Jump to content

Vavi Mazda6'ya LPG uygulaması


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Abi muhtemelen kompresyonu ölçtürmüşsünüzdür arabayı alırken.

Kompresyonu ölçemedik Emre. Adamlar motor kapağını delip enjektör bağlantılarını o deliklerden geçirmişler. Kapağı sökmek için enjektör bağlantılarını v.s. de sökmek gerekiyordu. 110 bindeki mazda motorunda kompresyon kaybı ihtimali olmadığı için gerek yok diye düşündüm.

Stepne kapağının üzerinde deponun elektrik bağlantısı gibi soketleri sabitlemişler. Alttan stepneyi alabilmek için o soketleri açmak gerekiyor. Tırnaklı soketler olduğu için sökme-takma zor olmaz ama yine de saçmalamışlar montajda. Arabanın LPG performansı kötü değil ama daha önce de söylediğim gibi benzin/lpg geçişinde ısı ayarı çok düşük tutulmuş gibi çok kısa sürede lpg ye geçiyor. Bu durumda da lpg ye geçişte stop etme durumu oluyor. Muhtemelen enjektör sürelerinin de kontrol edilmesi gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 273
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    97

  • mazdamx-5

    15

  • emredeler

    31

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Bugün MaviAy'a gittim, teste çıktık, tam değerlere bakacaz gaz bitti, gaz aldım laptopın şarjı bitti, az bir fırsatımız vardı orada da kablo temassızlık yaptı :D ama diğer el cihazından ( bak ismini unuttum ) 2500 devirden sonra bir zengin karışım durumu tesbit edilip durum eşitlendi. Bakalım bundan sonra ne olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest metin_4154

Cumartesi günü önce tüpçüye gittim arabanın içinden gaz kokusu geliyor diye bütün bağlantıları kontrol ettiler sorun yok dediler ordan servise geçtim yanan arıza lambası için tüple ilgili olduğunu söylediler lambanın benzinde çalışırken yandığını ve titreme yaptığını söyledim neyse baktılar sorun yok versiyon yüklemesi yaptılar  bakımın fiyatını sordum bujiler dahil 480 tl dediler ama yetişmez diyince ayrıldım.Tam ışıklara geldim benzinden gaza alıyım dedim bi anda araba stop etti.Çalıştırdım doğru tüpçüye geri benzinde sorun yok gaza alınca duruyor.öyleydi böyleydi derken yeni program yükledier ayar yaptılar biraz fazla yakar ama sorunu hallettik dediler.Bide tank ve şamandra kalsın gerisini değişelim 1200 liraya hallederiz dediler.Emre ne diyosun bu fiyata...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest metin_4154

Kompresyonu ölçemedik Emre. Adamlar motor kapağını delip enjektör bağlantılarını o deliklerden geçirmişler. Kapağı sökmek için enjektör bağlantılarını v.s. de sökmek gerekiyordu. 110 bindeki mazda motorunda kompresyon kaybı ihtimali olmadığı için gerek yok diye düşündüm.

Stepne kapağının üzerinde deponun elektrik bağlantısı gibi soketleri sabitlemişler. Alttan stepneyi alabilmek için o soketleri açmak gerekiyor. Tırnaklı soketler olduğu için sökme-takma zor olmaz ama yine de saçmalamışlar montajda. Arabanın LPG performansı kötü değil ama daha önce de söylediğim gibi benzin/lpg geçişinde ısı ayarı çok düşük tutulmuş gibi çok kısa sürede lpg ye geçiyor. Bu durumda da lpg ye geçişte stop etme durumu oluyor. Muhtemelen enjektör sürelerinin de kontrol edilmesi gerekiyor.

Stepne üzerindeki kablonun tüple bi alakası olmadığını öğrendim.Kablo stepne lastiğinin içine yerleştirilmiş boofer ile ilgiliymiş :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Kapanmış konuyu yeniden canlandırmamda bir mahsur yoktur umarım. Ben de yeni aldığım M6'ya LPG taktırayım diyorum ama marka konusunda bu topicte Romano üzerine yoğunlaşılmış ama bizim bir tanıdık Landirenzo takıyor oraya mı gitsem diyorum acaba siz bu konuda ne düşünürsünüz? Bir de daha önce taktıran arkadaşlar hala tavsiye ediyor değil mi? :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce de demiştim, tekrar söylüyorum. Önemli olan montajı yapan ustanın beceri ve tecrübesi.

Yalnız Romano'nun birbirinden bağımsız ve hızlı enjektörleri bir avantaj. Bunların motor girişinin çok yakınına monte edilmesi de performans ve geçiş açısından artı değer katıyor.

