Jump to content

Mazda 323 - LPG de Tekleme Ortak Konu


Lupara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

valla bir saat kadar sıkışık trafikte kullandım, çok zorladım böyle yapsın diye de çoğunlukla çok güzel kavrayıp çekiyor da nadiren atlayarak çektiği de olmuyor değil.. debriyaj yapıp devri biraz yükseltince geçiyor ama yine de sorun yok da değil gibi.  gerçi çoğu kişi bunu sorun olarak fark etmeyebilir.

ama nebileyim fazla ilgilenince ister istemez bi sorun yakalıyor insan.  özellikle yokuşlarda mesela birinci vites hızında ama ikiye taktığınızda oluyor çoğunlukla. onu da devirli geçince yapmıyor.

yine de bi belge falan alacam galiba bu aralar uğrayacam kendilerine iletirim de çözümü yoksa bu şekil idare edecez artık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu şekilde kullanıpta nasıl zevk alacaksın o arabadan kardeş, ben motor yaptırdım yaptıralı uzun yol dışında lpg den bir zevk alamıyorum. benzinde hayabusa gibi akıyor araba  ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardeş kaç kere uğradım BRC ye bi bilsen...

iade edecem artık. almayacaklar ama mahkemelik olabiliriz.

İadelik birşey yok atiker değil sonuçta iyi bir usta ile çözülür

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şaşmazın en iyi lpg cisine gittik, map bağladı gezdik, bilgisayara hata kodu verecek bişey olmadı.

buji ve kablosu değil, en son bi distributor kaldı, onda sıkıntı olsa araba çalışmaz zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar tekleme sorunu bende de vardı. lpg de çok belli idi.benzinde sıkıntı yok gibi geliyordu. lpg ayara gittim usta ile bindik benzin de de olduğunu söyledi ve de hakikaten az da olsa yapmıştı düşük devirde.sonra bilgisayara bağladık ve voltaj hatası uyarısı verdi.ustanın dediği aynen şu bujiler buji kablosu olmadı distribütör dedi.buji buji kabloları değişti tekleme az da olsa azaldı.bakımları geldiği zaman distribütörü söktük tevzi makarası patlamış distribütör kapağı iki yerden çatlak tevzi makarası 20 tl den değiştirdik.distribütör kapağının çatlak yerlerini ojeledik. belli belirsiz bir tekleme kaldı.distribütör kapağınıda 40 tl ye facet marka (italyan) aldım şimdi ALLAH'a çok şükür hiç tekleme yok.umarım yaşayan arkadaşlara bilgi olarak faydası olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar tekleme sorunu bende de vardı. lpg de çok belli idi.benzinde sıkıntı yok gibi geliyordu. lpg ayara gittim usta ile bindik benzin de de olduğunu söyledi ve de hakikaten az da olsa yapmıştı düşük devirde.sonra bilgisayara bağladık ve voltaj hatası uyarısı verdi.ustanın dediği aynen şu bujiler buji kablosu olmadı distribütör dedi.buji buji kabloları değişti tekleme az da olsa azaldı.bakımları geldiği zaman distribütörü söktük tevzi makarası patlamış distribütör kapağı iki yerden çatlak tevzi makarası 20 tl den değiştirdik.distribütör kapağının çatlak yerlerini ojeledik. belli belirsiz bir tekleme kaldı.distribütör kapağınıda 40 tl ye facet marka (italyan) aldım şimdi ALLAH'a çok şükür hiç tekleme yok.umarım yaşayan arkadaşlara bilgi olarak faydası olur.

Hacı, allah razı olsun bilgi paylaşımı için. herkes sadece sorununu yazmaya giriyor genelde.

benimde sadece başka bir distrubitor denenecek, sadece o kaldı. diğer ateşleme sistemlerini denedik. gerçi  ustam açtı baktı distributore ama içi tertemiz, tevzi yeni değişmiş, çürük çatlak yer yok.  başka bir distributor bulup deneyeceğiz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadadlar Ben de bugün bi evrak için gittiğimde ara ara bu sorunu yaşadığını söyledim. bilgisayara bağladılar ve deneme surusu yaptılar.  Geldiginde artık öyle bir sorun olmayacağını söyledi. Galiba degerlerde çok az bir sorun sorun tespit etmişler.  Gerçekten de bi iyilesme var. Iyilesme var dediğim artık bir sorunu yok. Yazılımla halledilmis oldu böylece. Ama anladigim kadari ile mekanik sorunlar da olabiliyor demek ki

Her türlü bilgi için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş Mocanda benim aracada map bağladılar, bi halt çıkmadı bilgisayarda. ateşleme diyip duruyorlar. distributor denedikten sonrada yaparsa, iade etcem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mavi denizlere gittim, basıncı ayarladılar olmadı, buji tırnak aralığını düşür dediler 0.7 ye düşürdüm, olmadı, en sonunda tesisatta sıkıntı olabilir dediler, hafta içi bırakacam, tesisata bakacaklar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş Mocanda benim aracada map bağladılar, bi halt çıkmadı bilgisayarda. ateşleme diyip duruyorlar. distributor denedikten sonrada yaparsa, iade etcem.

bu kadar sorun yasaman gercekten can sıkıcı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şaşmazın en iyi lpg cisine gittik, map bağladı gezdik, bilgisayara hata kodu verecek bişey olmadı.

buji ve kablosu değil, en son bi distributor kaldı, onda sıkıntı olsa araba çalışmaz zaten.

