Jump to content

Mazda 323 - LPG de Tekleme Ortak Konu


Lupara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest sistempro

Geçmiş olsun, bilgi için teşekkürler...

Eğer yapılmadıysa; şu haliyle buji tırnak aralığını 0,7 filere düşürtürsen daha faydalı ve randımanlı olur.

;)

0,7 lantis içinde uygun mu yoksa araca göre değişir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

0,7 lantis içinde uygun mu yoksa araca göre değişir mi?

Standart bir değeri yok 0,7 filer veya 0,6 filer olması yeterli... Buradaki amaç ateşleme gücünü arttırmak ki, bu yöntemle fayda gören bir çok kullanıcı var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

0,7 lantis içinde uygun mu yoksa araca göre değişir mi?

Standart bir değeri yok 0,7 filer veya 0,6 filer olması yeterli... Buradaki amaç ateşleme gücünü arttırmak ki, bu yöntemle fayda gören bir çok kullanıcı var.

her ikinizinde aracı doch sadece , domestosun aracı 2.0 ltr. bence benzer sonuç verecektir.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

her ikinizinde aracı doch sadece , domestosun aracı 2.0 ltr. bence benzer sonuç verecektir.

Motorun hacmi ile doğrudan ilgisi yok zaten... Dediğim gibi temel amaç bujinin ateşlemesini güçlendirmek... Tırnak aralığı dar olunca da hissedilir güçlü ateşleme oluyor demek...

Tek dezavantajı var; bujinin ömrü yarı yarıya kısalabiliyor... Bir takım bujinin 30 TL civarında olduğunu kabul edersek, bu işlemin sağladığı fayda/maliyet oranı kat kat fazla...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben hep sölüyorum gene söylüyeyim parçların arızasından emin olmadan kesinlikle değişmeyi hadi değiştiniz, bari orjinallerini muhafaza ediniz. geçmiş olsun.

Abi gerçi bobin ve buji kablolarıda pek iyi vaziyette değildi.fiziksel olarakda çok yıprandıkları belliydi hatta bobinin biri ve buji kablosunun biri sökerken koptu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

Motorun hacmi ile doğrudan ilgisi yok zaten... Dediğim gibi temel amaç bujinin ateşlemesini güçlendirmek... Tırnak aralığı dar olunca da hissedilir güçlü ateşleme oluyor demek...

Tek dezavantajı var; bujinin ömrü yarı yarıya kısalabiliyor... Bir takım bujinin 30 TL civarında olduğunu kabul edersek, bu işlemin sağladığı fayda/maliyet oranı kat kat fazla...

yakıtta bir artma oluyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorun hacmi ile doğrudan ilgisi yok zaten... Dediğim gibi temel amaç bujinin ateşlemesini güçlendirmek... Tırnak aralığı dar olunca da hissedilir güçlü ateşleme oluyor demek...

Tek dezavantajı var; bujinin ömrü yarı yarıya kısalabiliyor... Bir takım bujinin 30 TL civarında olduğunu kabul edersek, bu işlemin sağladığı fayda/maliyet oranı kat kat fazla...

motorun hacmiyle buji tırnak aralıklarının doğrudan ilişkisi var sayın domestos mazda kullanım kitapçığında her motor seçenği için farklı kodda buji önerilmiş vede ben bu bujilerin tırnak aralıklarını ölçtüm farklı bujiler bunlar. yapı olarakta birbirlerinden farklılarmnı bilemiyorum ama mazdanın önerisi bunlar tabii bu durum benzin kullanımı için , lpg de sizin önerdiğiniz durum çok olası bir durum ama bana mantık olarak ters geliyor neden derseniz , lpg gaz bir yakıt vede buji ateşlemesiyle daha çabuk şekilde patlama yapacaktır ama benzin bence sıvı bri yakıt gerçi benzininde püskürtme esnasında nerdeyse gaza yakın bir durumda yanıyor ama bence lpg daha erken ateşlenir vede patlama ısısı benzinden daha yüksektir bu sebepledirki bazı motor tiplerine lpg zarar verir. şahsen ben mazdanın önerdiği kodda buji kullanıyorum vede lpg dede aynı şekilde tırnak aralığında değişliklik yapmadım.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motorun hacmiyle buji tırnak aralıklarının doğrudan ilişkisi var sayın domestos mazda kullanım kitapçığında her motor seçenği için farklı kodda buji önerilmiş vede ben bu bujilerin tırnak aralıklarını ölçtüm farklı bujiler bunlar. yapı olarakta birbirlerinden farklılarmnı bilemiyorum ama mazdanın önerisi bunlar tabii bu durum benzin kullanımı için , lpg de sizin önerdiğiniz durum çok olası bir durum ama bana mantık olarak ters geliyor neden derseniz , lpg gaz bir yakıt vede buji ateşlemesiyle daha çabuk şekilde patlama yapacaktır ama benzin bence sıvı bri yakıt gerçi benzininde püskürtme esnasında nerdeyse gaza yakın bir durumda yanıyor ama bence lpg daha erken ateşlenir vede patlama ısısı benzinden daha yüksektir bu sebepledirki bazı motor tiplerine lpg zarar verir. şahsen ben mazdanın önerdiği kodda buji kullanıyorum vede lpg dede aynı şekilde tırnak aralığında değişliklik yapmadım.

Evet sence haklısın...

Fakat; Mazda'nın önerdiği kodda buji kullanıyorsun da neden mazdanın önermediği lpg sistemini kullanıyorsun??

Önerilmeyen bir sistemi kullanıyorsan ve sağlıklı çalışmasını istiyorsan önerilen buji tırnak aralığını düşürmen gerekiyor... Neden?

