Jump to content

Mazda 323 - LPG de Tekleme Ortak Konu


Lupara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

benim araç 98 model z5 motor practica; buna göre şöyle 2 buji tertibi buldum acaba hangisi nerden bilicem?

323 BA Fgst 500001 --> 4 1.5 65 Z5 16V Cat. BKR6E-11 (V‑Line 14) LPG 1 Detaylar

323 BA Fgst 100001--> 4 1.5 65 09.1994 - ... Z5 Cat. BKR5E-11 (V‑Line 33) LPG 1 Detaylar

Sanki birinci daha yakın gibi keza bu arabadan piyasada sadece 1997 ve  98 model var diye biliyorum.

Lpg deki tekleme bence tamamen ateşlemeyle alakalı keza devir aralığına göre ortaya çıkan sorunu başka bişeyle açıklamak zor. Lpg takılırken önce sen bi git buji ve kablollarını değiş diye boşa söylemiyorlar. Distribütörlü araçlarda bence tevzi makarasının ve distrübütör kapağınında önemi büyük.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim araç 98 model z5 motor practica; buna göre şöyle 2 buji tertibi buldum acaba hangisi nerden bilicem?

323 BA Fgst 500001 --> 4 1.5 65 Z5 16V Cat. BKR6E-11 (V‑Line 14) LPG 1 Detaylar

323 BA Fgst 100001--> 4 1.5 65 09.1994 - ... Z5 Cat. BKR5E-11 (V‑Line 33) LPG 1 Detaylar

Sanki birinci daha yakın gibi keza bu arabadan piyasada sadece 1997 ve  98 model var diye biliyorum.

Lpg deki tekleme bence tamamen ateşlemeyle alakalı keza devir aralığına göre ortaya çıkan sorunu başka bişeyle açıklamak zor. Lpg takılırken önce sen bi git buji ve kablollarını değiş diye boşa söylemiyorlar. Distribütörlü araçlarda bence tevzi makarasının ve distrübütör kapağınında önemi büyük.

Senin practikada böyle bir sorun olmaz. Yani tekleme senin aracının motorunda bizim araçlardaki ile aynı olmaz. Bizim araçların motorları ile sizinkiler farklı. Bu tekleme olayı tamamen lpg kiti ile alakalı bir durum ben buna kanaat getirdim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Korkarım bu doğru değil hocam bende yaşadım bu sorunu hatta araç otomatikse bu daha büyük bir bela çünkü araba gerekli torku üretemediğinden şanzımanda da sorun çıkartıyor. Yeni bir araç alsam bi daha lpg takmam, uzun vadede lpg ile ortaya çıkan sorunlar getirdiği kardan kesinlikle ama kesinlikle fazlaya maloluyor. Bir süre sonra tekleme yok rolanti dengesizliği veya lpg de patlatma yapma bir çok arkadaşta görülen müzmin sorunlar haline geliyor. Karbiratörlü eski düzenlerde bu sıkıntılar ekseri daha az veya daha kolay halledilebilen tarzda oluyor o kadar, bu benim gözlemim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Silkeleme sorunu kit ile alakalı değil...

99 1,5 mazda 323, atiker

99 1,8 mazda 323 milano

yine aynı kasalarda kullanılan brc ve lovatolarda da yaşandı ve hep aynı şekilde 2bin ile 3bin arası. Benim milanoda kullandığım enjektörler piyasadaki en hızlı ms ye sahip olanlardı onda da yaşandı, bir alt enjektörde de.

96 lantis otomatik, tartarini, herhangi bir problem yaşamadık

98 323 1,8 milano, sorun yaşanmadı, tekleme vardı ama gaz kelebeğimiz lpg takmadan once problemliydi.

2004 mazda 3 at, atiker, sorun yaşanmadı

2005 mazda3 at, atiker, sorun yaşanmadı

2002 Vaneo AT, Milano, sorun yaşanmadı

karbratörlüleri yazmıyorum buraya özellikle...

LPG arabayı öldürür lafına katılamıyorum, zira binlerce kilometre yaptık hiç birisinde motor indirmedik. ama 323 99 serilerde olan silkelemeninde kitlerden kaynaklandığına inanmıyorum, her markada aynı sorun yaşandı, muhtemelen aracın yapısı ile alakalı. çok ince bir ayarla giderdik defalarca...

hocam bayramdan sonra istanbula taşınıyorum. Bendeki şu teklemeyi gidermek için birgün buluşalım. Gereken ayarı yaptıralım olurmu. Şehir dışı az yakıyor ama şehir içi enson dün gaz koydum 0.345 kuruş yaktı. Benzinle kullansam şehir içi daha az yakar :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

geçen lpg ciye gittim adam teklemeyi buji tırnaklarını 60 a ayarla düzelir dedi. Hiç böyle bir durumla karşılaşan varmı ?

