Jump to content

Mazda 6 Hakkında Bilmek İstedikleriniz. Ne Kadar Yakar ? Artıları, Eksileri


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Değerli mazdaseverler bende nihayet bir mazda 6 sahibi olarak bu güzel guruba katıldım. mazda alırken beni en çok endişelendiren konu yakıtı idi. 2011 model mazda 6 sport 22.000 km de olan aracımı izmirden mazda yeni bayinden aldım. depoyu doldurup ortalama 94 km hızla 600 km yol yaptım. Ankaraya geldiğimde ortalama yakıt tüketimim 7 lt idi. araç sessizliği verdiği güveni, sessiz motoru, verdiği tepkimeleri ile beni hiç şaşırtmadı. çok keyifli bir yolculuk yaptım. araç geçerken dikiz aynası kenarındaki ikaz uyarı sistemi mükemmel. ışıklandırma mükemmel, ses sistemi mükemmel. daha ne diyim. alacak arkadaşlara öneririm. bagaj kapagının zor açılması şu an gördüğüm aksaklıklardan biri fırsat oldukça aracı kullandıkça bilgilendirmede bulunacağım. araç alırken forumların önemi tartışılmasız etkendir. öğretmenim ve kimseyi yanıltmak istemem. Mazdanın ülkemizde ham ettiği here gelmesi için uğraşacağım Saygılar.

 

 

Kazasız...Belasız sürüşler... 

Bu araçta en güzel şey; Bir yere park ettiğinde mazda demen yeterli  O0   Çünkü birtek sende var  :tey:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2.nesil 6 serisinin yol tutuş dinamikleri hakkında söylenmesi gereken, ve takdir edilmesi gereken detaylarını anlatmaya çalışacağım :) , Bu yazıyı uzun zamandır yazmak istiyordum :) ,kısmet bugüneymiş.

 

2. Nesil Mazda 6 'da , direksiyonuna ilk oturduğum andan itibaren ilk dikkatimi çeken ve en çok beğendiğim özelliği;

viraj alma kabiliyeti , arabanın " limitleri çok yüksek " , yana yatmıyor, çizgisini bozmuyor, her virajda sanki yola yapışmış gibi bir his veriyor, rayda gidiyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz.

Keskin virajlara girerken bile bazen çok az frene dokunuyorum, bazen hiç fren yapmıyorum, bazende frene biraz basıp viraja girdikten sonra virajın içinde gaza basıp hızlanıyorum.

 

D sınıfı bir aile aracı için, fiyatının ve sınıfının çok üzerinde bir mühendisliğe sahip, virajlarda sanki bir spor araç gibi davranıyor. Sürüş tepkileri ve yetenekleri Mazda 6'nın spor araç gibi tasarlandığını gösterir nitelikte.

 

Gövdenin esnememesi de önemli bir etken şase oldukça sert. Arka amortisörler tam bağımsız ve arka amortisör sistemi gövdeye çok noktadan bağlantılı, ayrıca bağlanma şekli detaylı ve ayrınıtılı olarak tasarlanmış.

Son olarak da arka tekerleklerin bilyeleri, porya ile bütün, çok kalın ve (mercedes'ler) deki gibi lastiğin içe doğru basmasını sağlayacak şekilde bir kaç derece açılı duran bilyeler.

 

Şasenin tasarımı en büyük etken ancak amortisörlerin de yol tutma yeteneğine katkısı oldukça büyük. 

 

Örneğin; başka bir aracın bagajını açıp, bagaj kilidi hizasından yere doğru bastırarak esnetmeye çalıştığınızda esner, yaylanır veya kapısını açıp tavan kısmından ileri geri ittirirseniz sağa sola esner, yaylanır, Mazda 6'nın amortisörleri sert ve çok iyi ayarlanmış kaliteli amortisörler, bahsettiğim yöntemlerle arabayı sağa sola yukarı aşağı hiç bir yöne esnetemiyorsunuz ve hiç yaylanmıyor, ilk başta inanamayıp nasıl yani hiç mi esnemiyor diye düşünerek diğer araçlara uyguladığınız kuvvetin 2-3 kat fazlası ile çok fazla kuvvetle bastırırsanız, çok az eziliyor ama çok az, ve hiç yaylanmadan öylece duruyor, çok gergin ve sportif amortisörleri var. 