Ateşlemeyi kuvvetli yaparak teklemeyi engellemek için...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

inşALLah bende bir deneyim bakalım. nasıl birşey oluyor. 10binde buji takımını değiştirmek gerekiyor. o zaman 5 binde değiştirecez. bir de buji biterse nasıl anlarız. ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

inşALLah bende bir deneyim bakalım. nasıl birşey oluyor. 10binde buji takımını değiştirmek gerekiyor. o zaman 5 binde değiştirecez. bir de buji biterse nasıl anlarız. ?

Normal buji ömrünün 20 bin km olarak biliyorum ben...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

Normal buji ömrünün 20 bin km olarak biliyorum ben...

bende tek nokta lpg varken, herhangi bir gaz istasyonuna gittim ayar için. ordaki eleman tarif ediyordu birine " 10 binde bujileri, 20 binde buji kablolarını değiştirecen" diye. ordan aklımda kalmış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

          olurmu öle şey sayın sistempro buji nin ömrü kullanım kitapçığında 20.000 dir, ama lpg kullanımı ömrünü azaltıyorama 5000 değil 15.000 e falan diyelim en kötü ihtimal yağ değişimi yani 10.000, buji kabloları için öle bir değişim süreci belirtilmemişti kitapçıkta, belirtilmiş isede belki inglizce olduğundan gözümden kaçmıştır, ama tahminimce buji kabloları en az 100.000 gider.

        Sayın domestos ben bu mazdaların ejeksiyonlu modellerindeki teklemenin açıkçası elektrik vede ateşlemeden değil enjeksiyon sisteminden kaynaklandığı kanaatindeyim genede sormak istiyorum sizin aracınızda da bu tekleme oldumu tırnak aralığını daraltmadan önce , eğer öyleyse zaten problemi çözmüşsünüz. 

       

          sayın sistempro sizde tırnak aralığını azaltın bakalım sonuç ne olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG'de tekleme sorunları genel olarak;

Ateşleme sistemi

Hava düzeneği

LPG sisteminin kendi donanımı olarak üçe ayırmak mümkün...

Bu üç ana etkenin doğru olarak çalışması gerekli ki; tekleme, tükleme vs. olmasın... Buji tırnak aralığını düşürmek başlı başına etki etmeyebilir ama mutlaka faydası olur/oluyor.

Hava/gaz karışımının dengede olması gerekli, ateşlemenin sağlıklı ve randımanlı olması gerekli ve sistemin kendinden kaynaklanan arızaların (filtre pisliği, enjektörlerin pisliği vs.) olmaması gerekiyor ki, lpg'li bir araç sağlıklı olarak çalışabilsin...

-----------------------------------------------------------------

Tırnak aralığını düşürmek benim işimi tamamen çözmedi ama teklemeyi minimum düzeye indirmişti, ben pimpirikli adam olduğum için hafif ve arada olan tekleme için lpg sistemini temizleyen katkı koyarak enjektörlerdeki pislik tıkanmasını giderdim ve araç benim istediğim düzeye geldi...

:nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

bende sadece benzinde tekleme vardı, biraz fazla benzin atınca tekleme kesildi.

katkı olarak wurth mu kullandın? aslında benimde kullanmam lazım. bende 1100 km dir benzinle kullanmadım hiç. hafta içi 10 km lik yol alıyorum işe gitmek için. benzinde kullanmak için daha uzun mesafe lazım aslında ki enjektörler temizlensin. belki yazın şehirler arası yolda benzinle giderim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende sadece benzinde tekleme vardı, biraz fazla benzin atınca tekleme kesildi.

katkı olarak wurth mu kullandın? aslında benimde kullanmam lazım. bende 1100 km dir benzinle kullanmadım hiç. hafta içi 10 km lik yol alıyorum işe gitmek için. benzinde kullanmak için daha uzun mesafe lazım aslında ki enjektörler temizlensin. belki yazın şehirler arası yolda benzinle giderim.

Katkı olarak linkteki ürünleri kullandım...

http://kolayurl.com/ufm

Würth de kaliteli ama sanki biraz pahalı gibi geliyor bana...

------------------------

Aracın zaten benzin ile çalışıyor ve belirli bir ısıdan sonra lpg'ye geçtiği için mecburen benzin kullanıyor, enjektör temizleyici kullanabilirsin...

Lpg katkısının adını göremedim, usta lpg dolum ağzından koymuştu ve boş kutuyu çöpe atmıştı, benim de aklıma markasını sormak veya ne bu demek aklıma gelmedi... Ama satıldığı yeri öğrenmek yeterli, arada bir koymak gerekli çünki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

sayın sistempro mailinize 323 kullanım kitapçığını gönderdim.

teşekkür ederim Gürhan usta. eline sağlık. hemen bakıyorum.

domestos usta benim araçta ilk benzinde çalışıyor. bende şimdi tekleme yine az benzinde tekleme var. değişik ustalara sordum ve farklı yanıtlar aldım. sonucu yakında bildiririm inşALLAh.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

sayın sistempro mailinize 323 kullanım kitapçığını gönderdim.

usta bu kitapçık 323f 1.6

açılır farlı olan sizin araçtan. ateşleme sistemi farkmetmiyorsa tmm o zaman. ama lantis kitapçığı değil. lantisinkini nerden b uluruz usta?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben buradan bulnuştum kensi aracımın kitapçığını, sizin ki varmı bilemem bakınman gerek. motor konusunda ise zaten motor seçenekleri arasında sizin aracınızın motoruda var oradan ilgili teknik detayları öğrenebilirisin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...