Jump to content

Mazda 3 LPG den Dolayı Sübap Arızası ve Değişimi


muratgültekin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • 2 ay sonra ...

Arkadaslar herkese tekrar merhaba. Mazda3 umun sarsinti problems vardi. Kocaelide gulunce otomotivde subaplari degistirdim. 1250 tl ve 3 taksit(axes lie ) simdilik iyi ve performansli. Subaplari subsan taktirdim umarim birdaha Boyle bir sorunla karsilasmam. Kocaeli bolgesinde oturanlara gulunce otomotivi tavsiye edebilirim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar herkese tekrar merhaba. Mazda3 umun sarsinti problems vardi. Kocaelide gulunce otomotivde subaplari degistirdim. 1250 tl ve 3 taksit(axes lie ) simdilik iyi ve performansli. Subaplari subsan taktirdim umarim birdaha Boyle bir sorunla karsilasmam. Kocaeli bolgesinde oturanlara gulunce otomotivi tavsiye edebilirim..

Öncelikle geçmiş olsun, kazasız günlerde kullan, bir daha bu sorunu yaşayacağını sanmıyorum, Gülünce'yi herkese tavsiye ediyorum, hem esnaflıkları, hem ustalıkları hem de fiyatları çok çok güzel...

Anladığım kadarıyla o bölgede; Adem usta bir, Gülünce iki... ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar herkese tekrar merhaba. Mazda3 umun sarsinti problems vardi. Kocaelide gulunce otomotivde subaplari degistirdim. 1250 tl ve 3 taksit(axes lie ) simdilik iyi ve performansli. Subaplari subsan taktirdim umarim birdaha Boyle bir sorunla karsilasmam. Kocaeli bolgesinde oturanlara gulunce otomotivi tavsiye edebilirim..

Geçmiş olsun.  Bende bakımları Gülünce Otomotiv e gidiyorumAracınızın hangi marka LPG kiti vardı ne zaman  taktırmıştınız ve kaç km sonra oluştu sorun?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar herkese tekrar merhaba. Mazda3 umun sarsinti problems vardi. Kocaelide gulunce otomotivde subaplari degistirdim. 1250 tl ve 3 taksit(axes lie ) simdilik iyi ve performansli. Subaplari subsan taktirdim umarim birdaha Boyle bir sorunla karsilasmam. Kocaeli bolgesinde oturanlara gulunce otomotivi tavsiye edebilirim..

güzel fiyat :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 4 ay sonra ...