 

Amortisörler öyle güzel ayarlanmış ki bu gerginliklerine ve bu sertliklerine rağmen yolda giderken konfora olumsuz bir etkisi yok, yumuşak ve kalın yanaklı lastiklerle kullanılır ise oldukça yeterli konforu sunuyor.

 

Bu arabayla viraj dönmek tam bir keyif :D, bazı keskin virajlara fren yapmadan giriyorum, çizgisi bozulmuyor, ne arkadan, nede önden savrulmuyor, direksiyona yapışıp sağlı sollu virajlara dalmak çok keyifli, sanki raylarda dönüyor gibi . 

Virajlara o kadar sert girmeme rağmen şimdiye kadar ESP' yi hiç devreye sokamadım, kaygan asfaltlı inişli kavşaklarda bile ESP devreye girmedi, kaydıramadım arkasını :D , çok da tehlike yaratmak istemediğim için zorlamadım daha fazla, kaymıyor işte diyip tadında bıraktım :D

 

Diğer araçlarla fren yaparak dönülebilen veya 40-50 kilometre ile dönülebilen virajlarda Mazda 6 ile 70-80 kilometreyle dönsem bile hiç tedirgin etmiyor, yana yatmıyor, direksiyon çok oturaklı ve hassas, arabayı çizgisine oturtuğunuz zaman, viraj içinde bile gaza basıp hızlanma yapmak mümkün.

 

Direksiyon ile şasenin uyumu harika, direksiyonun tepkileri, hassaslığı, ağırlığı, arabayı virajlarda yönlendirmesi çok iyi , direksiyon arabayla bir bütün gibi çalışıyor, tam anlamıyla arabayı hissediyorsunuz, arabayla bütünleşmenizi sağlıyor. 

 

Bu rayda gitme etkisi sürücü için çok güzel, çok keyifli  ama yolcular için aynı şeyi söyleyemeyeceğim, içeride her birisi sağa sola savruluyorlar :D , yada cama, kapıya yapışıyorlar :D , merkez kaç kuvveti, G kuvveti yolcular üzerinde etkili oluyor :D .  

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende sizin gibi 2.nesil bir mazda 6 kullanıcısı olarak söylediklerinize tamamen katılıyorum. Ve bir tikta benden olsun deyip motorun özellikle 5000 RPM den sonra çıkarmaya başladığı o sportif sesin insana ayrı bir zevk verdiğini de ayrıca belirtmek isterim...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2.nesil 6 serisinin yol tutuş dinamikleri hakkında söylenmesi gereken, ve takdir edilmesi gereken detaylarını anlatmaya çalışacağım :) , Bu yazıyı uzun zamandır yazmak istiyordum :) ,kısmet bugüneymiş.

 

2. Nesil Mazda 6 'da , direksiyonuna ilk oturduğum andan itibaren ilk dikkatimi çeken ve en çok beğendiğim özelliği;

viraj alma kabiliyeti , arabanın " limitleri çok yüksek " , yana yatmıyor, çizgisini bozmuyor, her virajda sanki yola yapışmış gibi bir his veriyor, rayda gidiyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz.

Keskin virajlara girerken bile bazen çok az frene dokunuyorum, bazen hiç fren yapmıyorum, bazende frene biraz basıp viraja girdikten sonra virajın içinde gaza basıp hızlanıyorum.

 

D sınıfı bir aile aracı için, fiyatının ve sınıfının çok üzerinde bir mühendisliğe sahip, virajlarda sanki bir spor araç gibi davranıyor. Sürüş tepkileri ve yetenekleri Mazda 6'nın spor araç gibi tasarlandığını gösterir nitelikte.

 

Gövdenin esnememesi de önemli bir etken şase oldukça sert. Arka amortisörler tam bağımsız ve arka amortisör sistemi gövdeye çok noktadan bağlantılı, ayrıca bağlanma şekli detaylı ve ayrınıtılı olarak tasarlanmış.

Son olarak da arka tekerleklerin bilyeleri, porya ile bütün, çok kalın ve (mercedes'ler) deki gibi lastiğin içe doğru basmasını sağlayacak şekilde bir kaç derece açılı duran bilyeler.

 

Şasenin tasarımı en büyük etken ancak amortisörlerin de yol tutma yeteneğine katkısı oldukça büyük. 

