular acılalı suanki kmlerinizde yeni aldığınıza nazaran yakıt ne kadar değisti veya ne gibi sıkıntılar ile karsılastınız  .Destek veren tüm arkadaslara simdiden çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Merhabalar,

Yeni mazda 3 hb power sahibiyim. Artıları zaten herkesce malum fakat eksileri kendimce şöyle yorumlamak isterim ;

1 ) Otomatik cam kapatma yok. ( Mesela arabayı stop ettiniz, camı kapatmayı unuttuğunuzu farkettiniz, arabayı tekrar akü pozisyonuna getirip camları kapatıp arabayı stop etmeniz gerekiyor.) Bu konu kimi ne kadar rahatsız eder bilmiyorum fakat bana en çok dokunan konulardan biri bu. Kayınpederin 2002 model arabası bunu yapabiliyorken bu araba nasıl yapmaz gerçekten aklım almıyor.

2 ) Otomatik cam tuşlarında sadece sürücüde fosforlu ışık var diğerlerinde yok. ( Diğer camları açıp kapatırken karıştırıp farklı birisini açıp kapamamak gerçekten imkansız gibi bir şey. )

3 ) Dik bir yokuşu çıkarken vites kendini ayarlıyamıyor ve yüksek viteste kalıyor, gaza asıldığınızda da düşük vitese alıp nerdeyse patinaj çekerek hızla kendini yukarı atıyor.

Küçük şeyler fakat sinir bozmuyor değil. Umarım birilerine faydalı olur.

İyi forumlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bahsettiğiniz şeyler 1.nesil ve 2.nesil Mazda 3'lerde de konuşuldu hep. Hatta bazı model yıllarında bu saymış olduğunuz özellikler var idi. Örneğin akıllı kilitleme, camınız ve sunroofunuz açık. Kontak anahtarının kilitleme tuşuna 4-5 saniye basılı tuttuğunuzda. Camları ve sunroofu otomatik kapatıyor. Diğer tuşlarda ki ışıklandırma olayları da çok konuşuldu. Yani bu şikayetleriniz uzun süredir, başka arkadaşlar tarafından da var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Merhabalar,

Yeni mazda 3 hb power sahibiyim. Artıları zaten herkesce malum fakat eksileri kendimce şöyle yorumlamak isterim ;

1 ) Otomatik cam kapatma yok. ( Mesela arabayı stop ettiniz, camı kapatmayı unuttuğunuzu farkettiniz, arabayı tekrar akü pozisyonuna getirip camları kapatıp arabayı stop etmeniz gerekiyor.) Bu konu kimi ne kadar rahatsız eder bilmiyorum fakat bana en çok dokunan konulardan biri bu. Kayınpederin 2002 model arabası bunu yapabiliyorken bu araba nasıl yapmaz gerçekten aklım almıyor.

2 ) Otomatik cam tuşlarında sadece sürücüde fosforlu ışık var diğerlerinde yok. ( Diğer camları açıp kapatırken karıştırıp farklı birisini açıp kapamamak gerçekten imkansız gibi bir şey. )

3 ) Dik bir yokuşu çıkarken vites kendini ayarlıyamıyor ve yüksek viteste kalıyor, gaza asıldığınızda da düşük vitese alıp nerdeyse patinaj çekerek hızla kendini yukarı atıyor.

Küçük şeyler fakat sinir bozmuyor değil. Umarım birilerine faydalı olur.

İyi forumlar.

Bu cam ışıklarına niye bukadar takıldınız anlamadım, camları kapatırken kapı kolunamı bakıyorsunuz

Yolda giderken kapı koluna bakıyorsanız bir sorun var demektir ve trafik için bence önce durun camı kaptıp yola devam edin yoksa tuşlara bakmadan kapatamıyırsanız insanları tehlikeye atıyorsunuz demektir ,

Bir şöför cam in klima tuşu teyp vs için Bu tuşlara bakmamalı bence . Ayrıca

elceğe kolunuzu koyunca dik kısımdakiler ön Altında daha düz duranlar arka camlar zaten iki parmak giriyor Yanyana tuşlar soldaki şöför camı ( hatta iki parmak takınca işaret parmağı yolcu yanındaki ise Şoför camını kontrol ediyor )

