Jump to content

Eibach Helezonlar


Sovereign
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

    Arkadaşlar Mazda orjinal aksesuar listesinde süspansiyon alçaltma kiti adıyla geçen Eibach helezonları deneyen ya da denemeyi düşünen oldu mu?

Zaten oldukça sert olan süspansiyonu daha da sertleştiriyor mu acaba bu yaylar merak ettim.

Yoksa orjinal helezonlarla sertlikleri çok benzer ve  uzunlukları farklı olduğundan sadece aracı alçaltmaya mı yönelik?

Düşünce ve varsa deneyimlerinizi bekliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumda sanırım en yakın zamanda taktıran benimdir.1 ay fln oluyor. Ben servisten alçaltma kiti adı altında almadım,Tuning shoptan mazda3 için eibach pro-kit aldım, alçaltma kiti diye geçende aynı yaylar. Servisten alırsanda fiyat aynı değişen tek şey teslim süresi (3-4hafta) + işçilik ücreti (ben dışarıda taktırdım).

Sertlik olarak ben açıkçası bu kadar iyi beklemiyordum daha kötüsüne hazırlamıştım kendimi. Konfor olarak neredeyse hiç kayıp olmadı, malum orjinallerde spor yay gibi bizim :) Araç tam kıvamında alçaldı ;)

Sonuç olarak ben çok memnunum, iyiki taktırdım diyorum ve herkeze tavsiye ediyorum ;)

Benim açtığım konuda belki yardımcı olur sana.

http://www.mazdaclubtr.com/forum/mazda3/my-mazda-3-eibach-prokitlendi-t14976.0.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Slm ben taktirali 3hafta oluyor ben cok memnunum servisde yaptirdim herseyini araba viraclarda daha iyi giriyor okadar yatmiyor saga sola. Herkese tavsiye ederim ben birdahaki alisimda hemen takdiracam cünkü görünüs olarak süper ve dedigim gibi handling bakimindan cok güzel.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Slm ben taktirali 3hafta oluyor ben cok memnunum servisde yaptirdim herseyini araba viraclarda daha iyi giriyor okadar yatmiyor saga sola. Herkese tavsiye ederim ben birdahaki alisimda hemen takdiracam cünkü görünüs olarak süper ve dedigim gibi handling bakimindan cok güzel.

Mazda 2'ye yaptırdınız herhalde. Ne kadara mal oldu işçilik ve yaylar serviste ve yol bozukluklarında orjinal süspansiyonun gürülte ve vuruntusunun ötesinde hissedilir bir durum var mı acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 2'ye yaptırdınız herhalde. Ne kadara mal oldu işçilik ve yaylar serviste ve yol bozukluklarında orjinal süspansiyonun gürülte ve vuruntusunun ötesinde hissedilir bir durum var mı acaba?

Mazda 3 arkadaşın arabası. ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yaylar 192€ + Iscilik ve Achs ölcmesi tüv toplan ödedigim para 430€

Bence ha 2 ha 3 fark etmez dedigim gibi viraclarda canavar gibi hic banamisin demiyor eskiden eibach siz 60-70km/h girdigim viracada baya bi yatiyordu simdi 75-80diyorum banane diyor gecerim diyor geciyor hic savurmadan.

Vurmalari falan normal eskisi gibi cok bi farki yok. Biran abinin dedigi gibi Mazda 3 takdirdim ben ama ne fark eder :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

60 ile girdiğin viraja 80 le girme tamamen psikolojiktir :) Öyle ahım şahım bir fark oluşmuyor yol tutuşta :)

Nedemek psikolojik? psikoloji alakasi yok. Araba 80yaziyorsa 80 gidiyordur ayni viracda eskisi kadar yatmiyorsa farki büyük olur ama neyse demekki benim arabam senin arabandan farkli davraniyor nebiliyim.

Madem psikolojik diyorsun oazaman benim arkadaslarda ayni benim düsündügümü ve dedigimi diyor onlarda benim arabama bindiginde benim psikolojigmemi baglaniyor yani???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araç yan yatmadığı için hızlı giriyorsun bundan dolayı yol tutuşunun arttığını sanıyorsun :)

yayları çıkarıp aynı hızlarda (örneğin 80 le girdiğin viraja 77-78 ile) aynı viraja girip deneyebilirsin :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yaylar 192€ + Iscilik ve Achs ölcmesi tüv toplan ödedigim para 430€

Bence ha 2 ha 3 fark etmez dedigim gibi viraclarda canavar gibi hic banamisin demiyor eskiden eibach siz 60-70km/h girdigim viracada baya bi yatiyordu simdi 75-80diyorum banane diyor gecerim diyor geciyor hic savurmadan.

Vurmalari falan normal eskisi gibi cok bi farki yok. Biran abinin dedigi gibi Mazda 3 takdirdim ben ama ne fark eder :D

Mazda 2 ile Mazda 3 baya fark eder. Her arabanın süspansiyon geometrisi, ağırlık dağılımı, ağırlık merkezinin yerden yüksekliği farklıdır ve bu farklar bi arabayı iyi yol tutan diğerini de kötü yol tutan yapar.

Aracın yana yatması, tekerleklere gelen yükleri etkilemez, etkileyen seyler aracın ağırlığı ve ağırlık merkezinin yerden yüksekliğidir (iz açıklığını vs.yi saymıyorum).

Aracın yata yatması, süspansiyon deplasmanını artırır ve bu da (tasarıma göre değişebilir) genelde tekerleğin pozitif kamber açısı kazanmasına ve lastiğin her yerinin yolla ideal sekilde temas etmemesine sebep olur. Yoksa arac yana yattı diye yoldan çıkmaz. O yüzden sert ve kısa yayların aracın hem ağırlık merkezini yere yaklaştırması açısından, hem de süspansiyon deplasmanını azaltıp tekerlek temasını (bozuk yollar dışında) en iyi sekilde koruması açısından faydası vardır ve  bu uygulamaların etkileri aractan araca farklilik gosterir. 

Bir de maalesef yoltutuşu değerlendirmenin pek ölçülebilir bir yanı yok. Ölçsen ölçsen yanal ivmeyi ölçersin, O da kendi başına pek birşey ifade etmiyor.O yüzden yorumlar da 80'le zor döndüğüm viraja 130'la girdim tık demedi'den öteye geçemiyor galiba bu konuda...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...