Ben bu yüzden tercih etmiştim. Tabii o zaman site üyemiz Emre'nin verdiği tarafsız bilgilerin de çok etkisi oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ortadan girmiş olacağım ama formda okudum da genelde makyajsız 6 lara takıolmış hep tüp. makyajlı kasalarda triptonic vitesli olan da(2006) LPG uygulaması yaptıran var mı? performasntan memnun mu soprun yaşanıyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Selamlar,

2004 model 2300 cc mazda 6 aracıma lpg taktırmak istiyorum ilk tercihim prinsti ancak valf korumayla birlikte 3000 liraya yaklaşan montaj ücreti nedeniyle tercihimi farklı bir markanın lpg kitinden yana kullanmayı düşünüyorum .

Özellikle aracına Romano'nun lpg kitini taktıran arkadaşlar başta olmak üzere aşağıdaki sorularıma vakit ayırıp cevap verebilirseniz sevinirim;

Romanoyu taktırdıktan sonra kaç km yol yaptınız?

Lpg dönüşümü nedeniyle subap yataklarında meydana gelebileceği söylenen sorunları yaşadınız mı? Sizce 2300 cc motor hacminde söz konusu sorunu yaşama riski daha fazla mıdır?

Romanonun belli devirlerin üstünde gaz ile birlikte benzinde kullanacak şekilde ayarlanabildiği biliniyor. Sizce bunun bir nedeni de gaz enjektörlerinin yakıt beslemede yetersiz kalması olabilir mi? Ancak diğer yandan yüksek devirlerde benzinin de püskürtülmesi sübapların aşınmasına olumlu etki sağlayacağı da iddia ediliyor, sizin düşünceniz nedir?

Dönüşümden sonra aracınızda performans kaybı yaşadınız mı?

Romano kitiyle ortalama yakıt tasarrufunuz (% olarak) ne oldu?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kısaca cevaplıyayım ;

1. 23.000 kmdir kullanıyorum

2. Hayır bu problemi yaşamadım. Metin'in Mazda6 70.000 kmye geldiğinde hâlâ yaşamamıştı. Servis bana 100.000 kmdir LPG li olan ve problem yaşamayan Mazda6 olduğunu da söyledi. Bu değerler tamamen kullanıma bağlı

3. Ben şimdiye kadar 6000 devire kadar bir yetmeme görmedim. O karışımı kullanıcı yüksek devirlerde LPG nin kuruluğundan kurtulup benzinin yağlamasından faydalanmak için istiyorlar diye biliyorum.

4. Hayır, bir performans kaybı yaşamadım. Sadece buji ve buji kablolarını değiştirmeden önce bazı teklemeler oluyordu, değiştirince düzeldi

5. Tahmin ediyorum tasarrufum %30-40 arasında. Son fiyatlarla ölçmedim ama 60 TL lik benzin ile en fazla 140-150 km yapabiliyorken 60 TL lik LPG ile en az 220 km yapabiliyorum ama bu değerler 2.0 Mazda6 4 ileri AT şanzıman için. Senin aracın manuel ise 2.3 Lt olmasına rağmen daha iyi değerler yakalayabilirsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Son bir iki depodur bir alarm veriyordu benim sistem. Durduk yerde uzun aralıklı Dıııt......Dıııttt diyor lambaları yanıp sönüyordu. Kontak kapatıp açıncaya kadar da LPG ye geçmiyordu.

Son olarak da depo bitince alarm verirken önce kırmızı ışığı sonra 4 yeşil birden sırası ile yanıp sönüyordu. Sanki daha önce faklı bir şekilde oluyordu diye hatırlıyorum.

Neyse dün ustaya götürüp bir bilgisayara bağlattık , map sensörü ile ilgili bir arıza vermiş. Çıkartıp biraz temizleyip geri taktılar. Biraz test edip tekrar oluşup oluşmadığına bakacağız. Tekrarlarsa değiştirmek gerekebilir dendi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Son bir iki depodur bir alarm veriyordu benim sistem. Durduk yerde uzun aralıklı Dıııt......Dıııttt diyor lambaları yanıp sönüyordu. Kontak kapatıp açıncaya kadar da LPG ye geçmiyordu.

Sorunun sebebi MAP sensörü büyük ihtimalle.  Yani  bu arkadaş ;

map_sensoru.jpg

İşin güzel tarafı arızanın tam da ustanın önünde tekrarlaması oldu :) Böylelikle anlatmaya gerek kalmadan kendi tesbit etti.

Bunun yanında ayarlar tekrar kontrol edildi LFT ve SFT ye bakarak. Aracın çok fakir çalıştığını görünce gerekli düzeltmeleri yapıp daha önce Ömer'in de dediği gibi mümkün olduğunda sıfıra yaklaştırmaya çalıştılar. Bir süre kullanıp bakacağız. İnşallah arıza da tekrarlamaz ayarlar da istediğimiz gibi olmuştur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...