Jump to content

Mazda 323 - LPG de Tekleme Ortak Konu


Lupara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Benim eski 1.8 323 e atiker takmıştık fakat ne kadar ayar yapsanız da azalıyor ama tamamen geçmiyor. Çareyi Landirenzo ya çevirmek te buldum. Atiker ile işiniz biraz zor gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet 23 sayfanın tamamını atlamadan okudum, bir iki kişi hariç herkes Atiker varsa hayat yok diyor...Belki vardır bi ustası bi umut diye yazdım bende :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet 23 sayfanın tamamını atlamadan okudum, bir iki kişi hariç herkes Atiker varsa hayat yok diyor...Belki vardır bi ustası bi umut diye yazdım bende :(

Hemen üzülmeyin illaki bulursunuz iyi bir usta ama öncelikle ateşlemeye biraz öncelik verin buji ve tirnak araligini düşürme buji kablosu vs illaki olur

Oğuzhan ALTUĞ

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bilmiyorum valla, 2100 ile 3000 devirde tekliyor, sanki gaz kesilip tekrar geliyor, benzinde de kerkinme var lakin o benzin pompasından. belirli bi süre benzinde kullandm epey bi düzelme oldu aslında.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yine bu forumda okumuştum galiba, araba hareket halinde iken sıkıntılı devirlerde kalibrasyon yapilabilirse düzelir denmişti. Eger naziniz geçen tanıdık bir lpg ustasına bu sekilde ayar yaptirabilirseniz düzelir belki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet, ben de tüm sayfayı okudum, birkaç arkadaşın yazdıklarını çıktı olarak aldım, nazım geçen bi usta yok, lpg ustasına gaz verip yaptırmayı düşünüyorum :) Olursa, netice alırsam zaten burada paylaşırım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

arkadaşlar 4 gün önce atiker lpg kiti taktım 4 gün uğraştılar teklemeyi çözemediler atiker kit takılıydı. en sonunda lpg söktürdüm araç delik deşik. ustaların en son dediği distribitör de hata varmış. ama lpg taktırmadan önce forumdaki arkadaşlar atikerle o araba yürümez demiştiler ben bile bile lades dedim. bu gün başka bi lpg kiti denemeyi düşünüyorum muhtemelen brc olacak. 1.8 familia da atiker kit olmuyor paylaşmak istedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracım da 98 familia 1.8 glx ,eski aracımda practica idi,iki araçtada atiker sıralı sistem mevcut esasen ben 1.5 z5 motorda lpg den çok çektim şimdiki aracım 1.8 ilk aldığımda teklemeden neredeyse 2 km yol zor yapıyordum kendim teknisyenim genelde aracımı kendim tamir etme yoluna gidiyorum forumlardan yaptığım hatimlerden sonra işe koyuldum buji ve buji kablolarını değiştirdim sorun kayboldu 2 ay böyle devam ederken azar azar tekleme ortaya çıktı bu sefer disbiritörü dağıtıp temizledim gözle görünen soru bulamadım el değmişken boğaz kelebeği,akışmetre, rölanti motoru ve egr valfini söktüm ve bunları temizledim egr valfi neredeyse tıkalı gibiydi 1 kutu balata spreyi (würth) ancak yetti işi yetiştiremedim montajını ertesi gün yaptım sonuç mükemmel devir saati taş gibi oynama yok derken 1 ay sonra arada bir gene tekleme olmaya başladı ,yahu kardeşim sökülecek parça da kalmadı gibi :) bu sefer gaz filtresi hortumu kelepçesini değiştirdim bu arada hava emiş körüğü yeni o yüzden buradaki patlaktan hava alma sorunu yok,ısı müşürü lambda sensörü direnç değerleri de normal çıktı,obd soketten araba arıza görmüyor (bu işlemi kendiniz yapabilirsiniz biraz kablo bir adet 12 v led) derken pes ettim atiker ve mazda çok uyumlu değil bence 2 aracımda da çok uğraştım en son söktürüp benzinde binmeyi düşünüyorum,mazda fakirleşmesi diye bir iki defa atiker bayii ne gittiğim de oldu adamlar bana uzaylı gibi baktılar bundan da vazgeçtim.Allah bu sorunu yaşayan kardeşlerime kolaylık versin.

Selametle.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

adamlar daha önce tüp takılmış yürümemiş diye şimdi bütün bayiler benim araca tüpte takmıyorlar mazdadan soğudum ben satacam en kısa zamanda

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tozduman'ın onca yazısının ve onca emeğin ardından hani belki dedim ama son cümle ile noktayı koydu

 "derken pes ettim atiker ve mazda çok uyumlu değil bence"

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar benim mazda 323 famillia 98 modelaracim var. Lpg asiri cok iciyor. 5 km 1 lt ye kadat dustu. Neden olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar benim mazda 323 famillia 98 modelaracim var. Lpg asiri cok iciyor. 5 km 1 lt ye kadat dustu. Neden olabilir.