Yani ışık olması bile gereksiz bence ha ışık aradı gözünüz ışık olana elinizi koyunca zaten Diğerlerini referans alabilir el

Zannımca üreticiler bir Şoför ( ehliyet alabilmiş bir kişi ) yolda giderken cam kapama için tuşlara bakmaması gerektiğini ve bu beceriyi ehliyet almışsa sahiptir diye düşünmüş olmalılar,

Yokuşlarda vites ayarlama olayı ise şöyleki araba otomatik vites olabilir ama araç biraz sonra rampayamı girecek araç bayırmı inecek bilemez

Hani Şoför bunu görüp ayarlaması gerek ,düz yol birazdan rampaya girecekse arabayı devirlendirmek şöförün yapması gereken birşey araba ile alakalı bir durum şahsen ben bunu hiç ama hiç yaşamıyorum, yokuşa gelmeden fren yaptığınızda vitesi düşürür peşine biraz gaz verirseniz daha düşük viteste daha devirli olur rampaya girince vitesi yükseltmeden devir alır ve ne vites Geçişi yapar nede o dediğiniz sorunları ;)

Düz yoldaki hızla hooop gelip rampaya çıkayım diye dalarsanız rampada araba o vitesi ile çıkamayacağından haliyle vites düşürür ve o arada araba vuruntu yapar vs

Yani bunlar Aracın değil şoförün yapması gerekenler maalesef

Eşimin aracı için eşimde aynı şeyi söylüyor rampada yüksek viteste kalıyor araba durur gibi olup yeniden vites düşürüp bağırıyor falan ama aynı araba ile aynı yerde ben sürerken bunları hiç yapmıyor ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Evet , Mazda'nın bir çok fabrikası var değişik ülkelere araç gönderdiği ama Türkiye ye gelen araçların hepsi Japonya üretimi, bunu biliyoruz

Kıbrıstakiler Japon jenerasyon Mazda Axela diye geçiyor Sağdan direksiyon Avrupa jenerasyonda Mazda 3 sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Yeni nesil Skyactive motorlarda kullanılan 6 ileri otomatik vites hakkında:

 

Yaklaşık 13.000 km dir kullanıyorum....

 

Şehir içi yokuş çıkarken Hijackin arkadaşın bahsettiği şikayete aynen katılıyorum....

 

xendaba nın bahsettiği konu ise çok farklı ve dediği doğru....

 

 

Olayda bahsedilen şehir içi bir sokakta,yokuş çıkarken,dip gaz hariç sonuna kadar gaza bastığınız halde, aracın bir alt vitese düşmemesi.... 

 

Araç 1000 devirin altına düşüyor ve siz birazdan stop edeceğiz endişesine kapılıyorsunuz ama araç artık çekecek dermanı kalmayınca vites düşürüyor....

 

Bunu önlemenin 2 yolu var.

 

1.si dip gaz yapmak....Bunda da patinaj sorunu ile karşılaşıyorsunuz... 

 

2.si (Benim kullandığım) yokuşa çıkmaya başlamadan yada nefesin kesileceğini anladığım anda ayağımı gazdan çekip vites düşürmesini beklemek ve tekrar gaza basmak...

 

İkisi de araç kullanırken kullanım zevkinizi zedeliyor...Bu programsal bir sorun değil, Otomatik şanzımandan kaynaklanan bir sorun da değil.....Sadece Mazda'nın ekonomik olmak için seçtiği bir yol... 

 

Bence hiç gerek yok ve insanın sinirini bozup daha fazla gaza asılmasına neden oluyor.... 2,0 motorlu bir araç kullanıyorsunuz ve sanki yokuşu çıkacak dermanı yok... (Bilmeyen çekmiyor sanıyor )

 

Yakında bir güncelleme ile düzeltileceğini sanıyorum.... 

 

Aracın hızı 50km/h nin üzerindeyken ise böyle bir sorununuz yok.... Araç bu hızın üzerinde düşük viteste,yüksek devirde ilerlemeyi istiyor... ( Son güncelleme ile yüksek devirde kalma süresi öncesine göre arttırılmış...)