Merhaba arkadaşlar. Bu olay benim de başıma geldi. Aracımı 83.000km' deyken satın aldım. Aracı alırken Mazda İkiler - Bostancı'ya gösterdim. Herhangi bir hata-uyarı vermedi. Hafif bir titreme vardı. Ama hata edip üzerine giderek sorgulama yapmadım. 'Görseler onlar görürdü' dedim. Benim kendim fikrim de 'LPG ayarları bozuktur veya motor kulakları değişirse hallolur, olmadı buji-buji kablosu baktırırız vs.' tarzı şeylerdi. Çok performans seven bir inmsan da olmadığım için açıkçası çok farkedemedim. Aracımda 18 inç jant ve ona uygun lastik de var. Zaten gitmez zorlamayayım diyordum. Geçen hafta memleketim Tokat'a acil olarak cenaze nedeniyle gitmem gerekti. Fakat aracın uzun yolda 150 yi dahi geçmekte zorlandığını görünce (4 kişi klima açık) şüphelendim. Yokuşlarda önce 4 sonra 3. vitesi istemesi epey canımı sıktı. Titreme biraz daha arttı. Sabahları stop etmeye başladı. Yaklaşık 2.000 km yol yapıp İstanbul'a geldim. Soluğu İkiler'de aldım. Hiç üzerilerine alınmadılar sağolsunlar. 'Sorun olsa anlardık. Supaplar gitmişşş....' dediler , yaklaşık 2.000 lira bir fatura çıkardılar. Ben kendi eşşekliğime kızdım. Alırken de titreme vardı. Üzeride çok durmadım bilgisayarda temiz çıkıp onlar da bişey demeyince... Aracımı çok sevdiğim ve Mazda'nın ruhu olan bir araba olduğuna inandığım için satmayı hiç düşünmeden tavsiyeyle başka bir yerde yaptırdım. Toplam maliyet 1.400 lira. sanayi tabiriyle 'üst motor' yapıldı, supapların tamamı, conta vs değişti. Şu an son derece düzgün çalışıyor, sıkıntı tamamen halloldu. Rektifiyeyi yapan ustanın demesine göre Mazda'ların supapları biraz daha hassasmış diğer araçlara oranla. Benim LPG 50.000km önce takılmış. 'Normal' dedi. Tavsiyesi ise haftada bir benzinde kullanmam yönünde. İddiası da şu, benzinde kullandığım zaman supaplar yağlanacakmış. LPG'de kendini yağlayamıyormuş supaplar. O nedenle arasıra benzinde kullan dedi. Çekiş problemi ve titreme problemi tamamen yok oldu. Ustanın reklamı yapılıyor mu bilemem isteyen olursa ustanın ismini de mesaj atarım. Ben memnun kaldım yaptığı işten. Umarım bir faydası olur arkadaşlarıma.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Ben şu bahsi geçen yağlama olayının mantığını anlamadım zaten benzinde, LPG de yanma odasında yanıyorlar, nasıl yağlama oluyor, hem yandıktan sonra yanma odasında kalan yağ neyin yağlamasını yağlıyor zaten araçların motorları kendini yağlıyor, mobilet değilki bu benzine yağ karıştırıp motoru yağlayalım, yani,  yanma odası yağlı olsa ne fayda, tam tersi temiz vede kurum bağlamamış olması gerekir, sonuçta yıpranan süpapları üzerlerinde benzinin yanmasından arta kalan yağ koruyacak değil,  bence bu uygulamada tamamen şehir efsanesi, ben hiç böle lpg den zarar görmüş bir üst kapak ve sübap takım görmedim açıkçası, görmüş olsaydım eminim sorunun neden kaynaklı olduğunu anlardım, son olarak bu sübap problemi sadece mazda larda olmuyor diğer araçlarda da oluyor mazda da fazla olmasını gerektirecek alternatiflar bence uydurma, eminim başka bir sebep vardır bu problemler için ama biz bilmiyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Ben şu bahsi geçen yağlama olayının mantığını anlamadım zaten benzinde, LPG de yanma odasında yanıyorlar, nasıl yağlama oluyor, hem yandıktan sonra yanma odasında kalan yağ neyin yağlamasını yağlıyor zaten araçların motorları kendini yağlıyor, mobilet değilki bu benzine yağ karıştırıp motoru yağlayalım, yani,  yanma odası yağlı olsa ne fayda, tam tersi temiz vede kurum bağlamamış olması gerekir, sonuçta yıpranan süpapları üzerlerinde benzinin yanmasından arta kalan yağ koruyacak değil,  bence bu uygulamada tamamen şehir efsanesi, ben hiç böle lpg den zarar görmüş bir üst kapak ve sübap takım görmedim açıkçası, görmüş olsaydım eminim sorunun neden kaynaklı olduğunu anlardım, son olarak bu sübap problemi sadece mazda larda olmuyor diğer araçlarda da oluyor mazda da fazla olmasını gerektirecek alternatiflar bence uydurma, eminim başka bir sebep vardır bu problemler için ama biz bilmiyoruz.