Kimmiş şaşmazın en iyi lpg cisi ?? Problemin çözülemediğine göre demekki en iyi değilmiş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mavi denizler tesisata bakacak, buji tirnak aralığını 7 ye düşür gel dediler, düşürdüm, ayar yaptılar yine olmadı, hafta içi tesisata bakacaklar.

şaşmazdaki gittiğim lpg cinin adını unuttum bi sorayımda söylerim. şaşmazı iyi biliyon herhalde kardeş :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

arkadaşlar daha öncesinde benim sorunum halledilmiş iyimserliğine kapılmışken zaman zaman özellikle yokuşlarda tekrardan hissetmeye başladım. evraklar konusunda bi iki sıkıntı çıkmıştı onu halletmek için her gittiğimde de sorunu dile getirdim sağolsun mocan'da arkadaşlar gerçekten ilgili ona bir sözüm yok ama he seferinde bilgisayardan yapılan müdahalelerle sorun ya arttı ya da kısmen azaldı. bu arada bn de sorunu kabullenme aşamasına geldim. bu konuda ali gb arkadaş ile başka bir konu dolayısıyla usta  konusunda bir konuşmamız olmuştu sağolsun yönlendirdiği murat usta ile o zaman sorunu çözmüştük acaba bu konuda da yardımcı oabilir mi diye kendisine ulaştığımda  murat usta telefonda  iş lpgye girince bizim yapabileceğimiz çok şey kalmıyor demişti. eğer benzinde de tekleme varsa gel halledelim ama lpg söz konusu olduğunda haklı olarak yapabilecekleri bir şey olmadığını sorunun lpgyi takan arkadaşlarla çözüleceğini söylemişti.

ben de kndisi ile görüşmek üzere yola çıkıp telde aramştım dediğine de ikna oldum ama madem çıktım yola benim eski ford ustama bi uğrayayım dedim.

sağolsun usta hem lpgde hem benzinde bi motoru dinledi fark yok bi de gaz ver diyince sorunu farketti. gerçekten de lpgde iken bi devirden sonra bi atlamalı gaz yemeye başladığını farkettik. tam o sırada atiker tişörtlü bi usta geçiyordu çağırdı adamı adam benim yaşadığım türdeki teklemeleri ben anlatmadan bana tek tek anlattı. şimdi tam bilmiyorm yanlış olmasın ama manifoldda gaz kelebeğine yakın bir yerden delik açılmış  bu delik kelebeğin belli bir devirde kesilmesine neden oluyordedi tam da dediği gibi özellikle ikinci viteste motor bi "kafa atarak" devirleniyor ve bu durum özellikle yokuş yukarı giderken kendini daha da belirgin bir şekilde hissettiriyor. bazen toparlıyo bazen de tam toparlamadığından tekleyerek deam ediyor. durumdan kurtulmak için ya debriyaj yapıp gaz tazelemek gerekiyor ya da o şekilde üçüncü vitese atıyorsunuz ki bu da çok can sıkıcı bir durum.hatta bu durumla karşılaşmamak üçin yüksk devirlerde kullanmak zorunda kalıyorsunuz ki yakıt tasarrufuna da ciddi etkisi var.

neyse efenim ben de durumu ildirmek üzere mocan'a gittim arkadaşlar sağolsun dinlediler usta her ne kadar gaz kelebeğinin daha aşağda kaldığını o türden bir sorun olamayacağını söylese de aını şimdi unuttuğum daha yetkii arkadaş motoru dinledikten sonra bunun doğru olabileceğini motorun mazda 3lerden farklı olarak daha değişik olduğunu gözden kaçmış olabieceğini ve durumu düzelteceklerini söyledi.

bunun için de yarın uğrayıp arabayı bırakmam gerekecek. sızdırmazlık raporu vs için de gidecez de bakalım umarım yarın hallederler.

ustamın dediğine göre fiberci deliği kapatacakmış başka yerlerden açacaklarmış. hatta manifoldu söktür getir nereden delinmesi gerektiğini biz işaretleyelim öyle yapsınlar dediler ama bilemedim belki de kendileri yapacak.

yani tekleme hususunda meseleyi tamamen elektroniğe bağlamak doğru olmuyormuş ben en son acaba ateşleme bobini falan diyorlardı onları değiştirmek için servise gidecektim ki 4 tane var her biri 203 tl artı KDV muhtemelen 1000 tl falan boşa gidecekti..

biraz tuğla gibi bir yazı oldu ama belki benzer sorunlar yaşayanlar olabilir diye buraya eklemek istedim. yarından sonraki gelişmeleri ve çözümü de aktarırım zaten.

bütün dert teşhisi koymakta yaşanıyor. teşhis doğru konduktan sonra çözüm de kaçımılmaz tabi. umarım yarın hallederiz de pek sevdiğim arabamdan soğumadan kullanmaya devam ederim..

herkese iyi forumlar efenim:))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...