Jump to content

Vavi Mazda6'ya LPG uygulaması


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yanma odasına yağ gönderen bu sistemlerin faydasından çok zararı var. LPG'de benzine göre çok daha az olan kurum miktarını arttırıp korozyona sebep oluyor. Ayrıca egzoz emisyon değerlerini de olumsuz yönde etkiliyor.

Zaten benzinde yağlama görevini en iyi gören madde kurşundur ve kullandığımız benzinler kurşunsuz olduğu için LPG ile kurşunsuz benzin arasındaki yağlama farkı %30 farkediyor. LPG'de sorun teşkil eden yağlamadan ziyade ısı farkı olduğu için ektra yağlama kitlerinin kullanımını kesinlikle tavsiye etmiyoruz. Yine de taktırmak isteyenler için yağlama kitinin fiyatının 15-20TL arasında değiştiğini söyleyeyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 273
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    97

  • mazdamx-5

    15

  • emredeler

    31

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Yok, yaglama ile ilgili birsey dusunmuyorum. Gecenlerde Basayar dan Tolga, servise performans dusuklugu sikayeti ile bir LPG li Mazda3 geldigini hemen kompresyon olcup problem olmadigini anlayinca bujileri acip baktiklarinda ciddi problem gorduklerini, aracin yaglama sistemine sahip oldugunu soyledi. Bu sebeple hic dusunmuyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Muhtemelen yakıtı değil gelen hava karışımını ölçtüğü için anlık ve ortalama tüketim değerleri geliyor ama sanırım her ikisi de yaktığından az gösteriyor ,

menzil ise çok ilginç davranıyor, şöyle ki ;

Diyelim 20 lt benzin aldın, araba hareket ettikten bir süre sonra kalan km gösteriyor. Tabii bu arada sen LPG de olduğun için bir tüketim var ama benzin den değil . Böyle olunca sanırım yol bilgisayarı şamandıra veya benzin göstergesinde bir problem olduğunu düşünüp kalan km yi senin sarfiyatına göre düşürüp bir süre sonra - - - - şeklinde göstermeye başlıyor depoda yarım depo benzin olsa dahi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Flashlube olayina biraz daha bakayim dedim..

http://www.go-lpg.co.uk/Mazda6_1800_2006.html  ve http://www.motor-talk.de/forum/mazda-6-lpg-fluessiggas-erfahrungen-t1513713.html  adreslerinde bazi seylr var. Iki sistede de boyle bir yaglayici kullanmanin valflerin yapisi nedeniyle onerildiginden bahsediliyor. Bujiler eminim valflerden daha ucuzdur :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Almanca olan bölümü ingilizceye çevirdim ve oradaki adamlardan biri benim daha önce başka bir Almandan aldığım bilgiyi teyit etti.

Problem valflerde değil, valf yataklarında . Valf yatakları eğer saha sert ve dayanıklı olan ile değiştirilebilirse problem kalmıyor gibi bir bilgi var bende .

Benim daha önce yazdıklarımı destekleyen yazı sayfanın alttan 2. yazısı.  Adam kısaca problemin egzoz valflerinde olduğunu yakıt yandıktan sonra zaten flashlube un da yandığını söylüyor.

En sondaki yazı da iyi bir gösterge bu arada :)

http://kolayurl.com/1uh

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Almanca olan bölümü ingilizceye çevirdim ve oradaki adamlardan biri benim daha önce başka bir Almandan aldığım bilgiyi teyit etti.

Problem valflerde değil, valf yataklarında . Valf yatakları eğer saha sert ve dayanıklı olan ile değiştirilebilirse problem kalmıyor gibi bir bilgi var bende .

Benim daha önce yazdıklarımı destekleyen yazı sayfanın alttan 2. yazısı.  Adam kısaca problemin egzoz valflerinde olduğunu yakıt yandıktan sonra zaten flashlube un da yandığını söylüyor.

En sondaki yazı da iyi bir gösterge bu arada :)

http://kolayurl.com/1uh

Himm o zaman Basayar'a soralim. Daha sert ve dayanikli valf yatagi kac kurus:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tanesi 25€ dedi Alman amcam . Yani egzoz valfleri için 200€ luk bir işlem ama esas problem onların monte edilmesi.

Tolga da varmıdır bilmiyorum ama valf yatağının montajı için kapakta çakılma işlemi felan gefrekiyormuş.

Anladığım kadarı ile problem oluşunca bu değişimi yapmak şimdi yapmaktan daha mantıklı..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazık falan etmedi bence Burak abi arabasına.Ona yaptığı tasarruf ile rahat rahat biner,Burak abi sadece hafta sonu kullanarak o arabanın motorunda sorun yaratamaz istesede bence.Uzun vadeli kmlerde sorun çıkarsa çıkar.Bu yüzden fazla can sıkmaya değmez kanısındayım:)Şehir içi 180 krş 2000 cc ve otomatik bir araba için nimet bence.Kazasız belasız binelim diyorum....

Herkese de tavsiye ederim:)

Normal şartlarda bir Mazda 6 motoru 800.000-900.000 km gider...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bencede çok iyi yaptın burak lpg ile uzun vadeli düşündün ve artık vavi  birkaç sene daha sende kalması garantilendi...

geçenlerde istanbul-ankara-konya-kütahya-istanbul yaptım bende, genelde çok sakin kullandım ve fazla basmadım ve toplam 350 tl lik benzin aldım ve 1612 km de tekrar fulledim. 1612 km nin 200 civarı şehir içiydi, 300 km kadarında da yol berbattı çok frenleme yaptım (bozuyük-bilecik-otoban arası). zaten yol bilgisayarını da sıfırlayıp testi yaptım ondaki sonuçda 6,6 lt idi..

sadece istanbul-ankara-istanbul yapsam sanırım 6-6,2 gibi bir sonuç çıkardı diye tahmin ediyorum,

burak lpg de sakin kullanımda 150 bin liranın altına düşürebilir belki..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

işin

1. sırrı SABIR

2. sırrı cruise control

6 Lt nasil oluyor da oluyor anlamiyorum Hakan, Ben 7.4 ten asagi dusuremedim benzinde :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla 7.4 te de baya sabretmiştik 90-100 lerde gitmek için :D Bazen acaba sorun bende mi diyorum zira aracın herşeyine baktırıyorum, bakımlarını zamanında yaptırıyorum ama değil 6.2 , 7.0 bile görmüş değilim daha :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

istanbuldan yeni çıkmıştım işte 60 km gibi olmuş, bu benzinle ankaraya girdim yarım deponun altında gösteriyor çizgi, otobanda yol düzgün cruise bozulmadan gidebiliyorsunuz frenleme olmadığı için az yakıyor, verilerde düşük..

img0159au.jpg

img0158a.jpg

img0160a.jpg

img0161a.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...