Jump to content

Mazda 6 Hakkında Bilmek İstedikleriniz. Ne Kadar Yakar ? Artıları, Eksileri


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

hehe ben Eskişehir'de Mazda 3 ile 15 lt yakıyorum sizin ki dert yani [emoji1]

 

Eşimde 2009 touring at var.... İstanbul Şehir içi 14,5 lt...

 

Demek ki Skyactive motorlar ile çok büyük ilerleme kaydedilmiş...

 

Ben CX-3 dizel AT nin ne kadar yakacağını merak ediyom..

Ben Lpg de 6.4 ü gördüm. 100-110 arası Ankara-Düzce gidiş dönüş. Ama şehir içi kısa mesafede 14-15 yakıyor. Ben bir ara yazdım olay oldu yakar mı o kadar diye :D Dur kalkta yakıyor meret.

 

Eşimin arabasında 14.5 görünce acaba motorda birşey mi var? dedim

 

2.köprü yolunda  göstergeyi sıfırlayıp 80-90 ile gittiğimde 5,5 - 5,9 değerini elde ettim....

 

demekki motorda birşey yokmuş..   :dua: 

 

Araç gerçekten istanbul trafiğinde 15 litreleri yakıyor... Almak isteyenler bunu baştan göz önüne alsınlar.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaşlar son benzin tüketimi mi paylasayim. Yakıtı hep aynı istasyon ve aynı pompadan alıyorum. Şehir içi tüketim değeridir. 165.00 TL = 420 km... ( Maltepe kapet shell )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Değerli mazdaseverler bende nihayet bir mazda 6 sahibi olarak bu güzel guruba katıldım. mazda alırken beni en çok endişelendiren konu yakıtı idi. 2011 model mazda 6 sport 22.000 km de olan aracımı izmirden mazda yeni bayinden aldım. depoyu doldurup ortalama 94 km hızla 600 km yol yaptım. Ankaraya geldiğimde ortalama yakıt tüketimim 7 lt idi. araç sessizliği verdiği güveni, sessiz motoru, verdiği tepkimeleri ile beni hiç şaşırtmadı. çok keyifli bir yolculuk yaptım. araç geçerken dikiz aynası kenarındaki ikaz uyarı sistemi mükemmel. ışıklandırma mükemmel, ses sistemi mükemmel. daha ne diyim. alacak arkadaşlara öneririm. bagaj kapagının zor açılması şu an gördüğüm aksaklıklardan biri fırsat oldukça aracı kullandıkça bilgilendirmede bulunacağım. araç alırken forumların önemi tartışılmasız etkendir. öğretmenim ve kimseyi yanıltmak istemem. Mazdanın ülkemizde ham ettiği here gelmesi için uğraşacağım Saygılar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkürler İlhan bey. bu güne kadar opel, renault, ford, toyota kullanıcısı idim artık mazda kullanıcısıyım.  sabah olsada okuluma arabamla keyifle gitsem diyorum artık.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkürler İlhan bey. bu güne kadar opel, renault, ford, toyota kullanıcısı idim artık mazda kullanıcısıyım.  sabah olsada okuluma arabamla keyifle gitsem diyorum artık.

 

Cumhur bey tıpkı bende sizin gibi, saydığınız markaları ve hatta daha fazlasını. Bu güne kadar kullanmış bulunmaktayım. Çocukluğumda ki hayalim olan otomobil Mazda 323'tü. Ve aradan geçen yıllardan sonra bu marka ile tanıştım. İyi ki de tanışmışım diyorum her seferinde.

 

Bazen, arada bende niyeti bozup. Mazda 6'ya geçmeyi düşünüyorum. Otomobilimi değiştirecek olsam, yine öncelikli ilk marka tercihim Mazda olacaktır. Oldu da Mazda olmadı diyelim, ozaman Japon kardeşi Subaru olacaktır. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkürler İlhan bey. bu güne kadar opel, renault, ford, toyota kullanıcısı idim artık mazda kullanıcısıyım.  sabah olsada okuluma arabamla keyifle gitsem diyorum artık.

abi artık öğrencilere zayıf vermeye de korkar insan :2funny:  :2funny: güle güle kullanın.bide km yi çok yükseltmeyin sizden sora ben alacam inş :tey:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

birde şunu merak ediyorum 2009 model ve 2011 modelarasında sis farı jant gibi tasarım farklarının haricinde başka bir fark varmı? bir arkadas motor değişmiş yazmıs galiba o ne derece doğru?

ilk modelde herhangi kronik bir kusur varmıydı sağ motor kulağı gibi?

makyajlı modelde bu tip sorunlar giderildi mi bilginiz varmı?

