Jump to content

Mazda 323 - LPG de Tekleme Ortak Konu


Lupara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

evet kardeşim benimki enjjektörlü

kablo alıp kendi ayarımı kendim yapacam afaya koydum usta

şu an araştıma aşamasındayım

ve kendime inanıyorum ki biçok lpg ustasından iyi yyapabilirim

ustalara kalırsak işimiz hayli zor

bundan sonrada bi arıza durumunda netten iyice araştırıp öyle gidecem sanayiye

yoksa acımadan kol gibi geçiriyorlar kazığı örnek :atiker lpg filitesi  nette 10 tl  değirtirmesi zaten cok basitmiş

biz lpg servisinde 40 tl + 10 tl işçilik ödedik buyrun :angry: ayar içinse zaten tak resetle iki gaz ver çıkar 30 tl

bukadarda olmaz arkadaş 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Sn Mezarcı performas filtre lpg de bu tip sorunlara yol açabiliyor konunun eveliyatında bahsetmişlerdi galiba arkadaşlar, orjinale dönmelisin.

    Lpg ciler çok fahiş fiyatlar istiyolar kara düzen bir lpg ayarına bile  15 tl alıyolar bence de çok pahalı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sn Mezarcı performas filtre lpg de bu tip sorunlara yol açabiliyor konunun eveliyatında bahsetmişlerdi galiba arkadaşlar, orjinale dönmelisin.

Lpg ciler çok fahiş fiyatlar istiyolar kara düzen bir lpg ayarına bile 15 tl alıyolar bence de çok pahalı.

zaten pahali 20 tl civarinda ama iste benim hava filtresi aldigim da boyleydi kutunun alti var ustu yok sanirim kirilmis pahali oldugundan bu yontemi koymus ama buda sikiknti iyi filtrr almak gerekiyor oda 6 ayda bi 50 tl demek hava filtre kutusu da 300 den.asagi bulamadim bakalim napicaz..
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar ben öncede cevap yazmıştım.Aracım 1.8 familia 1997 model.ilk önce disrtribütör kapağını ve tevzi makarasını değiştirdim(çin malı idi). Buji kablolarını değiştirdim.(tayvan malı) bujilerim ngk bkr5e11 idi.Tekleme büyük oranda çözülmüştü.sadece 2000-2500 aralığında 2.viteste sıklıkla 3 viteste nadiren yapıyordu.Dün itibarı ile tevzi makarasını Engin otomotiv(yedekparcacım.com) italyan malı ile ve bujileri orjinal olan ngk bkr6e11 ile değişirdim.Buji aralıklarını sentil ile kendim 0.9mm ye daralttım.150 km uzun yol 50 km şehir içi yol gittim.ALLAH'a çok şükür bir kere bile teklemedi.üstelik aracın gidişe çalışmasıda rahatladı.Rampalarda vites bir vites fark ediyor rahatlıkla gözlemledim.Ettiğim masraf 25 tl tevzi makarası ve 30 tl buji takımı hepsi bu.sıkıntısı olanlara tavsiyemdir.kırmızı renkli metini uygulamanızı tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar ben öncede cevap yazmıştım.Aracım 1.8 familia 1997 model.ilk önce disrtribütör kapağını ve tevzi makarasını değiştirdim(çin malı idi). Buji kablolarını değiştirdim.(tayvan malı) bujilerim ngk bkr5e11 idi.Tekleme büyük oranda çözülmüştü.sadece 2000-2500 aralığında 2.viteste sıklıkla 3 viteste nadiren yapıyordu.Dün itibarı ile tevzi makarasını Engin otomotiv(yedekparcacım.com) italyan malı ile ve bujileri orjinal olan ngk bkr6e11 ile değişirdim.Buji aralıklarını sentil ile kendim 0.9mm ye daralttım.150 km uzun yol 50 km şehir içi yol gittim.ALLAH'a çok şükür bir kere bile teklemedi.üstelik aracın gidişe çalışmasıda rahatladı.Rampalarda vites bir vites fark ediyor rahatlıkla gözlemledim.Ettiğim masraf 25 tl tevzi makarası ve 30 tl buji takımı hepsi bu.sıkıntısı olanlara tavsiyemdir.kırmızı renkli metini uygulamanızı tavsiye ederim.