 

Örneğin; başka bir aracın bagajını açıp, bagaj kilidi hizasından yere doğru bastırarak esnetmeye çalıştığınızda esner, yaylanır veya kapısını açıp tavan kısmından ileri geri ittirirseniz sağa sola esner, yaylanır, Mazda 6'nın amortisörleri sert ve çok iyi ayarlanmış kaliteli amortisörler, bahsettiğim yöntemlerle arabayı sağa sola yukarı aşağı hiç bir yöne esnetemiyorsunuz ve hiç yaylanmıyor, ilk başta inanamayıp nasıl yani hiç mi esnemiyor diye düşünerek diğer araçlara uyguladığınız kuvvetin 2-3 kat fazlası ile çok fazla kuvvetle bastırırsanız, çok az eziliyor ama çok az, ve hiç yaylanmadan öylece duruyor, çok gergin ve sportif amortisörleri var. 

 

Amortisörler öyle güzel ayarlanmış ki bu gerginliklerine ve bu sertliklerine rağmen yolda giderken konfora olumsuz bir etkisi yok, yumuşak ve kalın yanaklı lastiklerle kullanılır ise oldukça yeterli konforu sunuyor.

 

Bu arabayla viraj dönmek tam bir keyif :D, bazı keskin virajlara fren yapmadan giriyorum, çizgisi bozulmuyor, ne arkadan, nede önden savrulmuyor, direksiyona yapışıp sağlı sollu virajlara dalmak çok keyifli, sanki raylarda dönüyor gibi . 

Virajlara o kadar sert girmeme rağmen şimdiye kadar ESP' yi hiç devreye sokamadım, kaygan asfaltlı inişli kavşaklarda bile ESP devreye girmedi, kaydıramadım arkasını :D , çok da tehlike yaratmak istemediğim için zorlamadım daha fazla, kaymıyor işte diyip tadında bıraktım :D

 

Diğer araçlarla fren yaparak dönülebilen veya 40-50 kilometre ile dönülebilen virajlarda Mazda 6 ile 70-80 kilometreyle dönsem bile hiç tedirgin etmiyor, yana yatmıyor, direksiyon çok oturaklı ve hassas, arabayı çizgisine oturtuğunuz zaman, viraj içinde bile gaza basıp hızlanma yapmak mümkün.

 

Direksiyon ile şasenin uyumu harika, direksiyonun tepkileri, hassaslığı, ağırlığı, arabayı virajlarda yönlendirmesi çok iyi , direksiyon arabayla bir bütün gibi çalışıyor, tam anlamıyla arabayı hissediyorsunuz, arabayla bütünleşmenizi sağlıyor. 

 

Bu rayda gitme etkisi sürücü için çok güzel, çok keyifli  ama yolcular için aynı şeyi söyleyemeyeceğim, içeride her birisi sağa sola savruluyorlar :D , yada cama, kapıya yapışıyorlar :D , merkez kaç kuvveti, G kuvveti yolcular üzerinde etkili oluyor :D .  

 

 

Bende sizin gibi 2.nesil bir mazda 6 kullanıcısı olarak söylediklerinize tamamen katılıyorum. Ve bir tikta benden olsun deyip motorun özellikle 5000 RPM den sonra çıkarmaya başladığı o sportif sesin insana ayrı bir zevk verdiğini de ayrıca belirtmek isterim...

 

vicdanınız yok mu sizin? alamayan adamlara bunlar anlatılır mı?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende sizin gibi 2.nesil bir mazda 6 kullanıcısı olarak söylediklerinize tamamen katılıyorum. Ve bir tikta benden olsun deyip motorun özellikle 5000 RPM den sonra çıkarmaya başladığı o sportif sesin insana ayrı bir zevk verdiğini de ayrıca belirtmek isterim...