60 yapsam iyimi olur kötümü olur

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

bendeki sorun farklıydı Metin ve dün akşam siz gelmeden önce çözdüm ben o problemi. buji kablolarından bir tanesi distrübitör tarafında küf yapmış içeriden. akşam köye gidip gelirken falan test ettim, yapmadı bir daha.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçen lpg ciye gittim adam teklemeyi buji tırnaklarını 60 a ayarla düzelir dedi. Hiç böyle bir durumla karşılaşan varmı ?

60 yapsam iyimi olur kötümü olur

60 yaparsanız benzinde üst devirlerde yürümez,kasılır araç..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçen lpg ciye gittim adam teklemeyi buji tırnaklarını 60 a ayarla düzelir dedi. Hiç böyle bir durumla karşılaşan varmı ?

60 yapsam iyimi olur kötümü olur

ben bu konuda daha öncede yazdım aynı sorunu aracımda yaşadım birinin tavsiyesi üzerinde buji tırnak aralığını sentil ile 60 a düşürdüm şuan teklemeden eser yok benzinde de herhangi problem yok düşünmeden deneyin kaybedecek bişeyiniz yok begenmezseniz tekrar söküp orjinal tırnak aralıgına geri cevirirsiniz yani 80 kolay gelsin
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

istanbula taşındım bana şu tekleme olayında yardımcı olacak yokmu.

Birşey dkkatimi çekti. Aracım full depo iken tekleme azalıyor depo boşaldıkça tekleme çoğalıyor. acaba depodaki basıncı arttıran bir ayar yokmu.

Bence enjektörlere gelen lpg nin basıncını yükseltelim tekleme sorunu çözülür gibi geliyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

favori içeceğimiz.yada milli içecek oldu artık bizim için :D  buluşma denince akla nedir nedir hemen onun adı gelir :2funny: :2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İyi akşamlar arkadaşlar. Bu tekleme olayı malesef benim 99 model 323 1.5 glx tede var. Pazartesi günü voltran marka lpg tesisatını servisine götürdüm. Bütün viteslerde tekleme var ve  fazla yakıyor diye durumu anlattım. Aldı eline laptobu bir iki ayar yaptı. Düzelmesi lazım yoksa 280 liraya enjeksiyonu değiştiririz dedi. Arıza aynen devam tabi. Başka bi yere götürdük arabaya baktı hiçbişey gözükmüyor dedi buji vb sağlam yeni dedi.  İstiyorsan 260 liraya bobinlerden birini değiştiririz ama sağlam gözüküyor bobin dedi. Durum böyle ne yapacağımı bilmiyorum sizce bu enjeksiyon bobinlerini değiştirmek sorunu çözer mi, işin kötüsü şehirdışı araç 23 kuruştan aşağı yakmıyor. Yardımlarınızı bekliyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İyi akşamlar arkadaşlar. Bu tekleme olayı malesef benim 99 model 323 1.5 glx tede var. Pazartesi günü voltran marka lpg tesisatını servisine götürdüm. Bütün viteslerde tekleme var ve  fazla yakıyor diye durumu anlattım. Aldı eline laptobu bir iki ayar yaptı. Düzelmesi lazım yoksa 280 liraya enjeksiyonu değiştiririz dedi. Arıza aynen devam tabi. Başka bi yere götürdük arabaya baktı hiçbişey gözükmüyor dedi buji vb sağlam yeni dedi.  İstiyorsan 260 liraya bobinlerden birini değiştiririz ama sağlam gözüküyor bobin dedi. Durum böyle ne yapacağımı bilmiyorum sizce bu enjeksiyon bobinlerini değiştirmek sorunu çözer mi, işin kötüsü şehirdışı araç 23 kuruştan aşağı yakmıyor. Yardımlarınızı bekliyorum...

Kendi sorumu kendim cevaplayayım. Bujiler değişti, enjektörler değişti. Şimdi şükür tekleme az, ve yakıt tüketimi 18 kuruşa düştü. Saygı ve sevgilerimle...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sabah bu konudaki çoğu mesajı okudum,zira bendede aynı problem vardı..

Araç 2000 model,lovato marka tüp var..Eski sayılabilicek bir sistem var üzerinde,2006 yılında takılmıştı tüp sanırım..

Neyse konumuza gelirsek, aracımın ısı müşürü ile ilgili problemi vardı..asıl amacım bunu yaptırmaya gitmekti, ama yaklaşık 2 haftadır 2800-3000dd arası kesilme/tekleme yaptığını hissediyordum.. öncedende sıkça olan birşeydi bu fakat çok uzun zamandır yapmıyordu..

Bujilerimi en son ne zaman değiştirdiğimi hatırlamıyordum ama ateşlemeyi geç yapıyor gibiydi, nitekim bujileri söktüğümüzde kömür gibi olmuşlardı..gittim yenileri aldım, ısı müşürünü değiştirdik, ayarda kontrol edildi..

Sonuç olarak eve gelene kadar 2. ve 3. viteste 2000-3500 devir aralığında çok kez denedim ve o kesikliği yapmadı..Bendeki sorun sanırım bujilerle ilgiliydi ve değiştirince şimdilik o sorun ortadan kalktı...

Bujilerde NGK R serisi,4 tanesi 15 tl..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...