şimdiden teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2011 model mazda 6 beygiri 155 beygirdir motorda çok az bir fark oynama var bu güç ordan sağlanmış lf-dsi motor diye geçer sıkıştırma oranı biraz daha fazladır 11.2...amortisör ve süspansiyonu tamamen 2009 modelinden farklıdır apex sport dur.kronik sorunları 120 km den sonra yüksek ses alması.arka camdan özellikle ani soğuk ve sıcaklık zamanlarında gelen tıkırtı sesi ama geçicidir sanırım bir genleşme sorunu var orada.bagaj kapağının istemsiz açılması bagaj açma düğmesinin sık değişmesi gerekiyor arızalanıyor yani.lastik sensörlerinin çekirdek gibi çıt çıt kırılması lastik değişimlerinde:) çok dikkatşi davransanızda boşuna lastik sensörleri samırım oksitleniyor birkaçyıl sonra ömrü gidiyor yani.malzemesi çok kötü yapılmış olmalı.bu sorunlar 2009 kasasında da 2011 kasasında da var düzeltilme olmamış mazda 6 da.onun haricinde güzel bir konforlu uygun fiyatlı geniş bir orta sınıf D sınıfı araçtır...tavsiye edilir muhakkak..ikinci piyasasıda çok hızlı düştüğü için özellikle 2.el alacaklar için avantajlıdır..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok değerli bilgiler paylaşmıssınız teşekkür ederim.

http://forum.donanimhaber.com/m_35809612/mpage_5/tm.htm

şu linkte mazda 6 için periyodik bakım fiyatları listesi var

10bin bakım=176

20bin bakım=276

30bin bakım=176

40bin bakım=304

önfren diskleri=119

silecek süpürgeleri=23tl

kdv hariç fiyatlar.bu yazanlar doğrumudur?

bunlar hakkında yorumlarınızı veya yetkılı serviste bizzat yaptırdıgınız bakım fiyatlarınıda öğrenebilirmiyim?

teşekkürederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok değerli bilgiler paylaşmıssınız teşekkür ederim.

http://forum.donanimhaber.com/m_35809612/mpage_5/tm.htm

şu linkte mazda 6 için periyodik bakım fiyatları listesi var

10bin bakım=176

20bin bakım=276

30bin bakım=176

40bin bakım=304

önfren diskleri=119

silecek süpürgeleri=23tl

kdv hariç fiyatlar.bu yazanlar doğrumudur?

bunlar hakkında yorumlarınızı veya yetkılı serviste bizzat yaptırdıgınız bakım fiyatlarınıda öğrenebilirmiyim?

teşekkürederim

dikkat ettiyseniz bu fiyatlar 2011 yılına ait forum tarihi eski..standart bakım motor yağı.hava-yağ-polen filtresi değişimi artı işçilik 420 tl den aşası tutmaz bugünkü fiyatlarda..bujiler 160 tl ömrü 60.000 km gider. ben zaten bakımlarını 15.000 km de bir yaptırıyorum.kullanılan motor yağı ömrü 15.000 km gidiyor çünkü...periyodik bakım işçilik 100 tl..motor yağı litresi 24 tl..hava filtre 48 tl..polen filtre 72 tl..ön balata 250 tl...arka balata 170 tl...motor yağı litresi 40 tl x 5...size tavsiyem mazda nın her yıl mazyısda ve aralıkta indirim kampanyası vardır ortalama % 20-25 indirimli olur onu takip etmeniz..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2011den  bu yana %100e yakın zam gelmiş olmalı 2011de kdv dahil 210civarına gelen bakım bugün 420 civarı olmuş.indirim kampanyasını takip etmek mantıklı.hazır bulmuşken sizi yansanayi parça hakkında birkaçsey sorayım.tabiki en doğrusu orj.parçadır ama herzamanda orj.kullanamıyoruz.fren balataları diskleri filtreler farlar bu tarz parçaları yansanayi olarak bulunabilir mi?sonucta ülkemızde az var bu aractan yansanayısi ne derece bulunur merak edıyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda araçların yansayiden almanızı önermem.yetkili servisde orijinal parçaları kullanmanızı tavsiye ederim.1998 den beri mazda kullanıyorum deneyimlerimle sabitdir yani bu..çok başım ağrıdı orijinal olmayan parçalarda...hele ki mazda 6 gibi seri hızlı performanslı bir araca yan sanayi heleki fren balata yürür aksam gibi ürünlerin kullanılmasını kesinlikle tavsiye etmem..2009-2010 modelini tavsiye ederim fiyatları daha uygundur ikinci elde..sonuçta 40-42 bin tl fiyatında bir araç çok pahalı değil kalitesine konforuna göre..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

esasen abim için sorusturuyorum.kendısı evlı 1 cocuklu suan clıo kullanıyor bndeki mazdayıda cok beğeniyor.o yüzden hem daha geniş hem otomatik ve uygun fiyata düşük kmli bulabileceği için mazda6 istiyor.fakat benimde pek bir bilgim yok mazda6 konusunda makyajlı olan 2011ler daha doğru tercih olmaz mı sizce?