Yani asıl sorununu sentil ile daraltman çözdü. çok teşekkürler. distribütör sağlammıymış yanı yoksa değiştirmenin faydası oldumu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin gibi değerli forumdaşların sorunlarını gidermek ve kalıcı çözümler üretmek hizmet anlayışımızın  bir gereğidir... :)

mazda 3 lazım bana 1.6 dynamic şöyle temizinden varsa bilen söylesin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Selam mazda ailesi
1999 model mazda 323 1,5 motor 195000 km sedan klimasız aracım var
4 yıldır kullanıyorum 2 ay önce triger ve yağ baklarını yaptırmadan önce km 80-85 arası bir silkelenme vardı 150 km 180 km hızlarda rahatça gidiyordum
Bozüyükte tiriger ve yağ bakımını yaptırdıktan sonra aracım 115 km hızı geçmez oldu hemen kerkinmeye başladı 2500 KM YOL YAPTIM BİR AYDA GENE DÜZELMEDİ
Buji buji kablosu ve ateşleme bobinleri değişti sorun devam etti bogaz kelebeği ve hava akış sensörü temizlendi gene devam etti soğukken pek yok ama ısınınca anında yapıyor daha önce benzinde sıkıntısı olmayan araç şimdi gaz benzin farketmiyor 115 km sonra gitmiyor rampalarda kerkiniyor resmen sallanıyor araba. acil yardım. Bu sorun neden olabilir. Triger bakımından sonra oldu. Trigerde sente hatası vs yok gaz ayarını defaatle yaptırdım.
Şimdiden teşekkürler Mazda ailesi


 

İlhan tarafından düzenlendi
Tammaı büyük harflerden oluşan konu başlığı
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Trigerde sente ayarı hatalı ya da uzun süredir hatalı ayarlanmış gaz ayarı benzinin çalışmasını bozmuş.

 

Bilinen başka bir ustaya senteyi yine de kontrol ettirin. Eğer sorun senteden değilse, lpg sisteminden kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak için aracınızın aküsünü resetleyin, ardından lpg sistemini kapatıp bir süre benzinde binin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selam mazda ailesi

1999 model mazda 323 1,5 motor 195000 km sedan klimasız aracım var

4 yıldır kullanıyorum 2 ay önce triger ve yağ baklarını yaptırmadan önce km 80-85 arası bir silkelenme vardı 150 km 180 km hızlarda rahatça gidiyordum

Bozüyükte tiriger ve yağ bakımını yaptırdıktan sonra aracım 115 km hızı geçmez oldu hemen kerkinmeye başladı 2500 KM YOL YAPTIM BİR AYDA GENE DÜZELMEDİ

Buji buji kablosu ve ateşleme bobinleri değişti sorun devam etti bogaz kelebeği ve hava akış sensörü temizlendi gene devam etti soğukken pek yok ama ısınınca anında yapıyor daha önce benzinde sıkıntısı olmayan araç şimdi gaz benzin farketmiyor 115 km sonra gitmiyor rampalarda kerkiniyor resmen sallanıyor araba. acil yardım. Bu sorun neden olabilir. Triger bakımından sonra oldu. Trigerde sente hatası vs yok gaz ayarını defaatle yaptırdım.

Şimdiden teşekkürler Mazda ailesi

 

 

Forumda mevcut ve sabit olan, ilgili konu ile birleştirilmiştir. Buradan devam edebiliriz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Triger yeni değişti sente ayarı iyi dedi dediğimizi demefik olmadı kafayı yiyecek ya!

Triger yeni değişti sente ayarı iyi dedi dediğimizi demefik olmadı kafayı yiyecek ya!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Evet arkadaslar ben bi mazda sahibi ve bu tekleme konusunda tecrubeli biri olarak bu konuya son noktayi koyuyorum.  Oyle her su degisecek bu yeni olacak diyen ustaya inanmayin.

1.Oncelikle aracin bujilerini kontrolet  arac stok dogru buji kodu kullan istersen 8 mm ye ayarlata bilirsin ama iridyum buji ise elleme

2. Ngk marka buji kablo veya orjinal olmali orjinalsa degisme 

3.bobinlerini kontrol ettir 

Bu dediklerimi yaptinmi? Az bi tekleme kalacak yada gececek

4. Bu en onemlisi dikkat edin iyi bir lpg ustasi bulun ve yolda tekleyen devir dk  mili saniyesini -3 ila -5 ms dusursun sorun kalmayacaktir.

