Jump to content

Ilk RX8'im ve ilk uzun yol tecrübem olacak...


mozhan79
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

bi kere de şunu denemiştim. 3/4 depo bitti tekrar doldurdum. 525 km gitmiştim ve 145 tl ile depo doldu. konya - afyon arasında bi istasyondan doldurdum adını hatırlamıyorum. ben aracı zorlamamaya çalışıyorum. çünkü zorlayınca başıma geleceği biliyorum :)

valla bir depo ile 580-600km anormal ya. yuklu ve sicak ortamda bir rx8 bunu nasil yapti anlamak zor.madlaya vermek lazim  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

selamlar mozhan79,

aracı zorlamadığını belirtmişsin ve söylediğin yakıt tüketim değerleri gerçekten inanılmaz.

şahsen ben şu ana kadar bir depo ile 400 km menzili göremedim :(

mazda servisinde çalışanlardan öğrendiğim kadarıyla (ki bazıları rx8 eğitim seminerlerine katılmış)

düşük hızda gitmek sorun değil fakat motor devri normal seyirde 4-5k civarında vites değiştirmek gerekli.

bu da 60 km-s ile en fazla 3. viteste, 140 km-s civarında 6 ya atrmak demek.

aksi takdirde yakıt ekonomisi yapayım derken motoru yemeniz işten bile değil.

normal atmosferik motorlar yüksek devir sevmez ama rotary motor tam tersi.

saygılar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben zaten uzun yolda sabit gittim ama şehir içinde zaten sizi rahatsız eden çok oluyor  :D ama yinede en fazla 8000 devir civarında vites atmaya dikkat ediyorum. bi problem olmaz umarım yani motoru zorlayıp aşırı yağ tüketmesinden korkuyorum ben bu nedenle tedbirli gitmeye çalışıyorum ama kafam karışıyor devirli mi kullanayım devirsiz mi ???...

selamlar mozhan79,

aracı zorlamadığını belirtmişsin ve söylediğin yakıt tüketim değerleri gerçekten inanılmaz.

şahsen ben şu ana kadar bir depo ile 400 km menzili göremedim :(

mazda servisinde çalışanlardan öğrendiğim kadarıyla (ki bazıları rx8 eğitim seminerlerine katılmış)

düşük hızda gitmek sorun değil fakat motor devri normal seyirde 4-5k civarında vites değiştirmek gerekli.

bu da 60 km-s ile en fazla 3. viteste, 140 km-s civarında 6 ya atrmak demek.

aksi takdirde yakıt ekonomisi yapayım derken motoru yemeniz işten bile değil.

normal atmosferik motorlar yüksek devir sevmez ama rotary motor tam tersi.

saygılar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haklısın abim şahinler ışıklarda kafa tutuyor, arkadan yanaşan aracın icinden biri fotoğraf çekiyor vs :)

sakin kullanımda 4.000 - 5.000 devir civarında vites degistirmek uygundur.

Servis çalışanlarının söyledikleri bu. Uzun vadede sıkıntı yaşamak istemiyorsak bunu uygulamalıyız. Zira benim niyetim bu aracı hiç satmamak (kaza olmadıgı sürece)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ok kardeş ... ben zaten tecrübeli arkadaşların tavsiyesine uymak zorundayım, ilk defa kullanıyorum bu türden bir araç. fikri olan ve belirten herkese şimdiden teşekkürler :D

Haklısın abim şahinler ışıklarda kafa tutuyor, arkadan yanaşan aracın icinden biri fotoğraf çekiyor vs :)

sakin kullanımda 4.000 - 5.000 devir civarında vites degistirmek uygundur.

Servis çalışanlarının söyledikleri bu. Uzun vadede sıkıntı yaşamak istemiyorsak bunu uygulamalıyız. Zira benim niyetim bu aracı hiç satmamak (kaza olmadıgı sürece)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amacım bilgiçlik taslamak değil, sakın yanlış anlaşılmasın.

