Jump to content

Mazda 323 - LPG de Tekleme Ortak Konu


Lupara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Gerçekten eline sağlık tozduman. Bu problemi yaşayıp, bu konuyu okuyanların çokca duasını alacaksın. İlgim olmamasına rağmen, yazdığın her şeyi ben bile takip ettim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

slm millet ben merek ediyorum hala bir takım NGK LPG1 BUJİSİ ve NGK BUJİ KABLOSU alıp deneyen yokmu? :ohmy:

ISRAR EDİYORUM TAVSİYE EDİYORUM Bİ DENEYİN  :clap:

geçen lpg nin 10.000 bakımı gelmişti ve bu tekleme olayı için bi adım atmak istedim ve sanayi yollarını tutum

bujiden başladım değişmeye ngk lazer line lpg1 bujisi takımı 200 tl kablo 117 tl bilginize araştırıldı

tabiki ben züğürt gittim orjinal bujisi olan bir takım ngk bkr5e aldım 32tl

vardım uysal otogaza durumu anlattım böyle böyle 2500 -3000 arası tekleme diye tamam dedi bakarız hallederiz dedi o usta olacak kel kafa. :sopa:

neyse söktük bujileri uzerinden  bosh un platınum bujılerinden çıktı ince uclu kalem ucu gibi neyse 

taktık yenileri lpg hortumları filitresi gaz ayarı yapıldı çıktı. birgün sonra

ne yazıkki araba dahada kötü oldu her vites yükseme gaza basmada kerkinmede eklendi hemde benzindede yapıyor

önce benzinde tekleme filan hiç birşey yoktu şimdi hemgaz hem benzinde her vites değişiminde kerkinme  ve alt devirlerde tekleme oluştu  :kafa:

bilmiyorum neden ya ayardan oldu ya bujiden benzindede kerkinmesi bana bujileri gösteriyor bakalım 

sizden ricam bu NGK LPG1 lazer line bujilerini deneyen yada denemek isteyenler buraya sonuçları lütfen yazssın 

birçok hayır dua alsın  

şimdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ngk ları iyi diye biliyorum. Km az ancak zaman açısından bir yıldır takılı arabada. Servisimin tavsiyesiyle alıp taktırdım. Servisime kesinlikle güvenirim. Şu ana kadar sorun yaşamadım. Teklemeye gelince çok az devir saatinde oynama var rahatsızlık vermiyor. Ancak ne varki motorda rahatsızlık verecek kadar tekleme varsa bu sadece bujilerle çözüleceğine ihtimal vermiyorum. Neden diye soracak olursan ben bayağı bi masraf artı bir yılda zaman harcadım. Şunu da yazmadan geçemiycem aynı sorunları yaşadığım sıralar 110 km yolu 5.5 saatte katettim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hacilar 323 2000 model 1.8 aracim var atiker 2500 rpm civari tekleme yapiyor ama biraz seri kullanimda sikinti yok benzinde de sikinti yok birde enjektor memeleri buyutuldu ama yine ayni orjinal buji ve kablo komple deisti yine ayni bi turlu cikamadim isin icinden seviyorumda aractan da vazgecemiyorum varmi fikriyati olan saygilar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

slm millet ben merek ediyorum hala bir takım NGK LPG1 BUJİSİ ve NGK BUJİ KABLOSU alıp deneyen yokmu? :ohmy:

ISRAR EDİYORUM TAVSİYE EDİYORUM Bİ DENEYİN  :clap:

geçen lpg nin 10.000 bakımı gelmişti ve bu tekleme olayı için bi adım atmak istedim ve sanayi yollarını tutum

bujiden başladım değişmeye ngk lazer line lpg1 bujisi takımı 200 tl kablo 117 tl bilginize araştırıldı

tabiki ben züğürt gittim orjinal bujisi olan bir takım ngk bkr5e aldım 32tl

vardım uysal otogaza durumu anlattım böyle böyle 2500 -3000 arası tekleme diye tamam dedi bakarız hallederiz dedi o usta olacak kel kafa. :sopa:

neyse söktük bujileri uzerinden  bosh un platınum bujılerinden çıktı ince uclu kalem ucu gibi neyse 

taktık yenileri lpg hortumları filitresi gaz ayarı yapıldı çıktı. birgün sonra

ne yazıkki araba dahada kötü oldu her vites yükseme gaza basmada kerkinmede eklendi hemde benzindede yapıyor

önce benzinde tekleme filan hiç birşey yoktu şimdi hemgaz hem benzinde her vites değişiminde kerkinme  ve alt devirlerde tekleme oluştu  :kafa:

bilmiyorum neden ya ayardan oldu ya bujiden benzindede kerkinmesi bana bujileri gösteriyor bakalım 

sizden ricam bu NGK LPG1 lazer line bujilerini deneyen yada denemek isteyenler buraya sonuçları lütfen yazssın 

birçok hayır dua alsın  

şimdiden teşekkürler

LPG bujisi alıp dandik kablo alacağınıza orjinal kablo alıp orjinal bujiyi 0.7 mm(70 centil) değerine düşürün daha iyi, ben bu şekilde kullanıyorum, kablo orjinal olmadıktan sonra bujiyi değiştirmek size gözle görülen bir yarar sağlamaz,forumlarda çeşitli arkadaşlar lpg bujisinin farkının olmadığını ifade ediyor fakat ateşleme bobininiz zayıflamış ise belki bir fark görürsünüz.

