Jump to content

Mazda 323 - LPG de Tekleme Ortak Konu


Lupara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

İyi bir noktaya değindin hocam. Bujilerle ilgili sorun olabilir mi bende de?  :clap:

ben bujileri normalde servisten alırım. ucuz zaten. ne diye gittim de sanayiden aldım. neyse değiştirecez olmazsa.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bujiden şüpheleniyorsanız tırnak aralığını sente çakısı ile 0,6 filere düşürtün, faydası olur... Buji kablosunun olması gereken değerde olup olmadığını ölçtürün, bilgisayar ile adaptasyon ayarı yaptırın...

Başka seçenek de kalmıyor gibi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Genel olarak uyarım;

Lpg sistemli araç kullanıyorsanız az biraz mantığını ve arıza çözümlerini öğrenin, yoksa ilk sıkıntıda gözüne far tutulmuş davşan gibi kalırsınız... :P

1-Ateşleme sistemi

2-Buji ve kablolar

3-Buji tırnak aralığı

4-Adaptasyon ayarları

5-Gaz/hava karışımı

6-Sistemin hava almaması

7-Komple egzoz bakımı

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kağıt kalem not edip tek tek araştıracağım abi sağol  :dua:

Eskiyen buji kabloları yalıtkanlık özelliğini yitirebildiği için motor şasesine atlamalar yapar ve silindirlerde hazır bekleyen yakıt hava karışımını ateşleyemediği için motorda teklemeler, güç düşüklüğü ve eksozda biriken gazlardan dolayı patlamalara neden olabilir. Motor bölmesinde özellikle araç LPG li ise olası bir kaçakta LPG nin alev almasına yol açabilir.

(Alıntıdır)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Genel olarak uyarım;

Lpg sistemli araç kullanıyorsanız az biraz mantığını ve arıza çözümlerini öğrenin, yoksa ilk sıkıntıda gözüne far tutulmuş davşan gibi kalırsınız... :P

1-Ateşleme sistemi

2-Buji ve kablolar

3-Buji tırnak aralığı

4-Adaptasyon ayarları

5-Gaz/hava karışımı

6-Sistemin hava almaması

7-Komple egzoz bakımı

;)

komple egzos bakımı dediğin, manifold temizliği mi? ben manifold temizliği yaptırmak için dün ustamı aradım, benzinlilerde olmaz o kadar pislik diyor. dizellerde olur manifold temizliği dedi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Denilebilir... Benzinli araçlarda ben de duymadım, ama temizleniyorsa zararı olmaz... Egsoz sisteminde hava alan yer olursa da, lpg nin çalışma sistemine etki ediyor...

Forumda bir arkadaş o kadar uğraştı teklemeyi kesmek için en sonunda komple egsozu değiştirince kesilmişti...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Denilebilir... Benzinli araçlarda ben de duymadım, ama temizleniyorsa zararı olmaz... egzoz sisteminde hava alan yer olursa da, lpg nin çalışma sistemine etki ediyor...

Forumda bir arkadaş o kadar uğraştı teklemeyi kesmek için en sonunda komple egzozu değiştirince kesilmişti...

Egzosa baktırmaktan vazgeçmiştim aslında, ona da hafta sonu baktıracam inşallah.

- akü gösterge

- egzos/manifold

- egr valfi

- distribütor kapağı (gereksiz olabilir ama baktırayım)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Valla bendede atiker var taktırdığımdan beri anamdan emdiğim sütü burnumdan getirdi..illaki sıkıntıları çözülüt ama randıman konusunda atikerden çok birşey beklemeyin

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla bendede atiker var taktırdığımdan beri anamdan emdiğim sütü burnumdan getirdi..illaki sıkıntıları çözülüt ama randıman konusunda atikerden çok birşey beklemeyin

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sakalımız yok ki sözümüzü dinleyesin... Gittin taktın albea Lpg sini canım makinaya...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Neredeyse bütün lpg ustaları, önemli olan montaj ve kalibrasyon derken hala marka tartışıyorsunuz. Forumda bu konuda defalarca konuşuldu. Forumdaki otogaz ustaları bile montaj ve kalibrasyon dediler. Kötü deneyim yaşamış olabilirsiniz ama sadece sizin yaşadığınız deneyime göre bir marka kötü denemez ki? Atikerden sıkıntınız varsa İzmirde tufan otogaz Nurullah ustayı bulun montajı ve kalibrasyonu yapsın. İŞiniz tamamdır. Bu ustaTürkiye de lpg işinde sayılı ustalardan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mümkünsr şu atikeri savunmayın.ustaların demesi sizin için fark yaratabilir,bizim için yaratmıyor.önceki aracım hayli tadilatlı 162hp civic Sİ di ve standart lavato kit ile birkez problem yaşamadım.şuanda 97 lantisim var hayli diri durumda eski lpg cim dahil 5 farklı yerde montaj ve kalibrasyon yaptırdım randıman vermedi.hepsini geçtim 1 şamandra ve 2 kez regülatörü bozuldu değişti.biri 2000tl diğeri 900tl ise emin olun fark var.ustanın ne dediği önemli değil ben sonuca bakarım ki çok ciddi sanayi tecrübem ve gerek mod. Gerekse mekanik geçmişim var.bu arada bi lpg için ankaradan izmite gidecek değilim