Sen abim yaşındasın ve benden önce RX-8 sahibi oldun (hatta ben satın alma aşamasındayken sana fikrini, tecrübelerini sormuştum araçla ilgili :)) yani tecrüben benden fazla.

Aslında ben de ilk defa bu türden bir araç kullanıyorum ve elimden geldiğinde araştırmaya, tanımaya çalışıyorum. Hem soru soru sorarak hem de kullanarak.

Sonuçta altımızdaki araç ne olursa olsun limitlerini bilmek ve ona göre davranmak durumundayız.

Fakat öyle bir şey var ki :hemen her gün başka bir şey öğretiyor RX-8. O yüzden ustalaşmak çoook uzun zaman istiyor.

Çocukluğunuzdan beri otomobil kullansanız ve arkadan itişe aşina olsanız bile DSC kapalı ise her an beklenmedik sürprizlere hazırlıklı olmalısınız eğer altınızdaki arkadan itiş bir wankelse :)

İyi geceler.

not: Eskişehir Mazda Satış-Servis Genel Müdürü Cengiz Bey'in söylediğine göre RX-8'lerde kazalarda oluşan hasarlar ekseriyetle aracın arka kısmında oluşuyormuş.

aman dikkat diyoruz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hayır hayır bilgiçlik taslamak filan söz konusu değil.... ben aracı yeni yeni tanıyorum ve topaç gibi bir defa trafikte döndükten sonra korkarak aracı sürmeye devam ediyorum( DSC'nin ne kadar kıymetli olduğunu da anlamış oldum)... yani ne yapacağım ile ilgili ilk defa tereddüt yaşadığım bir araç... kuvvetli ve arkadan itişli, ciddi bir kontrol gerektiriyor... kazasız günler diliyorum her sürücüye :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bırakın allah aşkına...

ben yıllarca arkadan itişli şahin kullandım yok böyle bir araba her an üç buçuk ölümle kucak dansı yapıyorsun adeta :egy: bulmuşta bunuyorsunuz keyfini çıkarın biraz yahu :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rx8  %50 ön arka yük dağilımına sahip bir araç arkadaşlar, arkası öne göre hafif bir m3 kullanın 390hp devasa birde torq sonra gelin deyinki rx8 nekadar dengeli bir araba imiş, yok öle bişey yahu rx8 de arkadan çekiş yüzünden kontrolünü kaybedersen bilki direksiyonun iyi değil, tekniğin yanlış, panikleyip arka ters istikamete savururken direksiyonu kayan tarafa kırıp azdaha gaz vereceğine fren yapmışındır ozaman, direk spin atarsın, rx8 dende korkarak bahsedersin.......

Ferrarinin F50 modeli için kesinlikle aptallara göre bir araç değil diye bahseder otomobil otoriteleri nedeni arabanın gücüne nazaran dengesiz ağırlık dağılımı,

Rx 8 de ise süper dengeli bi araç için söylenebilecek tek söz, boş bir parka gidin ve arkadan çekişli 150hp+ bir araç nasıl kullanılır öğrenmeye çalışın, kaza yaparsanız da rx8'e laf gelmesin sonra...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rx8  %50 ön arka yük dağilımına sahip bir araç arkadaşlar, arkası öne göre hafif bir m3 kullanın 390hp devasa birde torq sonra gelin deyinki rx8 nekadar dengeli bir araba imiş, yok öle bişey yahu rx8 de arkadan çekiş yüzünden kontrolünü kaybedersen bilki direksiyonun iyi değil, tekniğin yanlış, panikleyip arka ters istikamete savururken direksiyonu kayan tarafa kırıp azdaha gaz vereceğine fren yapmışındır ozaman, direk spin atarsın, rx8 dende korkarak bahsedersin.......

