Jump to content

Mazda 323 - LPG de Tekleme Ortak Konu


Lupara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar bugün gaz kelebeği ile ilgili düşündüğümüz soruna yönelik çözüm olarak manifoldda delik kapatılıp daha risksiz bir yerden açıldı ama sorun düzelmedi. vites geçişlerinde bir kez tekleyip toparlarken bu sefer bir iki kez tekleyip bi tuhaf davranmaya başladı. sağolsun mocan'da arkadaşlar gerçekten ilgili ve her sorunu dikkate alıp ilgileniyorlar ama bir çözüm bulamadık. ben arabaya bindiğimde bu sızdırmazlık raporu muayene falan için sorunun devam ettiğini farkettim. işin yazılımla halledilemeyeceği anlaşılınca bu dörtlü bişey var adını unuttum enjektördü galiba o mavi idi turuncu olan ile değiştirdiler, bunun bir anlamı var mı bilmiyorum brc de böyle bir şey var heralde. ondan sonra arkadaşlar bilgisayarla bir test sürüşü yaptılar ve daha düzgün çalıştığını söylediler ben de denedim ve gerçekten de eskisine nazaran durum yüzde 90 civarında düzelmiş görünüyor. yine de tam olarak benzinde çalıştığı gii değil. ama en azından o rahatsız edn teklemeler çok büyük oranda giderilmiş gibi.

arkadaş bi dahakine şikayetiniz olursa randevu ile gelin istanbuldan direkt temsilci ile görüştürüp sorunu halletmeye çalışırız dedi. yani bu durumda yapabilecekleri çok bir şey kalmamış gibi görünüyor.. bakalım şikayetimi süreç içerisinde netleştirebilirsem  o şekilde bir çözüme gidebiliriz.

şimdi sıkıntı büyük oranda teşhise en son övünç bey olması lazım yanlış  hatırlamıyorsam yani bir sorun olması için hiçbir neden yok ama sorun var gibisinden bir şey dedi ki hakkaten anlaşılır gibi değil.

ben biraz da böyle kullandıktan sonra dediğim gibi sorunu netşleştirirsem tekrar gidecem. genel olarak mazda ve lpg ile ilgili bir durum mu söz konusu bilemiyorum. iki tane arkadaşım hyundai ve ford'da sorunsuz kullanıyor aracı..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir üst model enjektör tk takmışlar.tekmele problemlerinin %50 si aracın mevcut hacmi için gerekenden daha düşük kapasiteli enjektör tk takılmasından kaynaklanır.yani maliyeti azaltma olayı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

merhaba arkadaşlar yeni üye oldum bu 2500 devir aralığı tekleme olayını çok araştırdım.bende bu konudan muzdaribim...

1999 model mazda 323  arabamı 2 ay önce aldım severek biniyorum..

birde şu tekleme olayı olmasa tamam diycem. neyse konuyla  ilgili olarak herkez bobin buji bujı kablosu diyor hepsini deiştik sorun devam ediyor diyenler var değiştirmeyin diyenler var..ben henüz bi girişimde bulunmadım ve boşa para harcamak istemiyorum zira kazanması çok güç ! neyse konuyu dağıtmadan birkaç tecrübeli arkadaşın buji hakkında deneyimlerine odaklandım NGK LPG BUJİLERİ- DOĞRU ARACA DOĞRU BUJİ-

sorum şu arkadaşlar NGK IRIDYUM LAZER BUJİLERİNİ KULLANAN VARMI. (orjınal ngk bkre-5 değil..!)

bizim 1.5 zl motor lara lpg 1 olan buji uyumluymuş

lütfen deneyen veya denemek isteyenler cvp yazssın

saygılar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba arkadaşlar yeni üye oldum bu 2500 devir aralığı tekleme olayını çok araştırdım.bende bu konudan muzdaribim...

