Jump to content

Mazda 323 Ateşleme Kesme Sorunu (Modül Sorunu)


kblths
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Araştırıp buluyorum birşeyler sürekli ve sizden yardımlar alıyorum. bir de şu distribütör içindeki "tevzi makarası" ile alakalı olabilir mi_?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Tevzi makarası göz önünde belli bişey eğer bir hasar v.b. bişey yok ise sorun olmaz , zaten ondan olsa araç hiç çalışmaz ne sıcak ne soğuk, bujilere enerji gitmez.

    Araç çalışmadığı zaman biri içeriden kontağa basarken siz buji kablolarından birini çıkarıp bakın atşeleme geliyormu, çarpılmamaya dikkatedin. Bu deneme elektriksel olabilecek alternatifleri ortadan kaldırır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Sanırım Aracım düzeldi. Ateşleme modülünü değiştirmiştim. Aynı sorun devam ediyordu. İlk ustam ateşleme modülünü macun gibi kutunun içinden çıkan sıvıyı sürmeden takmış modül bozulmuş sanırsam. Yeni bir tane daha aldık bu sefer araç normale döndü. Şu an ateşleme sorunu yok. Fakat şimdi de rolanti sorunu olmaya başladı :D

1) Araç tam ısınmadan yolda giderken vites değiştireceğim zaman yada boşa aldığımda rolanti bir anda aşagılara iniyor bazende stop ediyor. Fakat ısınınca rolanti 0.9 da kalıyor hep.

2) Ustam Avansını iptal etmişler aracın dedi. Avans neden iptal edilir? Bana bir sorunu olur mu_?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Çok geçmiş olsun kardeşim bahsi geçen beyaz macunu termal macun olarak biliyorum parçanın soğumasını sağlıyor,

    1- Bu durum çoğu karbüratörlü araçta aynıdır, lpg beyni soğuk olduğundan ve de ayarsızlıktan kaynaklanır, önce benzine alıp benzinde rölantiyi ayarlayınız sonra lpg ye geçip bu kez lpg de güzelcene ayar verip tekrar rölantiyi ayarlayınız,  aracınızın hararet göstergesi alttaki kalın çizginin üzerine çıkmayana kadar hareket etmeyin, problem olmayacaktır.

    2- Bizim araçların avans mekanizması mekaniktir yani distribütörle ateşleme yapar, iptal etme diye bişey olmaz, olması için sebep yok zaten, distribütörün üstündeki sarı parçaya giren hortumlara dikkat et, yanlış takılma ihtimali çok yüksek, mavi çizgili hortum alta takılmalıdır, ayrıca avans ayarı ateşleme zamanını belirler , yakıta ve de parformansa çok etkendir, bizim araçların karbüratörünü çoğu usta bilmez ve de bahsi geçen valflerin hortumlarını genelde yanlış takarlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam bugün yine aynı sorun oldu. 2 dir modül alıyorum markası dr. müller ama ısınınca ateşlemeyi kesiyor. usta bobin elektiriği veriyor distribütör ateşleme yapmıyor bujilere elektrik gitmiyor demişti. distribütör içinde devir okuyucu varmış. birtek o değişmedi. bundan kaynaklanma ihtimali nedir? yoksa gidip komple distribütör alıcam.

ayrıca distribütör üzerindeki o kule gibi birşeyden sarı kapaklı(sanırım avans) 2 hortum girisi var ama tek hortumla o 2 girişi bağlamışlar. yani üstteki girişten bir kısa hotum alttaki girişe gidiyor. bu kadar :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Eğer distribütörün o kısmı o şekilde ise dediğiniz doğru avans mekanizması dene birşey kalmamış size önerim bakımlı bir 323 bulup karbüratörünü model alarak ilgili hortumları dikkatlice doğru şekilde takın, eksik varsa tamamlayınız, ayrıca karbüratörün arkasında bide kör tapa var oranında kapalı olduğundan emin olunuz, bu linkte epey foto var karbüratör ile alakalı .

http://www.mazdaclubtr.com/index.php?action=media;sa=album;in=1135

    Usta haklı bobin ile ateşleme modülü karşılıklı bağlantı içindedirler zaten distribütörden yanından  çıkan kabloların bobin ile bağlantısını görebilirsiniz maalesef,  sizin sorununuz gene ateşleme modülü ile alakalı gibi geldi bana,  modülü başka bir marka deneyin bakalım ne olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam Şöyle bişey söyleyim en güzeli :) Usta Modülü taktık dedi. Eğerki yine aynısını yaparsa "devir okuyucu" değiş dedi. Modüle bağlı bir parçaymış bu.