Saygılar

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Siz kendinizi öyle inandırmışsanız öyledir tabii! Forumu takip etmediğiniz de belli. O zaman 900 tl lik kiti kullanmayın. Sizin gösterdiğiniz ustalar ne kalibrasyon biliyor ne montaj biliyor demek ki, ya da siz mazdayı tanımıyorsunuz. Mazda yolda ayar yapılır, oto kalibrasyon kabul etmez, 2100-2800 devir aralığı yine ayrıca ayar  yapılır. Alt devirler için buji tırnak aralığı 0.8 sentile düşürülür.Saldırganlaşmaya gerek yok. Burada değişik markalar kullanıp da memnun olanları okuyoruz. Ama şu kesin sorunu böyle inkar ettikçe çözüm de bulamayacaksınız. Bu konuyu baştan sona okursanız bizim de bir şeyler bildiğimizi anlarsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumu takip edip etmemekle alakası yok kimse bana kendi işimi öğretmeye kalkmasın.

Ben usta aramam ustanın ta kendisiyim kendi kalibrasyonumu kendi setupımı kendim yaparım kendi pc'm de kendi yazılımım mevcut.

Japon araçlarının içinde büyüdüm,Arabam Mazda, kitim Zavoli, ayarımı da olduğum yerde yapıyorum, daha iyisini yaparım diyorsanız buyrun misafirim olun, beklerim.

Arıza istatistikleri, dinamometre verileri, fiyat-kalite endeksi herşeyi açıklar.

Tüm ekipmanları yerli ve kopyalama olan bir ürünün nesini savunacaksın?

Atiker ucuz etin yahnisidir, neden biri 900 tl iken diğeri 2,300 tl biraz fikretmek lazım. Bana gelip fanboyluk yapmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam forumu takip ediyorsunuz diye bu işin kralı olduğunuz izlenimini edindim? Yada burayı takip etmeyen kimse birşey bilemez sorunlarına cevap bulamaz öylemi??? Vallahi bravo.

Ben atikerden asla randıman alamazsınız demedim dikkatinizi çekerim genel olarak gerçekten düşük kalitede olduğunı ve problrm çıkarabilme potansiyelininfen bahsettim.ve halada cidden kötü bir marka olduğu lafımın arkasındayım.

Unutmayınki bu forumun dışındada bir hayat var

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumu takip edip etmemekle alakası yok kimse bana kendi işimi öğretmeye kalkmasın.

Ben usta aramam ustanın ta kendisiyim kendi kalibrasyonumu kendi setupımı kendim yaparım kendi pc'm de kendi yazılımım mevcut.

Japon araçlarının içinde büyüdüm,Arabam Mazda, kitim Zavoli, ayarımı da olduğum yerde yapıyorum, daha iyisini yaparım diyorsanız buyrun misafirim olun, beklerim.

Arıza istatistikleri, dinamometre verileri, fiyat-kalite endeksi herşeyi açıklar.

Tüm ekipmanları yerli ve kopyalama olan bir ürünün nesini savunacaksın?

Atiker ucuz etin yahnisidir, neden biri 900 tl iken diğeri 2,300 tl biraz fikretmek lazım. Bana gelip fanboyluk yapmayın.

Bir mum diğer mumu yakmakla ışığından bir şey kaybetmez (Hz. Mevlana)

O halde forum olarak diğer mumları da sıkça yakmanı bekliyoruz... ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi emin olun orantılı yaklaşıldığı müddetçe sezar o mumun kralını burdaki herkese tektek yakar.yeterki iyiye iyi kötüye kötü denilsin.

Benim söylediğim şey bugüne kadar 3 farklı kit kullandım atikerde ciddi sıkıntılar yaşadım ve ortalama standart bir brc lavato vs 2000tl aralığındaki bit kitlede asla ve asla bir tutulmaması gerekli.yani her araçta illa bir değildir kiminde randımanlı çalışır ama iyi markalarlada kıyas edilmez olay bu

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Size lafım yok dün akşamdan beridir özellikle sizin ve birkaç dikkatimi çeken üyenin yorumlarını hayli okudum geçmişe dönerek.söz meclisten dışarı yani

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...