1999 model mazda 323  arabamı 2 ay önce aldım severek biniyorum..

birde şu tekleme olayı olmasa tamam diycem. neyse konuyla  ilgili olarak herkez bobin buji bujı kablosu diyor hepsini deiştik sorun devam ediyor diyenler var değiştirmeyin diyenler var..ben henüz bi girişimde bulunmadım ve boşa para harcamak istemiyorum zira kazanması çok güç ! neyse konuyu dağıtmadan birkaç tecrübeli arkadaşın buji hakkında deneyimlerine odaklandım NGK LPG BUJİLERİ- DOĞRU ARACA DOĞRU BUJİ-

sorum şu arkadaşlar NGK IRIDYUM LAZER BUJİLERİNİ KULLANAN VARMI. (orjınal ngk bkre-5 değil..!)

bizim 1.5 zl motor lara lpg 1 olan buji uyumluymuş

lütfen deneyen veya denemek isteyenler cvp yazssın

saygılar..

 

Aracınız hayırlı olsun.

 

Benim aracımda maalesef Atiker LPG mevcut.

Aracımın bobinleri,bujiler ve buji kabloları orjinal. Serviste takıldı. Bikamyon para verdim. 2500 devirdeki kafa atma olayı bir miktar şiddetini azaltsa da devam ediyor. Rölanti sırasında hafif titreme devam ediyor. İridyum buji kullandığım zaman da sorun devam etti.

 

Geriye bir tek şey kaldı. LPG sistemini ddeğiştirmek. BRC yada zavolli  gibi bişey taktırınca sorun olmayacağı söylendi ama benim fikrim bizim araçlara lpg takılırken klasik yöntemler yerine araca özel yöntem denenmeliymiş. Çünkü BRC kullanıp teklemeden şikayet eden de var.

 

2500 devirdeki tekleme olayına bu kadar takılmamaızın sebebi araçta başka sorun olmaması galiba. Çünkü alıştığımdan mıdır bilmiyorum, çoğu zaman hissetmiyorum bile.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lupara kardeşim teşekkür ederim ilgin için..

kullanmış olduğunuz bujiler İRİDYUM LPG BUJİSİMİYDİ ?

bide HANGİ MARKA  VE SERİ İDİ.?

rica etsem yazarmısın..

zira servisteki takılan bujiler ve bosh un lpg bujileri randiman vermiyor bende takılı olan bosh platinıum lpg bujisi

performans güzel ama tekleme ye devam. sakın sizde bu bujillerden almayın.

bizim arabaların ateşleme sistemi hassas olduğu için her motor hacmi 1.5 1.8 yada motor nosu için farklı bujiler kullanılmış

şimdi ngk da bu farklı türlere göre farklı lpg bujileri üretmiş pahalı tabi tanesi 50 tl 

ama sorun şu ki alsak boşunamı olacak yoksa alıp deneyen arkadaşlar varmı  eyer varsa lutfen yazssın 

bu sorun bence tam olarak çözülebilir eğer doğru bilgi paylaşır ve yardımlaşırsak...

herkese hayırlı günler...


habide dün sanayide  birkaç lpg servisine ve lpg yi yolda ayar yapma dan bahsettim  işte 2500 e gelince ms -3 veya -5 düşürmeden bahsettim burrdan çıktı almıştım verdim eline okudu okudu  öylece böm böm yüzüme baktılar  hemde hepsi .. antalyada bunu yapabilecek lpg ustası varmıdır onuda bilmiyorum

gittiğim yerler en populer lpg servisleri antalyadaki...

bu ayarı biz yapabilirmiyiz..?

gerçekten ustalara pek güvenim kalmadı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

Tekleme sorunu olmayan mazda yok sanırım bende geçen sene sattığım practica da aynı sorunla karşılaşmıştım hava emiş körüğündeki görünmeyen delik yüzünden olduğunu çok sonradan anladım ama anlayana kadar değişmedik bişi gezmedik gazcı kalmadı ,atiker ve z5 motor benim tecrübeme göre çokta uyumlu değil,geçen hafta 1.8 familia glx aldım benzinde sorun yok lpg de tekleme her devir ve her viteste oluyordu öncelikle lpg ve benzinin yanıcılığı farklı lpg daha fazla ateşleme gücü istiyor işe disbiritörü sökerek başladım en baştaki oringten biraz yağ gelmiş onu değiştirdim ve temizlik yaptım netice aynıydı ngk-bkr5e seiwa buji kablosu taktım bogaz kelebeği ve akışmetreyi temizleyip test sürüşüne çıktım sonuç mükemmel hiçbir devirde  tekleme yok fakat rölanti düşük ,bunuda gaz kelebeğinin üstündeki hava ayarından 800 devir olucak şekilde yükselttim keyifli şekilde biniyorum iridyum bujisi veya bosch lpg bujisine bence para vermeyin neticede bkr5e ile de bu arabalar çalışabiliyor eski ve yeni mazda aracımda hep bu bujiler vardı fakat ateşleme bobini ve kabloları zayıf arkadaşlarda iridyum bujiler fark oluşturabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşımız tozdumana vermiş olduğu bilgilerden dolayı teşekkür ederim 

peki tırnak aralıklarını düşürdünmü 0.8 mm olarak ?