Aslında olayı kısaca özetleyim. Sakaryadan yola çıktım izmite gittim. İzmit şehir içindede gezdim. ardından geri dönüşe geçtik. Dönerken de hiç durmadım sadece lpg almak için durduk. aldık yola devam ettik. Toplam 150-200 km ve 2 saatten fazla araç çalıştı. yolda bırakma gibi bir durum olmadı. Hareret de hep ortada zaten. aracın ısısı normal. Yani Bu araç 5 saat biledin 10 saat yolda gider. Yakıtı bitene kadar. ama aracı durdurup aradan yarım saat geçsin çalıştırmaya git çalışmıyor. aracın ısısıda düşmüş oluyor haliyle.

Fakat şöylede bir durum var. Mesela aracı hareket ettirip 2 saat gezdim. SOnra gidiyorum akaryakıt almaya. mecburen aracı stop ediyorum. akaryakıtı alıyorum ve marşa basıyorum tak alıyor. Hep böyle oldu.  ama işte hemen 15 dakikayı geçmiyecek :D

"devir okuyucu" denen parça hakkında ne düşünüyorsunuz hocam_?

Buda Distribütör avansı olması lazım ve durumu şöyle.

2mfzn5t.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Devir okuyucusu bozuk olsa sanıyorum devir saatin çalışmaz aracın çalışmasına etki etmemesi lazım ama tam emin değilim,sorunların baş göstermeye başlamadan öncede bağlantılar yine böylemiydi.Avans mekanizmasından gitmesi gereken o iki hortumun yerine ne takılı.Gürhan abininde dediği gibi bütün hortumları takılması gereken yerlere tak en azından birtane temeli oluşturacak doğrumuz olsun.Avans iptal olunca araç performansıda düşebilir ve rakımlı yerlerde sıkıntı yaratabilir ben böyle biliyorum yanlışsam düzeltsin daha iyi bilen arkadaşlar.Bağlantıları düzeltirsen aracının düzeleceğini düşünüyorum şahsen.Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.mazdaclubtr.com/30445/bu-parcanin-nasil-calistigini-bilen-varmi/msg515937/#msg515937Mavi çizgili hortum distribütör avansının alttaki çıkıştan karbüratörün arkasına gidiyor resimde belli diğer çıkışta karbüratörün ön tarafına gidiyor galiba fırsat bulabilirsem resim çeker koyarım.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Marş verip çalışmadığı durumda devir hareket etmiyorsa devir modülü arızalıdır. Soğuk sıcaktan etkilenebilen bir parça. Marş sırasında devir pır pır oynuyosa ve araç çalışmıyorsa devir modülüyle alakası yoktur.

EMY & MZD

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tmmdır Hocam O şekilde yapıcam bağlantıları umarım sorun gider. Bu arada Bugün bir video çektim. Bana sorun olabilir gibi geldi. Konu ile alakası olmayabilir ama bir inceleseniz_?

Bu Motor sesi normal mi yoksa bir rektefiye mi lazım?

View My Video

...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

   

      Bahsi geçen bağlantılar karbüratöre giriyor, yanlış yere takmayasın , bir 323 bul ondan rica et model olarak kullan güzelcene hepsini düzelt.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorun durumunu buradan anlayamayız, eger yağ ve su eksiltmiyorsa sorun olmaz.Çalışmasında inceden çıt çıt diye ses geliyor hortumları düzelt oda düzelir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim lantis 1000 km de 1 lt yağ yakıyor :)

bir arkadaşında var Lantisi. Motor yaptırdı. Yağ yakma kesilmiş ama

bir müddet sonra yağ yakmaya tekrar başlamış. Kanımca Lpg'den kaynaklı olabilir.

Mazda dışında ki Lpg li araçların çoğunda yağ yakma problemi var...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim lantis 1000 km de 1 lt yağ yakıyor :)

bir arkadaşında var Lantisi. Motor yaptırdı. Yağ yakma kesilmiş ama

bir müddet sonra yağ yakmaya tekrar başlamış. Kanımca Lpg'den kaynaklı olabilir.

Mazda dışında ki Lpg li araçların çoğunda yağ yakma problemi var...

Motordaki keçeleri kontrol ettirdin mi Ali? Benim önceki guzunun da keçelerden yağ kaçırıyordu bende saf saf yağ yakıyor diye guzuma suç buluyordum... Keçeleri değiştirince eksiltmesi kesilmişti...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam Keçeler demişsiniz_? Benim araçtada motoru yıkatınca kecelerden yağ sızdırıyor denmişti. Ne kadar mal olur o iş_?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam Keçeler demişsiniz_? Benim araçtada motoru yıkatınca kecelerden yağ sızdırıyor denmişti. Ne kadar mal olur o iş_?

Komple keçeler, marş dinamosu, alt takımda bir kaç parça, yağ/filtre/buji değişimi işçilikler dahil 400 TL tutmuştu diye hatırlıyorum... Sadece keçeleri değiştirmedim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...