Bu değer çok fazla 100km de 20lt.

Lpg ayarını tekrar yaptırın muhtemelen ayar esnasında sıkıntı ortaya çıkar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Gaz beyni (regülatör) içinde diyafram bulunur bu delikse motor suyuna gaz karışır radyatör kapağını açıp koklayın bakalım gaz kokuyormu,enjektör grubuna giren ve çıkan kalın hortumlara bakın çatlak olması muhtemel olabilir.gaz ayarınızdan oluyor  diyeceğim ama en acemi usta bile 5 km de 1 lt gaz kullanıcak şekilde ayar yapmaz diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkadaşlar sırf bu tekleme yüzünden bulgaristandan lantis getireceğim. ondaki bütün parçaları benim aracıma taktırıp deneyedceğim bakalım sonuç ne olacak. lantis kullanıcıları da yazsın yardımcı olabileceğim parçalar varsa halletmeye çalışırım. =)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracımda kimsenin bilmediği saka marka tüp var.Hiçbi teklemeylede karşılaşmadım.Bu iş birazda şans işi sanırım atikerden daha ucuz.Belkide işçiliği özenli yapıldığındandır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşçilik çok önemli enjektörden emme manifolduna giden 4 tane hortum var bunlardan birini 3 cm uzun takın teklemeye başlar ki benim dediğim noktadan önce dikkat edilmesei gereken daha nice yerler var.

Birleşip otogazcı mı açsak :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Evet arkadaşlar uzun zaman oldu konuyu hortlatmak lazım,

 

Tekleme sorununu çözdüm sanırım çok az yada farkedilmeyecek kadar azaldı diyebilirim,benim sorunum tek bir neden değilde birçok sorunun ittifakı yüzünden yaşandı.Dolayısıyla birini hallettsemde diğeri yüzünden devam eden tekleme nedeniyle uğraşmaktan sıkılmıştım geçen hafta sonu biraz uğraşayım dedim bazı forumları önceden okuyup olabilecek sorunları not almıştım.

Sıkıntı çıkan yerler

1.Gaz kelebeği konum sensörü (TPS sensör)

2.disbiritör kapağı kömürü temassızlık sorunu

3. Motor ısı sensörü arızası.

4.LPG enjektörleri.

 

1. sorunu bulmam çok uzun sürmedi tps sensörü bildiğimiz potansiyometre ile aynı şekilde çalışıyor gaz kelebeği kapalı konumdayken C terminali ile şase arasında 0.5-0.6 volt olması gerek tam açıldığında ise 3.5-4.5 volt gerilim okumanız lazım benim araçta kapalı konumda 0.2 ve açık konumda 3 volt vardı sensörü değiştirince orjinal fabrika verilerine döndü.

 

2. sorun biraz basit fakat çetrefilliydi,zira geçen yazımda disbiritörü dağıtıp bakım yapmıştım ama bir zaman sonra tekleme geri döndü meğer kapağın tam ortasında tevzi makarasına basan bir kömür ve kömürün arkasında yay mevcut bu yay kırılmış tabi söküp bakınca anlaşılmıyor ama araç ısınınca yay kendini bırakıyor ve kömür basmadığından yüksek gerilim makaraya atlayıp geçmeye çalışıyor.Ben ysc marka kapak alıp değiştirdim japon üretimi olduğu yazıyor.

 

3. Isı sensörü arızası da notlarımda olan bir seçenekti söküp multimetreyle ölçtüm sonra sıcak suda bırakıp ölçtüm ki değerler abuk subuk çıktı bunuda parçacıdan değiştirdim.

 

4. Lpg enjektörlerimde sorun yoktu yada ben öyle sanıyordum çünkü ayara gittiğimde arıza vermiyordu,söküp dağıttım her enjektörün altında küçük lastik oringler var bunların dümdüz olup kanallara çöktüğünü farkedince internetten siparişle (115tl)

bir takım enjektör aldım montaj bitince yola çıktım.

 

Bolca dur kalklı yollarda gezdim sadece 2000 deviri geçerken bir saniye gibi rahatsızlık vermeyecek şekilde tekleme oluyor

buda atikerden hediyedir diyerek sevinçle eve geldim.O gazla buji kablolarına izolasyon yaptım bujileri de kontrol ettim yarın gazcıya ayara gideceğim.İnşallah bu bilgilerin size de faydası dokunur.Selametle

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...