hava akışmetre ve boğaz kelebeği nasıl temizlenir ?

yardımcı olursan sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Tırnak aralığı zaten 1.8 dohc motorlarda katalizörsüz versiyonlarında NGK bkr5e, bkr6e  veya Denso K16pru kullanılıyor, bu koddaki bujilerin tırnak aralığı zaten 0.8 dir.

    Boğaz kelebeğinin temizliği için sökülmedi gerek yani bir tamirci şart.

    Akışmetreyi nesıl neyini temizliyolar bilemiyorum açıkçası, temizlenecek bir yer de yokki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yani sayın no fear sizde antalyadasınız sanırım  sizde busorun oldumu hiç 

olduysa nasıl çözdünüz.?

sizce ben ne yapmalıyım ? nerden başlamalıyım ? ve nasıl yapmalıyım?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

NGK BKR6E-11'in standart tırnak aralığı 1.0-1.1mm dir, yanlış bilgilendirme olmasın. Ayrıca benim aracım da 323 ve ben bir kez olsun tekleme sorunu yaşamadım. Lpg tesisatı düzgün takılmış olsun, ayarlarınız fazla fakir yada zengin olmasın, ateşleme sisteminiz sağlıklı olsun, aracı çok fazla kurcalamadan sorun zaten ortadan kalkar, varsa da bu saydıklarımdan biri mutlaka sorunludur.

Aracın katalog bujisi neyse onu kullanın Lpg bujisi bu işin doktoru değil. Olay kalibrasyonda, kalibrasyonu bu işi gerçekten bilen birine yaptırın, araç benzinde saat gibi, Lpg de tekliyor ise olay %99 kalibrasyon işidir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sn sezar E11 dememişim,  sadece bkr5e ve bkr6e,    E11 olanları katalizörlüler kullanıyor, benim verdiğim buji kodları doğru.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar benim aracım 2000 model yani 323 ün yeni kasası.. bobinden ateşlemeli yani distribütör yok  ve 2 tane kısa buji kablosu var..

aracın tam alarak bilgileri şu : 2000 model mazda 323 sedan(bj) 1.5 cc  zl motor kodu...!

benim aracın orjinal bujisi nedir ve hagi koddur. bkr5e-11 mi bkr5e ??? hangisidir  arkadaşlar

bu bujileri alıp birde ngk nın buji kablosundan alıcam internette 114 tl ye var denizlide bi satıcıda.

ilk etapta bunları dejişmeyi düşünüyorum ve sonucu buraya yazacağım.

nedersiniz bu fikire ?

bakalım sonuç ne olacak.. ama orjinal buji kodu lazım  ona göre sipariş verecem.

saygılar.


birde sayın arkadaşlar arabada katalikit konvertör olup olmadığını nasıl anlarım?  :krrsz: 

teşekkürler  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Kullanım kitapçığı varsa aracınızın, oradan bakınız, yoksa yetkili servisten sorunuz, bana göre,  ve bunu kıyaslama yaparak sölüyorum, eğer arabada katalizör varsa,  e11 li olan yoksa,  normal sadece bkr5e takmalısınız, tabii en doğrusu gene daha önce yazdığım sağlam ve net bilgi edineceğin kaynaklardan öğrenmendir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Evet, 24 Aralık 2014 itibariyle bende Mazda 323 1.5 glx ve 2100-2800 devir aralığında tekleme problemi sahibiyim :) Ankara'da Atiker için bu kalibrasyonu yapacak iyi bir usta var mıdır acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Hevesinizi kırmak gibi olmayayım ancak o aracın üstünde atiker sistem olduğu sürece benzer sorunları her daim yaşayacaksınız...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...