Jump to content

Mazda 323 Ateşleme Kesme Sorunu (Modül Sorunu)


kblths
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hocam Keçeler demişsiniz_? Benim araçtada motoru yıkatınca kecelerden yağ sızdırıyor denmişti. Ne kadar mal olur o iş_?

  Bir sürü keçe var,  hangisinden kaçırdığına bağlı, çıkacak maliyet,  krank keçesiyse şanzımanın inmesi gerekir, triger tarafıysa aracın sağ tarafının komple sökülmesi gerekir,  onun dışındakilerin değişimi zaman ve de emek bakımından o kadar da fazla değil yani fazla maliyetli olmaz, bu konuda kesin önerim değişeceğiniz keçeleri yetkili servisten alınız aksi halde yağ sızdırma problemi devam edebilir.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam cümleten tekrardan selamlar...

bugün elime mitsubishi J153 kodlu ateşleme modülü geçti. benim araca uyum sağlar mı_? diğer modüllerde j170 yazıyordu da

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Denemek gerek, benim hiçbir fikrim yok, öncelikle bu bahsi geçen kodlar neyi ifade ediyor onu bulmak gerek , bulduğunuz modül orjinali zaten ama kod farkından dolayı ne gibi değişiklik olur birşey  diyemem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Modülü taktım arkadaşlar. Ama distribütörden tıkır tıkır sesler gelmeye başladı. Kuş ötüyor sanki. :D Sanki dolmuş çalışıyor gibi... bir problem oluşturur mu_?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Sürtme falan vardır, modülden kaynaklı olduğunu sanmam, tevzi makarasının altındaki contalı siyah plastik kapağın doğru oturduğundan emin ol, sonrada tevzi makarasını dikkatlice tak, hala  varsa bu tıkır tıkır ses, distribütör tırnaklarına atlayan ateşlemeden de olabilir, umarım sistem zarar görmez.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu adamlar her foruma lazım Nofearr, apojitsu, Oğuzhan gibi. E segment full donanım hepsi maşallah  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorunu bir türlü çözemiyoruz arkadaşlar. Hala sıcakken çalışmama devam ediyor. 3 adet modül değiştirdim hala aynı problem devam.

Bende geçici çözüm buldum. Baktım araç çalışmıyor. Hemen modüllerden diğerini takıyorum hoppp alıyor marşı yola devam ediyorum. Bizim araçlarda Motor beyni falan yokmu arkadaşlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorunu bir türlü çözemiyoruz arkadaşlar. Hala sıcakken çalışmama devam ediyor. 3 adet modül değiştirdim hala aynı problem devam.

Bende geçici çözüm buldum. Baktım araç çalışmıyor. Hemen modüllerden diğerini takıyorum hoppp alıyor marşı yola devam ediyorum. Bizim araçlarda Motor beyni falan yokmu arkadaşlar

Öyle hemen tak sök olacak parça değilki o bilgisayarların işlemcilerinde kullanılan işlemci ile soğutucusu arasına sıkılan jel sıkılıp konulur diye hatırlıyorum. 1 kere cıkarıldığında tekrar jel sıkılmalı. Aksi halde tam oturmaz.

EMY & MZD

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:D Jel sürdüm neler sürdüm , yok arkadaşlar benim distribütör fena sıcak. sökmeye çalışıyorum modülü elime değiyor distribütörün alt tarafı. fena sıcak oluyor. Mitsubishi denedim dr müller denedim. dd denedim hepsimi arızalı olur yaw :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Problem  başka yerden modülden değil anladığım kadarıyla,  uygun olan bir tanesini takıp problemin gerçek sebebini bulmalısınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

distribütörün alt tarafı ile alaklı olabilir mi_? Yani kapağı çıkarıyorum. Tevzi makarasını ateşleme modülünü devir okuyucuyu çıkarıyorum. motora bağlı kalan distribütör parçası paslanmış ve aşırı sıcak oluyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Alakası yok, distribütörün sıcak olmasının sebebi motor bağlantılı olmasıdır, motor ısınınca oda ısınıyor, normaldir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

arkadaslar merhaba. 93 model 323 aracımla geçenlerde ateşlemeyi kesmesi sebebiyle yolda kaldım çekiciyle şaşmaz a gönderdim bobin, ateşleme modülü, krank sensörü ve tevzi makarası degistirildi. şuan da kafasına göre bazen hemen çalışıyor bazen 3. 4. marşta çalışıyor. var mı bi fikri olan??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Sadece ateşleme modülü değişimide yeterli olurdu diye düşünüyorum, neyse sorun deil olan olmuş, geçmiş olsun da , krank sensörü yokki bizim arabalarda, ??? varda benmi bilmiyorum ???varsa neredeymiş.???  Çalışması ile alakalı bir yorum yapamayacam lpg li ise lpg kaynaklı olabilir, ateşleme elemanlarından kaynaklı olabilir, motorun sıcak ve soğuk olmasından kaynaklı olabilir, aracınızda böle ani sorunlar olduğunda forumda araştırmadan veya konu açıp sormadan hemen sanayi yollarına düşmeyin bence, 5 dakkanızı almaz, gereksiz uğraşlara girersiniz mazda dan anlamayan bir ustanın eline düşüp.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

krank sensörü bende yok diye biliyodum ama varmış  :)  gece yolda kalıp sabahta işe gelmem gerekliydi o yüzden kendim dahi ilgilenemedim çekiciye tarif edip tanıdığım olan rover servisine gönderdim.  modül ü yan sanayi taktık taiwan malı. orjinali zaten yok ancak yurtdışından getiririz diyorlar. lpg yi de kontrol ettirdim bi sorun bulamadılar. aklımdaki tek ihtimal modül ün yan sanayi olmasından kaynaklandığı. yan sanayi modül bu araçlarda böyle bişeye sebep olur mu yoksa elektronik parçadır ya çalışır ya çalışmaz mı diyip sıkıntıyı başka yerde mi arayacagz..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Benim arabamdada yan sanyi modül var ve sıkıntı yok , bahsi geçen sorun bana kalırsa modül değil, iyice tüm ekipmanları kontrol etmek gerek, bu arada aracınızın motoru enjeksiyonlumu , krank sensörü enjeksiyonlu doch motorlarda oluyor, karbüratörlü soch motorlarda yok bildiğim kadarıyla ama daha önce yazdığım gibi eğer karbürtaörlü ise aracınız krank sensörünün nerede olduğunu bir sor ustaya bakalım ne diyecek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...