birde yansanayi kullanmayı tabiki kimse istemez ama 2011 fiyatlarında ön amortisör için 450tl gibi birsey yazıyor gelen zammıda düşünsek ve çift olarak değiştirmek istesek 2 amortısör 2bin tl ye yakın çıkınca istemesede insan yansanyiye mecbur kalıyor kanımca.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

servos dışında araç yaptırmaya özellikle mazda gibi bir araçta karşıyım. parçaları bir avensisten bakımları da dahil ucuz. bir 100 tl daha aşağı olacak diye dışarıda yaptırmak bench çok uygun değil. notu bol bir öğretmenim. bu yüzden aracı öğrencilerimde kendi araçları gibi benimsediler. girdiğim her sınıfta mazdanın farklı bir araç olduğunu anlatıyorum. umarım mazda sever sayısını artırabiliriz. bir arkadaşım auras kullanıcısı aracı kullandı ve"hocam aracımdan soğuttunuz beni" dedi. ben aracımı çok seviyorum. inanın bu gün yarım araç sığacak bir yer kaldı dire aracıma zarar verirler diye farklı bir yere park ettim. bu aracı ne kadar benimsediğimin göstergesi. yakıt şehir içinde Ankarada trafik var tabi 10 lt leri buluyor. tüp takılıyor mu tam bilmiyorum ama yıllık yaklaşık 7000 km yol yapıyorum ve tüp taktırmayı düşünmüyorum. araç geçerken uyarı sistemi, 19 inç jantlar, start stop, artırılmış motor gücü, % 10 düşürülmüş yakıt tasarrufu, 2010 modeled olmayan bildiğim özellikler.kasko bedelinin 10.000 tl gibi altında alınıp satılması ikinci el araç alacaklar için bench büyük avantaj. kesinlikle maze 6 audiden bile önce önereceğim araçtır. Audi A4 ün içinde kendimi bu kadar iyi hissedemedim. zamanla daha çok şey öğreneceğim gibi. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

servos dışında araç yaptırmaya özellikle mazda gibi bir araçta karşıyım. parçaları bir avensisten bakımları da dahil ucuz. bir 100 tl daha aşağı olacak diye dışarıda yaptırmak bench çok uygun değil. notu bol bir öğretmenim. bu yüzden aracı öğrencilerimde kendi araçları gibi benimsediler. girdiğim her sınıfta mazdanın farklı bir araç olduğunu anlatıyorum. umarım mazda sever sayısını artırabiliriz. bir arkadaşım auras kullanıcısı aracı kullandı ve"hocam aracımdan soğuttunuz beni" dedi. ben aracımı çok seviyorum. inanın bu gün yarım araç sığacak bir yer kaldı dire aracıma zarar verirler diye farklı bir yere park ettim. bu aracı ne kadar benimsediğimin göstergesi. yakıt şehir içinde Ankarada trafik var tabi 10 lt leri buluyor. tüp takılıyor mu tam bilmiyorum ama yıllık yaklaşık 7000 km yol yapıyorum ve tüp taktırmayı düşünmüyorum. araç geçerken uyarı sistemi, 19 inç jantlar, start stop, artırılmış motor gücü, % 10 düşürülmüş yakıt tasarrufu, 2010 modeled olmayan bildiğim özellikler.kasko bedelinin 10.000 tl gibi altında alınıp satılması ikinci el araç alacaklar için bench büyük avantaj. kesinlikle maze 6 audiden bile önce önereceğim araçtır. Audi A4 ün içinde kendimi bu kadar iyi hissedemedim. zamanla daha çok şey öğreneceğim gibi.

Allah güle güle binmeyi nasip etsin inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Değerli mazdaseverler bende nihayet bir mazda 6 sahibi olarak bu güzel guruba katıldım. mazda alırken beni en çok endişelendiren konu yakıtı idi. 2011 model mazda 6 sport 22.000 km de olan aracımı izmirden mazda yeni bayinden aldım. depoyu doldurup ortalama 94 km hızla 600 km yol yaptım. Ankaraya geldiğimde ortalama yakıt tüketimim 7 lt idi. araç sessizliği verdiği güveni, sessiz motoru, verdiği tepkimeleri ile beni hiç şaşırtmadı. çok keyifli bir yolculuk yaptım. araç geçerken dikiz aynası kenarındaki ikaz uyarı sistemi mükemmel. ışıklandırma mükemmel, ses sistemi mükemmel. daha ne diyim. alacak arkadaşlara öneririm. bagaj kapagının zor açılması şu an gördüğüm aksaklıklardan biri fırsat oldukça aracı kullandıkça bilgilendirmede bulunacağım. araç alırken forumların önemi tartışılmasız etkendir. öğretmenim ve kimseyi yanıltmak istemem. Mazdanın ülkemizde ham ettiği here gelmesi için uğraşacağım Saygılar.

Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun, güle güle, kazasız, iyi günlerde kullanın :) . O arabayı biliyorum çok güzel bir araba, Yeni Mazda' ya gidip gelirken bir kaç sefer görüp incelemiştim :)

İlk sahibi olan yaşlı bir amcanın arabasıymış, amca vefat etmiş, mirasçılarıda hiç kullanmadan satıyorlar diye duydum, amca yaşıyorken arabaya çok iyi bakmış çok temiz neredeyse sıfır gibi bir arabaydı. Zaten showroom da sıfırların yanında duruyordu araba . Lastikleri bile yeni gibiydi Dunlop'tu, arabada en ufak çizik bile yok, Nazar değmesin   :nazar:   :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

esasen abim için sorusturuyorum.kendısı evlı 1 cocuklu suan clıo kullanıyor bndeki mazdayıda cok beğeniyor.o yüzden hem daha geniş hem otomatik ve uygun fiyata düşük kmli bulabileceği için mazda6 istiyor.fakat benimde pek bir bilgim yok mazda6 konusunda makyajlı olan 2011ler daha doğru tercih olmaz mı sizce?

birde yansanayi kullanmayı tabiki kimse istemez ama 2011 fiyatlarında ön amortisör için 450tl gibi birsey yazıyor gelen zammıda düşünsek ve çift olarak değiştirmek istesek 2 amortısör 2bin tl ye yakın çıkınca istemesede insan yansanyiye mecbur kalıyor kanımca.

Mazda 6' larda hele ki 2. nesilde neredeyse hiç bir parçanın yan sanayisi yok, belki birkaç parça vardır kesin konuşmayayım. Mesela amortisör örneği vermişsiniz, bir araba normal şekilde, iyi bir sürücü tarafından kullanılıyor ise ömrü boyunca kaç defa amortisöre ihtiyaç duyar ki, o ihtiyaç duyduğu anda da bir defaya mahsus o masrafı yapmaya değer, çünkü takılan parça ömürlük bir parça.

 

Mesela benim aracımda önceki sahibi sürekli arka tekerlekleri kullanarak kaldırıma çıkıp park etmiş, bu yüzden arka tekerlek bilyelerini bozmuş, yolda giderken ses yapıyorlardı. Yetkili serviste söktürdüm üzerlerinde Ford Motor Company yazıyordu ama hiç bir ford modelinin bilyesi ile aynı değillerdi. Büyük ihtimal Ford Mazda 6 için özel üretiyor o bilyeleri, çok ağır, kalın ve bir kaç derece açılı şekilde duran lastiğin içe basmasını sağlayan (mercedes' lerdekine benzer) özellikli bilyeler, yetkili servisten sipariş ettik 2 adet arka tekerlek bilyesi 2000 TL gibi bir rakam tuttu ama araba çok sağlıklı ve sessiz oldu :) , pahalıymış falan diye hiç düşünmedim çünkü ömürlük parçalar bunlar, ve gelen parçalar gerçekten kaliteli parçalar, normal şekilde kullanan, benim gibi elinden geldiğince dikkatli kullanan birisinin elinde on binlerce km boyunca bir daha bilye gerekmez  :nazar::).

 

Her marka araçta ömürlük parçalar pahalıdır, şimdi aracın ömrü boyunca 1-2 sefer değişmesi gerekebilecek büyük ve pahalı parçaları konuşarak şu marka aracın bakımı pahalı, orjinal parçaları pahalı diye birşey söylemek haksızlık olur, diğer hangi markaya bakarsanız bakın aynı, hatta daha da yüksek rakamlarla karşılaşırsınız. Diğer markaların aynı segmentte ki araçları ile kıyaslandığında Mazda bakım ve parça olarak makul fiyatlara sahip. Kısacası korkulacak birşey yok, endişeye gerek yok :),  gönül rahatlığı ile Mazda 6 'yı tercih edebilirsiniz :) .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.mazda 3 yeni almaya karar vermiştim. o da güzel bir araçtı ama 2 çocuk babası olarak daha büyük bir araca ihtiyacım olduğundan hemde kendi sınıfındaki araçlara göre çok daha makul fiyatlarda olmasından mazda 6 ya karar verdim. iyiki almışım diyorum. Her şey gönlünüzce olsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...