Al benden de o kadar... Yahu bunlar tamamen LPG kiti satışını canlandırmak için yapılan küçücük ama faydasız makyajlar. Subaplara damlayacak bir yağ subapların soğumasına ne kadar etkili olabilirki. Ya da haftada bir benzinde kullanmanın subapları ne kadar koruması beklenebilir ki. Şu açık ve net ; ister yağlamalı bir kit olsun isterse olmasın veya haftada bir benzinde kullanılsın bunlar LPG kiti takılmış ve LPG ile kullanılan bir aracı ko-ru-ya-maz.. LPG nin subaplar üstündeki olumsuz etkisi (şu anki teknoloji, malzeme ve kullanılan sistemlerle) ancak ve ancak sürüş karakterinizle azaltılabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Aynı fikirdeyim, ben lpg ninde bu araçların motorlarına zarar verdiğine inanmıyorum, teknik bir detay veya farklılıktan olduğu kanaatindeyim, son olarak Mazda  3 serisinin CNG conseptini tanıtmıştı, demekki bahsi geçen yakıt farklılıkları motorda da farklı detaylar gerektiriyor, öle olmasaydı , buyrun Benzinli 3 e cng takıp gezebilirsiniz derlerdi niye emek ve para harcamak zorunda kalsınlarki ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Aynı fikirdeyim, ben lpg ninde bu araçların motorlarına zarar verdiğine inanmıyorum, teknik bir detay veya farklılıktan olduğu kanaatindeyim, son olarak Mazda  3 serisinin CNG conseptini tanıtmıştı, demekki bahsi geçen yakıt farklılıkları motorda da farklı detaylar gerektiriyor, öle olmasaydı , buyrun Benzinli 3 e cng takıp gezebilirsiniz derlerdi niye emek ve para harcamak zorunda kalsınlarki ???

Aynen öyle...Motorun iç kısmına tabiki bir zararı yok ancak üst kapak ve valf grubu benzin yanma sıcaklığına göre tasarlanıp buna göre malzeme kullanıldığı için lpg de ömrü kısalıyor. Yoksa motor iç bloğundaki parçalara zarar verebilmesi mümkün değil zaten. Ateşleme sistemi ve üst kapak grubuyla ilgili bir durum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen öyle...Motorun iç kısmına tabiki bir zararı yok ancak üst kapak ve valf grubu benzin yanma sıcaklığına göre tasarlanıp buna göre malzeme kullanıldığı için lpg de ömrü kısalıyor. Yoksa motor iç bloğundaki parçalara zarar verebilmesi mümkün değil zaten. Ateşleme sistemi ve üst kapak grubuyla ilgili bir durum.

        İşte değindiğim noktada tam olarak bu şu; ben lpg nin üst kapağa ve sübaplara zarar vereceğinede ihtimal vermiyorum heleki 50 bin , 60 bin hiç ; neden derseniz benzinde kullanılıpta sorunsuz yıllarca ve 100 binlerce km yapmış mazda motorlarının sübaplarının, sırf lpg ısısı yüzünden 50 binde bittiğini mantğım kabul etmiyor, belki öyle ama,  serviste tamircide falan böle bir motor görsem merakımı giderecem hakkatende bu sebeptenmi diye.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Walla arkadaşlar, ben 8-10 usta dolaştım Bostancı Oto Sanayi'de. Kartal'da var Mazda servisi, Üçler. Baya böyle, bildiğiniz dolaştım, sordum ettim... En son Merser Acıbadem de aynı şeyi söyleyince operasyon kaçınılmaz oldu. Hepsi aynı şeyi söyledi. Siz pek imkan vermiyor olabilirsiniz tabi fakat teşhis ve tedavi bu şekilde oldu...

Peki neden her LPG'li arabada olmuyor? sorusunun cevabı ise LPG'nin uygulanma şeklinde saklı bence. Sonuç olarak Zavolli olsun, Prins olsun bunların hepsinin belli bir teknik altyapısı , motora uygulanma prosedürü var ve bu markaların tüm ürünleri aynı. Mazda 3 motoru da hep aynı olduğuna göre, bu forumdaki diğer Mazda 3 kullanıcılarının bu sorunu yaşamamalarını sağlayan şeyin, olsa olsa bu kitleri motora uygulayan kişinin ustalığı-acemiliği olduğunu düşünüyorum. Zavolliyse Zavolli. Mazda 3'se Mazda 3. Sizinkinde yapmıyor da benimkinde yapıyorsa demek ki benim aracı LPG'ye dönüştüren kişi bir yerlerde bi yanlış yaptı. Aklıma başka bir açıklama gelmiyor açıkçası.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konu daha önce konuşuldu. Zarar gören sübap değil, sübap yatağı yani baga. O deforme olunca her gidiş gelişte deforme olmuş yatağa çarpan sübap eğilmeye başlıyor . Isı ve sübap sorun olsa neden sadece çıkış sübapları değişsin ?