Normal bir ngk bujisinde ® İfadesi varsa direnç değeri 3.5-5 kohm değerindedir buna birde dandik kablonun 6.5kohm değerini ekleyelim yaklaşık 12 kohm dirençle aracın ateşleme voltajını da 18000 volt düşünürseniz buji akımı 1.5 amper olur orjinal kabloda değer yanılmıyorsam 800 ohm ile 1.5 kohm değerinde bu değerlerle akım ise 2.25 amper olur yani kablonun bu kadar etkisi varken bujinin ne günahı var ??

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aradığın sorulara ilişkin arkadaşların forumda önceki yorumlarına başlıklarına bakarak yada bu konunun önceki sayfalarına bakarak büyük ölçüde bilgi alabileceğini düşünüyorum mezarcı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aradığın sorulara ilişkin arkadaşların forumda önceki yorumlarına başlıklarına bakarak yada bu konunun önceki sayfalarına bakarak büyük ölçüde bilgi alabileceğini düşünüyorum mezarcı.

anladim baktim zaten de belki yeni bi bilgi edinmis birisi cikarsa die yazdim zaten yarin bi buji araligini ayarlayacam bi o kaldi vunku umarim duzelir...
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

peki sayın arkadaşlar şunu söylemem gerekirse bu konu tamamen lpg sistemi ve özellikle atikerin sistem elemenlarıyla alakalı bi durum bunu KESİN olarak  söyleye bilirim 

forum larda bu sorunu çözümünü şöyle açıklıyorlar

Değerli arkadaşlar, daha önce oldukça fazla konuşuldu, tartışıldı. 1999 Model sonrasındaki 1.5 ve 1.8 323'lerdeki lpgde 2100 ve 2800 devir aralığındaki tekleme olayının çözümünü burada paylaşmak istedim. Ola ki, yeni üye arkadaşlar bu sorunu yaşarlar, buradan bakabilirler. Olayın nedini bu: 

MAZDA'da fakirleştirme:

Bazı Mazda modellerinde benzin enjektörleri ivmelenmelerde sıralı püskürtmeden YARI-GRUP (Half-Group) püskürtmeye dönüşmektedir.
Bu tür çalışmalar ivmelenme anında kırmızı top veya benzin süreleri gözlemleyerek kolayca anlaşılır.Bir stratejiden diğerine geçerken benzin sürelerinin yaklaşık olarak yarıya düştüğü gözlenir.( Örnek: yaklaşık 8ms den 4 ms düşme gibi). Kırmızı topun bu iki değer arasında gidip geldiği görülür. Bir başka tür araçlarda da top belli bir devire kadar sabit kalarak belli bir devirden sonra orijinal değerine ulaşır.
Bu tür araçlarda gazla çalışırken SIRALI sistemden YARI-GRUP sisteme geçerken bazı (düşük benzin süreleri) GAZ karışımı zenginleşme eğilimi gösterdiğinden çalışmada rejiminde sorunlar yaşatmaktadır.


Sorunun çözümü için:

Eğer yazılımında mazda fakirleşmesi olan bir kit kullanıyorsanız mazda fakirleşmesi bölümüne bir değer girin.

Eğer yazılımda mazda fakirleşmesi yoksa  yazılımdan benzin stratejilerini devre dışı bırakın.

Eğer bu opsiyon da yoksa tekleme olan devirleri ve vitesleri yolda kaydedin ve buradaki lpg enj. zamanını yüzde -3 ya da-5 oranında düşürün. 

Eğer ateşlemeden kaynaklı bir sorununuz yoksa tekleme geçecektir. (alıntıdır)


peki benim sorum şu ANTALYA da bu yolda tekleyen deviri   kaydedilerek ms düşürme veya ayarlama herneyse 

yapacak bir usta YOOKMUDUR.?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tanıdığınız mazda imalatında çalışmış bir Japon arkadaşınız varmı arkadaşlar.varsa işimiz kolay hepimiz kurtulduk. Şayet yoksa bunu kendi yöntemlerimizle çözeriz umarım foruma devam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buji araligini 0.7 yaptik ama yine atlama yapmakta son care buydu oda olmadi biraz seyreldi gibi o kadar sistemi farkli marka olarak degistirmek gerekiyor ssnirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

buji, buji kablo,bobin, yakıt sistemi ve subap ayarlarında sıkıntı olmayıp ta  tekleme yaşayan arkadaşlara tavsiyem distribütörün içindeki modülü değiştirmeniz olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben atiker kullaniyorum şhell den aliyorum orj.buji ve kablo deisti subap ayarlari hersey yapildi bi tek anormal olarak hava filtresi var acik hava filtresi ondan olacagini da zannetmiyorum bu konuda atiker in 3 bayiside bu araclarda bunu yapiyor demeleride beni aradan cikariyor.ve olmadi adapazari elbirlik servisine gittim ugrastilar memeler kucuk dedi buyuttu sonuc ayni

Bende gazliyorum napam ☺☺☺

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...