 

 

 

yurtdışı forumlarından  mazda 6 airbox mod  diye araştırın,    

aracınızın gerçek sesinin en fazla %20 sini duyduğunuzu farkedeksiniz.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

esasen abim için sorusturuyorum.kendısı evlı 1 cocuklu suan clıo kullanıyor bndeki mazdayıda cok beğeniyor.o yüzden hem daha geniş hem otomatik ve uygun fiyata düşük kmli bulabileceği için mazda6 istiyor.fakat benimde pek bir bilgim yok mazda6 konusunda makyajlı olan 2011ler daha doğru tercih olmaz mı sizce?

birde yansanayi kullanmayı tabiki kimse istemez ama 2011 fiyatlarında ön amortisör için 450tl gibi birsey yazıyor gelen zammıda düşünsek ve çift olarak değiştirmek istesek 2 amortısör 2bin tl ye yakın çıkınca istemesede insan yansanyiye mecbur kalıyor kanımca.

 

Çift olarak 450 tl dir.... Mayıs ta %20 civarı indirim var.... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sa.. Arkadaşlar 2011 mazdam la 1 haftadır beraberim şehir içi 11lt sehir dışı 7.9 gördüm çok sert kullanımlarda 15 16 sonu yok gibi.. Ama hakkını da veriyor yani..... Düz yol 100 sabitlemede 6,5 yapıcak izlenim var.. El gazıyla gitmenin yakıt tasarrufu yaptığı da kesin bence.. (sehirdışı) olması lazım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Evet çoğunlukla o değerler oluyor şehiriçinde. Şehirdışı dediğiniz gibi daha da düşecektir. 1. Nesil 4 ileri şanzımanlı Mazda6 da Istanbul - Mersin arası 7.4 yakalamıştım. 5 ileri ve daha yeni motorun 7 altına düşeceğini düşünüyorum ben de. Tabii sabredebilirseniz :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler.. Bugün karma net ölçüm yapmış oldum full depo 105 km yol yaptıktan sonra 43 tl yakıt eksilmiş bursa İnegöl arası 45 km 100 sabitlemeyle (çıkış ve inişleriyle aynı hızda sabırla) İnegöl içi 5 km civarı dur kalk, dönüş te 100 160 arası bursa içi dur kalk 105 km toplamda yaptım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1500kg ağırlığında tork konvertörlü tüm araçlar buna yakın yakıt tüketecektir..

140hp dizel passatlar da güç olarak geride kalmakla birlikte sizinle aynı şartlarda 6.5 litre mazottan aşağı yakmayacaktır.

DSG yerine tork konvertör olsa bu rakam 7.2 lere gelebilir.

 

156hp C180Kmprsr   aynı şartlarda 10,5 litre 

156hp C180 turbo 8 litre den az asla yakmaz.

 

araçlar çok yakmıyor da, yakıt pahalı malesef.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

105 km - 43 TL yani 9.3 civarı mı yaktınız ? Yola çıkmadan önce yol bilgisayarını sıfırlasaydınız keşke, yol bilgisayarı ortalama ne gösteriyordu ? Bana bu km için biraz fazla geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sıfırladım km 105 ortalama 8.7 yazdı yol bilgisayarı... 43 tl yakıt eksilmiş.. Buji ve filtreleri değiştirmeyi düşünüyorum biraz dağa etki yapabilir mi sizce.... Ayrıca devamlı sakin kullansaydım dağa düşebilirdi dönüşte 45 km yolu limitleri zorladım hatta dizel 250 mersedesle önlü arkalı geldik..

Aslında 10 litre altında kaldıktan sonra yakın bence gayet iyi spor kasa araç en önemlisi çift eksozlu araç kullanıyorsunuz.. En çok hoşuma gidende.. Yolda bir araçla güç.gösterisi yaptığınızda peşinizden gelmeye cesaret edemiyorlar.. Arkadaki eksozların ihtişamımı nedir bilmiyorum artık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yol bilgisayarı yanıltıyor en sağlıklı ölçüm full depo 100 km civarı kullanım ve tekrar depo dolumu alınan yakıtın bedeli.. Net ölçümdür.. Düz yolda 100 sabit hızda yol bilgisayarı 6 litrede yazdı rampa yukarı 16 lt de yazdı anlık tüketimde..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Sakin kullanımla sehiriçi 9 lt civarında yakıt tüketimi şehirdışı videoda anlık tüketim olarak görüyorsunuz çıkış iniş ve düz yol aracı 100 km hız ile götürmeyi başarırsanız 6.5 yakıt ortalaması var 120 ve üzeri 8.3 ortalamayla 180 km lik Seyehat bitti...videodaki değerler 15 dk sakin kullanımla elde edildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...