Eğer motor yaptırılırken bunu daha iyi tolere edebilecek yatak takılırsa bir sonraki ömürü çok daha uzun olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lpg zarar vermez desem yanıltmış olurum  bundan önceki aracım olan ASX te subap sorununu yaşadım.Yağlama falan hikaye tartışmaya gerek yok BRC nin yüksek devirde benzin püskürtme olayı daha mantıklı ama hepsinden önemlisi iyi işçilik.Euro 5 sertifikalı hangi motoru kullanırsanız kullanın aklınızda soru işareti oluşacaktır.Mazdanın adı çıkmış nedense fordun -yanılmıyorsam- 110 beygirlik scti motorlarında da aynı sıkıntı var ama kimse ondan bahsetmez:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

2006 model Mazda 3 kullanıcısıyım. 2007 de 20000km deyken lpg taktırdım. Şu anda 148000 km de. Sübapları yeni değiştirdim. Yaklaşık 1000 tl ye (300 sübap+150conta+200 kapak tornası+350 işçilik) maloldu. Süpablar bozulmaya başlayınca rölantide araç silkelemeye başlıyor yavaş yavaş ve sübaplardaki aşınma artınca çekiş te yavaş yavaş düşmeye başlıyor. Benim arabada 3 yıl önce başladı bu durum zamanla arttı artık çok rahatsız edici duruma gelince ve yakıt tüketimi de artınca sübapları çelik(normal) sübaplarla değiştirdim. Bana yaklaşık 14000 tl kar ettirdi lpg 1000 tlsini harcadım, 130000 km de 1000tl masraf çıkardı bence hiç de fazla değil yaptırdığı tasarrufu düşününce. Şu anda motorda hiçbir sıkıntı kalmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006 model Mazda 3 kullanıcısıyım. 2007 de 20000km deyken lpg taktırdım. Şu anda 148000 km de. Sübapları yeni değiştirdim. Yaklaşık 1000 tl ye (300 sübap+150conta+200 kapak tornası+350 işçilik) maloldu. Süpablar bozulmaya başlayınca rölantide araç silkelemeye başlıyor yavaş yavaş ve sübaplardaki aşınma artınca çekiş te yavaş yavaş düşmeye başlıyor. Benim arabada 3 yıl önce başladı bu durum zamanla arttı artık çok rahatsız edici duruma gelince ve yakıt tüketimi de artınca sübapları çelik(normal) sübaplarla değiştirdim. Bana yaklaşık 14000 tl kar ettirdi lpg 1000 tlsini harcadım, 130000 km de 1000tl masraf çıkardı bence hiç de fazla değil yaptırdığı tasarrufu düşününce. Şu anda motorda hiçbir sıkıntı kalmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006 model Mazda 3 kullanıcısıyım. 2007 de 20000km deyken lpg taktırdım. Şu anda 148000 km de. Sübapları yeni değiştirdim. Yaklaşık 1000 tl ye (300 sübap+150conta+200 kapak tornası+350 işçilik) maloldu. Süpablar bozulmaya başlayınca rölantide araç silkelemeye başlıyor yavaş yavaş ve sübaplardaki aşınma artınca çekiş te yavaş yavaş düşmeye başlıyor. Benim arabada 3 yıl önce başladı bu durum zamanla arttı artık çok rahatsız edici duruma gelince ve yakıt tüketimi de artınca sübapları çelik(normal) sübaplarla değiştirdim. Bana yaklaşık 14000 tl kar ettirdi lpg 1000 tlsini harcadım, 130000 km de 1000tl masraf çıkardı bence hiç de fazla değil yaptırdığı tasarrufu düşününce. Şu anda motorda hiçbir sıkıntı kalmadı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Konuyu aradım, forumu aradım bulamadım(ya da gözümden kaçtı). Sopa yemeyi göze aldım  :sopa: ve soruyorum. Bu işi Ankara'da iyi yapabilecek bir özel servis var mı? Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim yaptırdığım usta Ankara Şaşmaz da ismi Kenan telefonu 0536 564 19 58. Ben çok memnun kaldım. İyi ve hızlı çalışan bir ustadır kendisi. Ben problem yaşamadım ama siz de bir problem çıkar mı onu da bilemem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...