 

İnşaallah yardımcı olabilmişimdir... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • kuzey55
      Yazan: kuzey55
      son 1 aydır (ilgisi varmı bilmem ama havalar soğuduktan sonra) herzaman olmasada  ayda 3-4 kere benzinden lpg ye geçişte sorun yaşadım. aracı çalıştırıyorum hareket halinde benzinden lpg ye geçiş yaptığında bazen motor ışığı yanıp sönmeye araba teklemeye başlıyor. elimle benzine alıyorum benzinde gidiyorum araba ısınana kadar ısınınca elle lpg ye çevirdiğimse sorun yok. yada durduğum yerde aracın ısınmasını dolayısıyla benzinden lpg ye geçmesini beklersem yine sorun yok.. sadece araba soğukken hareket halinde benzinden lpg ye geçerken bu sorunu yaşıyorum. arabam 1.5 senedir bende yani geçen kış da bendeydi böyle bir sorun yaşamamıştım. nedeni hakkında fikri olan varmı?
    • dcdesign
      Yazan: dcdesign
      aracın 2. sahibiyim. aracın hakkında fazla birşey söylemeye gerek yok. mazda'yı bilen bilir. sorunsuz ve masrafsız bir araç. süspansiyon konusunda çok iddialı bir araç. 
       
      aracımın sadece şanzımanında kronik bir sorun yüzünden. komple şanzıman değişti. garanti kapsamı dahilinde. japonya'dan fabrikasından geldi. yani değişeli 4 ay oldu. şanzıman 0 diyebilirim. aracımdan çok memnunum. her konuda. yakıt ve masrafsızlık konusunda. aracın bakımları yetkili serviste yapılmıştır. boya ve değişen yoktur. sadece arka sol lastik değişti. buda patladığı için değişti. aracımı maddi durumlardan dolayı satmak zorundayım. malum borç içinde olan bir ülkeyiz. bu yüzden satıyorum. eğer durumum elverse hiç mi hiç satmayı düşünmüyorum. çünkü mazda'yı kullanan bırakamıyor. aracı alacak arkadaşa şimdiden hayırlı uğurlu olsun şimdiden. gereksiz yere aramayın. ciddi alıcıları bekliyorum. pazarlık payı yoktur...
       
      ARAÇ DONANIMI VE ÖZELLİKLERİ
      DERİ DİREKSİYON
      6.İLERİ VİTES

      ÇİFT YÖNLÜ DİGİTAL KLİMA
      ÇELİK JANT
      ÖN VE ARKA CAM REZİSTANSI
      ÖN ARKA ARA KOL DAYAMA
      ABS / EBD /ESP 
      YOL BİLGİSAYARI
      FONKSİYONEL DİREKSİYON
      GELİŞMİŞ ÇİFT GÖSTERGE PANELİ,
      VİTES UYARI SİSTEMİ
      HIZ UYARI SİSTEMİ
      8. AİRBAG
      ARKA PARK SENSÖRÜ
      GERİ GÖRÜŞ KAMERASI
      ELEKTRİKLİ, ISITMALI VE KARARTMALI  AYNALAR
      YAĞMUR VE FAR SENSÖRÜ
      AYARLANABİLİR OPTİK FARLAR
      BLUETOOTH
      4 CAM OTOMATİĞi
      HİDROLİK DİREKSİYON
      NAVİGASYON
       USB/AUX
      TV, DVD VE DİVX OYNATICI
      YOKUŞ KALKIŞ DESTEĞİ
      LASTİK HAVA BASINÇ UYARI SİSTEMİ
      UZAKTAN KUMANDALI MERKEZİ KİLİT
      IMMOBILIZER,
      İSOFİX
      YEDEK ANAHTAR VE KİTAPÇIĞI MEVCUTTUR
       
       
      ARAÇ TANIMI : 2012 MAZDA 3  1.6D SEDAN
      PAKET TANIMI : TOURİNG PAKET
      MOTOR TANIMI : 1560 CC 115 PS 
      VİTES :  6 İLERİ MANUEL VİTES
      YAKIT TÜKETİM : 4.2 LT ŞEHİR DIŞI / 4.9 LT ORTALAMA
       
       
      Detaylı Bilgi ve Resim İçin...
      http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-satilik-mazda-3-touring-2012-216623506/detay/
       