Bu oneriler tecrubeye dayali denenmis bilgilerdir. Ve 1999 model uzeri 323 enjeksiyonlu araclarda uygulanmis ve basariya ulasilmistir. 6 aya yakin sorunsuz biniyorum

Tupun markasi atiker yani dandik. zaten olay tamamen lpg sistemi ile alakali olay regulator gaz basinci ve enjeksiyon mili saniye konbinasyonu arasinda geciyo konuyu biliyorsan 2500 devirde tam grub puskurtmeye gecerken enjektorun duzensiz puskurme yapmasindan kaynakli.biraz karisik oldu ama  arastirirsaniz anlarsiniz.

Tupu Yeni taktiracaksan brc my11 kitin den sasmayin

1999 alti modeller icin yapacaginix tek sey distribitor kapagini orjinaliyle degismek sorun duzelecektir .

Faydali olaabildiysem ne mutlu bana 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar bu sorun tamamen lpg sisteminden ve kalibrasyonu iyi yapamamalarindan  kaynakli.lpg markasi atiker vs... ise ve iyi bir ustaya ihtiyacini  var yolda kalibrasyon yapmasini bilen kisaca bu araclari bilen birisi olmali. Kesinlikle saglam ve orjinal parcalarinixi degismeyin ve arabanin baska yerleriyle oynatmayin

Ben sadece buji ve buji kablosu degitirdim buji 35 - kablo 85 tl yani isteyerek keyfi degistim.kablo orjinal degildi bujileride yenilemis oldum icime sinsin diye.neyse degistik gittim kalibrasyon yaptirdim sonuc nafile. Bi baska usta geldi 2500 devir civari teklememi dedi evet dedim araban mazdami dedi direk evet dedim tupde atikerdir kesin dedi. Getir arabayi dedi Ayar yapti. enjeksiyon ms ayarlariyla oynadi bindik gezdik filan umitsizdim ama cok sukur yapti ve sonuc  6 aydir kullaniyo cok sukur sikinti yok.  

Yaptigi islemleri takip ettim sordum azda olsa cvp alabildim sirasiyla yaziyorum

1 kablo tak prorami ac fabrika ayarlarina aldi resetledi.

2 biraz benzinde calistirdi sona otomatik kalibrasyon yapti 

3 bisure gaz verdi sonra haritadan enjeksiyon degerlerini degisti ama iste orda nasil yapti biseyler daha ama kayita alamadim.zaten olmaz yine diye dusunuyordum. Allahimiza cok sukur yaptirdik.

Benden bukadar saygilar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sıkıntı Atikerden değil, hangi markanın olsa bu sıkıntı olabilir. Ha Brc ve Prins sistemi daha dayanıklıdır ya da otomatik ayarı daha düzgün atıyordur, şans eseri sıkıntı çıkmıyordur. Bu sıkıntının çıkmaması, motorun düzgün çalıştığı, lpg nin ayarının düzgün olduğu anlamına gelmez. 
Aracın stft ve ltft sinin lpg de de sıfırlanması gerekir. Bunun için de yolda ayar yapılması zaruridir. 
YOLDA AYAR YAPMAYAN USTAYA LPG TAKTIRMAYIN!

Yolda teklemenin bir diğer sebebi de montaj esnasında uygun nozzle ın takılmamasından da olabilir.

stft, ltft, afr ile ilgili bilgi almak isteyen googleda "lpg hakkında soru cevap" yazıp aratıp açtığım konuları, blogları bulabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

merhabalar arkadaşlar öncelikle tekleme problemim yok ama ms topunun tüp ekranında zıplama sorunum var tekleme çok az var ama onu ayar ile hallettim kendi kablom var aramızda lpg ustası varmı bilmiyorum bir yorumlayabilirmisiniz araç üzerindede bir problem olabilir çünkü benzindede aynı bir yorumlayabilirmisiniz  ? araç ms sürelerini bu şekilde ne zıplatır sürüşde hiç bir sotun yok sadece bu şekilde olduğunda lpg ayarı tam sağlıklı olmuyor

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...