Ferrarinin F50 modeli için kesinlikle aptallara göre bir araç değil diye bahseder otomobil otoriteleri nedeni arabanın gücüne nazaran dengesiz ağırlık dağılımı,

Rx 8 de ise süper dengeli bi araç için söylenebilecek tek söz, boş bir parka gidin ve arkadan çekişli 150hp+ bir araç nasıl kullanılır öğrenmeye çalışın, kaza yaparsanız da rx8'e laf gelmesin sonra...

biz de alışmaya çalışıyoruz... inşallah kaza bela gelmez ne bana ne de başkasına :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben zaten uzun yolda sabit gittim ama şehir içinde zaten sizi rahatsız eden çok oluyor  :D ama yinede en fazla 8000 devir civarında vites atmaya dikkat ediyorum. bi problem olmaz umarım yani motoru zorlayıp aşırı yağ tüketmesinden korkuyorum ben bu nedenle tedbirli gitmeye çalışıyorum ama kafam karışıyor devirli mi kullanayım devirsiz mi ???...

Sıradan pistonlu motorların aksine Wankel yüksek devir sever!

9500 rpm'yi çevirmekten çekinme! yağsız bırakmadan tabi ;):D;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sn Hakan Kaya;

Türkiye'de sizin kadar tecrübeli olamayan (390 hplik M3 sürmeyen) %99.9 luk azınlığın içinde bulunduğum için ne kadar utanıyorum anlatamam :(

Memleketimde canım vatandaşlarım bırakın 390'ı 150hp+'yi bile göremiyor, bu durum ne olacak peki? :)

kaldı ki kimse profesyonel sürücü olmak durumda değil. Bazı şeyler deneyerek öğrenilir ki buna biz tecrübe diyoruz, korkmak değil...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sn Hakan Kaya;

Türkiye'de sizin kadar tecrübeli olamayan (390 hplik M3 sürmeyen) %99.9 luk azınlığın içinde bulunduğum için ne kadar utanıyorum anlatamam :(

Memleketimde canım vatandaşlarım bırakın 390'ı 150hp+'yi bile göremiyor, bu durum ne olacak peki? :)

kaldı ki kimse profesyonel sürücü olmak durumda değil. Bazı şeyler deneyerek öğrenilir ki buna biz tecrübe diyoruz, korkmak değil...

Aman konu amacını aşmasın, konu sanki Rx8 pisikopat bir makine gibisine dönmüş, durumu açıklığa kavuşturayım dedim, Rx8 zaten yeterince taşa tutulmuş bir araç, bu araba için ileri geri konuşan okadar çok insan varki, yok genelde arkadan kazalı olurmuş spin yüzünden sanki kronik bir problem var gibi bahsediliyor, piyasada bakın...!!!

Araç sorunsuz, şunu tam söyleyelim yol tutuş ve denge açısından fizik kurallarını zorluyor tatlı tatlı dengeli olarak, buraya kadar tamam, birde tecrübe lazım ki oda sizde oluşuyor şu an oda tamam, ama tecrübe edinince abi Rx8 süper yol tutuşu çok iyi diye sohbet etmiyoruz ki, nette geriye kalan, araba arkadan kayıyor, arkası kazalı olurmuş bu arabaların, yok keza uçarmışız, wankell gördünmü 100 metre uzaklaş ordan paran yanar alırsan kazara tu kaka olmuşya zaten, anlayacağınız abinizinde canı sıkkın, Rx8 alamadım bi türlü, 2.arabamız kocaman bir kütük oldu bu söylentiler sayesinde, :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 yıl sonra ...

RX-8 le iki yazdır tatile çıkıyorum. En ideal hız açıkçası 120-140 km arası. 1 depo benzin ile maksimum 600 km yol yapabildim. Onun üstünün çıkacağını çok zannetmiyorum açıkçası.

Belki 90 la giderek daha az yakıyordur ama çok sıkıyor o hızlar çekilmiyor.

Bu yaz istanbul-bodrum arası bu hızlarla 450 tl ye gidebildim. Daha az olurmu olur belki ama çekilmez =)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...