      Fiyatı: 51.000.-TL




    • Mümin
      Yazan: Mümin
      14.0:1 sıkıştırma oranına sahip benzinli motorları ile dikkat çeken Mazda, bu oranı 18.0:1'e çıkartmayı hedefliyor
       
      Avrupa Ar-Ge Şefi Kenichiro Sarutawari'ye göre Mazda benzinli motorlarının verimlilik oranlarını 2020'ye kadar %50 arttırmayı planlıyor.  Benzinli motorların şu anki verimlilik oranları %40'ı buluyor, 5 yıl içerisinde bu %60'a çıkartılacak. Bu verimlilik hedefine ulaşmak için homojen şarj basınçlandırmalı ateşleme teknolojisi (HCCI) geliştiriliyor. Bu sistemde karışım kıvılcım yerine dizel gibi basınçla ateşleniyor. Bu da kompresyon oranını 14.0:1'den 18.0:1'e çıkartmayı ve vuruntuyu önlemek için hassas bir yanma kontrolünü gerektiriyor. Hedef benzinli motorun daha temiz emisyonları ile dizelin verimliliğini biraraya getirmek. Skyactiv verimlilik programının bir parçası olarak Mazda aynı zamanda yakıt enerjisinin %30'unu tüketen, egzoz sisteminde kaybedilen ısıyı azaltmanın yollarını arıyor.
       
      Firma 2002 yılında Mazda 6'yı geliştirdiğinden beri verimlilikle ilgili şu anki politikasını oluşturmaya başlamıştı. Mazda 6 bu politikanın ilk nesliyken, CX-5 crossover ise 7. nesil olacak. Ar-Ge Şefi Kenichiro Saruwatari Skyactiv programının ana hedefinin değişmediğini, zaman zaman bir adım ileri götüren yeni teknolojiler ve materyaller eklediklerini belirtiyor.

       
      Mazda yakın zamanda Toyota ile ortaklık kurduğunu duyurdu. Bu ortaklık sonucunda Mazda'nın bir plug-in hibrit modeli üretmesi bekleniyor. Ayrıca nenzinli arabaların da kuyudan tekere verimliliği ile elektrikli arabalarla yarışabileceğini ön gören Mazda, Skyactiv 2. nesil motorla ortalama bir model için yaklaşık 80g/km kuyudan tekere CO2 emisyonları hedefliyor. 3. nesil Skyactiv motorları bunu daha da ileri götürebilir. Mazda, kesin bir tarih vermese de 50gr/km kadar düşük ortalama kuyudan tekere CO2 emisyon değerleri uzun dönemde hedeflediğini de belirtiyor. 
    • vT
      Yazan: vT
      Geri görüş kamerası taktırdıktan sonra ekran önceden olduğu gibi net değil sanki. Eşim ve kardeşi de fark etti. 
      Aracı teslim alırken akşam üstü çok dikkat etmedim. Özellikle yazılarda bulanık gibi.
      Geri görüş kamerası taktıran var mı?
    • dcdesign
      Yazan: dcdesign
      Merhaba Arkadaşlar. 
      Aracımın arka kaportada ufak tefek çizikler vardı. mini yama ve boya için autoking'e verdim. dün teslim aldığım da herhangi bir sorun yoktu. Ama dün gece yarısı aracımı park ederken. geri görüş kamerasının çalışmadığını fark ettim. sabah olduğunda hemen Autoking'e geri döndüm. ve Sıkıntımı söyledim. elektirkçi bi arkadaş geldi. sigortalara baktı. heryerini kurcaladı. ama birşey daha fark ettik geri vites lambasıda yanmıyor. geri vites lambasını söktüğümüzde kamera çalışıyor. ama geri vites lambasını yerine taktığımızda yeniden çalışmıyor. ampul değiştirdik gene olmadı. Aranızda Elektronikçi veya Oto Müzik sisteminden anlayan arkadaşlar bana yardım ederse sevinirim. Mazda servisine gittim. Mazda Servisinde çalışan arkadaş eğitime gitmiş. haftaya dönecekmiş. benimde bu işi acil çözmem gerekiyor. Yardımlarınızı ve Önerilerinizi Bekliyorum... Şimdiden Teşekkürler Hepinize.

×
×
  • Yeni Oluştur...